navigation

Jeśli chodzi o pojęcie „branding”, prawdopodobnie wszyscy ogólnie myślimy o działaniach marketingowych. Czyli o logo firmy, komunikatach marki i sposobie, w jaki firma może być postrzegana przez konsumentów. Chociaż to one są głównym celem budowania świadomości marki, firmy często zaniedbują lub nie doceniają wartości równie istotnego obszaru, jakim jest employer branding.

Jakie spojrzenie na budowanie wizerunku pracodawcy ma PR agency? Sposoby, w jakie firmy rekrutują kandydatów do pracy i zatrzymują pracowników, znacznie się zmieniły. W dużej mierze dzięki postępowi technologicznemu, mediom społecznościowym i portalom z opiniami pracowników, które ułatwiają osobom ubiegającym się o pracę znalezienie informacji o przyszłym pracodawcy. Jednak bez silnej marki pracodawcy, Twoja firma traci najlepszych kandydatów. Potencjalnie traci też pieniądze i możliwość lepszego rozwoju różnych obszarów swojej działalności.

Why employer branding is so important today? The best way to really understand why an employer branding strategy matters to your business is to look at the statistics that clearly show it:
- 84% of job seekers says they take the company's reputation as an employer into account when deciding where to apply for a job;
- 9 out of 10 candidates would apply for a job in a company that is actively building its brand as an employer,
- 50% of applicants says they would not be working for a company with a bad reputation - even if it would involve a raise.

When it comes to employer branding, Your business needs to take the time to focus on it. First of all, you need to understand why it matters and what benefits it can bring to your business
in the long run.

Like everything else in the company, employer branding it's a team effort. While the main players in this field are those responsible for human resources and recruiting, their actions are not enough.
Engaging the CEO, marketing team, and staff members is critical to overall success.

Of course, you can't control everything with your employer brand. Nevertheless employer branding allows you to start shaping the narrative. Lets be sure that people are positive
perceive your company's identity. Especially since this strategy will not only bring the benefits of retaining the best employees and will empower the company with talented candidates. It can also positively influence other aspects of its operation.

Call me Log in Contact