Treść główna

Marketing rekomendacyjny – pozwól klientom mówić

Marketing referencyjny

Wśród metod, którymi dysponuje online marketing, marketing referencyjny odgrywa szczególną rolę. Obecnie 83% konsumentów zanim zrobi zakupy w sieci czyta opinie i recenzje. Referencje innych osób zasadniczo rzutują na ich zakup. Opinie zamieszczane w sieci dotyczą nie tylko samych produktów, ale także sprzedawców i firm. Użytkownicy Internetu, którzy sami są konsumentami, sprawdzają co na temat danej firmy sądzą jej poprzedni lub obecni klienci. Czytają recenzje dotyczące terminu, sposobu dostawy, procedur reklamacyjnych, obsługi zwrotów itd. Kolosalne znaczenie ma także ton i sposób, w jaki sprzedawcy reagują na negatywne opinie.

Opinie w Internecie mają kluczowe znaczenie dla biznesu

Na podstawie małych rzeczy konsument wyrabia sobie zdanie na temat sprzedawcy czy firmy oferującej konkretne usługi. Może oszacować, czy zamawiając w tym, a nie innym sklepie, będzie mógł liczyć na profesjonalną obsługę, dobry kontakt ze sklepem, bezproblemowe rozwiązywanie kwestii spornych itd. Ponieważ wiele takich samych lub podobnych dóbr można dostać u wielu sprzedawców, konsument szuka różnic. To one zdecydują, który sklep wybierze. A co wyróżnia Ciebie?

Myślisz, że wyznacznikiem sukcesu jest tylko niższa cena niż u konkurencji? To mit, który należy bezwzględnie obalić. Użytkownik nie zawsze kieruje się wyłącznie ceną. Decyzja o zakupie składa się raczej w kilku składników, wśród których na czoło wysuwa się właśnie pozytywna opinia o sprzedawcy w Internecie. Ma to logiczne uzasadnienie – wolimy nawet dopłacić nieco za towar, jeśli będziemy mieli pewność, że transakcja przebiegnie uczciwie i bezproblemowo.

Marketing opinii – wejdź w umysł konsumenta

Aby wykorzystać recenzje w Internecie i wykorzystać je w sprzedaży, trzeba rozumieć jak myślą konsumenci w Internecie. Wiedzieć, co ich zachęca, a co zraża do sprzedawców i usługodawców. Trzeba również poznać od podszewki prawidła, według których działają serwisy z opiniami, moduły z opiniami w wyszukiwarce internetowej, opinie w mediach społecznościowych itd. Dotyczy to nie tylko sprzedaży dóbr dla konsumentów, ale też dla innych firm. Dlatego marketing referencyjny oferujemy także jako element marketingu B2B.

Kanałów jest wiele, a to w jaki sposób pokierujemy działaniami firmy w tym zakresie, ma ogromne znaczenie dla sukcesu lub porażki biznesowej. Odpowiedzią jest marketing referencyjny. To szerokie spektrum działań, które oferujemy jako Commplace. Marketing opinii czy też marketing recenzji ma na celu wykorzystanie potencjału opinii i radzenie sobie z sytuacjami kryzysowymi. Jest także metodą pozwalającą unikać sytuacji potencjalnie szkodliwych dla firmy. Marketing opinii w Commplace obejmuje między innymi przygotowanie kompleksowe strategii marketingowej dla konkretnej firmy.

Marketing referencyjny – morze możliwości

Referencje realnie zwiększają sprzedaż. Budują pozytywny wizerunek Twojej organizacji. Wspierają wiarygodność. Gwarantują przewagę konkurencyjną.
Są warte starań. Czy wiesz, jak skutecznie o nie zabiegać?

Siła referencji opiera się o mechanizmy społeczne. Opinia innych to wiarygodny dowód na jakość Twoich produktów czy usług. To dlatego aż 72. proc. konsumentów przyznaje, że polecenie wpływa na ich decyzje zakupowe * – czy w pełni korzystasz z tego potencjału?

Marketing referencyjny – zapytaj o rozwiązania dla Twojej firmy.

Nasze usługi – marketing referencyjny:

  1. Audyt obsługi posprzedażowej i metod zdobywania referencji

    Dowiedz się więcej
  2. Przygotowanie case studies i ksiąg referecyjnych

    Dowiedz się więcej
  3. Zaangażowanie pracowników w aktywne zdobywanie referencji

    Dowiedz się więcej
  4. Marketing relacji – utrzymywanie więzi z klientem

    Dowiedz się więcej
  5. Rozwój kompetencji pionu handlowego z zakresu marketingu referencyjnego

    Dowiedz się więcej
  6. Stała ewaluacja procesu zdobywania pozytywnych opinii i referencji

    Dowiedz się więcej

Marketing referencyjny – motywuj do działania

Zadowolenie z usługi to za mało, by pozyskać referencje klientów. Jedynie co trzeci klient aktywnie poleca produkty lub usługi.*

Czy wiesz, jak skutecznie zaangażować klientów do działania na rzecz Twojej organizacji? My to wiemy. Wiemy, jak zmotywować klientów do dzielenia się swoim doświadczeniem. Wiemy, jak budować treści angażujące Twoich klientów.

Zapewnimy wsparcie w tworzeniu systemu wiarygodnych referencji. Zdefiniujemy kluczowe czynniki sukcesu w Twoim lejku sprzedaży i opracujemy procedury pozyskiwania referencji.

Referencje ponad wszystko

Referencje to mocna promocja Twoich usług. Czy jest darmowa? Nie wymaga nakładów finansowych, ale wymaga czasu i energii. Twojego i Twoich klientów.

Czy wiesz, jak docenić zaangażowanych klientów, by zyskać jeszcze więcej?

Opracujemy strategie wzmacniającą relacje z klientem. Przeszkolimy Twój zespół z zakresu marketingu referencyjnego.

Wzrost sprzedaży dzięki zaangażowanym klientom to strategiczne działanie.

Czy możesz pozwolić sobie na niewykorzystanie tego potencjału?

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071 b.zielinski@commplace.pl