Marketing referencyjny

Gdy rozważasz zakup produktu czy usługi i masz wątpliwości, co zwykle robisz?
Referencje i rekomendacje stanowią istotne źródło nowych klientów. Nad referencjami trzeba pracować i wykorzystywać je w procesie sprzedaży.

Marketing rekomendacyjny – pozwól klientom mówić

Marketing referencyjny

 

Wśród metod, którymi dysponuje online marketing z pewnością warto położyć szczególny nacisk na marketing referencyjny. Jest to stosunkowo tania i szybka metoda pozyskiwania klientów i budowania pozytywnego wizerunku firmy w Internecie. Obecnie większość konsumentów zanim zrobi zakupy w sieci czyta opinie i recenzje, które można zbiorczo określić jako referencje. Opinie dotyczą nie tylko samych produktów, ale także sprzedawców i firm. Użytkownicy sieci, będący wszak konsumentami, sprawdzają co na temat danej firmy sądzą jej poprzedni lub obecni klienci. Czytają recenzje dotyczące terminu dostaw, sposobu dostawy, procedur reklamacyjnych, obsługi zwrotów itd. Kolosalne znaczenie ma także ton i sposób, w jaki sprzedawcy reagują na negatywne opinie.

Buduj pozytywny wizerunek firmy
Motywuj do działania

Opinie w Internecie mają kluczowe znaczenie dla biznesu

Na podstawie małych rzeczy konsument wyrabia sobie zdanie na temat sprzedawcy czy firmy oferującej konkretne usługi. Może oszacować, czy zamawiają w tym, a nie innym sklepie będzie mógł liczyć na profesjonalną obsługę, dobry kontakt ze sklepem, bezproblemowe rozwiązywanie kwestii spornych itd. Ponieważ wiele takich samych lub podobnych dóbr można dostać u wielu sprzedawców, konsument szuka różnic pomiędzy nimi, które zdecydują, który sklep wybierze.

Myślisz, że wyznacznikiem sukcesu jest tylko niższa cena niż u konkurencji? To mit, który należy bezwzględnie obalić. Użytkownik nie zawsze kieruje się wyłącznie ceną. Decyzja o zakupie składa się raczej w kilku składników, wśród których na czoło wysuwa się właśnie pozytywna opinia o sprzedawcy w Internecie. Ma to logiczne uzasadnienie – wolimy nawet dopłacić nieco za towar, jeśli będziemy mieli pewność, że transakcja przebiegnie uczciwie i bezproblemowo.

Marketing opinii – wejdź w umysł konsumenta

 

Aby jednak wykorzystać recenzje w Internecie i przekuć je w sukces, trzeba rozumieć jak myślą konsumenci w Internecie. Wiedzieć, co ich zachęca, a co zraża do sprzedawców i usługodawców. Trzeba również poznać od podszewki prawidła, według których działają serwisy z opiniami, moduły z opiniami w wyszukiwarce internetowej, opinie w mediach społecznościowych itd. Dotyczy to nie tylko sprzedaży dóbr dla konsumentów, ale też dla innych firm. Dlatego marketing referencyjny oferujemy także jako element marketingu b2b.

Kanałów jest wiele, a to w jaki sposób pokierujemy działaniami firmy w tym zakresie, ma ogromne znaczenie dla sukcesu lub porażki biznesowej. Dlatego odpowiedzią na to zagadnienie jest marketing referencyjny. To szerokie spektrum działań, które oferujemy jako Commplace. Marketing opinii czy też marketing recenzji ma na celu wykorzystanie potencjału opinii i radzenie sobie z sytuacjami kryzysowymi. Jest także metodą pozwalającą unikać sytuacji potencjalnie szkodliwych dla firmy.  Marketing opinii w Commplace obejmuje między innymi przygotowanie kompleksowe strategii marketingowej dla konkretnej firmy.

Buduj pozytywny wizerunek firmy

Marketing referencyjny – morze możliwości

 

Referencje realnie zwiększają sprzedaż. Budują pozytywny wizerunek Twojej organizacji. Wspierają wiarygodność. Gwarantują przewagę konkurencyjną.
Są warte starań. Czy wiesz, jak skutecznie o nie zabiegać?

Siła referencji opiera się o mechanizmy społeczne. Opinia innych to wiarygodny dowód na jakość Twoich produktów czy usług. To dlatego aż 72. proc. konsumentów przyznaje, że polecenie wpływa na ich decyzje zakupowe * – czy w pełni korzystasz z tego potencjału?

Marketing referencyjny – zapytaj o rozwiązania dla Twojej firmy.

* „Lojalni 2017 – raport o konsumentach

Buduj pozytywny wizerunek firmy
Motywuj do działania

Marketing referencyjny – motywuj do działania

Zadowolenie z usługi to za mało, by pozyskać referencje klientów. Jedynie co trzeci klient aktywnie poleca produkty lub usługi.*

Czy wiesz, jak skutecznie zaangażować klientów do działania na rzecz Twojej organizacji? My to wiemy. Wiemy, jak zmotywować klientów do dzielenia się swoim doświadczeniem. Wiemy, jak budować treści angażujące Twoich klientów.

Zapewnimy wsparcie w tworzeniu systemu wiarygodnych referencji. Zdefiniujemy kluczowe czynniki sukcesu w Twoim lejku sprzedaży i opracujemy procedury pozyskiwania referencji.

* Nielsen, „Global Trust in Advertising”

Referencje ponad wszystko

Referencje to mocna promocja Twoich usług. Czy jest darmowa? Nie wymaga nakładów finansowych, ale wymaga czasu i energii. Twojego i Twoich klientów.

Czy wiesz, jak docenić zaangażowanych klientów, by zyskać jeszcze więcej?

Opracujemy strategie wzmacniającą relacje z klientem. Przeszkolimy Twój zespół z zakresu marketingu referencyjnego.

Buduj zespół marketingu referencyjnego

Nasze usługi – marketing referencyjny:

Audyt obsługi posprzedażowej
i metod zdobywania referencji

Marketing relacji –
utrzymywanie więzi z klientem

Przygotowanie case studies
i ksiąg referecyjnych

Rozwój kompetencji pionu handlowego
z zakresu marketingu referencyjnego

Zaangażowanie pracowników
w aktywne zdobywanie referencji

Stała ewaluacja procesu zdobywania
pozytywnych opinii i referencji

Czy internet poleca Twoje produkty?

 

82 proc. polskich internautów poleca znajomym produkt lub usługę.

Opinie klientów powodują, że Twoja oferta jest wyjątkowa.

 

Czy stale zdobywasz referencje i rekomendacje dla swojego biznesu?

Wykorzystujesz już referencje video?

 

Obraz ruchomy od prawdziwych osób, które miały wspaniałe doświadczenie z Twoją marką wzmacnia wiarygodność biznesową.

Wzrost sprzedaży dzięki zaangażowanym klientom to strategiczne działanie..

 

Czy możesz pozwolić sobie na niewykorzystanie tego potencjału?

 

Potrzebujesz pomocy
w rozwoju biznesu?
Skontaktuj się z nami.

 

kontakt: +48 665 379 071

email: kontakt@commplace.pl

Kontakt O nas Kariera

 

 

Kontakt dla Klientów

Bartosz Zieliński

Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl

 

Potrzebujesz pomocy
w rozwoju biznesu?

Skontaktuj się z nami.

 

infolinia:
+48 665 379 071

email:
kontakt@commplace.pl

Kontakt O nas Kariera

 

Kontakt dla Klientów

Bartosz Zieliński

Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl

Miejsce zarządzania

Karkonosze

Centrum konferencyjne | Audyty oraz analizy komunikacji wewnętrznej | Warsztaty strategiczne I Zarządzanie sytuacją kryzysową | Warsztaty z zarządzania konfliktem | CSR I Warsztaty motywacyjne | "Psychowycisk" | Coaching dla mentorów | Indywidualny coaching przywództwa | Studio kulinarne | Eventy

Miejsce wsparcia sprzedaży

Wrocław

Warsztaty z technik sprzedaży | Audyty sprzedażowe | Nowoczesna Agencja PR I Warsztaty osobistego wizerunku – praca ze stylistą | e-PR I Marketing konwertujący sprzedaż I Marketing sportowy

Miejsce usług cyfrowych

Warszawa

Samofinansujące się kampanie | Pozycjonowanie | Optymalizacja | Tworzenie stron oraz sklepów internetowych | Nowoczesny marketing internetowy | SEO PR I Konwersja

Wkrótce

Berlin

Rekrutacja pracowników na rynki zagraniczne | Rejestracja spółek | Kampanie wsparcia
sprzedaży na nowych rynkach | Pozyskiwanie partnerów na rynkach zagranicznych | Kampanie online na rynkach zagranicznych

Miejsce zarządzania

Karkonosze

Centrum konferencyjne | Audyty oraz analizy komunikacji wewnętrznej | Warsztaty strategiczne I Zarządzanie sytuacją kryzysową | Warsztaty z zarządzania konfliktem | CSR I Warsztaty motywacyjne | "Psychowycisk" | Coaching dla mentorów | Indywidualny coaching przywództwa | Studio kulinarne | Eventy

Miejsce wsparcia sprzedaży

Wrocław

Warsztaty z technik sprzedaży | Audyty sprzedażowe | Nowoczesna Agencja PR I Warsztaty osobistego wizerunku – praca ze stylistą | e-PR I Marketing konwertujący sprzedaż I Marketing sportowy

Miejsce usług cyfrowych

Warszawa

Samofinansujące się kampanie | Pozycjonowanie | Optymalizacja | Tworzenie stron oraz sklepów internetowych | Nowoczesny marketing internetowy I SEO PR I Konwersja

Wkrótce

Berlin

Rekrutacja pracowników na rynki zagraniczne | Rejestracja spółek | Kampanie wsparcia sprzedaży na nowych rynkach | Pozyskiwanie partnerów na rynkach zagranicznych | Kampanie online na rynkach zagranicznych

Public relations
Kampania PR
Zarzadzanie kryzysowe
Komunikacja wewnętrzna
Employer Branding
Strategia marketingowa
Marketing B2B
Marketing referencyjny
Audyt marketingowy
Strategia komunikacji
Kanały komunikacji
Inne usługi
Customer lifetime value
Pozycjonowanie
Google Ads
Wsparcie sprzedaży
Tworzenie stron www
Eventy
Branding
Food Marketing
Case studies
Rebranding marki premium
Rebranding firmy rodzinnej
Strategia marketingowa
Inboud marketing
Zero waste
Firma
O nas
Kontakt
Panel logowania
Blog

Masz pytanie lub wątpliwość?
napisz
kontakt@commplace.pl
lub zadzwoń
+48 665 379 071