Treść główna

Marketing B2B zmierza po efekt

Jak zdobyć klientów biznesowych?

Istotą procesu zakupowego w B2B jest wskazanie konkretnie zdefiniowanych celów. Biznes nie kupuje cech produktów. Rzadko kupuje też korzyści, które z nich wynikają. Biznes kupuje efekt.

Motywacje osób decyzyjnych mogą być odmienne, lecz zawsze decyduje człowiek lub grupa ludzi, oczekująca demonstracji rezultatów. Jedynie zakładany wynik jest w stanie przekonać osoby inwestujące swoje pieniądze w określone działania biznesowe.

Dlatego analizujemy profile motywacyjne osób uczestniczących w procesie decyzyjnym. Audytujemy procesy sprzedaży na rynku krajowym i rynkach zagranicznych.

Marketing B2B – żyjemy w świecie marek

Dojrzewa pokolenie konsumentów podejmujących decyzje w sektorze B2B w oparciu o moc marki. To pokolenie zajmuje coraz wyższe stanowiska i podejmuje strategiczne decyzje biznesowe.

W ostatnich latach dynamicznie rozwija się idea mocnej marki w B2B.
Z tradycyjnego rynku B2C zostają przenoszone do rynku business to business mechanizmy tworzenia, wzmacniania i kreowania marek. Tendencja ta jest bardzo dynamiczna i powoduje, że co roku nakłady na kreowanie marek znacząco rosną.

Czy Twój marketing B2B jest wystarczająco mocny?

Jak trafiać do klientów biznesowych?

Cały proces budowania mocnej marki B2B powinien charakteryzować się dobrze opracowanym lejkiem sprzedaży. Mierzalny proces obsługi leadów i kreatywność to bezcenne elementy w tym sektorze.

Ludzie kupują od ludzi, dlatego większość biznesów realizowana jest na bazie wytworzonych relacji z potencjalnymi klientami. W sektorze B2B mniejsze znaczenie mają same narzędzia, a większe – umiejętność ich używania oraz pomiar.

Wiemy, jak budować relacje między partnerami w biznesie. Wzmocnimy lojalność kontrahentów. Zintegrujemy komunikację z efektami biznesowymi.

Nasze usługi w zakresie marketingu B2B?

  1. Analizujemy wyzwania stawiane przed Twoim biznesem

    Dowiedz się więcej
  2. Obserwujemy dotychczasowe formy Twojej komunikacji B2B

    Dowiedz się więcej
  3. Określamy cele strategiczne, kamienie milowe i rozwiązania prosprzedażowe

    Dowiedz się więcej
  4. Badamy potrzeby Twoich partnerów biznesowych i poznajemy ich problemy

    Dowiedz się więcej
  5. Analizujemy trendy i optymalizujemy koszty marketingu B2B Twojej firmy

    Dowiedz się więcej
  6. Budujemy lojalność – integrujemy marketing B2B z efektami biznesowymi

    Dowiedz się więcej

Czy masz sprawny marketing B2B?

W B2B, w przeciwieństwie do kategorii masowych, zakup nie jest impulsowy.

Zadaniem Klienta biznesowego jest wybór produktu lub usługi, która przyniesie wymierne korzyści dla organizacji. Wybór mocnej marki w B2B ogranicza ryzyko. Partnera wybiera się na lata i oczekuje, że będzie to efektywna i mierzalna inwestycja.

W Commplace analizujemy potrzeby biznesowe Twoich partnerów i stale szukamy rozwiązań. Dzięki strategiom sprzedawania korzyści zwiększymy konkurencyjność Twojej firmy – sprawdź ile możesz zyskać.

Inne spojrzenie na marketing B2B

Skuteczny marketing B2B zaczyna przede wszystkim od rozproszenia obaw. Tworzy markę, by w oczach Klienta biznesowego zbudować zaufanie i poczucie bezpieczeństwa.

By ocenić potencjał Twojej marki w sektorze B2B, przeanalizujemy sposób budowania relacji. Rozpoznamy specyfikę potrzeb Klienta i Twoje umiejętności szacowania rezultatów. Zaplanujemy strategię B2B, by wyróżnić Twoją firmę jakością.

Jedynie 45. proc firm ma formalny plan marketingowy kierowany pod B2B.

Twoja firma również traci działając bez jasno sprecyzowanych celów komunikacji biznesowej. Wielu właścicieli firm B2B popełnia ten sam błąd, jeśli chodzi o marketing. Traktując swoje strategie sprzedaży i marketingu tak, jakby nadal był rok 2009.

Krajobraz komunikacji zmienił się nieodwracalnie.
Czy podejście Twojej firmy do marketingu również uległo zmianie?

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071 b.zielinski@commplace.pl