Treść główna

Zarządzenie kryzysowe wpływa na reputację firmy

Koło ratunkowe od Agencji PR

Zarządzanie kryzysowe – nie działaj sam
Według statystyk już w pierwszym tygodniu marca około 39% firm z sektora MŚP odczuwało negatywne skutki szerzącej się epidemii koronawirusa COVID-19. Prawie 37,5% z nich zgłosiło wzrost kosztów prowadzenia działalności. W co trzeciej firmie widoczny był zaś spadek sprzedaży, a w 27,5% doszło do zmniejszenia płynności finansowej. Jeśli także mierzysz się ze skutkami globalnej epidemii – nie musisz działać sam.

Skorzystaj z naszego doświadczenia – porozmawiaj z ekspertem przez 30 minut. Po rozmowie będziesz świadomy jak rodzić sobie z zaistniałą sytuacją kryzysową.

Zrobienie 4 prostych kroków pozwoli ci, skutecznie zarządzać kryzysem w firmie.

Krok 1. Podpisanie dokumentów o poufności informacji.

Troska o bezpieczeństwo informacji, które nam przekażesz, jest dla nad priorytetem. Właśnie dlatego pierwszym krokiem, od którego rozpoczniemy działanie, będzie podpisanie umowy o poufności (NDA), która zabezpieczy obie strony.

Krok 2. Umówienie 30 minutowej rozmowy strategicznej.

Po zgłoszeniu zainteresowania konsultacją strategiczną ustalimy dogodny dla obu stron termin rozmowy/telekonferencji.

Krok 3. Rozmowa ze strategiem z wieloletnim doświadczeniem.

Telekonferencja, czy rozmowa wideo – wybór należy do ciebie. Podczas rozmowy nasz ekspert z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu kryzysami zapozna się z problemem i przedstawi możliwe metody działania. Mamy żelazną zasadę – zarządzanie kryzysowe musi być zawsze „skrojone na miarę”. Nie istnieją uniwersalne porady. Właśnie dlatego każde rozwiązanie będzie dopasowane do TWOJEJ firmy i otoczenia, w którym się znajduje. Otrzymasz gotowy plan działania i odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.

Krok 4. Bezpieczeńtwo i nadzór nad implementacją zmian w firmie.

Planowanie to jedno. Realizacja w zarządzaniu kryzysowym stanowi jednak największe wyzwanie. Dobrze o tym wiemy, dlatego będziemy wsparciem także podczas wdrażania zmian. Wątpliwości, przeszkody, czy wąskie gardła – razem z tobą przejdziemy przez ten etap, abyś mógł na 100% zrealizować ustalone działania.

Kryzys to straty. Zarządzenie kryzysowe to potencjalne zyski

Jedna na cztery polskie firmy odnotowała spadek sprzedaży, przychodów czy notowań na giełdzie. W co siódmej organizacji kryzys doprowadził do procesu. W co czternastej do przymusowej redukcji zatrudnienia.* Jak będzie w Twojej organizacji? Będziesz walczył z kryzysem czy walczył o przetrwanie?
Kryzys to także naruszenie wizerunku Twojej organizacji. Obniżenie jej wiarygodności. To prowadzi do utraty klientów i kontrahentów. Utraty kontroli.
Twoja organizacja jest gotowa na takie ryzyko?

Przykładowe pytania na jakie odpowiemy

– W jaki sposób poprowadzić komunikację wewnętrzną w firmie, aby nie powstał chaos komunikacyjny?
– Jak komunikować się z klientami w dobie pandemii koronawirusa?

– Jakie działania online (SEO, AdWords, Marketing Conversion) mogą wesprzeć twój biznes?

W jaki sposób ustalić hierarchię zagrożeń?

– Jak budować silną markę w obecnej sytuacji?

– W jaki sposób zwiększyć sprzedaż?

– Jak odbudować wizerunek?

– Czy dotychczasowe działania zostały odpowiednio zaimplementowane (audyt komunikacyjny, audyt marketingowy, audyt SEO)?

Nasze usługi w zakresie zarządzania kryzysowego:

  1. Zdefiniowanie wewnętrznych i zewnętrznych źródeł kryzysu

    Dowiedz się więcej
  2. Własny system natychmiastowego wsparcia w kryzysie – REDALERT24

    Dowiedz się więcej
  3. Opracowanie księgi kryzysowej – zagrożenia i schematy postępowania

    Dowiedz się więcej
  4. Hierarchizacja zagrożeń i opracowanie strategii antykryzysowej

    Dowiedz się więcej
  5. Zarządzanie sytuacją kryzysową w mediach i internecie – PR kryzysowy

    Dowiedz się więcej
  6. Odbudowa nadszarpniętego wizerunku firmy lub produktu

    Dowiedz się więcej

REDALERT24 – natychmiastowe wsparcie

Kryzysy wybuchają nagle. Mają różne przyczyny. Różne oblicza. Co trzecia firma musi zmierzyć się z plotkami, czarnym PR-em i hejtem w sieci. Co czwarta organizacja musi bronić swego dobrego imienia przez wadę produktu. Co piąta zmaga się z kryzysem przez konflikt z partnerem biznesowym* – świadomość tych danych nie chroni przed kryzysem.
Wiemy, że przewidywanie jest kluczem do przetrwania organizacji. Wiem też, że nie wszystko można zaplanować. Potrafimy działać w kryzysie. Zapobiegamy eskalacji problemu. Minimalizujemy straty. Przywracamy stabilizację.

Zapytaj o RedAlert24 – zintegrowany System Zarządzania Kryzysowego to autorska procedura działania w kryzysie. Pomożemy Ci przejść przez sytuację kryzysową. PR kryzysowy – posiadamy bardzo duże doświadczenie w zakresie obsługi zleceń tego typu.

Zarządzanie kryzysowe – perspektywa dystansu

Relacje z klientem są jak mecz piłki nożnej. To Ty i Twoja organizacja ponosicie koszty niewykorzystanych szans. Nie musi tak być.
Na podstawie studium przypadków pokażemy Ci mechanizm utraconych korzyści. Przeanalizujemy lejek sprzedaży i ocenimy potencjalne zagrożenia i szkody wizerunkowe.

Zaoferujemy dedykowane dla Twojej organizacji strategie działania, by w przyszłości eliminować i łagodzić skutki występowania sytuacji kryzysowych.

25 proc. największych polskich firm nie ma strategii działania w kryzysie.

Czy Twoja organizacja jest gotowa na sytuację kryzysową?

Czy w Twojej firmie są osoby przeszkolone, by dobrze zarządzać kryzysem?

64 proc. agencji PR uznaje szkolenia za najskuteczniejsze narzędzie w zapobieganiu kryzysom.
Co według Ciebie byłoby najskuteczniejszym narzędziem w walce z kryzysem w Twojej firmie?

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071 b.zielinski@commplace.pl