Jeśli chodzi o pojęcie „branding”, prawdopodobnie wszyscy ogólnie myślimy o działaniach marketingowych. Czyli o logo firmy, komunikatach marki i sposobie, w jaki firma może być postrzegana przez konsumentów. Chociaż to one są głównym celem budowania świadomości marki, firmy często zaniedbują lub nie doceniają wartości równie istotnego obszaru – employer brandingu.

Sposoby, w jakie firmy rekrutują kandydatów do pracy i zatrzymują pracowników, znacznie się zmieniły. W dużej mierze dzięki postępowi technologicznemu, mediom społecznościowym i portalom z opiniami pracowników, które ułatwiają osobom ubiegającym się o pracę znalezienie informacji o przyszłym pracodawcy. Jednak bez silnej marki pracodawcy, Twoja firma traci najlepszych kandydatów. Potencjalnie traci też pieniądze i możliwość lepszego rozwoju różnych obszarów swojej działalności.

Dlaczego employer brandingu jest dziś tak ważny? Najlepszym sposobem, aby naprawdę zrozumieć, dlaczego strategia budowania marki pracodawcy ma znaczenie dla Twojej firmy, jest zapoznanie się ze statystykami, które jednoznacznie na to wskazują:
– 84% osób poszukujących pracy twierdzi, że przy podejmowaniu decyzji o tym, gdzie ubiegać się o pracę, bierze pod uwagę reputację firmy jako pracodawcy;
– 9 na 10 kandydatów ubiegałoby się o pracę w firmie, która aktywnie buduje swoją markę jako pracodawca,
– 50% kandydatów twierdzi, że nie pracowałoby w firmie o złej reputacji – nawet, jeśli wiązałoby się to z podwyżką.

Jeśli chodzi o employer branding, Twoja firma musi znaleźć czas, aby się na tym skupić. Przede wszystkim musisz zrozumieć, dlaczego ma to znaczenie i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie
w dłuższej perspektywie.

Jak wszystko inne w firmie, employer branding to wysiłek zespołowy. Chociaż głównymi graczami w tej dziedzinie są osoby odpowiedzialne za zasoby ludzkie i rekrutację, ich działania to za mało.
Zaangażowanie dyrektora generalnego, zespołu marketingowego i pozostałych pracowników, ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia ogólnego sukcesu.

Oczywiście nie możesz kontrolować wszystkiego dzięki swojej marce pracodawcy. Niemniej employer branding pozwala zacząć kształtować narrację. Pozwala mieć pewność, że ludzie pozytywnie
postrzegają tożsamość Twojej firmy. Zwłaszcza, że ta strategia nie tylko przyniesie korzyści w postaci utrzymania najlepszych pracowników i zasili firmę w utalentowanych kandydatów. Może również pozytywnie wpłynąć na inne aspekty jej działania.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt