Inbound marketing na kryzys.

Jak skutecznie bronić się przed negatywnymi opiniami o naszych produktach lub firmie, które mogą pojawić się w sieci.

Ochrona wizerunku firmy przez dobrze wypozycjonowany content w wyszukiwarce Google.

Obroniliśmy dobre imię producenta. Strategia działań inbound marketing polegała w uproszczeniu na „rozmyciu” negatywnych opinii i komentarzy w Internecie bez podszywania się i kreowania nieprawdziwych informacji.

Zatrzymaliśmy hejt w sieci. Wizerunek klienta nie został nadwyrężony.

pozycjonujemy treści na TOP 3 wyników w wyszukiwarce

%

tyle odbiorców generują pierwsze 4 wyniki zapytań w Google

%

internautów wybiera produkty firm cieszących się dobrą opinią

Inbound marketing –  trafne zdefiniowanie kryzysu

Pojawienie się kryzysu w każdej organizacji jest tylko kwestią czasu. Przekonał się o tym znany producent z branży artykułów dziecięcych.

Wystarczyła jedna negatywna opinia niezadowolonej klientki, film i zdjęcia umieszczone w internecie, by w sieci błyskawicznie powstała spirala nieprzychylnych marce komentarzy.

Negatywne treści realnie odbiły się na sprzedaży produktów Klienta. Dlaczego? Ponieważ w świecie rodziców małych dzieci nie ma miejsca na wątpliwości i ryzyko.

Cele Kampanii Inbound Marketing

Ochrona wizerunku marki. Klient potrzebował w szybkim czasie:


– wyciszyć negatywne, nieprawdziwe opinie,
– ochronić wypracowane przez lata dobre imie firmy,
– utrzymać zaufanie klientów do marki
.

Rozwiązanie

Wdrożenie działania inbound marketing. Stworzenie w sieci dobrze wypozycjonowanego bufora informacyjnego.

Strategia ROZMYCIA negatywnych informacji i zepchnięcie na margines obszaru widoczności stanowiło priorytet działań.

 

Nasze rozwiązanie opierało się na efekcie synergii kilku grup narzędzi komunikacji: zarządzanie kryzysowe – inbound marketing – Real Time Marketing. W tym samym czasie zadbaliśmy o to, aby klientka od której rozpoczęła się fala negatywnych komentarzy poczuła się wyjątkowo. Zastosowaliśmy najlepszą zasadę: traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany.

Marketing przychodzący – strategia rozmycia

Powodzenie kampanii opierało się na trafności analizy negatywnego zjawiska i zastosowanej strategii rozmycia negatywnych opinii. Szybkość reakcji okazała się najważniejszym z czynników dobrej obsługi klienta.

W tym przypadku, określiliśmy z dokładnością do jednego użytkownika czego, kiedy i jak szukają konsumenci w sieci oraz w jaki sposób ograniczyć prawdopodobieństwo dotarcia negatywnych informacji do kolejnych klientów marki.

Treści wykreowane dokładnie pod wytyczne strategii inbound marketing tworzyły skuteczny, ochronny bufor informacyjny. Efekt rozmycia osiągnęliśmy dzięki trzem kluczowym krokom:

  • stworzeniu odpowiedniego contetnu,
  • skutecznie pozycjonowanej treści,
  • zwiększeniu stopnia konwersji pozytywnych informacji dotyczących brandu.

Marketing przychodzący – efekt rozmycia

W efekcie przyjętej strategii konsumenci poszukujący informacji o produktach dziecięcych widzieli szereg przygotowanych przez nas pozytywnych treści.

Treści były dostępne na tak wielu poziomach, że trudno było dotrzeć do negatywnych komentarzy o produkcie i firmie.

Zadbaliśmy o pozytywne doświadczenia konsumentów podczas pierwszego kontaktu z marką.

Jak przeciwdziałać kryzysom

Realizując strategie inbound marketing wdrożyliśmy jednocześnie działania z obszaru zarządzania kryzysowego.

Zaczeliśmy m.in. od nawiązania kontaktu z klientem od którego rozpoczął się kryzys. Doprowadziliśmy do spotkania osobistego z przedstawicielem handlowym naszego zleceniodawcy.

W celu przeciwdziałania przyszłym kryzysom wdrożyliśmy we współpracy z klientem szereg działań poprawiających poziom obsługi posprzedażowej i procesu reklamacji.

Inbound marketing – wyniki

Dzięki skutecznemu wyciszeniu negatywnych opinii i „nadpisaniu” treści pozytywnych, zdecydowanie spadła ilość negatywnie zaangażowanych Internautów, a tym samym negatywnych informacji.


Niebagatelną rolę odegrało skuteczne wdrożenie narzędzi komunikacji kryzysowej, czego efektem były pozytywne komentarze ze strony klientki nt. postawy producenta oraz sposobu rozwiązania problemu.

Przeprowadzona kampania inbound marketing pozwoliła wzmocnić markę klienta. Zastosowane przez nas rozwiązania wciąż pracują na dobre imię brandu.

Wykorzystane produkty

Audyt problemu i analiza wizerunku
Warsztaty strategiczne

Zarządzanie kryzysowe
Audyt procesu reklamacji

Inbound marketing
Strategia rozmycia opinii

Potrzebujesz pomocy
w rozwoju biznesu?
Skontaktuj się z nami.

 

kontakt: +48 665 379 071

email: kontakt@commplace.pl

Kontakt O nas Kariera

 

Kontakt dla Klientów

Bartosz Zieliński

Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl

 

Potrzebujesz pomocy
w rozwoju biznesu?

Skontaktuj się z nami.

 

infolinia:
+48 665 379 071

email:
kontakt@commplace.pl

 

Kontakt O nas Kariera

 

Kontakt dla Klientów

Bartosz Zieliński

Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl

Miejsce zarządzania

Karkonosze

Centrum konferencyjne | Audyty oraz analizy komunikacji wewnętrznej | Warsztaty strategiczne I Zarządzanie sytuacją kryzysową | Warsztaty z zarządzania konfliktem | CSR I Warsztaty motywacyjne | "Psychowycisk" | Coaching dla mentorów | Indywidualny coaching przywództwa | Studio kulinarne | Eventy

Miejsce wsparcia sprzedaży

Wrocław

Warsztaty z technik sprzedaży | Audyty sprzedażowe | Nowoczesna Agencja PR I Warsztaty osobistego wizerunku – praca ze stylistą | e-PR I Marketing konwertujący sprzedaż I Marketing sportowy

Miejsce usług cyfrowych

Warszawa

Samofinansujące się kampanie | Pozycjonowanie | Optymalizacja | Tworzenie stron oraz sklepów internetowych | Nowoczesny marketing internetowy | SEO PR I Konwersja

Wkrótce

Berlin

Rekrutacja pracowników na rynki zagraniczne | Rejestracja spółek | Kampanie wsparcia
sprzedaży na nowych rynkach | Pozyskiwanie partnerów na rynkach zagranicznych | Kampanie online na rynkach zagranicznych

Miejsce zarządzania

Karkonosze

Centrum konferencyjne | Audyty oraz analizy komunikacji wewnętrznej | Warsztaty strategiczne I Zarządzanie sytuacją kryzysową | Warsztaty z zarządzania konfliktem | CSR I Warsztaty motywacyjne | "Psychowycisk" | Coaching dla mentorów | Indywidualny coaching przywództwa | Studio kulinarne | Eventy

Miejsce wsparcia sprzedaży

Wrocław

Warsztaty z technik sprzedaży | Audyty sprzedażowe | Nowoczesna Agencja PR I Warsztaty osobistego wizerunku – praca ze stylistą | e-PR I Marketing konwertujący sprzedaż I Marketing sportowy

Miejsce usług cyfrowych

Warszawa

Samofinansujące się kampanie | Pozycjonowanie | Optymalizacja | Tworzenie stron oraz sklepów internetowych | Nowoczesny marketing internetowy I SEO PR I Konwersja

Wkrótce

Berlin

Rekrutacja pracowników na rynki zagraniczne | Rejestracja spółek | Kampanie wsparcia sprzedaży na nowych rynkach | Pozyskiwanie partnerów na rynkach zagranicznych | Kampanie online na rynkach zagranicznych