Czy plan strategiczny firmy to na pewno długofalowa taktyka?
Każdy marzy o umiejętności przewidywania przyszłości. Osoby, które w...
Każdy marzy o umiejętności przewidywania przyszłości. Osoby, które w...
Event marketing to doskonały sposób na promowanie swojej marki...
Skuteczna komunikacja zaczyna się od planu. Ten z kolei...
Sprzedaż to bardzo ważny element działalności każdej firmy. Bez...
Wizerunek firmy budujemy w sercach i głowach innych ludzi....
Wprowadzenie nowego produktu na dzisiejszy rynek to niełatwe zadanie....
Marketing jest jednym z procesów, który wspiera markę w...
Promocja produktu polega na rozpowszechnianiu informacji o ofercie wśród...
Jeśli chcesz z powodzeniem działać na rynku, potrzebujesz odpowiedniej...
Obecnie konsumenci są bardziej świadomi. Podejmując decyzje zakupowe, zwracają...
Statystyki mogą zniechęcać: tylko co czwarty e-mail B2B zostanie...
Lejek konwersji: ten termin to hit branżowych seminariów i webinarów....
Strategia konkurencyjna jest dziś tym, co przyciąga klientów do...
Claim marketing to wcale nie jest oczywista sprawa. Dla...
Generowanie dużego ruchu w sklepie internetowym jeszcze nie świadczy...
Marketing nowoczesny – czyli jaki? Zmiany zaszły tak szybko, że...
Marketing polega na docieraniu do określonej grupy docelowej, w...
Proces zakupowy to ważne pojęcie w biznesie. Odpowiednia organizacja...
Skuteczna komunikacja z klientami to ważny filar funkcjonowania każdej...
Firma, która chce odnosić spektakularne sukcesy na rynku, musi...
Zarządzanie biznesem można porównać prowadzenia samochodu. Do tego, żeby...
Budowa i utrzymanie pozytywnego wizerunku w obecnych czasach o...
Agencja konsultingowa może się okazać tym, czego potrzebujesz. Skuteczne...
Marka to nazwa, symbolika. To coś, co odróżnia daną...
Klienci są siłą napędową każdej firmy. Liczy się zarówno pozyskiwanie jak i utrzymywanie klientów. Jednak metody potrzebne do pomyślnej realizacji tych zadań są różne. Pozyskiwanie klientów wymaga czasu, energii i wiele wysiłku. Z kolei aby mieć grono stałych klientów, trzeba zainwestować czas w budowanie relacji, nawiązywanie kontaktów itd.
Skuteczne pozyskiwanie klientów nie dzieje się samo. Zamiast czekać z założonymi rękami i mieć nadzieję, że ktoś się pojawi, firmy muszą działać proaktywnie. Zdobywanie nowych klientów to proces. Podobnie jak budowanie relacji. Czas pracy nad nimi jest różny. Ale cały proces jest zdecydowanie łatwiejszy gdy wie się gdzie patrzeć i jak skłonić klientów do spojrzenia na siebie.
W dobie internetu pozyskiwanie klientów nabrało innego wymiaru. Nie ogranicza go geografia – online marketing może dotrzeć praktycznie do każdej osoby na świecie. Łatwiej niż kiedykolwiek stworzyć profil idealnego klienta – opcje dostępne w zakresie targetowania pozwalają znaleźć potencjalnych klientów w niemal każdej niszy, bez względu na to, jak jest wąska lub specjalistyczna. Co więcej dzięki marketingowi online pozyskiwanie klientów może się odbywać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Niezależnie od tego, czy pracujesz z klientami, śpisz, czy po prostu się bawisz.
Dziś marketing daje się dużo łatwiej skalować. Po skonfigurowaniu strategii nie wymaga on zbyt wiele czasu na pracę. I to jest mierzalne: można ocenić co działa, a co nie, a potem robić to pierwsze i zakończyć drugie.
Firmy rozpoczynające działalność potrzebują klientów – po prostu klientów. Te działające na rynku od jakiegoś czasu, potrzebują więcej klientów i więcej pieniędzy. Z kolei firmy o ugruntowanej pozycji, odnoszące sukcesy, potrzebują mniejszej liczby lepszych – lepiej płacących klientów.
Jak firmy radzą sobie z pozyskiwaniem klientów? Czy może im w tym pomóc agencja PR? W jaki sposób zdobyć pierwszego klienta? Jak zdobywać więcej klientów? I wreszcie jak zdobywać lepszych klientów? Poznajcie różne historie.