Klienci są siłą napędową każdej firmy. Liczy się zarówno pozyskiwanie jak i utrzymywanie klientów. Jednak metody potrzebne do pomyślnej realizacji tych zadań są różne. Pozyskiwanie klientów wymaga czasu, energii i wiele wysiłku. Z kolei aby mieć grono stałych klientów, trzeba zainwestować czas w budowanie relacji, nawiązywanie kontaktów itd.

Pozyskiwanie klientów nie dzieje się samo. Zamiast czekać z założonymi rękami i mieć nadzieję, że ktoś się pojawi, firmy muszą działać proaktywnie. Zdobywanie nowych klientów to proces. Podobnie jak budowanie relacji. Czas pracy nad nimi jest różny. Ale cały proces jest zdecydowanie łatwiejszy gdy wie się gdzie patrzeć i jak skłonić klientów do spojrzenia na siebie.

W dobie internetu pozyskiwanie klientów nabrało innego wymiaru. Nie ogranicza go geografia – online marketing może dotrzeć praktycznie do każdej osoby na świecie. Łatwiej niż kiedykolwiek stworzyć profil idealnego klienta – opcje dostępne w zakresie targetowania  pozwalają znaleźć potencjalnych klientów w niemal każdej niszy, bez względu na to, jak jest wąska lub specjalistyczna. Co więcej dzięki marketingowi online pozyskiwanie klientów może się odbywać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Niezależnie od tego, czy pracujesz z klientami, śpisz, czy po prostu się bawisz.

Dziś  marketing daje się dużo łatwiej skalować. Po skonfigurowaniu strategii nie wymaga on zbyt wiele czasu na pracę. I to jest mierzalne: można ocenić co działa, a co nie, a potem robić to pierwsze i zakończyć drugie.

Firmy rozpoczynające działalność potrzebują klientów – po prostu klientów. Te działające na rynku od jakiegoś czasu, potrzebują więcej klientów i więcej pieniędzy. Z kolei firmy o ugruntowanej pozycji, odnoszące sukcesy, potrzebują mniejszej liczby lepszych – lepiej płacących klientów.

Jak firmy radzą sobie z pozyskiwaniem klientów? W jaki sposób zdobyć pierwszego klienta? Jak zdobywać więcej klientów? I wreszcie jak zdobywać lepszych klientów? Poznajcie różne historie.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt