Plan marketingowy –
po co go tworzyć?
Zarządzanie biznesem można porównać prowadzenia samochodu. Do tego, żeby...
Zarządzanie biznesem można porównać prowadzenia samochodu. Do tego, żeby...
Agencja konsultingowa może się okazać tym, czego potrzebujesz. Skuteczne...
Trendy panujące na rynku związanym z marketingiem mocno wskazują...
Bez promocji nie ma zysków! Najlepsze narzędzia promocji mają...
Komunikacja niewerbalna jest „głośniejsza” niż wszelkie wypowiedziane słowa. Ujawnia...
Chcesz, czy nie – Twoja strona internetowa jest najważniejszym...
Budowa i utrzymanie pozytywnego wizerunku w obecnych czasach o...
Podczas tworzenia, a następnie zarządzania swoją marką niezwykle istotnym...
Marka to nazwa, symbolika. To coś, co odróżnia daną...
Obecnie świat internetowy oraz rzeczywistość mocno na siebie wpływają,...
Jak zaplanować niezapomniane, a przy tym w pełni profesjonalne...
Marka firmy to ważne ogniwo prowadzenia biznesu. Zbudowanie silnej...
Strategia konkurencyjna jest dziś tym, co przyciąga klientów do...
Agencja marketingowa lub reklamowa to słowa, które są kojarzone...
Działania marketingowe firmy to nie zawsze spektakularne akcje generujące...
Informacje o rynku gier komputerowych stanowią kluczową część strategii...
Dookoła wprowadzania produktów na rynek funkcjonuje wiele mitów, które...
Wraz z rozwojem świadomości konsumentów, rosną również ich wymagania,...
Marketing polega na docieraniu do określonej grupy docelowej, w...
Prowadzisz znakomity obiekt wypoczynkowy w doskonałej lokalizacji, zapewniasz najwyższy...
Można by myśleć, że kampania outdoorowa to już przeszłość,...
Dzisiejszy rynek jest bardzo konkurencyjny. Marka, która chce skutecznie...
Sprzedaż to bardzo ważny element działalności każdej firmy. Bez...
Każdy świadomy przedsiębiorca wie, że podstawą sukcesu w biznesie...
Klienci są siłą napędową każdej firmy. Liczy się zarówno pozyskiwanie jak i utrzymywanie klientów. Jednak metody potrzebne do pomyślnej realizacji tych zadań są różne. Pozyskiwanie klientów wymaga czasu, energii i wiele wysiłku. Z kolei aby mieć grono stałych klientów, trzeba zainwestować czas w budowanie relacji, nawiązywanie kontaktów itd.
Skuteczne pozyskiwanie klientów nie dzieje się samo. Zamiast czekać z założonymi rękami i mieć nadzieję, że ktoś się pojawi, firmy muszą działać proaktywnie. Zdobywanie nowych klientów to proces. Podobnie jak budowanie relacji. Czas pracy nad nimi jest różny. Ale cały proces jest zdecydowanie łatwiejszy gdy wie się gdzie patrzeć i jak skłonić klientów do spojrzenia na siebie.
W dobie internetu pozyskiwanie klientów nabrało innego wymiaru. Nie ogranicza go geografia – online marketing może dotrzeć praktycznie do każdej osoby na świecie. Łatwiej niż kiedykolwiek stworzyć profil idealnego klienta – opcje dostępne w zakresie targetowania pozwalają znaleźć potencjalnych klientów w niemal każdej niszy, bez względu na to, jak jest wąska lub specjalistyczna. Co więcej dzięki marketingowi online pozyskiwanie klientów może się odbywać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Niezależnie od tego, czy pracujesz z klientami, śpisz, czy po prostu się bawisz.
Dziś marketing daje się dużo łatwiej skalować. Po skonfigurowaniu strategii nie wymaga on zbyt wiele czasu na pracę. I to jest mierzalne: można ocenić co działa, a co nie, a potem robić to pierwsze i zakończyć drugie.
Firmy rozpoczynające działalność potrzebują klientów – po prostu klientów. Te działające na rynku od jakiegoś czasu, potrzebują więcej klientów i więcej pieniędzy. Z kolei firmy o ugruntowanej pozycji, odnoszące sukcesy, potrzebują mniejszej liczby lepszych – lepiej płacących klientów.
Jak firmy radzą sobie z pozyskiwaniem klientów? Czy może im w tym pomóc agencja PR? W jaki sposób zdobyć pierwszego klienta? Jak zdobywać więcej klientów? I wreszcie jak zdobywać lepszych klientów? Poznajcie różne historie.