Nawigacja

Brand experience: co może dać firmie?

Employer brandingPRStrategia marketingowa
brand experience: strategia

Brand experience obejmuje wszystkie myśli, wrażenia, spostrzeżenia i uczucia, jakie osoby mają na temat danej marki. Należy podkreślić, że wrażenia nie są specyficzne dla danego typu lub kanału marketingu. To raczej wynik wszystkich doświadczeń z konkretną firmą. 

Dlaczego brand experience jest tak ważny?

Pozytywne doświadczenia z marką przyczyniają się do większego zaangażowania klientów. Brand experience sprzyja nawiązaniu głębszych relacji z konsumentów. Często wpływa na to, że dana osoba korzysta z oferty danej firmy, zamiast iść do konkurencji. Spójny wizerunek marki jest niezwykle ważny w budowaniu pozycji lidera.

Szukasz sposobu, aby stworzyć spójny wizerunek marki? Zastanawiasz się, jak ułatwić życie grafikom, specjalistom ds. marketingu i członkom zespołu? W tym przypadku doskonale sprawdzi się brand book, znany również jako księga znaku. Wspomniany dokument określa identyfikację wizualną firmy.

Jak zapaść w pamięć klienta?

Brand experience nie tylko napędza sprzedaż, lecz także pomaga zdobyć lojalność klienta. Potrzebujesz wskazówek, jak przygotować efektywną strategię? Przede wszystkim zastanów się, czy spełniasz oczekiwania konsumentów. Następnie dokładnie przeanalizuj, które obszary przynoszą zadowalające rezultaty, a nad czym jeszcze trzeba popracować. Popularne media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram i Pinterest, stanowią dobry punkt wyjścia.

Employer branding dotyczy zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego wizerunku marki. W ten sposób przedsiębiorcy nie tylko zmniejszają wskaźnik pracowników, lecz także przyciągają utalentowanych kandydatów. Aby stworzyć skuteczną strategię, warto współpracować z działem PR i HR. 

Zastanawiasz się, jak zbudować pozytywny wizerunek marki?

Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów!

Niezależnie od tego, jakie działania chcesz podjąć, pomyśl, jak możesz mierzyć ich efektywność. Jeśli chcesz zaistnieć w social media, powinieneś śledzić wyświetlenia, polubienia i udostępnianie. Dzięki temu dowiesz się, które posty wzbudzają zainteresowanie, a które odstraszają użytkowników. 

Specjaliści przypominają, że różne czynniki wpływają na brand experience. Upewnij się, że reklamy odzwierciedlają osobowość marki. Zastanów się, czy wybrane kolory wpisują się w wizerunek firmy. Logo, slogan, bohater marki i brand design powinny wywoływać pożądane emocje u grupy docelowej.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt