Nawigacja

Wszystko co powinieneś wiedzieć o komunikacji na GoWork.pl

Employer branding

Serwis GoWork.pl to jeden z najpopularniejszych portali dla osób, które poszukują zatrudnienia. Sprawdzisz na nim opinie o danym pracodawcy. GoWork pomaga firmom w skutecznej rekrutacji, a także w budowaniu pozytywnego wizerunku. Opinie GoWork są istotne, dlatego tak wiele marek w ramach działań employer brandingowych sprawdza, co pojawia się na portalu i jaki charakter mają treści.  Dlaczego ich moderowanie ma tak ogromne znaczenie? O tym poniżej.

Czy należy odpowiadać na pytania kandydatów do pracy? A może pozostawić je bez odpowiedzi? Co, jeśli w przestrzeni pojawią się negatywne komentarze na temat twojej firmy? Opinie GoWork (właścicielem marki jest GoWork.pl Serwis Pracy Sp. z o. o.) mają ogromne znaczenie. Wybrane marki na polskim rynku prowadzą spójną politykę działań na GoWork. Dlaczego to tak istotne?

GoWork opinie o pracodawcy

Portal funkcjonuje na polskim rynku od 1990 roku. I choć nie jest prekursorem tego typu działań, to stał się jedną z najlepszych i najprężniej działających platform tego typu w kraju. Portal oferuje usługi z zakresu pozyskiwania pracowników i jest kompendium wiedzy dla osób, które planują zatrudnić się w danej firmie. Portal skraca dystans między kandydatem a pracodawcą. Na podstawie opinii tworzona jest baza wiedzy na temat danej firmy i warunków pracy.

Jakie opinie mogą uzyskać kandydaci? I jaki to typ osób? Wiele z nich zadaje konkretne pytania merytoryczne o sposób funkcjonowania organizacji. Część z nich chce dowiedzieć się więcej na temat prowadzonej rekrutacji. Opinie GoWork to także komentarze obecnych bądź byłych pracowników. Czy każde są wyważone? Niestety nie. Te, mające charakter obraźliwy, są usuwane przez portal.

Na GoWork można generalnie znaleźć 3 typy komentarzy:

  • od osób, które poszukują rzetelnych informacji;

Przykład ironicznego komentarza od osoby, która poszukuje informacji [pisownia oryginalna]:

„To ile na tej produkcji płacicie w 2022, skoro w 2018 roku były dwa tysiące do dwóch dwieście? Dalej najniższa?”

  • od przyszłych kandydatów, którzy chcą poznać zasady konkretnej rekrutacji;
commplace.pl

Tutaj przykład komentarza osoby niezadowolonej z przebiegu rekrutacji [pisownia oryginalna]:

„Co prawda nie pracowałem w tej firmie lecz „brałem udział w rekrutacji”, co może dawac pewien obraz firmy. Dlaczego dałem cudzysłów? Już tłumacze. W grudniu zeszłego roku na linkedin dostałem wiadomość od XXX, ze szukają ludzi o moim profilu do pracy jako audytor wyrobów medycznych. Wiadomość była wysłana w postaci formułki ctrl c, ctrl v, a nie napisana od nowa przez rekrutera. Wypełniłem formularz i umówiliśmy się na rozmowę i tu pierwszy zonk. Miał być kontakt i zero odzewu. Spytałem wiec o co chodzi i okazało się, ze trzeba coś uszczegółowić w wysłanym formularzu. Po poprawce sytuacja zmów się powtórzyła”

Widzimy, iż kandydat nie jest zadowolony z procesu rekrutacyjnego. Co powinna zrobić firma? Przede wszystkim sprawie zareagować.

  • od pracowników i byłych pracowników – te opinie mogą być niepochlebne i koniecznie należy je moderować. 

Przykład komentarza od pracownika [pisownia oryginalna]:

„Premia jest dla kierowników i Agentów a nie dla Was i macie się podporządkować. To od kierownika zależy czy dostaniecie premie i jak ja podzieli jeśli w ogóle ma taki zamiar. Wszyscy tylko,, gdzie premia” Zostaniesz kierownikiem to będziesz dawał premie jak w ogóle zostaniesz jedna z drugą bo boją się odpowiedzialności ale pisać potrafią.”

W takiej sytuacji pracodawca także powinien zareagować.

GoWork a inne portale

GoWork na swojej stronie podaje, że współpracuje z 11 tysiącami firm w całej Polsce. Na portalu jest zamieszczonych blisko 4 miliony opinii. Jak portal wypada na tle innych? Z badań Gemius wynika, że poszczególne portale mają następującą liczbę użytkowników:

  • GoWork.pl: 4 014 360           
  • linkedin.com: 3 587 328           
  • olx.pl: 3 276 288           
  • jooble.org: 3 086 424           
  • pracuj.pl: 3 054 024

GoWork jest nadal liderem portali dla pracodawców i kandydatów w Polsce. Opinie GoWork są istotne dla osób szukających pracy.

Opinie o pracodawcy GoWork. W czym problem?

Anonimowość, jaką daje Internet sprawia, że komentarze na GoWork bywają bezlitosne. Czy pracodawca powinien z nimi walczyć i dbać o ich moderację? Zbudowanie swojej marki na GoWork to podstawowy element employer brandingu. Dobrze skonstruowany profil może być wizytówką i zachęcać przyszłych kandydatów do aplikowania na dane stanowisko. Kluczem jest odpowiednia moderacja.

commplace.pl

W jaki sposób odpowiadać na opinie GoWork? Kluczem jest szybkość, merytoryczność i neutralność. Nawet, jeśli dany komentarz dotyczy personalnie pracownika – istotna jest dyplomacja w odpowiedzi.

  • Odpowiadaj szybko niż dyskusja rozwinie się w niekorzystnym dla ciebie kierunku.
  • Podstaw na konkrety. Jeśli pracownik zadaje merytoryczne pytania postaraj się na nie odpowiadać. Jeśli są one wrażliwe – zaproś go na prywatną rozmowę.
  • Unikaj podawania nazwisk – opinie GoWork niejednokrotnie dotyczą konkretnych osób. Podane nazwiska można usunąć – wystarczy napisać do administratora portalu.
  • Odpowiadaj rzetelnie. Odpowiedzi konstruuj w ten sposób, w jak sam chciałbyś otrzymać odpowiedź.

Profil pracodawcy

Czym jest profil pracodawcy na GoWork? Czy na takim profilu pojawiają się niepochlebne opinie GoWork? Oczywiście!

Co ciekawe – sam portal zachęca pracowników do dodawania opinii na temat pracy u danego pracodawcy. Przykładowy wpis [pisownia oryginalna]:

„Czekamy na Wasze opinie! Może pojawi się osoba aktualnie zatrudniona, która będzie chciała powiedzieć nam coś o pracy w firmie XXX w mieście Wrocław? Wiesz jak wygląda tu praca? Podziel się swoimi spostrzeżeniami z innymi użytkownikami! Czekamy na Wasze opinie!”

W jakim celu GoWork przygotowuje takie posty? Aby pobudzić do dyskusji, zachęcić do komentowania, a tym samym – zachęcić same firmy do moderowania profilu i … kupienia płatnej reklamy. Pracodawca może założyć profil pracownika, co przybiera formę wysoko pozycjonowanej reklamy.

I choć GoWork podkreśla, że „samodzielnego administrowania profilem pracodawcy w oparciu o regulamin serwisu GoWork.pl – nie oznacza możliwości usuwania opinii” – na pewno w jakiś sposób ułatwia moderowanie nimi.

W sieci pojawiają się krzywdzące opinie o Twojej marce?

Skorzystaj z naszych autorskich narzędzi by odeprzeć atak!

Czy można namierzyć IP osoby, która pisze opinie GoWork?

Moderowanie komentarzy na GoWork jest konieczne. Opinie GoWork mogą wpłynąć na wizerunek twojej firmy i na decyzje kandydatów. Negatywne, krzywdzące i hejterskie komentarze należy zgłaszać do administratorów. A takich opinii nie brakuje.

„Wszystkie Związki Zawodowe w XXX są gorsze niż ksiądz w konfesjonale w Żabiej Woli. Powiesz podczas spowiedzi że masz kochankę, to cała dyrekcja o tym będzie wiedziała. Kolegę który jeździł na TiRach 10 lat podkablowali do ZUSu.”

Ten rodzaj opinii rzeczywiście krytykuje organizację, ale nie wymienia konkretnych nazwisk czy nie wskazuje na dane osoby (np. koleżanka sekretarki, córka prezesa firmy XY). Pamiętaj, że nie zawsze są podstawy do usuwania komentarzy. Do czego jest potrzebne ci IP hejtera? Tak naprawdę tylko w przypadku, gdy chcesz wytoczyć sprawę w sądzie.

Odpowiednio napisana argumentacja powinna przekonać administratora portalu do usunięcia danej opinii. Warto powierzyć swój profil profesjonalistom z agencji PR, którzy wiedzą, jak rozmawiać z GoWork. Prowadzenie spójnej polityki przynosi efekty.

Czy można usunąć swój własny komentarz z GoWork?

W chwilach wzburzenia zdarza się podejmować nieracjonalne decyzje. Autor danego komentarza może go usnąć. W jaki sposób to zrobić? I w jakim celu? Jeśli uda się dotrzeć do autora komentarza on może go usunąć. Należy napisać wiadomość e-mail na adres podany portalu gowork.pl, podać przyczynę, dlaczego nasza opinia powinna zostać skasowana i … czekać.

Należy pamiętać, że mowa nienawiści w Polsce podlega pod artykuł 212 i 216 kodeksu karnego.

Jak usunąć opinie innych osób?

Opinie GoWork mają kluczowe znaczenie dla pracodawcy, a przede wszystkim dla kandydatów do pracy. Nic więc dziwnego, że tak wiele firm próbuje budować swój profil. I sukcesywnie usuwać niepochlebne opinie. Tak, jak pisaliśmy: usuwanie negatywnych komentarzy jest trudne. Należy także ustalić politykę zarządzania portalem – w taki sposób, aby wyglądał on naturalnie.

Nie każda opinia negatywna powinna być powodem do działania. Profil wygląda bardziej naturalnie, gdy posiada zróżnicowane komentarze.

  • Na początku dokładnie zaplanuj politykę twojej firmy i strategię działania.
  • Działaj rozważnie i w sposób przemyślany.
  • Usuwaj tylko konieczne do usunięcia komentarze.
  • Dbaj o jednolity ton komunikacji.
  • Odpowiadaj na komentarze bądź uprzejmy i konkretny.

Pamiętaj: komentarze powinny być usuwane tylko, gdy zachodzi taka konieczność.

Jak agencja może pomóc ci prowadzić profil pracodawcy?

Agencje PR pomagają skutecznie prowadzić profil pracodawcy na GoWork. Przed rozpoczęciem współpracy konieczne jest zdefiniowanie potrzeb firmy. A także praca nad strategią employer brandingową. Dlaczego tak istotna jest pomoc profesjonalistów? Internet żyje 24 godziny na dobę, a komentarze o twojej firmie mogą pojawiać się cały czas. Wyspecjalizowana firma pomaga w moderowaniu komentarzy, pozostaje w kontakcie z administratorami GoWork, a gdy pojawią się kryzysogenne opinie (np. z nazwiskami danych pracowników) – wówczas specjaliście reagują natychmiast. Dlaczego warto współpracować z agencją w tym zakresie?

  • Otrzymujesz możliwość całodobowego moderowania wpisów.
  • Agencja PR zapewnia pełną opiekę nad profilem.
  • Gwarantuje moderowanie postów.
  • Przygotowuje komentarze i odpowiedzi dla kandydatów.
  • Dba o wizerunek twojej firmy.

Dlaczego warto wyselekcjonować jedną osobę do dbania o opinie GoWork? Internauci są bardzo czujni. Zauważą, jeśli twoja firma nie będzie mówić jednym głosem. Agencja PR będzie prowadzić dla ciebie i za ciebie komunikację dostosowaną do twoich potrzeb, a także profilu firmy.

Szukasz pomocy przy prowadzeniu profilu na GoWork? To czasochłonny proces wymagający ciągłej dyspozycyjności czasowej. Warto poprosić o pomoc profesjonalistów, którzy od lat zajmują się budowaniem marki pracodawcy.

Jeśli nie opinie na GoWork to co?

Jak zadbać o to, co zobaczy potencjalny klient, potencjalny pracownik, partner biznesowy po wpisaniu w Google „nazwa firmy opinie” lub „nazwa firmy praca opinie”? I dlaczego to tak istotne?

  • Każdego dnia 33% konsumentów sprawdza opinie o markach w internecie.
  • Przeciętny konsument spędza prawie 14 minut czytając recenzje, zanim podejmie decyzję o zakupie lub skorzystaniu z usługi.
  • Aż 63% kandydatów szuka w Google informacji o pracodawcy, zanim wyśle CV.

Właśnie dlatego uruchomiliśmy autorską inicjatywę – grupę narzędzi stosowanych w ramach Strategii Obrony Marki. Jednym z nich jest tworzenie i publikacja w sieci artykułów z tzw. wrażliwą frazą, dotyczącą marki – nazwa marki + opinie. Odpowiednie pozycjonowanie oraz dedykowany artykuł już w ciągu 1 miesiąca mogą uzyskać wysokie pozycje w Google na frazy: marka + opinie. Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojej firmy.

commplace.pl

Warto wiedzieć:

Do czego służy portal gowork.pl?

Jest to najpopularniejszy i najszybciej rozwijający się serwis poświęcony pracy w Polsce, który pomaga firmom skutecznie rekrutować, a także budować pozytywny wizerunek pracodawcy. W serwisie GoWork.pl bez konieczności ujawniania danych osobowych można wyrażać swoje opinie na temat warunków zatrudnienia w danym przedsiębiorstwie, panującej w nim atmosfery oraz innych istotnych dla pracowników zagadnień. Na podstawie tych danych powstaje baza wiedzy o danej firmie.

Jakie opinie można znaleźć w serwisie gowork.pl?

W serwisie GoWork.pl znajdziemy opinie każdego rodzaju, najczęściej pochodzące od byłych lub obecnych pracowników i nie zawsze będą to opinie pozytywne. Zazwyczaj mamy do czynienia z trzema rodzajami wpisów: od poszukujących informacji, od kandydatów na dane stanowisko oraz komentarze pracowników.

Czy z gowork.pl można usunąć krzywdzące opinie?

Wszelkie obraźliwe opinie są usuwane bezpośrednio przez portal. W przypadku opinii mających charakter krzywdzący należy zgłaszać je do administratora serwisu celem moderowania. Warto również korzystać z usług profesjonalnej agencji PR, która skutecznie i efektywnie zadba o wizerunek firmy w sieci.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt