Nawigacja

Commplace praca opinie – porady, jak zasłużyć na pozytywny odbiór marki przez pracowników?

Employer branding
Commplace praca opinie

Dziś przedstawiamy najnowszy tekst z kategorii „Porady Commplace praca opinie”, w którym rozwijamy temat budowania wizerunku firmy jako pracodawcy z wyboru. Jak zasłużyć na pozytywne opinie pracowników, które pozwolą nam realizować nasze cele? Zapraszamy do lektury.

Sukces firm polega na osiąganiu dobrych wyników, a nie tylko na ciężkiej pracy. Wyniki z kolei osiąga się dzięki współpracy wielu ekspertów. Synergia ich wiedzy i doświadczenia pozwala na pomyślnym realizowaniu planów biznesowych. Jednak aby pozyskać prawdziwych specjalistów, należy odpowiednio przygotować organizację i dopasować styl zarządzania. Sprawdź co radzi w tym zakresie agencja PR.

Zatrudnij ludzi, którzy są lepsi od ciebie

Przyjmuj do zespołu najlepszych ekspertów, jakich możesz znaleźć na rynku. Oczywiście nie musisz szukać ideałów, bo ideały nie istnieją. Ważne jednak, aby szukać osób, które zadadzą Ci pytania, wskażą błędy i będą wykazywać proaktywną postawę. Kiedy rozmawiasz z kandydatami, bądź boleśnie szczery w kwestii problemów i korzyści płynących z pracy.

Agencja PR Commplace - w czym może Ci pomóc?

Nie mów, że wszystko jest cukierkowe, gdy w rzeczywistości masz wymagających klientów, czy pracę pod dużą presją czasu. Wybierz kogoś, kto będzie w pełni świadomy sytuacji. Dzięki temu uniknie rozczarowania i szybciej dopasuje się do wymogów. Ważna porada od Commplace – praca opinie, to frazy, które wiele z potencjalnych pracowników często wpisuje w wyszukiwarkę Google. W efekcie mają dostęp do wielu cennych informacji na temat specyfiki pracy w danej firmie. Dlatego nie warto ich ukrywać podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Reputacja Twojej firmy ma dziś wymierne znaczenie na rynku.

Czy jesteś gotowy stać się lepszym pracodawcą?

Czym jest employer branding?

Pisząc o opiniach pracowników o firmie, nie można nie wspomnieć o employer brandingu. Employer branding definiuje się bowiem jako działania przedsiębiorstwa mające na celu zbudowanie firmy postrzeganej jako „praca z wyboru”. Innymi słowy, jest to wieloetapowy i wymagający proces budowy wizerunku pożądanego pracodawcy.

Sam termin „employer branding” został wprowadzony do użytku w 2001 roku przez firmę McKinsey & Company. Wielokrotnie próbowano znaleźć polski odpowiednik wyrażenia, np. „budowanie wizerunku”. Niestety żadne z tłumaczeń nie oddawało w pełni znaczenia terminu. Ostatecznie w branży zarządzania zasobami ludzkimi funkcjonuje angielska nazwa.

Wyróżnimy dwa rodzaje employer brandingu:

  • employer branding wewnętrzny,
  • employer branding zewnętrzny.

Czym się różnią? I jak wpływają na opinie pracowników?

Wewnętrzny employer branding

Pierwszy z nich, wewnętrzny employer branding, skierowany jest do obecnych zatrudnionych. Jego celem jest zmniejszenie rotacji pracowników oraz podniesienie ich zadowolenia z pracy w danej organizacji. Działania wewnętrznego employer brandingu dzielą się na dwa obszary: wewnętrzny HR i komunikacja wewnętrzna.

Jednym z ważnych elementów wewnętrznego HR-u, mającym wpływ na opinie pracowników o pracodawcy, jest system motywacyjny, a w tym wszelkie świadczenia dodatkowe. Wśród nich możemy wymienić:

  • benefity, tj. kompleksowa opieka medyczna dla pracownika i członków jego rodziny, ubezpieczenie, karta MuliSport, niskooprocentowane pożyczki itd.,
  • programy rozwojowe dopasowane do pracowników,
  • finansowe systemy motywacyjne,
  • konkursy pracownicze,
  • elastyczne godziny pracy,
  • logiczny system wewnętrznej rekrutacji.

Komunikacja wewnętrzna zaś powinna opierać się na jasnych zasadach. Kluczowe znaczenie ma informowanie pracowników o wszystkich ważnych wydarzeniach, dziejących się w firmie lub bezpośrednio jej dotyczących. Dobrze poinformowany pracownik czuje przywiązanie do swojego pracodawcy. Czuje się ważny i potrzebny. To natomiast pozytywnie wpływa na jego opinie o firmie i zmniejsza ryzyko poszukiwania nowej pracy.

Jakie są porady Commplace praca opinie dotyczące komunikacji? Jako pracodawca traktuj sprawiedliwie swoich podwładnych, zadbaj o dobre relacje w grupie pracowniczej i zarażaj wszystkich pozytywną energią!

Poświęć czas na szkolenia

Wielu menedżerów lub właścicieli firm jest zbyt zajętych, aby przeprowadzić dogłębne szkolenie nowych pracowników. Często kończy się to szybkim szkoleniem polegającym na pokazaniu nowej osobie sposobu logowania do systemu i przekazaniu podstawowych informacji. Upewnij się, że posiadasz dedykowanego trenera, którego nowy pracownik może dopytać szczegóły pracy w razie potrzeby. Warto poświęcić czas i wysiłek, aby jak najszybciej wdrożyć nową osobę. Dzięki temu pomyślnie przejdzie onboarding, co zaowocuje wzrostem pozytywnych opinii na temat firmy.

Commplace opinie

Czy możesz oczekiwać, że twoi pracownicy będą naprawdę wydajni i skuteczni, jeśli nie wyjaśnisz im dokładnie, co mają osiągnąć? Zdecydowanie nie. Tak wielu menedżerów pozwala pracownikom „miotać się”, a następnie dyscyplinować, gdy pracownik nie spełnia oczekiwań, o których istnieniu nigdy nie wiedział. Dla przykładu – jeśli oczekujesz, że twoi pracownicy odpowiedzą na wszystkie e-maile w ciągu godziny, powiedz to wyraźnie. Nie mów: „Wierzę, że szybko odpowiecie na wiadomości od klientów”. Szybko, czyli jak? To może znaczyć wszystko.

Jeśli zamierzasz pociągnąć pracownika do odpowiedzialności, musi wiedzieć, jakie będą kryteria oceny jego pracy. Ponadto, jeśli masz cele finansowe, cele dotyczące wydajności lub innych ważnych obszarów, każdorazowo informuj o tym zespół. Kiedy dokonujesz przeglądu wyników i wyznaczasz cele, ustalaj takie, które są mierzalne i możliwe do zastosowania (warto skorzystać tutaj z metody SMART). W Commplace praca, opinie i konkretne wskaźniki bezsprzecznie skorelowane są ze sobą. Mamy świadomość, że determinują doskonałą wydajność. A na tym nam najbardziej zależy.

Porady Commplace praca opinie – dlaczego warto być uczciwym pracodawcą?

Chcesz zatrudniać pracowników, którzy osiągają świetne wyniki? Oceniaj nowych i doświadczonych pracowników na podstawie ich pracy, a nie sympatii. Podaj uczciwe reguły współpracy i wyniki nagradzania. Jeśli pracownik osiągnie swoje cele, nie cofaj obiecanej premii. Jeśli pracownik przekroczy swoje cele, nie reaguj, zwiększając cele na przyszły rok bez odpowiedniego wzrostu wynagrodzenia i/lub premii.

Commplace opinia

Jeśli skupiasz się na mikrozarządzaniu możesz uzyskać dobre wyniki z małej skali, jednak nie przeniesiesz ich na rezultaty globalne. Jeśli twój pracownik zgłasza, że potrzebuje szkolenia, aby rozwiązać dany problem, umów się na to szkolenie. Jeśli inny pracownik mówi, że chce poprawić raporty miesięczne, aby były spójne w całej organizacji, nie mów: „Ale zawsze robiliśmy to w ten sposób!”. Jeśli uważasz, że to zły pomysł, poproś go o wyjaśnienie powodów i spokojnie wysłuchaj. Uwaga – istnieje prawdopodobieństwo, że może mieć rację, ponieważ wykonuje te zadanie dłużej niż ty i zna każdy detal tematu.

robimy dobry pr

Zadbaj o feedback

Czy Twój pracownik rozwiązał ważny spór między firmą a klientem? Daj mu znać, że doceniasz jego trud. Jak pokazują wyniki raportu „Siła Doceniania 2021”, aż 99% osób biorących udział w badaniu stwierdziło, że bycie docenionym w miejscu pracy jest dla nich bardzo ważne. I to bez względu na wiek, płeć, czy branżę. Z kolei jeśli pracownik nie dotrzymał wymaganego terminu porozmawiaj z nim na ten temat. Regularnie przekazuj swoim pracownikom opinię, dzięki czemu będą wiedzieć, jakie czynności wykonali dobrze, a nad czym muszą jeszcze popracować. Co ciekawe, wspomniany wyżej raport pokazuje także, że jedynie 54% respondentów uważało, że są doceniani w pracy. W praktyce oznacza to, że niemal połowa z nich nie miała takich odczuć. A należy pamiętać, że niedoceniany pracownik nie czuje się związany z organizacją i nie ma motywacji, żeby jak najlepiej pracować.

Z drugiej strony – słuchaj także swoich pracowników. Ich pomysłów. Zastrzeżeń. Sugestii. Przypomnij sobie, ile trudu sobie zadałeś, aby zatrudnić najlepszych ekspertów na rynku. Nie ma sensu zatrudniać dobrych ludzi, jeśli zamierzasz traktować ich jak roboty. Nie są robotami. Posłuchaj, co mają do powiedzenia. Porozmawiaj z nimi. Uzyskaj ich opinie.

Pokaż, że dbasz o życie osobiste pracowników

Na tyle, na ile to możliwe zainteresuj się życiem osobistym swoich pracowników. Oczywiście nie wkraczając w nie zbyt intensywnie. Jeśli pracownik uprawia sport – zostań sponsorem jego drużyny w najbliższych zawodach. Z kolei, gdy obchodzi ważną rocznicę lub bierze ślub, przygotuj dla niego kosz z drobnymi, tematycznymi upominkami. Ten mały gest pokaże, że postrzegasz go jako część swojego zespołu.

W efekcie dana osoba będzie chętnie wygłaszała pozytywne opinie na temat firmy na forum publicznym. Stanie się poniekąd ambasadorem twojej marki, lobbując na jej rzecz w otoczeniu, w którym na co dzień przebywa. Warto także rozważyć prowadzenie unikatowych benefitów pracowniczych, które dopasowane będą do potrzeb konkretnych osób. Mogą to być: vouchery na masaż, pakiety medyczne, zajęcia językowe, czy kursy związane z realizowaniem hobby.

W Commplace praca opinie to nie tylko puste słowa

Firma to ludzie, a wybór odpowiedniego modelu polityki personalnej wpływa bezpośrednio na efektywność zarządzania całym przedsiębiorstwem. Przekłada się także na postrzeganie firmy jako pracodawcy. W Commplace praca opinie to nie tylko puste słowa. Mamy świadomość, jak istotne są to obszary z punktu widzenia powodzenia całego biznesu. Pracownicy, którzy czują się doceniani przez swoich pracodawców są bardziej skłonni do przejawiania postaw proaktywnych i ponoszenia odpowiedzialności za swoje części projektu. A co najważniejsze, będą szczęśliwsi, co niewątpliwie pozytywnie wpłynie na wizerunek całej firmy. Lekceważenie tych aspektów sprawia, że świadomie zgadzamy się na utratę korzyści. A to z pewnością nie należy do celów żadnej z organizacji.

Wpływ zewnętrznego employer brandingu na opinie pracowników

Czy wiesz, że około 75% osób aktywnie szukających pracy, przed złożeniem aplikacji na daną ofertę, szuka informacji o potencjalnym pracodawcy? Szczegółowo bada reputację firmy, sprawdza opinie pracowników i próbuje jak najwięcej dowiedzieć się o zatrudnieniu w firmie. Potencjalny kandydat może wyrobić sobie opinie o Twojej firmie, nawet nie mając z nią bezpośredniej styczności. Jeśli nie zadbasz o swój dobry wizerunek jako pracodawcy, możesz pożegnać się z szansą na zatrudnienie wybitnych pracowników.

W kwestii kreowania wizerunku pracodawcy na rynku pracy duże znaczenie mają zewnętrzne działania employer brandingowe,  ukierunkowane na potencjalnych kandydatów na pracowników.

Zewnętrzny employer branding to swoista komunikacja między firmą a kandydatami. Najważniejszym elementem owej komunikacji są działania rekrutacyjne. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na ogłoszenie rekrutacyjne. Jest to bowiem pierwsza rzecz, z którą Twoi kandydaci mają styczność.

Ogłoszenie o pracę powinno być czytelne, szczegółowe i atrakcyjne dla czytających. Precyzyjnie opisz wymagania do kandydatów, stanowisko pracy i benefity, jakie wiążą się z zatrudnieniem w firmie. Bądź szczery! Nie obiecuj „złotych gór”, jeśli nie możesz ich zapewnić. Autentyczność zawsze się opłaca.

działania employer brandingowe

Druga kwestia związana z rekrutacją to rozmowy z wybranymi kandydatami. Bądź profesjonalny, wykaż swoje zainteresowanie kandydatem i zawsze udzielaj feedbacku – nawet w sytuacji odmownej.

Co jeszcze możesz zrobić?

  1. Prezentuj swoją firmę na targach pracy. W ten sposób dasz się poznać w grupie docelowej, dotrzesz do szerokiego grona odbiorców i zaprezentujesz się w profesjonalny sposób.
  2. Zadbaj o dobre opinie o Twojej marce w internecie. Commplace radzi: „praca opinie + nazwa firmy” to jedna z najczęściej wpisywanych fraz w wyszukiwarkę Google przez osoby poszukujące zatrudnienia. Jak dbać o to, aby w ważnych serwisach znalazły się pozytywne opinie o Twoim przedsiębiorstwie? Przede wszystkim pielęgnuj swoich obecnych pracowników! Zadowoleni pracownicy to najlepsi ambasadorzy Twojego biznesu. Zachęcaj swoich podwładnych do tego, by zostawiali rekomendacje o Twojej firmie na popularnych portalach opiniotwórczych, takich jak GoWork.
  3. Uaktualnij zakładkę „Kariera” na swojej stronie. Przedstaw korzyści, jakie płyną ze współpracy z Twoją firmą, pokaż, jak wygląda dzień w pracy, pochwal się, jak dbasz o swoich pracowników. To przyciąga kandydatów!
  4. Bądź aktywny na profilach społecznościowych i forach, współpracuj z biurami karier na uczelniach i szukaj innych sposobów komunikacji z potencjalnymi kandydatami. To z pewnością przyniesie korzyści.

Porady Commplace praca opinie – atmosfera w pracy też ma znaczenie

Równie ważna, co konkurencyjne wynagrodzenie, logiczny system motywacyjny czy jasny zakres obowiązków, jest atmosfera w miejscu pracy. Dzisiejszy rynek stawia bowiem ogromne wymagania przed pracodawcami. Firmy, które chcą pozyskiwać i otrzymywać wybitnych pracowników, muszą dbać o każdy element budujący jej wizerunek. Atmosfera w miejscu pracy bez wątpienia zalicza się do jednych z najważniejszych aspektów mających wpływ na opinie pracowników.

Pracownicy chcą czuć się dobrze w firmie. Praca pod ciągłą presją, nieustanne konflikty, niesprawiedliwe traktowanie, czy słaba komunikacja w grupie, zarówno między pracownikami, jak i na linii pracodawca-pracownicy, mogą skutecznie uprzykrzyć życia zatrudnionych i utrudnić mu wydajną pracę. Zła atmosfera w pracy nie sprzyja produktywności i kreatywności. Wręcz przeciwnie. Może negatywnie wpływać na samopoczucie pracowników, obniżać ich motywację do działania, a w najgorszym wypadku doprowadzić do wypalenia zawodowego.

Kiepska atmosfera w firmie niejednokrotnie zmusza pracowników do poszukiwania nowej pracy. Jeśli nie chcesz utracić swoich najlepszych pracowników, stwórz przyjazne miejsce pracy, w którym będą rządzić wzajemny szacunek, pozytywna aura i dobry nastrój. Co my sądzimy o dobrej atmosferze w pracy? Porady Commplace prace opinie: pielęgnuj życzliwość, walcz z niezdrową rywalizacją, bądź lojalny i zaszczep lojalność w swoich pracownikach, postaw na sprawną komunikację, wspieraj, doceniaj i propaguj ideę współpracy. Jak to zrobić w praktyce?

https://commplace.pl/employer-branding/

Jak poprawić atmosferę w pracy?

O atmosferę w pracy można dbać na różne sposoby. Podstawą jest wprowadzenie sprawnej i otwartej komunikacji wewnętrznej, opartej na jasnych i logicznych zasadach. Pracownicy muszą czuć się pewnie, by otwarcie mówić o swoich odczuciach i potrzebach oraz na głos wyrażać swoje zdanie. Wprowadź do swojej firmy regułę wzajemnego wsparcia, by pracownicy nie bali się poprosić o pomoc, gdy będą jej potrzebować, a inni im owej pomocy udzielili bez żadnych obiekcji. Takie podejście zwiększa poczucie bezpieczeństwa i przynależności do grupy.

Jako pracodawca powinieneś doceniać swoich pracowników. Chwal ich za każdy mniejszy i większy sukces, zawsze udzielaj informacji zwrotnej i darz swoich pracowników szacunkiem. Wszystkich traktuj sprawiedliwie, nie dyskryminuj pracowników – to nieetyczne! Pamiętaj, że Twoje zachowanie ma ogromny wpływ na atmosferę w pracy.

Nie lekceważ konfliktów! To normalne, że w firmie dochodzi do sprzeczek i nieporozumień. Jednak najważniejsze to na bieżąco rozwiązywać problematyczne sytuacje. Niezałagodzone w porę konflikty mogą urosnąć do niebotycznych rozmiarów, skutecznie niszcząc dobrą atmosferę w miejscu pracy i negatywnie odbijając się na samopoczuciu pracowników.

Ostatnia, jednak nie mniej ważna, jest integracja. Jak wpływa na relacje w firmie? I jakie ma znaczenie w kwestii opinii o pracy? Commplace radzi!

Porady Commplace praca opinie – dbaj o integrację

Integracja powinna stanowić nieodłączny element funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Dlaczego? Bo rozluźnia atmosferę, odstresowuje, pozwala się lepiej poznać, poprawia relacje w grupie, jest świetną formą rozrywki i dostarcza mnóstwo pozytywnej energii!

Integracja ma ogromne znaczenie w kwestii wydajności pracy i rozwoju firmy. Czasem w firmowej codzienności brakuje czasu na zacieśnianie więzi między pracownikami. Członkowie firmowej załogi, przytłoczeni codziennymi obowiązkami zawodowymi, nie mają możliwości, żeby się lepiej poznać i nawiązać bliższe relacje. To niestety może negatywnie odbić się na funkcjonowaniu zespołu.

Pracownicy, którzy nie potrafią się dogadać i kiepsko czują się w swoim towarzystwie, nie osiągają maksymalnych efektów we wspólnej pracy. W takiej grupie często dochodzi do konfliktów, które utrudniają efektywne wykonywanie obowiązków służbowych i nie pozwalają pracownikom realizować wyznaczonych celów biznesowych. W konsekwencji firma się nie rozwija. Aby zapobiec takiej sytuacji, musisz dbać o integrację! Regularne spotkania firmowe wzmocnią Twój zespół i korzystnie wpłyną na opinie pracowników o Twojej firmie!

tworzenie zespołu: wskazówki
Commplace praca opinie – integracja ma znaczenie!

Jak integrować pracowników?

Istnieją różne metody integracji pracowników. Przede wszystkim zadbaj o codzienną integrację w pracy. Świetnym pomysłem jest wprowadzenie codziennego rytuału picia porannej kawy w pracowniczym gronie. 15-minutowe spotkanie całego zespołu przy wspólnym stole to doskonała okazja do tego, żeby porozmawiać na tematy niezwiązane z pracą, poznać się lepiej i nastroić pozytywnie na cały dzień.

Od czasu do czasu organizuj integracyjne przerwy w pracy. Podczas przerw możecie grać w rozmaite gry integracyjne, które nie tylko zbliżą pracowników do siebie, ale także pozwolą im się zrelaksować. Wśród popularnych gier integracyjnych wyróżnimy: „Dwie prawdy i kłamstwo”, „Cechę charakteru”, „Wspólną historię” oraz „Prawdę czy wyzwanie”. Świetnie sprawdzają się także znane i lubiane kalambury.

Jedną z najpopularniejszych form integracji dla firm jest impreza w pracowniczym gronie. Impreza firmowa to doskonały sposób na to, by świętować ważne wydarzenia, celebrować sukcesy, czy też wdrażać nowych pracowników do firmy.

Imprezę firmową można zorganizować na wiele różnych sposobów – od klasycznych biesiad przy suto zastawionym stole, przez klimatyczne ogniska, aż do nietypowych wydarzeń tematycznych, w których motywem przewodnim jest filmowe Hollywood, egzotyczne Hawaje, czy też szalone lata 80. Starannie zaplanowane przyjęcie to gwarancja wyśmienitej zabawy i niezapomnianych przygód. Systematycznie organizując wyjątkowe imprezy integracyjne dla pracowników, bez wątpienia poprawisz ich opinie o firmie.

Inne ciekawe formy integracji to:

  • zabawy terenowe, takie jak spływ kajakowy czy gra w podchody,
  • imprezy plenerowe – pikniki, festyny i inne,
  • wspólne wyjścia do kina, parku linowego, na paintball itp.,
  • wyjazdy w ciekawe miejsca, np. w Karkonosze.

Porady Commplace praca opinie – podsumowanie

To, jak Twoi pracownicy postrzegają Twoją firmę, ma ogromny wpływ na jej funkcjonowanie. Zadowoleni pracownicy wykonują swoje obowiązki zawodowe z najwyższą dokładnością, mają mnóstwo motywacji do działania, bez problemu realizują wszystkie cele i chętniej angażują się w dodatkowe projekty. Dzięki temu firma osiąga więcej, ma lepszą pozycję na rynku i większe szanse na spektakularny sukces.

Nie można zapomnieć o tym, że dobre opinie obecnych pracowników tworzą wizerunek pożądanego pracodawcy, co może korzystnie wpłynąć na pozycję firmy na rynku pracy. Wspomnieliśmy już, że zadowoleni pracownicy to najlepsi ambasadorzy firmy! Jeśli potencjalni kandydaci zauważą, że w przedsiębiorstwie panuje atmosfera przyjaźni, szczerości i wzajemnego wsparcia, a zatrudnieni są usatysfakcjonowani, chętniej odpowiedzą na ofertę pracy. To zwiększy Twoje szanse na pozyskanie wybitnych, utalentowanych osób, które przyczynią się do rozwoju Twojej firmy.

Commplace radzi: praca, opinie, integracja, dobra atmosfera – to wszystko ma ogromne znaczenie dla Twojego biznesu. Jeśli chcesz odnosić rynkowe sukcesy, dbaj o swoich pracowników. Inwestując w pracowników, inwestujesz w całe swoje przedsiębiorstwo!

Dziękujemy za lekturę naszego tekstu „porady Commplace praca opinie – jak zasłużyć na miano firmy z wyboru?”.

Więcej ciekawych treści znajdziecie na naszym blogu.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt