Wizerunek w social media – stwórz unikalny!

Pozyskiwanie klientówPRStrategia marketingowa
Wizerunek w social media - stwórz unikalny!

Wizerunek firmy budujemy w sercach i głowach innych ludzi. Możemy go wykreować i utrzymać tylko dzięki konsekwencji, determinacji i odpowiednio przygotowanej strategii. Jeżeli zaangażujesz się z pełnym poświęceniem w swoją działalność w sieci i zaoferujesz swoim obserwatorom unikalną wartość, zbudowany w ten sposób wizerunek w social media szybko zaprocentuje. A firma zacznie zbierać owoce w postaci autentycznej reputacji, przynoszącej konkretne zyski. 

Nie ulega wątpliwości, że media społecznościowe przejęły kontrolę nad naszym życiem, usuwając w cień pozostałe środki masowego przekazu. Choć ich głównym zadaniem pozostaje komunikowanie się między oddalonymi od siebie osobami, to coraz wyraźniej widać dominację komunikacji na linii marka – klient. Dodatkowo jest ona obecnie prawie niczym nieograniczona, co czyni ją w oczach firm jeszcze bardziej wartościową. Tylko dzięki mediom społecznościowym marki mają szansę tworzyć plemiona, które będą stały za nimi murem. 

Co mówi wizerunek Twojej firmy w sieci?

Nie zmarnuj szans na sprzedaż.

Celem obecności w mediach społecznościowcyh jest budowanie zaangażowania, poprzez dostarczanie wartości atrakcyjnych dla konkretnej grupy docelowej. Twórz zatem wizerunek w social media, mając na uwadze przede wszystkim potrzeby ludzi, do której chcesz dotrzeć. W końcu to oni tworzą Twój wirtualny świat. 

Dlaczego budowanie wizerunku w social media jest tak ważne? 

W dzisiejszym, chaotycznym i rozpędzonym do granic możliwości świecie, masz tylko chwilę, by przyciągnąć uwagę i zaakcentować swoją wyjątkowość. Ponadto wszystkie strategie – wizerunkowe i sprzedażowe, warunkowane są przez Twoją reputację w Internecie. Wystarczy kilka kliknięć i jesteśmy w stanie wiedzieć „wszystko o wszystkim” i wyrobić sobie opinię na każdy temat. 

Budowanie wizerunku w social media to nie lansowanie się i udawanie kogoś, kim się nie jest. Prędzej, czy później rynek to zweryfikuje, a puste marki-wydmuszki roztrzaskają się, gdy tylko pojawi się pierwszy wizerunkowy kryzys. 

Naszą pracą jest zatem kreowanie wokół siebie odpowiednich skojarzeń. Zgodnych z wyznaczonymi celami. A tym co przyciąga i zatrzymuje na dłużej uwagę odbiorców jest autentyczność. Budowanie wizerunku w social media na autentycznym przekazie, jasno wskazującym co robisz i w czym możesz pomóc innym. Taka strategia pomoże Ci skuteczniej dotrzeć do Twojej grupy docelowej – Twoich idealnych klientów i partnerów. Tylko będąc szczerym wobec innych i wobec siebie, będziesz mógł budować trwałe relacje biznesowe. A Twoja oferta będzie lśnić prawdziwym blaskiem na tle konkurencji. 

Kreowanie wizerunku w social media krok po kroku 

Wykreowanie wizerunku w mediach społecznościowych wymaga przede wszystkim czasu. Tu nie ma drogi na skróty! Nasze zadanie polega bowiem na wykreowaniu unikalnego zestawu skojarzeń, emocji, wrażeń, odczuć, opinii i wartości, które pojawiają się w umysłach innych ludzi na widok marki. 

Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych to mozolna praca, którą bez względu na rodzaj wykorzystywanego narzędzie można streścić w kilku konkretnych komendach: 

  • Przyciągaj 
  • Angażuj 
  • Bądź otwarty 
  • Buduj relację 

Na początek zadaj sobie pytanie: dlaczego? Jaką swoją potrzebę, chcesz zaspokoić poprzez obecność w social media? Jakie cele planujesz zrealizować? Aby odnieść sukces, Twoja działalność musi mieć sens, który będziesz mieć przed oczami za każdym razem, gdy logujesz się na konkretną platformę. 

Fundamentem kreowania wizerunku w social media jest znajomość swoich mocnych i słabych stron. Wykorzystywanie szans i możliwości oraz unikanie potencjalnych zagrożeń. To wszystko jest możliwe tylko w oparciu o przemyślaną strategię, u podstaw której leży klarowna wizja oraz jej odpowiednie pozycjonowanie, czyli ustalenie, z czym dokładnie chcemy być kojarzeni oraz do kogo chcemy dotrzeć ze swoimi komunikatami. 

Stwórz wciągającą historię. Opowieści są formą, która od lat przekazuje kolejnym pokoleniom wiedzę o świecie i życiu danej społeczności. Obecnie naszymi plemiennymi ogniskami są niebieskie ekrany komputerów i smartfonów, Tworząc więc historię o sobie wykorzystaj potęgę mediów społecznościowych. Usiądź wygodnie i zacznij opowiadać. Pozwól słuchaczom poczuć emocje, jakie towarzyszą Ci każdego dnia. Pozwól im rozumieć istotę wyborów, których dokonałeś na przestrzeni lat. Ucz, rozśmieszaj, wzruszaj! Kreuj swoją historię, zanim ktoś inny uczyni to za Ciebie. Korzystaj z opowiadanych historii na różne sposoby, pamiętając, że istnieje coś takiego jak recycling treści – jeśli coś działa, to niech dotrze do możliwie jak najszerzej publiczności. 

 Najczęstsze błędy w budowaniu wizerunku w social media 

Najważniejszą cechą social media jest ich zmienność – ewoluują proporcjonalnie do liczby osób, które je współtworzą. Tylko baczna obserwacja i szybkie reagowanie, gwarantuje sukces. W związku z tym, również wizerunek w social media nie jest czymś wykreowanym „raz na zawsze”. Brak elastyczności to błąd, na który nie można sobie pozwolić.  

Każdego roku pojawiają się nowe platformy, które szybko zyskują popularność przeróżnych grup odbiorców, a portale, które istnieją od lat nie pozostają bierne – zmieniają swoje funkcjonalności, dając odbiorcom coraz więcej możliwości. Najważniejsze, by Twój wizerunek, kreowany za pomocą różnych narzędzi był spójny. Nie chodzi tu o automatyczne powielanie komunikatów, ale o budowanie przeświadczenia, że wszystko co publikujesz, realizuje określoną, jasną i klarowną wizję tego, kim jesteś, co reprezentujesz i jaki jest Twój cel.  

Nie zapominaj, że media społecznościowe są wyjątkowo brutalne – tu liczą się efekty, a nie intencje. Internet nie zapomina i rzadko wybacza wpadki. Nieustannie trzymaj rękę na pulsie! Buduj wartościowe relacje wykorzystując wszystkie możliwości, jakie dają ci współczesne social media. Nie zapominaj jednocześnie, że także w świecie wirtualnym obowiązuje jedna z najstarszych zasad – daj coś, zanim coś zabierzesz. 

Budowanie wizerunku w social media to nie publikacja wirtualnej, statycznej wizytówki firmy. To codzienna praca na żywym organizmie. Istotą mediów społecznościowych są relacje, których nie buduje się tylko krótkim przywitaniem. To nieustająca „akcja – reakcja”. Brak regularnej aktywności wiąże się nie tylko ze spadkiem zasięgów, ale z ogólnym brakiem zainteresowania. Nie zapominaj, że w mediach społecznościowych nie jesteś dla siebie, ale przede wszystkim dla swoich odbiorców. I to oni ostatecznie pokazują kciuk w górę lub kciuk w dół. 

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt