Nawigacja

Działania PR w sieci – jakie są najnowsze trendy? Działania public relations

PR
Blog Commplace

Dobre działania PR (działania public relations) marki na co dzień to takie, które są właściwie niewidoczne dla niezorientowanych. Z kolei działania PR w sytuacjach kryzysowych muszą być wyraźne i szybkie. Internet pozwala planować je w obu przypadkach o wiele skuteczniej niż kiedyś. Działania PR w Internecie są najszybciej rozwijającym się obszarem PR.

Z Global Communications Raport 2017 wynika, że zdaniem 90 proc. ekspertów z branży działania PR i marketing zaczynają się wzajemnie coraz bardziej przenikać. Jednocześnie wciąż tylko co dziesiąty marketer uwzględnia w swojej pracy public relations (tak wynika z Content Marketing Survey 2019). Oznacza to, że jest to jedno z nielicznych pól, na których można się jeszcze wyróżnić w sieci. Dlaczego? Bo wciąż nie każda firma stosuje odpowiednią strategię.

Czym są działania PR i jaki jest ich sens?

Działania PR / działania public relations – na początek warto wiedzieć, o co konkretnie chodzi. Najprostsza definicja mówi, że jest to obszar komunikacji organizacji, firmy, osoby z mediami i opinią publiczną w celu zbudowaniu pozytywnego wizerunku, który koreluje z misją organizacji czy przedsiębiorstwa.

Działania PR

W dużej agencji czy organizacji odpowiedzialnej za działania PR znaleźć można wiele specjalizacji. Znajdują się wśród nich relacje ze społecznością, z mediami, lobbying, zarządzanie kryzysowe i wiele innych. Ich główne zadania to w różnym stopniu zapobieganie kryzysom, zachowanie dobrego wizerunku pomimo kryzysu, a także kontakty z mediami. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że cele public relations da się zmierzyć. Często są one wyrażone w formie liczbowej lub procentowej, np. o X większy zasięg w Internecie czy X gazet, które napiszą o firmie. Działania PR pełnią trzy funkcje. Podstawą w większości działań jest funkcja wizerunkowa. W dalszej kolejności jest to funkcja edukacyjna i integracyjna.

Blog Commplace

Działania PR – definicja

Znając definicję Public Relations, czym jest, jakie są funkcje i cele PR, jesteśmy w stanie zastanowić się nad kolejna kwestią, czyli czym tak naprawdę są działania PR? Pomagają nam w tym definicje znawców tematu, które można znaleźć w wielu pozycjach.

Działania Public relations przede wszystkim „służą kreowaniu pozytywnego wizerunku oraz budowaniu więzi z otoczeniem.” – tłumaczy Barbara Rozwadowska w „Public Relations. Teoria, praktyka perspektywy”. Dodatkowo dzięki tym działaniom jesteśmy w stanie zdobyć oraz utrzymać lojalną grupę klientów.

Ewa Cenker w książce „Public relations” opisuje na czym polegają owe działania. Wskazuje, że „zmierzają do wywarcia wpływu na grupy społeczne, to odkrywanie tego, co ludziom podoba się u siebie i wzmacnianie tych sympatii oraz odkrywanie tego co się nie podoba, to rozpoznawanie dążeń społeczeństwa oraz ustalanie kierunków i sposobów działania w interesie społecznym, jak również systematyczne wysiłki w kierunku wzajemnego zrozumienia pomiędzy organizacją i społeczeństwem.”

Działania PR  – cytaty

Wielu autorów wypisuje konkretne działania public relations jakich dokonują przedsiębiorstwa. Jednym z głównym działań PR są relacje z mediami, czyli tzw. media relations. Lechosław Garbarski w książce „Marketing” mówi, że „Polegają one na nieodpłatnym dostarczaniu przedstawicielom mediów informacji, tak aby mogły zostać wykorzystane przez nie jako materiał dziennikarski. W relacjach z mediami najczęściej wykorzystywane są:

– materiały prasowe wysyłane do redakcji i dziennikarzy,

– konferencje prasowe dla dziennikarzy,

– wywiady z pracownikami firmy przeprowadzane przez dziennikarzy,

– wizyty studialne (zapraszanie dziennikarzy do przedsiębiorstwa i pokazywanie im np. procesu produkcji),

– newsletter.”

Z pewnością działania te są wszystkim bardzo dobrze znane i zupełnie oczywiste. A jednak nadal istnieje wiele przedsiębiorstw, które zaniedbują ten obszar marketingu. Należy pamiętać, że dzięki odpowiednio zaplanowanym działaniom z mediami w ramach public relations przedsiębiorstwo nie tylko buduje swój pozytywny wizerunek. Ma również szansę reagować na zagrożenia w otoczeniu i podejmować odpowiednie kroki w sytuacjach kryzysowych.

Kolejne przykłady działań public relations zaproponowała Agnieszka Żbikowska, w „Marketingowe public relations a media społecznościowe”. Są to: sponsoring oraz lokowanie produktu, wydarzenia specjalne, np. prezentacje, wystawy, seminaria oraz biuletyny i publikacje.

Hanna Adamkiewicz-Drwiłło w „Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa”, wypisuje szeroką listę działań public relations: „tworzenie publikacji o wyrobach i usługach, np. w postaci broszur, czy folderów, organizowanie imprez, uczestniczenie w audycjach radiowych i telewizyjnych, uczestniczenie w życiu społecznym i politycznym, działalność charytatywna.”

Kolejne przykłady działań public relations zaproponował Budzyński w „Public relations, strategia i nowe techniki kreowania wizerunku”: publicity (czyli współpraca ze środkami masowego przekazu), tworzenie tożsamości przedsiębiorstwa, sponsoring, lobbing, zarządzanie sytuacją kryzysową, redagowanie wydawnictw własnych, czy pewne formy reklamy, której celem jest tworzenie wyobrażenia o całym przedsiębiorstwie, a nie tylko o jego produktach czy usługach.”

Czy działania pr w sieci są konieczne w dzisiejszych czasach?

Obecnie żyjemy w dwóch alternatywnych światach – online i offline. Internet to dziś największe i najszybsze źródło informacji. Nie jesteś w sieci – nie istniejesz. Działania  PR w Internecie są zatem niezbędne, zwłaszcza na etapie wprowadzania firmy lub nowej oferty na rynek, pozwalają bowiem w najskuteczniejszy sposób prowadzić komunikację i budować tożsamość marki w umysłach odbiorców.

Współcześnie nie ma silniejszego medium niż portale społecznościowe. Tworząc i publikując atrakcyjne, zaskakujące i emocjonalne dla odbiorcy treści, zdjęcia lub filmy, mamy szanse, że nasz „content” rozniesie się po całym Internecie i trafi do szerokiego grona potencjalnych klientów. Bo wizerunek w social media to tworzenie obrazu firmy w sercach i umysłach klientów.

Działania public relations – aktywna a jednocześnie angażująca obecność marki w mediach społecznościowych pomaga budować długofalowe relacje z klientami a także utrzymywać z nimi kontakt na każdym etapie podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Dzięki efektywnym działaniom PR w sieci oraz promowaniu działań zmierzających do współtworzenia treści przez naszych odbiorców, mamy szansę zbudować grono wiernych obserwatorów, a nawet ambasadorów naszej marki.

PR w internecie

Profesjonalizm, wyrażany poprzez dostarczanie wartościowych treści, pozwoli twojej organizacji budować wizerunek eksperta w danej branży, co z kolei przekłada się na wzrost zaufania i większą sprzedaż. Umożliwi to nie tylko regularne i konsekwentne prowadzenie działań PR w sieci, ale także baczne obserwowanie trendów oraz chęć nauki wykorzystywania najnowszych funkcjonalności poszczególnych narzędzi komunikacyjnych.  Mnogość narzędzi e-PR, sprawia, że nasza obecność w Internecie jest obecnie prawie niczym nieograniczona, a my mamy szansę budować wizerunek naszej marki bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych i ilościowych. Czy tak będzie zawsze? Czas pokaże.

Przykłady działań public relations

Działania PR w służbie wizerunku marki to informacje prasowe czy wywiady udzielane mediom. Funkcja edukacyjna może mieć na celu np. wyjaśnienie zasad działania czy celów firmy. Można to zrozumieć na przykładzie małej manufaktury, która tworzy video, w którym wyjaśnia skomplikowane zasady produkcji, które wpływają na cenę. Funkcja edukacyjna public relations może też pomóc rozwiewać mity na temat produktu czy jego właściwości. Przykład? Sytuacja gdy dział PR firmy produkującej alkohol edukuje na temat odpowiedzialnego picia. Działania PR w służbie funkcji integracyjnej dążą do tego, by wszystkie aktywności firmy służyły dobremu wizerunkowi. Przykładem może być nadzór działu public relations nad powstającą stroną internetową, prowadzenie social mediów czy wpływanie na działania marketingowe.

Działania PR w sytuacjach kryzysowych

Działania PR na co dzień mają dość przewidywalny przebieg i formę. Zarządzanie kryzysowe i komunikacja PR w kryzysie są na drugim biegunie. Fascynują tak bardzo, że ich szybkie tempo i zaskakujące zwroty akcji możemy obserwować w licznych filmach i serialach: The Morning Show, Our Brand is Crisis, Dziękujemy za palenie i w wielu innych. W kryzysie działania podejmowane w ramach PR mają za zadanie zminimalizować straty, jeśli chodzi o wizerunek firmy, zapobiec eskalacji negatywnych emocji wokół marki. Ich celem jest także uniknięcie podobnych sytuacji w przyszłości.

Ktoś szkaluje Twoją firmę w Internecie? Masz negatywne opinie w Internecie? Opinie o pracy w Twojej firmie są złe?

Mamy na to skuteczne rozwiązania. Zadzwoń.

Czas reakcji w sytuacjach kryzysowych zawsze musiał być krótki, ale social media nałożyły na osoby zajmujące się działaniami PR dodatkową presję. Tweety czy posty na Facebooku mogą mieć miliony wyświetleń. Ale największe zainteresowanie wzbudzają w ciągu pierwszych godzin i dni po publikacji. Bardzo trudno jest studzić żywe emocje rzeczowymi komunikatami. Niekiedy skutek przynoszą niestandardowe działania marketingowe, jak dowcipny post nawiązujący do sytuacji, innym razem wygrywa powaga i merytoryka. Co ciekawe, czasem brak komentarza jest najlepszą strategią w sytuacji kryzysowej. I z tego narzędzia PR również od czasu do czasu korzysta wytrawny PR-owiec.

Najnowsze trendy w public relations 

Powszechna dostępność narzędzi do monitorowania i analizy trendów w sieci pozwala o wiele skuteczniej niż kiedyś planować działania PR (działania public relations). Wcześniej audyt marketingowy i PR był dostępny tylko dla największych graczy. Mniejsi mogli co najwyżej przeprowadzić ankietę wśród klientów. Dziś działania konkurencji w sieci można obserwować, a nawet analizować i mierzyć. O wiele łatwiejsza jest też analiza własnego wizerunku marki. Dzięki temu, zanim ruszy kampania PR, można precyzyjnie ustalić obszary problematyczne, a także mocne strony. Da się wyszczególnić grupę docelową, a nawet zaplanować, jakie kanały komunikacji pozwolą precyzyjnie do niej dotrzeć. Nowością jest też funkcja e-Rzecznika. To nieco swobodniejsza forma wypowiedzi niż w tradycyjnym dziale PR, a przede wszystkim aktywność wyłącznie w sieci, w środowisku takim jak social media i blogi.

Działania PR

Warto wiedzieć, że redaktor popularnej ogólnopolskiej gazety dostaje średnio na swoją skrzynkę mailową kilkadziesiąt informacji prasowych dziennie. To skłania specjalistów od public-relations do coraz bardziej niestandardowych działań. Wiąże się to zarówno z nowatorską formą i treścią samych wiadomości e-mail, jak i z powrotem do działań off-line. Kosze z kwiatami czy imienne zaproszenie też nie zawsze robią wrażenie, ale bardziej niekonwencjonalne działania PR mogą skutecznie przykuć uwagę.

Blog Commplace

Działania PR w social mediach

Działania PR musiały w ostatnich latach dostosować się do błyskawicznie zmieniającej się rzeczywistości cyfrowej – szczególnie chodzi tu o social media. Wielu właścicieli szybko przeszło przyspieszony kurs PR w sieci. Od pierwszych beztroskich komentarzy i wpisów na profilach społecznościowych, przez etap przesadnego profesjonalizmu, który raził sztucznością, po dzisiejszy kontrolowany luz.

Umiejętność ważenia słów bardzo przydaje się w social mediach, choć ich natura to przecież szybkie reakcje i spontaniczność. Ten paradoks wymusza na wielu osobach powierzenie działań PR w ręce profesjonalistów. Eksperci zdejmują z nich ciężar codziennej obecności i aktywności na portalach społecznościowych.

Działania pr w sieci – najczęściej popełniane błędy

Firmy prowadzące działania PR / działania public relations w sieci najczęściej popełniają następujące błędy:

  • Nieobecność.

Internet przypomina bezkresny ocean informacji. Nigdy nie wiesz, w którym miejscu pojawi się szansa, by potencjalny klient natknął się właśnie na Twoją ofertę. Obserwuj trendy i bądź tam, gdzie przedstawiciele Twojej grupy docelowej spędzają najwięcej czasu.

  • Bierność.

W Internecie nie wystarczy być, należy w nim aktywnie działać. Twoja strona internetowa oraz profile w mediach społecznościowych muszą tętnić życiem. Każdego dnia musisz zaskakiwać, pomagać, informować, dostarczać emocji i rozrywki. Tylko wtedy Twoja obecność ma sens, a to prędzej, czy później zostanie docenione.

  • Sztampa.

Nie bój się odważnych i oryginalnych sposobów na obecność w Internecie. Świat online kocha innowatorów. Znajdź nietuzinkowy pomysł na zaistnienie w sieci i konsekwentnie go realizuj. Bylejakość nie popłaca, zatem nie bój się tego, by wzbudzać emocje – innowacje marketingowe to nie domena największych marek!

  • Brak chęci do nauki.

Internet zmienia się każdego dnia. Twórcy portali społecznościowych elastycznie dopasowują swoją ofertę do zmieniających się trendów, potrzeb i preferencji.  Bacznie reagują na zmieniający się rynek, dodają c coraz to nowe funkcjonalności oraz formaty, dzięki którym możesz jeszcze efektywniej prezentować możliwości swojej firmy. Ty również musisz bacznie obserwować i uczyć się w pełni wykorzystywać te narzędzia. Ni e tylko po to, by dotrzymywać kroku konkurencji. Możesz nawet kroczyć daleko przed nią.

  • Nieprofesjonalne podejście.

Za Twoje działania PR w sieci powinien odpowiadać profesjonalista, który posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności. To, że sam potrafisz poruszać się w Internecie, nie znaczy, że wiesz, jak budować w nim siłę swojej marki. Zlecanie poszczególnych działań agencjom PR pozwoli Ci przede wszystkim zyskać czas i energię na rozwijanie pozostałych aspektów działalności biznesowej.

Cele działań PR

Celem każdej firmy jest skuteczna sprzedaż – to cel nadrzędny, któremu inne działania powinny być podporządkowane. Wbrew powszechnej opinii działania PR w sieci sprzedają, ale nie sprzedają od razu.

Aby prowadzić skuteczne działania PR w sieci, należy dobrze zrozumieć specyfikę wszelkich dostępnych narzędzi i kanałów komunikacji. Rozwój Internetu na zawsze zmienił proporcje w nadawaniu i odbieraniu komunikatów. W mediach społecznościowych nie mamy do czynienia z wszechmocnym nadawcą oraz biernym odbiorcą treści, jak ma to miejsce w klasycznych przekazach reklamowych. W mediach społecznościowych to odbiorca jest najważniejszy.

Skuteczne działania PR w sieci opierają się na budowaniu wokół swojej marki zaangażowanej społeczności. To zaś nie nastąpi w ciągu tygodnia lub nawet miesiąca. Niezwykle ważne jest utrzymywanie ciągłości oraz publikowanie przemyślanych, angażujących i ciekawych dla czytelnika treści.

Przykłady działań PR

Działalność Public Relations może przybierać różne formy:

  • działalność medialna – działalność rzecznika prasowego, notatki prasowe, wywiady w prasie, reportaże o współpracy firmy z innymi podmiotami lub instytucjami, oświadczenia prasowe, konferencje prasowe, reportaż o przygotowaniach do nowej produkcji lub rozwoju firmy, filmy o historii firmy lub stosowanym procesie technologicznym, audycje oraz rozmowy z ekspertami, prowadzenie profili w mediach społecznościowych, współpraca z portalami branżowymi, internetowe biuro prasowe, bazy informacji dla dziennikarzy, obsługa strony internetowej, prowadzenie blogów i videoblogów,
  • spotkania i upominki – sympozja, konferencje, seminaria, utrzymywanie kontaktów osobistych z klientami, kontrahentami, partnerami biznesowymi i ekspertami z branży, lobbing, udział w przyjęciach i wydarzeniach branżowych, upominki i gadżety przypominające o istnieniu i działalności firmy, dni otwarte firmy dla klientów lub rodzin pracowników, spotkania z ekspertami,
  • działalność wydawnicza, wystawiennicza i pocztowa – broszury, ulotki, foldery o firmie, jej historii i zakresie działalności, kalendarze firmowe i druki okolicznościowe, wystawy i ekspozycje ilustrujące historię rozwoju firmy, stoiska informacyjne na prestiżowych targach, wysyłanie listów okolicznościowych, życzeń świątecznych, zaproszeń na wydarzenia i imprezy firmowe, utrzymywanie kontaktów listowych i telefonicznych z klientami, kontrahentami i partnerami biznesowymi,
  • działalność charytatywna – przekazywanie środków finansowych i rzeczy na cele charytatywne oraz sponsorowanie działalności naukowej, artystycznej lub sportowej,
  • zarządzanie sytuacją kryzysową – przygotowanie procedur postępowania w kryzysie, przeszkolenie zespołu kryzysowego, opracowanie zasad współpracy z mediami na czas kryzysu,
  • tworzenie tożsamości – opracowanie znaku firmowego i logo oraz księgi znaków (standardów wizualnych), wdrożenie systemu identyfikacji oraz zabezpieczenie prawa do systemu identyfikacji.

Działania PR nie przynoszą efektu?

Zweryfikujemy, co sprawdzi się w przypadku Twojej firmy!

Jakie działania PR uruchomić na początku?

Zaczynając praktyczne działania z zakresu Public Relations najtrudniej zrobić pierwszy krok. Zanim przygotujemy i wdrożymy profesjonalne programy PR musimy zacząć od pogłębionej analizy posiadanych zasobów.

W pierwszym kroku musimy zgromadzić opinie na temat naszego przedsiębiorstwa. Chodzi o te, jakie panują na rynku w bliższym a także dalszym otoczeniu, u klientów, konkurencji, czy potencjalnych partnerów biznesowych. Następnie musimy uruchomić system monitoringu mediów. To pomoże nam na bieżąco zbierać informacje o nas, o branży, a także o głównych konkurentach. Na tym etapie niezwykle istotna jest także analiza SWOT (silnych i słabych stron oraz potencjalnych szans i zagrożeń). W kolejnym kroku należy ustalić, jakie działania i techniki PR firma stosowała do tej pory i z jakim skutkiem.

Proces działań Public Relations można podzielić na cztery fazy:

  • badania wstępne,
  • planowanie i programowanie,
  • oddziaływanie na wybrane grupy otoczenia,
  • ocena realizacji programu.

Jak budować PR firmy?

Firmy wykorzystują przeróżne narzędzia Public Relations do kształtowania swojego wizerunku. Mogą organizować wielkie kampanie i imprezy promujące ideę bliską danej marce, nietypowe akcje uliczne, a także wpływać na dziennikarz i na to, co publikowane jest w mediach masowych.

Kilkanaście lat temu PR zarezerwowany był tylko dla dużych podmiotów. Jednak skomputeryzowanie redakcji znacznie ułatwiło przygotowanie informacji do publikacji. Z kolei pojawienie się e-maili, stron internetowych i mediów społecznościowych zdemokratyzowało dostęp do mediów.

Oczywiście kontakty i pieniądze nadal są niezwykle istotne, ale nie stanowią już jedynego warunku do przeprowadzenia skutecznych działań PR. Bez względu na to, czym zajmuje się twoja firma, działania PR możesz oprzeć na tej samej ścieżce działania:

  1. Ustal, co ważnego lub ciekawego masz do przekazania światu.
  2. Przemyśl, do kogo chcesz trafić ze swoją informacją.
  3. Wyznacz sposoby (narzędzia i media), które umożliwią Ci dotarcie z komunikatem do właściwej grupy docelowej.
  4. Przemyśl formę, za pomocą której będziesz mógł przedstawić swoje informacje w sposób atrakcyjny dla odbiorcy.
  5. Przygotuj odpowiednie treści, grafiki, zdjęcia i firmy.
  6. Opublikuj je w swoich mediach oraz skontaktuj się z wybranymi redakcjami.
  7. Monitoruj sieć i udostępniaj treści, które ukazały się na temat Twojej marki.

Funkcje PR

Public Relations jest nieodzowne tam, gdzie istotne jest kształtowanie i podtrzymywanie określonego wizerunku oraz wpływanie na opinie innych ludzi. Wyróżniamy następujące funkcje PR:

  • funkcja wizerunkowa, pozwalająca na tworzenie określonego wizerunku firmy,
  • funkcja informacyjna, pozwalająca na szybki i efektywny przepływ informacji między firmą a jej otoczeniem,
  • funkcja koordynacyjna, pozwalająca na spójne i harmonijne funkcjonowanie przedsiębiorstwa,
  • funkcja kontaktowa, pozwalająca na budowanie i utrzymywanie właściwych relacji z otoczeniem, klientami i partnerami biznesowymi,
  • funkcja perswazyjna, pozwalająca na wzmocnienie określonego nastawienia odbiorców wobec firmy,
  • funkcja stabilizacyjna, pozwalająca utrzymywać określone relacje z otoczeniem, zwłaszcza po wystąpieniu kryzysu wizerunkowego.
robimy dobry pr

Public Relations na przykładzie prowadzenia sklepu on-line

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, Twoją podstawową platformą prowadzenia działań PR w sieci jest oczywiście strona internetowa. Z wizerunkowego punktu widzenia strona musi być przejrzysta, estetyczna, funkcjonalna. Powinna także opierać się o bardzo dobrej jakości zdjęcia, grafiki i treści. Opisy i multimedia dostępne na stronie www muszą zastąpić otoczeniu możliwość obejrzenia firmy i jej oferty na żywo.

Dla sklepu on-line, istotnym elementem budowania Public Relations w Internecie jest tzw. SEO PR. Na nic estetyczna, funkcjonalna i wartościowa strona internetowa, jeżeli przedstawiciele naszej grupy docelowej na nią nie trafią. Na pozycjonowanie wpływa nie tylko sama zawartość strony, ale także jej reputacja, mierzona m.in. poprzez ilość i jakość linków zewnętrznych. Pamiętaj jednak, że Google nie lubi systemów wymiany linków, czy też katalogów, które istnieją tylko po to, by pozycjonować znajdujące się w nich strony. W sieci, jak w życiu – liczy się jakość a nie ilość. SEO PR to proces, a nie jednorazowe zdarzenie. Aby zdobyć i utrzymać dobrą pozycję, należy na bieżąco uaktualniać swój serwis, dodawać nowe treści, a także monitorować i poprawiać teksty już dodane.

Jednym z najbardziej skutecznych działań Public Relations w Internecie wykorzystywanym przez przedsiębiorców on-line jest tzw. marketing szeptany (wirusowy). Polega on na tym, że osoby uważane za „opiniotwórcze” zostają „zainfekowane wirusem” danego przekazu. Zarażają nim kolejne osoby, udostępniając im określone informacje – pozytywnie lub negatywnie odnoszące się do danej firmy lub jej oferty.

Działania PR w internecie

Internet to obecnie najszybsze źródło pozyskiwanie i przekazywania informacji. Na sposób wykorzystywania internetu w Public Relations wpływają specyficzne cechy tego medium: powszechność, globalność, interaktywność, selektywność, multimedialność, dostępność, szybkość i rozwojowość. Public relations w internecie wykorzystywany jest najczęściej do kształtowania wizerunku firmy, utrzymywania relacji z mediami oraz podtrzymywania komunikacji wewnętrznej.

Aby zaistnieć w sieci, należy najpierw do niej wejść. Nowoczesne wykorzystanie Internetu do współpracy z dziennikarzami polega na stworzeniu własnych serwisów informacyjnych (strona www, serwisy społecznościowe, internetowe biuro prasowe) oraz wykorzystaniu serwisów zewnętrznych (portale branżowe).

Celem działań Public Relations w Internecie jest pozyskiwanie pozytywnych opinii na temat naszej firmy i jej oferty. Inicjuj ciekawe dyskusje, zamiast zanudzać innych informacjami i epatować reklamami. Bądź interesujący i pozwól, by inni chcieli cię znaleźć i czytać informacje na Twój temat.

Strategia Public Relations

Strategia Public Relations powinna zapewnić planowość i ciągłość działań oraz wzajemną ich synchronizację z pozostałymi elementami promocji. Interesującą koncepcją tworzenia strategii działań PR jest wykorzystanie modelu 6M, który podlega na podejmowaniu decyzji dotyczących: misji firmy, grup docelowych, dostępnego budżetu, udostępnianych treści, stosowanych technik PR i badań ich skuteczności.

Strategia Public Relations musi zapewniać dwukierunkową wymianę informacji pomiędzy przedsiębiorstwem a grupami jego otoczenia. Jest ona niezbędna, aby w pełni wykorzystać potencjał wszelkich dostępnych narzędzi PR. Sprawdź, jakie działania prowadzą liderzy z innych branż. Niech stanowią dla Ciebie inspirację. Zobacz, jakie działania wzbudzają największe zainteresowanie i przeanalizuj powody, dla których tak jest. I pamiętaj, oryginalne pomysły pozwalają wykroczyć poza utarte schematy i nawet przy niewielkich kosztach trafić do serc naszych obserwatorów.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt