Nawigacja

Kreowanie wizerunku marki – dlaczego jest kluczowe?

Online marketingPRStrategia marketingowa
Kreowanie wizerunku marki - jak zrobić to dobrze?

Nie każda branża jest taka sama, a co za tym idzie potrzeby firm z różnych sektorów też są odmienne. Kreowanie wizerunku marki wymaga indywidualnego podejścia. Takiego, które zapewni unikatowe rozwiązania. Jak? Dzięki nietuzinkowym pomysłom.  

Ścieżka budowania wizerunku to wieloetapowe i długofalowe działanie – musi więc być bardzo dobrze przemyślana i opracowana. Nawet genialny pomysł nie zda egzaminu, kiedy działania będą chaotyczne i przypadkowe. Jak więc wykreować wizerunek marki, na jakim nam zależy?  

Kreowanie wizerunku marki – definicja

Kreowanie wizerunku marki to proces, który powinien się zacząć od przeanalizowania obecnej sytuacji. Jeśli tylko okaże się, że Twoja marka jest zbyt mało rozpoznawalna, przechodzi pewnego rodzaju kryzys lub w ogóle nie podejmowałeś w tym zakresie działań, to znaczy, że nadszedł czas, aby coś z tym zrobić.

Kreowanie wizerunku marki jest jednym z najsilniejszych narzędzi marketera. Oparte jest na budowaniu marki w oparciu o jej emocjonalne i funkcjonalne wartości. Do elementów identyfikacji twojej marki zalicza się nie tylko logo, kolory czy obrazy, jakich używasz. Twoja marka składa się z emocji, jakie wywołujesz, historii, które opowiadasz, doświadczeń, które zapewniasz i obietnic, których dotrzymujesz.

Kreowanie wizerunku marki polega na nadaniu marce konkretnych cech jej osobowości. Wybór cech i skojarzeń powinien być dopasowany do realnych potrzeb i oczekiwań wybranej grupy docelowej. Kreowanie wizerunku marki to także pokazywanie jej światu w sposób autentyczny. We wszystkim co się robi i we wszystkich wysyłanych komunikatach. Istota autentycznego przekazu polega na znajdowaniu wartości w tym, co oferujesz i wskazywaniu na prawdziwe potrzeby, które zaspokajasz, a następnie ubranie tego we właściwe słowa i obrazy.

commplace.pl/blog/agencja-pr/

Kreowanie wizerunku marki

Kreowanie wizerunku marki, czyli stworzenie silnego, przekonującego, wyrazistego i łatwego do zidentyfikowania wizerunku marki jest kluczowe, bez względu na to, jak duża jest firma. Identyfikacja wizualna twojej marki powinna odzwierciedlać doświadczenia i wartości związane z marką. Logo jest pierwszym skojarzeniem, jakie większość osób będzie miała, słysząc o twojej marce, powinno więc nawiązywać do niej we właściwy sposób.

Niezależnie od tego, czy firma jest lokalna czy jej zasięg jest zdecydowanie większy, prędzej czy później będzie trzeba podjąć działania, mające na celu wykreowanie jej wizerunku. Nawet, jeśli wśród stałych klientów cieszy się ogromną popularnością, warto to zrobić choćby ze względu na poszukiwanie potencjalnych konsumentów, którzy skorzystają z naszych produktów czy usług.

Widać to szczególnie w przypadku działań organizacji pozarządowych, które muszą charakteryzować się nieskazitelnym wizerunkiem, a jednocześnie stale docierać do nowych odbiorców. Jedna rysa wystarczy, a całe kreowanie wizerunku marki może się okazać daremnym trudem. Jeden zły ruch i odbiorcy mogliby stracić zaufanie do fundacji czy stowarzyszenia, a sama organizacja straciłaby tym samym wiarygodność. Idąc tym tropem warto poświęcić trochę czasu na przygotowanie solidnej strategii budowania wizerunku.  

Kreowanie wizerunku marki – cytaty

Jak podkreśla Paweł Tkaczyk w swojej książce „Zakamarki marki” – „Marka dla konsumenta oznacza konkretną rzecz. Marka to bardzo często skrót myślowy, który pozwala szybko ogarnąć określoną kategorię produktów czy cechę. Dlatego marka powinna być bardzo dokładnie zdefiniowana. Zanim zaczniesz ją budować, określ szczegółowo, czym ma być dla Twojego konsumenta, a zaraz w następnym kroku dodaj, czym Twoja marka nie jest i nie będzie. Wymaga to odrobiny planowania na przyszłość.”

Autor zauważa także, że „Budowanie marki to proces — żmudny i długotrwały. Nieś swoją wiadomość do wszystkich, którzy chcą słuchać, a następnie nieś ją jeszcze dalej. Ciągle wynajduj nowe kanały przekazywania wiadomości, docieraj do coraz to nowych odbiorców. W końcu Twoja marka „chwyci” i zaczniesz zbierać owoce.”

Naming, czyli nadawanie nazwy marce, powoli przestaje być procederem amatorskim. Coraz częściej firmy zgłaszają się do profesjonalnych agencji reklamowych z prośbą o opracowanie chwytliwej nazwy, która wyróżni je spośród konkurencji. Paweł Tkaczyk wskazuje jednak, że „Nie ma sensu inwestować w samą nazwę, która nie ma poparcia w spójnej komunikacji marketingowej. Wyrwana z kontekstu — nawet najlepsza — przegra w rywalizacji z dobrze skomponowaną, charakterystyczną komunikacją. Domagaj się więc nazwy kompletnej: z wyjaśnieniem jej potencjału znaczeniowego, ciągiem skojarzeń łączącym ją z Twoją firmą lub produktem itp. Dopiero wtedy możesz myśleć o zdobywaniu rynku.

Kreowanie wizerunku marki to proces długofalowy, ale efekt wart jest wysiłku. Paweł Tkaczyk zwraca uwagę, że „Markę tworzymy nie tylko po to, by dać konsumentowi poczucie, że kupuje coś więcej niż „suchy produkt”. Poza dokładaniem się do core value, marka jest wartością samą w sobie, a wartość tę można przenieść (lub próbować przenieść) na inne produkty czy usługi. W jaki sposób trzeba to robić? Przede wszystkim należy sobie odpowiedzieć na pytanie, co jest postrzeganą wartością marki. Dlaczego nasz markowy produkt w świadomości konsumentów funkcjonuje jako lepszy od porównywalnego produktu konkurencji? Gdzie tkwi jego siła, w czym kryje się różnica? Jeśli uda nam się ją zdefiniować, powinniśmy próbować przenieść tę wartość do nowej kategorii.”

Czas na kreowanie wizerunku marki – co robić?  

W tym miejscu trzeba się zastanowić, jakie są główne cele, które firma chce osiągnąć i dlaczego zasługuje na pozytywny wizerunek. Czym sobie na to zapracowała? Kreowanie wizerunku marki wymaga odpowiedzi na pytanie: jaka jest misja naszego przedsiębiorstwa? Aby ją precyzyjnie określić, trzeba wiedzieć: 

  • Dlaczego założyliśmy firmę i jakimi wartościami kierujemy się przy jej działalności? 
  • Jaki cel chcemy osiągnąć? 
  • Jaką rolę spełniają w naszej firmie pracownicy i w jaki sposób powinniśmy o nich zadbać? 
  • Jaką rolę spełniają nasi klienci i jak chcielibyśmy im się odwdzięczyć za to, że są w tym gronie i wspierają naszą działalność? 
  • Można też zlecić opracowanie i wdrożenie kreowania wizerunku marki – agencji PR

Kiedy już odpowiemy na te kluczowe pytania, powinniśmy przygotować się do realizacji – kreowanie wizerunku marki wymaga działania według planu. Jeśli wewnątrz marki nie ma odpowiedniej osoby, warto rozpocząć współpracę z zewnętrzną agencją, która dzięki swojemu doświadczeniu, dokładnie dopasuje działania do profilu firmy. Nie każde działanie będzie bowiem odpowiednie akurat dla naszego przedsiębiorstwa. Jest to więc plan dokładnie szyty na miarę. W strategii kreacji wizerunku marki powinny znaleźć się najważniejsze jej aspekty. Jeśli któregoś z nich zabraknie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że cały plan się nie powiedzie w takim stopniu, jaki zakładaliśmy. 

Kreowanie wizerunku marki

Samo stwierdzenie „misja naszej marki” niewiele mówi odbiorcom. Często jest więc określana jako „relacje z klientami” lub „nasz zespół”, w którym marka chwali się relacjami z otoczeniem.  

Jak dbać o relacje z klientami? 

Relacje z klientami to także jedno z tych działań, które wpływają na kreowanie wizerunku marki. Kiedyś pod tym pojęciem kryło się utrzymywane kontaktu bezpośredniego. Dziś często jest to nawet niemożliwe, m.in. w przypadku sklepów internetowych. Jak więc nawiązywać relacje w takiej sytuacji? Mnóstwo możliwości oferuje nam sieć. Chcąc w pełni wykorzystać jej potencjał, działania na tym polu powinno się rozpocząć od zbudowania przejrzystej strony internetowej, która byłaby prawdziwym kompendium wiedzy o marce. Tam możemy prezentować informacje o firmie, przedstawiać zakres produktów czy usług, informować o różnego rodzaju benefitach oraz chwalić się sukcesami marki. Pamiętajmy też o aktualizowaniu wizytówki Google oraz dbaniu o wszelkie źródła informacji o naszej marce, mając na względzie przede wszystkim odbiorcę, do którego kierujemy każdy przekaz.  

Identyfikacja wizualna marki

Identyfikacja wizualna firmy to jeden z pierwszych kluczy do sukcesu. Spójne elementy, które w sposób obrazowy przedstawiają markę i pozwalają odbiorcom ją zapamiętać, powinny być z nią kojarzone już w pierwszym momencie. Wszystkie elementy identyfikacji wizualnej, nie tylko te w sieci, powinny obrazować podobną kolorystykę, to samo logo, aktualną czcionkę i wszelkie aspekty, dzięki którym marka będzie z nimi kojarzona.  

Kreowanie wizerunku marki na przykładzie marki Apple

„Innowacja rozróżnia lidera od naśladowcy.” Apple nie boi się kreować trendów. Wie, że wyznaczając rytm, pozostaje poza zasięgiem konkurencji. Kreując swój wizerunek, nie tylko realizuje swoje cele, ale inspiruje pozostałe firmy, co jeszcze skuteczniej buduje w świadomości odbiorców obraz marki jako eksperta, innowatora i ponadczasowej legendy. Pozycjonuje się przy tym na buntownika, jeśli chodzi o archetypy marki – obiecuje poczucie wolności i niezależności.

„Niektórzy mówią – dajmy klientowi, to czego chce. Ale naszym zadaniem jest ustalić, czego klient będzie chciał, zanim tego zapragnie.” Apple bacznie obserwuje rynek i uważnie przygląda się zmianom społecznym. Dzięki temu dostrzega sygnały, pozwalające wybiegać myślami daleko do przodu.

„W DNA Apple tkwi przekonanie, że technologia to za mało. Wierzymy, że dopiero technologia połączona z humanizmem daje wyjątkowe rezultaty.” W centrum komunikacji marketingowej marki Apple zawsze znajduje się człowiek. Ludzkie emocje stanowią oś każdej kampanii reklamowej. Dzięki temu wychowali sobie grono wiernych zwolenników, a wręcz fanatyków.

Kreowanie wizerunku marki

„Trzeba ciężko pracować nad wydobyciem czystej myśli, która pozwala na prostotę. Ale warto, bo kiedy już się to ma można przenosić góry.” Jedną z kluczowych wartości marki Apple, którą widać zarówno w designie produktów, jak i w kreowaniu wizerunku jest prostota. Minimalizm i esencjonalizm pozwalają wyeksponować to, co najważniejsze i nie odciąga niepotrzebnie uwagi odbiorcy.

„Zatrudniamy ludzi, którzy chcą robić najlepsze rzeczy na świecie.” Apple zdaje sobie sprawę, że wizerunek firmy tworzą wszyscy pracownicy, niezależnie od zajmowanego stanowiska. Są w tym niestety równie skuteczni, co bezwzględni, a wszelkie akcje niesubordynacji są bezwzględnie tłumione. Jasna i konsekwentnie przestrzegana polityka komunikacyjna jest siłą marki, jako pracodawcy.

„Ci, którzy są wystarczająco szaleni, by myśleć, że są w stanie zmienić świat, są tymi, którzy go zmieniają.” Apple nie boi się odważnych ruchów, o ile są spójne z kreowanym od początku wizerunkiem marki. Wierność sobie przekłada się na niesłabnącą lojalność klientów, którzy odważnie sięgają po kolejne nowości z oferty Apple.

Zależy Ci na zbudowaniu pozytywnego wizerunku marki?

Zaplanujemy to dla Ciebie w najdrobniejszym detalu.

Kreowanie wizerunku marki luksusowej

Marka luksusowa jest atrakcyjna, zarówno w aspekcie zewnętrznego wizerunku, jak i tożsamości, z której się wywodzi. Logo marki luksusowej jest często minimalistyczne, a claim, czyli hasło przewodnie – proste i wyraziste. Wszystkie materiały promocyjne, m.in. wizytówki, katalogi, strona www i profile w mediach społecznościowych, są dopracowane w każdym szczególe. Opakowania często stanowią wartość samą w sobie i wyraźnie odróżniają się od tańszych zamienników. Słowem-kluczem identyfikacji wizualnej marek luksusowych jest design. To wokół niego buduje się doświadczenia związane z korzystaniem z oferowanych produktów i usług.

Marki luksusowe z reguły reprezentują wartościowe dziedzictwo i wyrazistą tożsamość, którą najlepiej zaprezentować wykorzystując storytelling. Łatwo zauważyć, że wszystkie kreacje reklamowe marek luksusowych opierają się na opowiadaniu wciągających historii, które głęboko zapadają w pamięć i zachęcają do dalszej interakcji. Aby tego dokonać, należy jasno określić misję oraz wizję marki i mieć je przed oczami na każdym etapie realizacji strategii komunikacji.

Korzystanie z marek luksusowych jest wieloetapowym doświadczeniem, wybiegającym daleko poza sam proces zakupu i niosącym ze sobą obietnicę przynależności do określonej społeczności oraz gwarancję jakości i niezawodności. Decydując się na zakup produktu luksusowego, klient wybiera określony styl życia, z którym bezgranicznie się identyfikuje. I to właśnie ten styl życia jest osią, wokół której budowane są przekazy reklamowe w postaci treści, zdjęć i filmów.

Komu powierzyć marketing? 

Kreowanie wizerunku marki i wszelkie działania marketingowe to zadania, które warto dla specjalistów. Planowanie działań marketingowych oraz reklamowych to kolejny krok do rozprzestrzeniania wiedzy o marce, a jednocześnie do budowania wizerunku w Internecie. Sprzedaż produktów jest nieodzownym elementem strategii wizerunkowej, ponieważ to pewnego rodzaju koło, które zaczyna się i kończy w tym samym miejscu. Zarówno wizerunek, jak i sprzedaż produktów lub usług jest naszym celem, przy czym budowanie wizerunku jest jednocześnie narzędziem do wzrostu tej sprzedaży, natomiast sprzedaż jest efektem kreacji tegoż wizerunku. Niezależnie od tego, jakiej wielkości będzie to kampania marketingowa, wszelkie dostępne środki pozwolą wypromować markę.  

commplace.pl

Kreowanie wizerunku marki

Świetnym narzędziem wspomagającym działania marketingowe jest reklama w Internecie Google Ads czy Facebook Ads, ale także dobrej jakości content, czyli artykuły sponsorowane, notatki prasowe, wpisy blogowe, teksty eksperckie i wszelkiego rodzaju merytoryczne opisy, które wzbogacają portfolio marketingowe marki. Nie zapominajmy także o reagowaniu na zapytania klientów – to one są dla nas cenną informacją, co powinniśmy jeszcze uzupełnić bądź usprawnić.  

Wizerunek marki w mediach społecznościowych 

Media społecznościowe to obecnie często pierwszy front, z którym klienci mają do czynienia, jeśli chodzi o kontakt z marką. Niewiele jest firm, które nie posiadałyby w dzisiejszych czasach profilu w mediach społecznościowych jest to jedno ze źródeł promocji marki i platforma do budowania pożądanego wizerunku. To od ukierunkowania naszych przekazów zależy, jak odbiorcy je zinterpretują i czy nie popełnimy przy tym błędów. Spójne wpisy, przyciągające uwagę grafiki, pokazywanie funkcjonowania marki od wewnątrz – to zbliży markę zarówno do stałych, jak i potencjalnych klientów. Nie zapominajmy w tym wszystkim o pracownikach, którzy są mocnym filarem firmy.  

Działania w kryzysie – czy masz plan B? 

Na wizerunek marki z pewnością wpływa także postępowanie firmy w przypadku kryzysu. Powinno być ono świadome i jak najbardziej przemyślane. Warto działać od razu – przeczekanie kryzysu i reagowanie na straty to żadna strategia. Nie pozwólmy, aby jeden kryzys przekreślił osiągnięcia wizerunkowe marki. Dlatego warto zadbać o dobre przygotowanie – wystarczy przewidzieć pewne sytuacje i dokładnie opisać ścieżkę postępowania w każdym z przypadków. Wówczas nic nagłego nie zaskoczy naszej firmy, a kreowanie wizerunku marki przyniesie pożądany efekt. 

Kreowanie wizerunku marki w internecie

Prowadząc własną działalność gospodarczą nie sposób piąć się coraz wyżej bez pracy na wizerunkiem. Przedsiębiorcy wynajmują bilbordy, inwestują w ulotki i broszury i wykupują reklamy w prasie, telewizji i radio. Mając jednak na uwadze, jak wielką siłę ma obecnie internet, trudno pominąć go w swoich działaniach wizerunkowych. Praktycznie każda firma znajduje dla siebie miejsce w sieci, więc i tam trzeba pracować nad wizerunkiem.

Podstawą w prezentowaniu oferty w sieci jest strona internetowa. Można wręcz powiedzieć, że jest ona wirtualną siedzibą firmy, dlatego ma dużą wartość reprezentacyjną. Podobnie jak w przypadku budynku ważne jest pierwsze wrażenie, tak witryna powinna spełniać określone normy. Szata graficzna korelująca z wartościami, jakie chce nieść marka zadecyduje o tym, czy klient pozostanie na stronie. Następnie treści – te, które angażują i dają wartościowe informacje, zatrzymają klienta na dłużej.

Budowanie wizerunku marki

Budowanie wizerunku marki. Witryna, która chce widnieć wysoko w rankingu wyszukiwania musi być pozycjonowana na odpowiednie frazy kluczowe, a przy tej okazji warto też wspomnieć o regularnych aktualizacjach oprogramowania – Google chętniej promuje strony, które są regularnie aktualizowane. Jeśli chcesz zbudować wiarygodny wizerunek, nie korzystaj ze zdjęć stockowych. Takie fotografie są dobre, często w wysokiej jakości, ale nie mówią absolutnie nic o Twojej firmie. Jeśli naprawdę zależy Ci na tym, aby się wyróżnić, pokaż siebie oraz ludzi, którzy tworzą firmę i opowiedz o nich. W ten sposób zwiększysz swoją wiarygodność. Kiedy nie kreujesz wizerunku wyłącznie w internecie, musisz zadbać o komunikację marketingową, która stworzy spójny ekosystem. Dla przykładu: jeśli przewodnim kolorem Twojej firmy jest połączenie soczystej zieleni z bielą, stosuj ją wszędzie – tak samo na stronie, jak i ulotkach reklamowych.

Wizerunek firmy nie jest stały. Kształtuje go szereg mniejszych lub większych czynników, na które często nie będziesz miał bezpośrednio wpływu. Istotne jest ciągłe monitorowanie, jak inni postrzegają markę. Możesz aktywnie kreować wizerunek, działając na portalach społecznościowych. Wtedy nie tylko masz większą kontrolę nad tym, co inni mówią o marce – najprawdopodobniej większość opinii pojawi się właśnie na profilach – ale jednocześnie dajesz sobie szansę na pozyskanie kolejnych klientów. Wizerunek firmy może zostać zrujnowany bardzo szybko. Trzymając przez cały czas rękę na pulsie, dajesz sobie szansę na szybką reakcję. Nie zapominaj o tym.

Wpływ blogerów na budowanie wizerunku marki

Blogosfera z roku na rok rośnie w siłę, a jeśli zostanie dobrze wykorzystana – wzmocni wizerunek marki. Współpraca z blogerem lub influencerem daje wiele nowych możliwości, które jeszcze kilka lat temu były poza zasięgiem przedsiębiorców. Specjaliści są zgodni, że influencer marketing jest bardzo prężnie rozwijającym się kanałem komunikacji z odbiorcami i daje ogromną szansę na pozyskanie nowych klientów, ale przede wszystkim na budowę wizerunku marki. Na współpracy można zyskać bardzo wiele.

Przede wszystkim rośnie świadomość podczas budowania wizerunku marki, bo blogerzy, dzięki swoim zasięgom, mogą pomóc Ci pozyskać klientów, którzy nigdy wcześniej nie słyszeli o marce. Wybierając infuencera, który jest związany z branżą, w której działasz trafiasz jednocześnie do odpowiedniej grupy docelowej. Ponadto blogerzy, którzy regularnie publikują wpisy o Twoich produktach lub usługach przyczyniają się do wzrostu zaufania klientów wobec firmy.

Chcesz zwiększyć świadomość swojej marki?

Wdrożymy skuteczne narzędzia – zobaczysz efekty!

Zanim jednak zdecydujesz się na nawiązanie współpracy z blogerem, uważnie przyjrzyj się jego wpisom. Oceń ich jakość i merytorykę, aby mieć obraz tego, w jakim stylu piszą. Zastanów się też, czy taka osoba będzie pasowała do wizerunku, jaki chcesz stworzyć. Blogerzy są różni i nie chodzi tu o branże czy ich zainteresowania, a sam styl bycia. Jedni wolą żartobliwy i luźny content, kiedy inni stawiają na chłodny profesjonalizm. Współpraca z osobą, która nie wpisuje się w wizerunek, jaki chcesz stworzyć, może zakończyć się fiaskiem.

W kwestii czasu trwania współpracy masz dwie opcje: jeden lub dwa wpisy albo długoterminowa współpraca. Warto też dodać, że zasięgi są ważne, ale nie najważniejsze. Jeśli nie idzie za nimi kreatywność, spójność i zrozumienie dla wartości, jakie chce nieść Twoja marka, nawet współpraca z najpopularniejszym blogerem nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Ważne jest wzajemne zrozumienie i wspólna realizacja założonych celów. Współpraca wymaga zaangażowania obydwu stron, jeśli bloger ma pomysł na content, nie upieraj się przy swoim i spróbuj mu zaufać. W końcu to on sam najlepiej zna swoich odbiorców i wie, jak do nich trafić.

commplace.pl/blog/agencja-pr/

Czego unikać kreując wizerunek marki?

Skoro kreowanie wizerunku marki jest złożonym i skomplikowanym proces, można wywnioskować, że o błędy nietrudno. Absolutną podstawą jest strategia i rzetelny branding, ale i tutaj łatwo o pomyłki, zwłaszcza jeśli chcesz budować markę samodzielnie, a nie masz doświadczenia ani odpowiedniej wiedzy. Jednym z najczęstszych, a zarazem najbardziej elementarnych, błędów jest niedookreślona grupa docelowa i brak cech marki. W jaki sposób chcesz się wyróżniać na rynku? Co chcesz dać swoim klientom i dlaczego mają wybrać właśnie Ciebie? Istotą tworzenia wizerunku jest unikatowość. Marka, która zapada w pamięć, to marka która dobrze sprzedaje. Poszukaj swojego sposobu na oryginalność, pomyśl, jak chciałbyś być zapamiętany i zacznij działać.

Kolejnym poważnym błędem podczas budowania wizerunku marki jest brak spójności w komunikacji. Różne styl wypowiedzi – inny dla każdego kanału, niespójna grafika i inna obietnica. Zadaj sobie pytanie: jak odbiorcy mają zapamiętać Twoją markę, skoro za każdy razem wygląda i mówi inaczej? Wizerunek to coś, co wywołuje konkretne skojarzenia z konkretnymi produktami lub usługami, a niespójna komunikacja utrudnia proces zapamiętywania. Klienci będą rozbici i zdezorientowani, a po czasie zapomną o Twojej marce.

Do błędów należy zaliczyć również brak zrozumienia świata konsumenta. Chwila refleksji nad tym, jak myśli i czym kieruje się klient, pozwoli Ci zaoferować mu dokładnie to czego szukaja. Na koniec warto wspomnieć o błędach, które Ty sam popełniasz, a które widzi każdy odbiorca. Wypieranie się pomyłek nie jest niczym dobrym, nie świadczy też dobrze o samej marce. Popełniłeś błąd? Przyznaj się do niego i pokaż konsumentom, jak go rozwiązałeś. Daj im poczuć, że są dla Ciebie ważni i chcesz, aby współpraca przebiegała bezproblemowo. W ten sposób przekujesz błędy w korzyści, a odbiorcy docenią, że jesteś z nimi szczery.

Nie chcesz, aby sytuacja kryzysowa sparaliżowała działania Twojej firmy? Skontaktuj się z nami – pomożemy Ci temu zapobiec.  

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt