Nawigacja

Kampania reklamowa hotelu – jak się wyróżnić na tle konkurencji?

HoReCa
Kampania reklamowa hotelu – jak się wyróżnić na tle konkurencji?

Niezależnie czy prowadzisz agroturystykę, czy duży obiekt, dookoła mogą już być setki podobnych miejsc. Poniżej wszystko o kampanii reklamowej hotelu na przykładach zebranych między innymi podczas naszej pracy dla marek  inBetween i Dworu Korona Karkonoszy. 

Kampania reklamowa hotelu – o czym należy pamiętać? 

Jeśli chcesz zacząć kampanię reklamową hotelu, to pamiętaj, że nie będzie to zadanie na jeden wieczór. Do wyboru masz dziesiątki kanałów marketingu on-line (nie mówiąc o tych poza internetem). Dobrze byłoby, gdybyś wykorzystał przynajmniej kilka z nich. Po stworzeniu przekazu w oparciu o kroki zaprezentowane poniżej, dostosuj je więc do: 

  • Google Ads, 
  • map Google, 
  • meta tytułów i meta opisów w wynikach wyszukiwania, 
  • kampanii contentowej, 
  • kampanii SEO na stronie, 
  • kanałów social-media, 
  • płatnych reklam w social-mediach, 
  • współpracy z influencerami i blogerami, 
  • mediów lokalnych, 
  • e-mail marketingu, 
  • kampanii SMS, 
  • ogłoszeń na portalach rezerwacyjnych. 

Każde z tych miejsc ma nieco inną specyfikę, trafia do różnych osób i działa w nieco inny sposób. Może się okazać, że ruch będzie realnie pochodził z jednego ze źródeł, ale inne będą wspierać realizację celów marketingowych. Przykładowo zamawianie noclegu przez Instagram to wciąż raczej rzadkość. Jednak już piękne zdjęcia, hasztagi i liczne oznaczenia sprawiają, że wiele osób zapamięta nazwę hotelu i wróci do niej, gdy będzie gotowa na urlop czy organizację eventu.

Pamiętaj o teorii touchpointów, czyli „punktów styku” klienta z marką. Łatwiej zdecydują się na pobyt w hotelu, o którym już kilka razy słyszeli. 

Wokół słów kluczowych – jak dobrać je mądrze 

Czy ktoś oferuje Ci, że wypromuje Cię na pierwsze miejsce wyników wyszukiwania na frazę „hotel Warszawa”? Niestety – prawdopodobnie kłamie. Osoby, które zaczynają pracę nad kampanią reklamową hotelu, na przykład w wyszukiwarce, łatwo mogą stracić zapał. Okazuje się, że nie wystarczy podjąć minimum wysiłków, a wszystkie frazy, które są warte uwagi, dawno zostały już „zajęte”. Co wówczas robić? 

Chcesz wypromować swój hotel?

Skorzystaj z naszego wieloletniego doświadczenia.

  • Szukaj synonimów – agroturystyka, Bed & Breakfast, pokoje na wynajem, noclegi, SPA z noclegiem, glamping itd. 
  • Wyróżnij lokalizację – hotel nad jeziorem, noclegi przy drodze A4, agroturystyka ze stadniną, noclegi nad rzeką Wieprz, ziołowe SPA w lesie itd. 
  • Zastanów się, czego pragną klienci – slow food w Karpaczu, hotel z wegańskimi obiadami obok Szczyrku, hotel przyjazny rowerzystom przy szlaku Green Velo itd
  • dodaj „to coś” – hotel z plantacją lawendy, hotel z własnym browarem, hotel jak z „Władcy Pierścieni”, hotel, w którym straszy, hotel z ogrodem różanym itd. 

Dopiero gdy dobrze poznasz własne możliwości, oczekiwania klientów i potencjał okolicy, możesz zaplanować kampanię Google Ads, zadbać o SEO i wykorzystać magie hashtagów w mediach społecznościowych. Oczywiście przy tym wszystkim deklaracje w internecie muszą pokrywać się z rzeczywistością! Czasem jednak okazuje się to bardzo proste.  

Jeśli przykładowo ktoś z Twojej obsługi faktycznie ma certyfikat instruktora jogi i może udzielać lekcji na życzenie, to jak najbardziej warto wypromować się jako: joga nad jeziorem na Mazurach, hotel z zajęciami jogi, hotel w stylu wege, slow, eko itp.

Jak ocenić skuteczność kampanii reklamowej hotelu? 

Pewnie rzuciło Ci się w oczy na stronach portali rezerwacyjnych, że często pada tam prośba, by powoływać się na daną stronę podczas rezerwacji w obiekcie. W założeniu ma to przekonać właściciela miejsca o tym, że dana kampania reklamowa hotelu jest skuteczna. Gdy już wdrożysz powyższe działania, możesz na podobnej zasadzie pytać swoich gości, skąd dowiedzieli się o hotelu. Zrób ankietę w internecie. Dodaj takie pytanie podczas rezerwacji lub po prostu niezobowiązująco zapytaj o to, gdy goście będą się meldować w hotelu. Da Ci to pojęcie o tym, które strategie w sieci działają. Wówczas możesz właśnie do tych kanałów przenieść większość swoich środków, jeszcze zwiększając skuteczność kampanii reklamowej hotelu.  

Jeśli współpracujesz z dobrą agencją marketingu on-line, to może być jeszcze prostsze. Istnieją metody śledzenia ilości kliknięć w link rezerwacyjny z różnych źródeł. Po kampanii reklamowej hotelu zobaczysz jak na dłoni, ilu klientów przyszło do Ciebie poprzez e-mail, reklamy na Facebooku, Google Ads i stronę internetową. 

Kampania reklamowa hotelu – przykład 

Jakiś czas temu jako Commplace doradzaliśmy hotelowi inBetween (więcej w tekście opisującym działania doradcze dla marki inBetween). Położony pod Lublinem obiekt ma własną strefę SPA i pozwala dobrze wypocząć blisko miasta, ale w bardzo spokojnym, zielonym otoczeniu. Jednocześnie zmaga się z typowymi problemami większości podobnych obiektów, takimi jak duża rotacja załogi. W związku z tym skupiliśmy się nie tylko na tym, by strategia komunikacji trafiała na zewnątrz, ale też do wewnątrz firmy.  

Audyt marketingowy i zdefiniowanie celów pozwoliły określić, na jakich emocjach i wartościach będziemy budować przekaz marki. Gdy to było jasne, komunikacja wewnętrzna stała się o wiele prostsza. Pracownicy wiedzieli, co reprezentuje sobą firma. Co więcej, udało się zaangażować ich w osobiste budowanie tego przekazu. To bardzo ważny element, którego często brakuje w relacji na linii pracownik-szef. 

Zanim nakażesz swojej ekipie serdeczne podejście do klienta czy zarządzisz swobodny, luźny styl w pracy, zastanów się, czy te wartości rzeczywiście są obecne w firmie. Jeśli nie, to tak naprawdę oczekujesz od pracowników niemożliwego. Przykład zawsze idzie z góry.  

Kampania reklamowa hotelu – jak się wyróżnić na tle konkurencji?

Nasza kampania komunikacyjna zawierała następujące elementy: 

  • audyt i analiza dotychczasowych działań, 
  • audyt komunikacji, 
  • nowa strategia komunikacji i w świecie off-line, do klientów i pracowników. 

Tylko tyle potrzeba, by całkowicie zmienić wizerunek miejsca i zadbać o lepszy odbiór na zewnątrz i wewnątrz firmy. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc osiągnąć podobny efekt w Twoim obiekcie. 

Zadzwoń Panel klienta Kontakt