Nawigacja

Skuteczna strategia komunikacji marki, czyli jaka?

Pozyskiwanie klientówStrategia marketingowa
Skuteczna strategia komunikacji marki, czyli jaka?

Jeśli chcesz z powodzeniem działać na rynku, potrzebujesz odpowiedniej strategii komunikacji. Strategia komunikacji marki to zbiór zasad, które definiują język i formę przekazów. Dzięki nim wiesz jak, kiedy i do kogo mówić, by osiągać wyznaczone cele biznesowe. Jak stworzyć skuteczną strategię komunikacji? I jakie marki robią to najlepiej?

Skuteczna strategia komunikacji marki w 6 krokach

Przygotowanie dobrej strategii komunikacji marki to proces, który warto zacząć od kompleksowej analizy obecnej sytuacji. Sprawdź, jak wyglądają Twoje reklamy, oferty, teksty na stronie internetowej czy posty w social mediach. Cco przekazują, w jaki sposób zostały napisane, jakie reakcje wywołują. Szczegółowa analiza wskaże błędy, słabe i mocne strony obecnej komunikacji. To doskonała podstawa do przygotowania skutecznej strategii komunikacji, która pozwoli Ci osiągać wyznaczone cele.

http://commplace.pl

Bez skutecznej strategii komunikacji nie osiągniesz celów biznesowych.

Pomożemy Ci obrać właściwy kierunek!

Żeby efektywnie komunikować się ze swoimi odbiorcami, musisz ich poznać. Dokładnie określ grupę docelową swojej marki i szczegółowo ją przeanalizuj. Znajomość potrzeb, wartości, problemów, czy specyficznych cech odbiorców pozwoli Ci tworzyć skuteczne przekazy – takie, z którymi odbiorcy będą się identyfikować.

Trzeci krok tworzenia strategii komunikacji marki to analiza konkurencji. Aby zapisać się w świadomościach swoich odbiorców i zbudować przewagę konkurencyjną, musisz doskonale znać swoich rynkowych rywali. I ponadto znaleźć coś, co odróżnia Twoją markę od konkurencyjnych.

W dalszej kolejności:

  • ustal cele komunikacyjne – co chcesz osiągnąć, w jakim miejscu chcesz się znaleźć za rok, dwa czy pięć, jaki chcesz mieć kontakt z odbiorcami,
  • określ charakter swojej marki – nadaj jej cechy ludzkie, odpowiedz sobie na pytania: jakie emocje powinna wzbudzać Twoja marka wśród konsumentów, jakie wartości powinna reprezentować,
  • przygotuj szczegółowy plan działania – określ tone of voice, czyli styl i ton komunikacji, wybierz kanały komunikacji, ustal częstotliwość publikacji, przygotuj strategię content marketingową.

Strategia komunikacji marki – przykład

Przykładem marki z przemyślaną strategią komunikacji jest Merci. Hasło „Merci, że jesteś tu” zna chyba każdy. Firma swoją komunikację opiera na podziękowaniach. Czekoladki Merci nie są zwykłymi słodyczami, a formą celebrowania miłości i przyjaźni, gestem wdzięczności, sposobem na to, by powiedzieć „dziękuję”.

Innym przykładem doskonałej strategii komunikacji marki są działania Netflixa, czyli firmy będącej liderem wśród serwisów streamingowych. Netflix swoją wysoką pozycję na rynku zawdzięcza m.in. doskonałej komunikacji ze swoimi użytkownikami. Firma wie, co bawi odbiorców, jakie są ich problemy, jakie treści najbardziej ich interesują. Identyfikuje się z odbiorcami. Prowadzi z nimi luźną komunikację. Tworzy zabawne treści i w ten sposób zapisuje się w ich świadomościach.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt