Strona firmowa na Facebooku, zwana do niedawna „fanpage’em”, to jedna z najważniejszych wizytówek Twojego biznesu. Mimo rosnącej popularności innych platform społecznościowych, Facebook nadal pozostaje miejscem wzmożonej aktywności użytkowników internetu. To nie tylko miejsce autopromocji, ale także wymiany opinii, rekomendacji oraz tworzenia społeczności wokół określonego trendu, produktu lub idei. Twoja marka koniecznie musi być częścią tej rozpędzonej do granic możliwości machiny. Przynajmniej do czasu, gdy jej część będą stanowić Twoi potencjalni klienci. Dlatego z pewnością warto wiedzieć, jak stworzyć stronę na Facebooku, czyli Meta.
Dlaczego strona firmowa na Facebooku to absolutny „must have”?
Facebook to potężne narzędzie promocyjne, umożliwiające przedstawienie swojej oferty ludziom z całego świata. I choć samo stworzenie profilu firmowego na FB jest całkowicie darmowe, to działania prowadzące do zwiększenia jego popularności mogą pochłaniać naprawdę dużą część marketingowego budżetu.
Strona firmowa na FB to nie tylko doskonałe narzędzie budowania wizerunku i rozpoznawalności na rynku. To także możliwość generowania leadów, czyli dostępu do konkretnych osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Uruchomienie strony firmowej na FB daje także dostęp do narzędzia Facebook Ads, które pozwala na sprawne zarządzanie płatnymi kampaniami reklamowymi, które mogą być nastawione na różne cele i grupy docelowe.
Prowadzenie strony firmowej na FB umożliwia tworzenie i promowanie różnego rodzaju wydarzeń oraz zamkniętych lub otwartych grup skupionych wokół określonej tematyki. To także miejsce prowadzenia kreatywnych konkursów, które mogą być źródłem pozyskania ciekawego contentu np. lifestylowych zdjęć produktów wykonanych przez zadowolonych klientów.
Facebook – strona firmowa a profil prywatny
Facebook powstał jako platforma komunikacji między indywidualnymi osobami. Jednak firmy szybko odkryły potencjał, jaki drzemie w niemal nieograniczonym dostępie do osób z całego świata. Właściciele Facebooka nie tylko nie piętnowali obecności firm na prywatnych „wall’ach” (tablicach) użytkowników. Oni wręcz ułatwili im prowadzenie działalności, wprowadzając narzędzie Facebook Ads. Choć kampanie reklamowe zniechęcają część użytkowników, platforma nadal rozwija swoje zasięgi. Obecnie może pochwalić się ponad 3 miliardami aktywnych użytkowników, którym reklamy wydają się nie przeszkadzać. A przynajmniej nie na tyle, żeby mieli rezygnować z obecności na platformie.
Jak stworzyć stronę firmową na FB?
Jak stworzyć stronę na Facebooku dla firmy? Aby założyć stronę firmową na FB musisz najpierw założyć swoje prywatne konto. Nie musisz jednak być aktywnym użytkownikiem, ważne, że tuż po zalogowaniu zyskasz możliwość wejścia do zakładki „Utwórz nową stronę”. Kroki umożliwiające utworzenie nowej strony na FB są intuicyjne i proste. Warto jednak pamiętać, by już na początku koniecznie uzupełnić wszystkie dane, które są potrzebne do stworzenia pełnego profilu. Stosowanie się do zasad zgodnych z regulaminem Facebooka jest istotne. Dlaczego? Otóż źle skonfigurowana strona może nie zyskać akceptacji lub po jakimś czasie zostać „zbanowana”, czyli wyrzucona w otchłań niebytu.
Każda strona firmowa na Facebooku musi mieć swoją własną, unikatową nazwę, która będzie bezpośrednio nawiązywać do konkretnej firmy lub marki. Należy pamiętać, że nazwa strony firmowej na FB nie może zawierać wulgaryzmów, ani rażących błędów gramatycznych. Nie może być także zbyt ogólna – musi określać konkretną markę, a nie szeroko pojętą kategorię.
Wybór konkretnej nazwy strony firmowej na FB jest niezwykle istotny, ponieważ późniejsza zmiana nazwy to stosunkowo skomplikowany proces, który nie zawsze kończy się sukcesem. Każda zmiana wymaga bowiem wysłania odrębnej prośby, a cała procedura nie zawsze przebiega szybko i sprawnie.
Istotnym elementem każdej strony firmowej na Facebooku jest wybór zdjęcia profilowego (najczęściej jest nim logo firmy) oraz zdjęcia w tle, które będzie najlepiej oddawało charakter danej marki np. zdjęcie siedziby firmy lub flagowych produktów. Należy pamiętać, że oba te elementy muszą mieć odpowiednie wymiary. Choć twórcy Facebooka zalecają, by zdjęcie profilowe miało wymiary 170 x 170 px, najlepiej zdecydować się na ciut większy rozmiar np. 320 x 320 px, który zapewni lepszą widoczność na różnej wielkości ekranach. Warto pamiętać, że zdjęcie profilowe Twojej strony zostanie automatycznie przycięte do kształtu koła. Z kolei dobierając zdjęcie w tle warto pamiętać, że jego część zostanie przysłonięta przez zdjęcie profilowe, a na każdym urządzeniu tło strony widoczne jest w zauważalnie inny sposób.
Kolejnym krokiem na drodze do uruchomienia strony firmowej na FB jest wypełnienie wszystkich możliwych informacji o firmie. Adres, kontakt telefoniczny i e-mailowy, mapa dojazdu, godziny otwarcia dla klientów, a nawet zakres cen oferowanych produktów lub świadczonych usług to niezwykle istotne dane dla użytkowników platformy, a przecież ich uwaga i zaangażowanie są tu najważniejsze.
Kategorie stron na FB i możliwości zaistnienia na platformie
Na początku tworzenia strony firmowej na FB zostaniesz także poproszony o wybór konkretnych kategorii, które pomogą określić branżę lub obszar, w obrębie którego działasz. Kategorie ułatwiają robotom indeksującym stronę lepsze pozycjonowanie Twojej strony względem zainteresowań użytkowników platformy. Wybór odpowiedniej kategorii jest o tyle istotny, gdyż sama nazwa strony firmowej na FB może być niejednoznaczna lub mylnie interpretowana. Warto pamiętać, ż kategorie przypisane do strony możesz zmienić w każdym momencie, dzięki czemu masz możliwość na bieżąco dopasowywać swój profil do aktualnie prowadzonej działalności. Teraz, kiedy już wiesz, jak stworzyć stronę na Facebooku, czas na kolejne działania.
Ostatnie, ale najważniejsze – promocja strony na FB
Samo utworzenie strony firmowej na FB jest tylko początkiem przygody z tą platformą. Istotą Facebooka jest budowanie, utrzymywanie i rozwijanie relacji. Tylko regularna aktywność i ciągłe pozyskiwanie zaangażowanych obserwatorów mogą przełożyć się na realne efekty marketingowe lub sprzedażowe.
Okazuje się, że mając wskazówki odnośnie tego jak stworzyć stronę na Facebooku, wcale nie jest takie trudne. Choć założenie strony firmowej jest szybkie i darmowe to prowadzenie profilu wymaga już znacznie więcej zaangażowania. Specjaliści od komunikacji w mediach społecznościowych zalecają publikowane nowych postów, co najmniej kilka razy w tygodniu. Dodatkowo, każda firma, zwłaszcza nowa, powinna uruchomić płatną kampanię reklamową nastawioną na zwiększenie zasięgów. Nawe regularnie umieszczane posty z niezwykle atrakcyjną dla odbiorców zawartością będą bezwartościowe, jeżeli nie będą trafiać na tablice użytkowników platformy.
Facebook umożliwia korzystanie z różnych formatów postów i reklam, a także relacji na żywo. Poprzez piksel Facebooka (fragment kodu JavaScript umieszczony na stronie internetowej) możemy monitorować zachowania użytkowników, a także dopasowywać reklamy do konkretnej grupy odbiorców. Ciekawym rozwiązaniem jest także możliwość remarketingu, czyli prezentowania reklam osobom, które odwiedziły naszą stronę internetową lub firmową na FB.
Strona na FB – o czym jeszcze warto pamiętać?
Jak stworzyć stronę na Facebooku dla marki osobistej? Warto pamiętać, że Facebook umożliwia nie tylko tworzenie stron firmowych, ale także profile osób publicznych oraz społeczności. Facebook, a konkretniej zespolony z nim Messenger to także niezwykle popularny kanał komunikacji, znacznie chętniej wybierany przez użytkowników Internetu niż e-mail, czy numer telefonu.
Warto zatem poświęcić czas na regularne sprawdzanie skrzynki odbiorczej z wiadomościami lub zainstalować chatbota, który będzie aktywnie reagował na każdą nową wiadomość lub konkretne pytanie użytkowników platformy. Choć firmy same zainicjować wysyłania wiadomości do użytkowników, wystarczy w treści posta w ciekawy sposób zachęcić użytkowników do kontaktu w wiadomości prywatnej, by zyskać stałą łączność z potencjalnym klientem i z czasem wysyłać mu dedykowane oferty.
Facebook szczególnie docenia aktywnych użytkowników. Dlatego warto zainwestować swój czas lub pieniądze w stałą moderację wszystkich pojawiających się komentarzy pod postami firmowymi. Najwięcej interakcji zachodzi właśnie pod postami. Dlatego kreatywna odpowiedź nawet na najbardziej zaczepny i złośliwy komentarz może okazać się popularnym viralem, który wywinduje Twoją stronę firmową wyżej, niż mogłaby to zrobić płatna reklama.