Prowadzisz mały, lokalny biznes? Jeśli chcesz osiągać wyznaczone cele biznesowe i odnosić sukcesy, musisz zadbać o jego skuteczną promocję. Podpowiadamy, jak promować firmę na rynku lokalnym i online.
Jak promować firmę na rynku lokalnym?
Skuteczna promocja biznesu to duże wyzwanie. Musisz dotrzeć do potencjalnych klientów, zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i w pewien sposób wyróżnić się spośród konkurencji. Żeby promocja była skuteczna, przede wszystkim musisz określić grupę docelową swojej marki, oferować wysoką jakość usługi/produktu oraz zapewniać profesjonalną obsługę klienta. Bez tych podstawowych kwestii żadne środki przeznaczone na reklamę nie przełożą się na realne zyski.
Jak promować firmę na rynku lokalnym? Na początek zadbaj o widoczność! Dobrze oznakuj miejsce sprzedaży – przygotuj oryginalny szyld oraz elementy dodatkowe (takie jak baner reklamowy, stojak z informacją dotyczącą biznesu, czy tzw. potykacz).
Promocja firmy na rynku lokalnym to także odpowiednio dopasowana, starannie przygotowana reklama zewnętrzna, czyli wszelkie banery, plakaty reklamowe i inne elementy umieszczone w widocznych miejscach. Reklama powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje – takie jak nazwa firmy, rodzaj świadczonych usług, adres punktu stacjonarnego, strona internetowa. Reklama musi ciekawić, inspirować, czasem szokować. Warto umieścić na niej chwytliwy slogan, ciekawą grafikę czy inny element, który przyciągnie uwagę przechodniów.
Swoje usługi/produkty możesz prezentować na lokalnych targach czy konferencjach. Bierz udział w wydarzeniach organizowanych w mieście – piknikach, imprezach sportowych, dniach otwartych i innych. Wychodź z inicjatywą własnych imprez, organizuj promocje i głośno o nich mów.
Działasz lokalnie i nie wiesz czy warto promować swój biznes?
Pomożemy Ci pozyskać nowych klientów!
Jak promować firmę w internecie?
Nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu w dzisiejszych czasach są działania w internecie. Sieć jest doskonałym miejscem na promocję marki. Dzięki niej możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, skutecznie budować pozytywny wizerunek i dzięki temu rozwijać swój biznes.
Jak promować firmę w internecie? Poza oczywistymi narzędziami internetowymi – takimi jak strona internetowa i media społecznościowe, możesz wykorzystać blog. Na blogu poruszaj kwestie ważne dla Twoich odbiorców, odpowiadaj na ich potrzeby. Twórz treściwy content, który Google będzie chciało wyświetlać wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu więcej osób trafi na Twoją stronę, co może przełożyć się na realne zyski dla Twojej marki.
Co jeszcze możesz zrobić? Jak i gdzie reklamować firmę online?
- Dodaj swoją firmę do Google Maps.
- Wykorzystaj Google Ads.
- Stwórz newsletter.
- Promuj swoją firmę poprzez stopkę w e-mailu.
- Wykorzystaj YouTube do prezentacji swoich produktów bądź usług.