Zdaniem wielu ekspertów dobry marketing nie istnieje bez dialogu z klientem. Nic więc dziwnego, że coraz częściej słyszy się o marketingu konwersacyjnym. Czym dokładnie jest marketing konwersacyjny? I jakie korzyści przynosi?
Czym jest marketing konwersacyjny?
Niegdyś to marki dyktowały warunki w komunikacji z klientami. Dziś konsumenci stanowią nadrzędny element tego procesu. Firmy precyzyjnie wsłuchują się w potrzeby odbiorców i na ich podstawie kształtują skuteczne strategie sprzedaży.
Marketing konwersacyjny to jedna z taktyk marketingowych, która polega na nawiązaniu dialogu z klientem, poznaniu jego potrzeb i oczekiwań i dzięki temu zbudowaniu trwałej, długoterminowej relacji. Innymi słowy – to działania koncentrujące się na kontakcie z klientem, który doprowadzi do konwersji.
Marketing ten przenosi na grunt cyfrowy zwyczaje znane z tradycyjnej formy sprzedaży – głównie z małych sklepików, w których sprzedawca zna swoich klientów, wie, co najczęściej kupują, wdaje się z nimi w koleżeńskie pogawędki, doradza w zakupach.
Od pierwszego kontaktu z klientem, po regularną sprzedaż – każde działanie ma znaczenie.
Skorzystaj z naszej wiedzy, jak najlepiej zbudować długotrwałą relację z klientem!
Narzędzia wykorzystywane w marketingu konwersacyjnym?
W marketingu wykorzystuje się różne narzędzia, które umożliwiają prowadzenie rozmów z wieloma klientami jednocześnie. Najczęściej stosowane są chatboxy i chatboty, które nie tylko automatyzują wiele konwersacji, ale także sprawnie odpowiadają na pytania klientów.
Inne narzędzia służące do marketingu konwersacyjnego to:
- live chat na stronie internetowej,
- e-maile i SMS-y,
- komunikatory do rozmów – np. Messenger czy WhatsApp,
- transmisje live na zasadach dialogu z uczestnikami.
Firma, która chce efektywnie korzystać z tego rodzaju marketingu, powinna zastosować kilka narzędzi do komunikowania. Duże znaczenie ma również synchronizacja rozmów prowadzonych w różnych kanałach – system CRM.
Czy marketing konwersacyjny się opłaca?
Marketing konwersacyjny to wygoda komunikacji z klientami, szansa na pozyskanie cennych informacji o ich oczekiwaniach oraz możliwość błyskawicznego wykrywania błędów technicznych strony i user experience. Informacje uzyskane w rozmowach z klientami pozwalają marce nieustannie ulepszać swoją ofertę, by w pełni odpowiadała potrzebom użytkowników.
Dzięki zastosowaniu marketingu konwersacyjnego firma wchodzi w prawdziwe interakcje ze swoimi odbiorcami, odpowiada na ich pytania i wątpliwości, a dzięki temu zdobywa ich zaufanie. Marketing konwersacyjny to sposób na to, by zbudować trwałe relacje z klientami i cieszyć się renomą na rynku!