Zdjęcia produktowe i ich wartość w marketingu

Online marketingPozyskiwanie klientów

Zdjęcia produktowe są istotną wartością w marketingu. I choć nikogo nie powinno się do tego przekonywać, wciąż istnieje wiele firm, które umieszczają ten temat na końcu listy priorytetów. Niektóre zaś kompletnie go pomijają. Oszczędność na zdjęciach produktowych to prosta droga do katastrofy marketingowej. Nie każdy ma bowiem świadomość, w jak znaczący sposób wpływają one na decyzje zakupowe konsumentów. Jaka jest wartość zdjęć produktowych w marketingu? Przeczytasz o tym więcej w poniższym artykule.

Zdjęcia produktowe w e-commerce

Zdjęcia produktowe są jedną ze składowych każdej karty produktowej w sklepie internetowym. Tuż obok niego pojawia się cena, nazwa, unikalny opis, a często także opinie o produkcie. Choć każdy z tych aspektów jest równie ważny, to zdjęcie bez wątpienia w pierwszej kolejności przyciąga uwagę potencjalnego klienta. Stąd też odgrywa ono bardzo ważną rolę pod względem marketingowym – przekłada się bowiem na sprzedaż produktów.

Tworząc zdjęcia produktowe warto pamiętać, że sklep internetowy – owszem – sprzedaje produkty, ale przede wszystkim jednak sprzedaje wyobrażenie o nich. Jak wynika z licznych badań, aż 80% informacji, które do nas docierają i które zapamiętujemy, to właśnie obrazy. Świat online jest nimi wypełniony, dlatego też głównie zwracamy uwagę właśnie na zdjęcia. I to właśnie za pomocą zdjęć warto prowadzić swoją komunikację marketingową w sieci. W Polsce istnieje ponad 20 tysięcy sklepów online. Jeśli więc chcesz się wyróżnić na tle konkurencji, musisz zainwestować w dobre zdjęcia produktowe.

Rodzaje fotografii produktowych

Klienci sklepów internetowych zwracają szczególną uwagę na zdjęcia produktowe. Bez względu na to, czy w sieci kupują ubrania, sprzęty kuchenne, płytki podłogowe czy meble. Zawsze zależy im na obejrzeniu produktu na zdjęciu, które wiernie oddaje jego rzeczywiste cechy. By im to umożliwić, warto zdecydować się na współpracę z doświadczonym fotografem, który specjalizuje się w obsłudze e-commerce.

Wśród najpopularniejszych rodzajów zdjęć produktowych wyróżnia się zdjęcia:

  • packshotowe – tego rodzaju zdjęcia wykonuje się na jednolitym (najczęściej białym lub czarnym) tle. Na fotografii widać odbicia oraz refleksy, ale nic więcej nie znajduje się w kadrze;
  • bezcieniowe – jak sama nazwa wskazuje, to zdjęcia bez cieni oraz bez efektów świetlnych, a wykonuje się je na białym tle;
  • 360 – nazywane są również zdjęciami obrotowymi lub sferycznymi. Są to zdjęcia wykonane w taki sposób, by utworzyć z nich animację, która pokazuje produkt z każdej strony;
  • lookbookowe – stosowane głównie przy fotografowaniu kolekcji odzieży lub bielizny, które prezentowane są na modelce lub modelu,
  • fotografia kulinarna – rządzi się swoimi prawami, ma wpływać na emocje, o czym pisaliśmy w jednym z artykułów na temat tego, jak fotografowanie jedzenia wpływa na strategię komunikacji marki, a potwierdzeniem tych słów jest jedna z wykonanych przez nas sesji zdjęciowych dla Polska Press,
  • zdjęcia kreatywne – zakładają przedstawienie produktu w sposób niestandardowy, odbiegający od zdjęć packshotowych czy bezcieniowych.

Zdjęcia produktowe a influencer marketing

Warto również dodać kilka słów o tym, że fotografia produktowa jest ściśle związana z influencer marketingiem. Istotą tego zjawiska jest bowiem wykorzystywanie wpływu popularnych osób na ich odbiorców, którzy mogą być potencjalnymi klientami danej marki.

Influencerzy za pomocą treści publikowanych w swoich kanałach social media (Instagram, YouTube, TikTok, Facebook, Twitter), realnie wpływają na decyzje zakupowe swoich obserwatorów. Influencerzy współpracujący z firmami są swego rodzaju pośrednikami pomiędzy marką a konsumentami. To ich autorytet czy zaufanie, jakim darzą ich odbiorcy pomagają firmom w dotarciu do potencjalnych klientów.

No dobrze, ale jak mają się do tego zdjęcia produktowe? Otóż obecność influencera w komunikacji marketingowej marki bardzo mocno wpływa na jej popularność. Jak pisaliśmy powyżej, wśród fotografii produktowych istnieje kategoria zdjęć kreatywnych, do których śmiało można zaliczyć zdjecia z influcencerami. Fotografie znanej modelki prezentującej bieliznę, popularnego trenera reklamującego fit słodycze czy blogerki wnętrzarskiej przedstawiającej najnowszą kolekcję marki meblowej – to wszystko influencer marketing w czystej postaci. Takie zdjęcia świetnie sprawdzą się w formie fotografii produktowych w Twoim sklepie online, ponieważ fotografie produktowe tak naprawę nie mają ograniczeń, co do sposobu prezentacji produktu.

Dlaczego zdjęcia produktowe są tak ważne?

Coraz rzadziej myślimy o fotografii produktowej jako zdjęciach produktów na białym tle. Choć oczywiście takie rozwiązanie sprawdza się w wielu branżach, coraz częściej zdjęcia te są naprawdę kreatywne i niestandardowe, co potwierdzają chociażby nasze sesje wykonane dla Victoria Cymes czy MSM Mońki.

Warto w tym wszystkim pamiętać, że zdjęciami produktowymi w dużej mierze buduje się opinię o swojej marce, a także zaufanie klientów. Gdy towar jest niezgodny z opisem, klienci bardzo rzadko decydują się na ponowne zakupy w danym sklepie online. By zyskać wiarygodność w oczach konsumentów, warto postawić na jakościowy marketing, czyli zdjęcia produktowe, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów.

Szybki kontakt Zaloguj się Zamów ofertę