Sesja zdjęciowa dla MSM Mońki

AktualnościHoReCaPR
Blog Commplace

Food marketing to nasza specjalność. Z kolei z marką MSM Mońki jesteśmy związani od wielu lat. Jednym z naszych zadań w 2020 roku było opracowanie dla niej nowej koncepcji opakowań serów żółtych oraz zaplanowanie premiery nowego logotypu. Po zakończeniu prac ukoronowaniem efektów było zaplanowanie i zorganizowanie sesji zdjęciowej.

O marce MSM Mońki

Moniecka Spółdzielnia Mleczarska w Mońkach należy do grona najnowocześniejszych zakładów mleczarskich w Polsce. Powstała 1 maja 1972 roku z połączenia Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Dolistowie i Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Krypnie. MSM specjalizuje się w produkcji serów dojrzewających typu holenderskiego i szwajcarskiego, masła extra oraz wyrobów proszkowanych: serwatki w proszku i okresowo odtłuszczonego mleka w proszku.

Przedstawiciele marki podkreślają, że ich misją jest zadbanie o to, by koneser mógł wraz z pierwszym kęsem wychwycić subtelne różnice pomiędzy poszczególnymi gatunkami sera. Dlatego każda receptura, dzięki dopracowaniu i precyzji, może spełnić oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów, poszukujących smaków oryginalnych, intensywnych i wyróżniających się na tle produktów pozbawionych nuty wyjątkowości. Jednocześnie na każdym kroku w komunikacji zauważane jest silne przywiązanie do tradycji i pochodzenia marki, które wyraża się m.in. poprzez chwytliwy claim: „Tradycja smaku z doliny Biebrzy”.

Wyzwania dla Commplace

Naszym głównym zadaniem było stworzenie scenariusza sesji zdjęciowej w oparciu o aktualne trendy na rynku fotografii kulinarnej oraz realizacja zdjęć. Co istotne – organizacja sesji połączona została z przygotowaniem dedykowanych przepisów wykorzystujących produkty MSM Mońki. Za tę część odpowiedzialni byli profesjonalni kucharze z Dworu Korona Karkonoszy. W efekcie w scenariuszu znalazło się 7 ujęć. Każde z nich zostało dokładnie opisane i dopasowane do konkretnego przepisu. Wśród przygotowanych przepisów znalazły się m.in. przepisy na kartacze z mięsem mielonym i serem. Nie zabrakło także tarty warzywnej z masą serową z sera Edamskiego, czy pasztecików z ciasta francuskiego owijanych serem. W scenariuszu zostały uwzględnione 2 główne tematy sesji: Boże Narodzenie oraz „domówka”.

Zakres współpracy

Sesja zdjęciowa to Twoja szansa na wyróżnienie się na rynku.

Do pracy z klientem powołaliśmy dedykowany zespół złożony z ekspertów wewnętrznych – działu PR, analiz, copywritingu oraz zespół prasowy. W efekcie stworzyliśmy szczegółowy zakres naszej współpracy.

Wśród zadań realizowanych przez Commplace znalazły się:

Analiza aktualnych trendów w fotografii kulinarnej

Fotografia kulinarna służy do tworzenia atrakcyjnych fotografii produktów spożywczych lub gotowych dań. Jest to także rodzaj fotografii komercyjnej, której efekty tj. zdjęcia wykorzystuje się następnie w reklamach, prasie, na opakowaniach, w menu czy książkach kucharskich. Analiza aktualnych trendów w fotografii kulinarnej pozwoli przygotować ciekawe ujęcia, które przykują uwagę odbiorców. Należy jednak pamiętać o strategii komunikacji marki i dostosować ją do wybranych trendów. Tylko w takiej sytuacji otrzymane zdjęcia będą spójne z wcześniejszym kierunkiem. A co za tym idzie, staną się bardziej wiarygodne dla odbiorców.

Przygotowanie scenariusza sesji zdjęciowej

Organizacja i zarządzanie udaną sesją zdjęciową to bardziej skomplikowane działania, niż mogłoby się wydawać. Należy wziąć pod uwagę wady/zalety lokalizacji, zaopatrzyć się w odpowiednie rekwizyty, utrzymywać stałe tempo i uwzględniać potrzeby wszystkich zaangażowanych osób. Przy tym wszystkim należy także pamiętać o głównym celu sesji – prezentacji produktu lub przepisu zgodnie z przyjętą strategię komunikacji marki.

Przygotowanie dedykowanych przepisów

Autorskie przepisy to świetny sposób na wyróżnienie się pośród konkurencji. Niezależnie, czy marka oferuje produkty spożywcze, czy sprzęt AGD, który ułatwia przygotowywanie potraw. Dobrym pomysłem jest także zaangażowanie w cały proces profesjonalnego kucharza, który dzięki swojemu wizerunkowi wzmocni przekaz, pozytywnie wpływając na reakcje odbiorców. Dedykowane przepisy to także doskonały sposób na wzmocnienie więzi z użytkownikami marki, których można poprosić o przesyłanie własnych sugestii, czy zdjęć wykonanych dań. Takie zaangażowanie wpłynie na długotrwałą relację z marką.

Realizacja sesji zdjęciowej

Realizacja sesji zdjęciowej powinna przebiegać zgodnie z ustalonym wcześniej scenariuszem. Nic nie może być przypadkowe, każdy ujęcie powinno mieć swój cel. Należy zwracać także uwagę na szczegóły, bowiem czujne oko odbiorcy wyłapie nawet najmniejszy niepasujący element. Przy realizacji sesji zdjęciowej oprócz fotografa powinien być także koordynator lub dyrektor kreatywny. Dzięki takiej współpracy efekty będą zawsze na najwyższym poziomie.

Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace

Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się:

  • Premiery nowości produktowych na rynku konsumenckim i HoReCa
  • Przygotowanie autorskich koncepcji kulinarnych oraz przepisów
  • Profesjonalna fotografia kulinarna, filmy kulinarne, rysunki oraz grafika
  • Koncepcje wykorzystania kucharzy w promocji marki
  • Współpraca z najlepszymi Szefami kuchni

Wysmakowane sesje zdjęciowe.

Zapytaj o najbliższy wolny termin.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt