Sesja zdjęciowa dla Polska Press

AktualnościHoReCaPR

Fotografia kulinarna jest nam w szczególności bliska. W Commplace mamy świadomość, że tylko odpowiednie ujęcie może oddać wyjątkowy aromat potrawy oraz niepowtarzalny smak. Chrupkość? Słodycz? A może obietnicę, że danie będzie się rozpływać w ustach? Te wszystkie efekty pozwalają dotrzeć nam do wyobraźni odbiorców. I właśnie tę wiedzę i doświadczenie mogliśmy wykorzystać podczas jednego z ostatnich zadań – przygotowania autorskich przepisów i realizacji sesji zdjęciowej dla wydawnictwa Polska Press. Zadaniu wspierała nas marka Dwór Korona Karkonoszy, a dokładniej jej kucharze, którzy stworzyli dedykowane przepisy.

O marce Dwór Korona Karkonoszy

Dwór Korona Karkonoszy jest położony w unikatowym miejscu na mapie Dolnego Śląska. Atrakcyjna lokalizacja – w Sosnówce, kilka kilometrów od Jeleniej Góry i Karpacza, oraz około 100 km od Wrocławia to zdecydowana zaleta tego miejsca. Dwór specjalizuje się w organizacji niezapomnianych wesel – od początku funkcjonowania Dworu zrealizowano już blisko 750 takich uroczystości. Przeprowadza udane imprezy integracyjne dla firm, co potwierdza zdobycie ponad 4500 pisemnych referencji. Stanowi również świetną bazę noclegową dla osób przebywających w okolicach Sosnówki (zapewnia noclegi dla 125 osób). W Dworze znajduje się także Stylowe Centrum Konferencyjne, a do dyspozycji gości jest urokliwy ogród, w którym rośnie ok. 1000 gatunków roślin. Ponadto – gratką dla smakoszy będzie fakt, że tamtejsi kucharze proponują aż 350 potraw do wyboru, a Dwór posiada własną markę piwa rzemieślniczego, markę szlachetnej kawy, różne, własne gatunki olejów rzemieślniczych oraz przetworów.

Fotografia kulinarna?

W Commplace wiemy, jak zrobić apetyczne zdjęcia!

Wyzwania dla Commplace

Podstawą działań był pieczołowicie przygotowany scenariusz sesji. Nasza koncepcja musiała być jednak spójna z kalendarzem wydawniczym oraz wizją dziennikarzy. W efekcie działania podzieliliśmy na dwie grupy tematyczne: przepisy na słodkości świąteczne oraz przepisy na dania wytrawne. Wśród przepisów przygotowanych przez kucharzy Dworu Korona Karkonoszy znalazły się m.in. przepisy na pierniczki świąteczne, ciasto czekoladowe z żurawiną oraz paszteciki w cieście francuskim i pierogi karkonoskie. Kolejnym etapem była sesja zdjęciowa, której efekty można było podziwiać we wszystkich dziennikach drukowanych Polska Press.

Zakres współpracy

Jedno ujęcie. Wiele obietnic. Wiemy, jak dotrzeć do serc i żołądków odbiorców.

Do realizacji sesji zdjęciowej powołaliśmy dedykowany zespół złożony z ekspertów Commplace – działu copywritingu, zespołu prasowego oraz ekspertów zewnętrznych – kucharzy z Dworu Korona Karkonoszy. W efekcie stworzyliśmy szczegółowy plan działań.

Blog Commplace

Wśród zadań Commplace znalazły się:

 Analiza aktualnych trendów w fotografii kulinarnej

Celem fotografii kulinarnej jest stworzenie atrakcyjnych ujęć produktów spożywczych, czy też gotowych dań. Zdjęcia, które powstają po sesji wykorzystane są następnie w: social mediach, reklamach, prasie, na opakowaniach, w menu czy książkach kucharskich. Ważnym elementem, od którego rozpoczynamy działania, jest analiza aktualnych trendów w fotografii kulinarnej. Pozwala przygotować ciekawe ujęcia, które przykują uwagę odbiorców. Co istotne, należy jednak pamiętać o strategii komunikacji marki i dostosować ją do wybranych trendów. Dzięki temu otrzymane zdjęcia będą spójne z wizerunkiem marki.

Przygotowanie scenariusza sesji zdjęciowej

Przygotowanie scenariusza sesji zdjęciowej jest stałym elementem całego procesu. Organizacja i zarządzanie udaną sesją zdjęciową do jest bowiem bardziej skomplikowane, niż mogłoby się wydawać. Aby osiągnąć sukces, należy wziąć pod uwagę specyfikę lokalizacji, zaopatrzyć się w odpowiednie rekwizyty, utrzymywać stałe tempo sesji i uwzględniać potrzeby wszystkich zaangażowanych osób. Przy tym wszystkim należy także pamiętać o głównym celu sesji – prezentacji zalet produktu lub dania.

Przygotowanie dedykowanych przepisów

Przygotowanie dedykowanych przepisów to doskonały sposób na wyróżnienie się pośród konkurencji. Niezależnie, czy Twoja marka oferuje produkty spożywcze, czy sprzęt AGD, który ułatwia gotowanie. Dobrym pomysłem jest również współpraca z profesjonalnym szefem kuchni, który dzięki swojemu wizerunkowi wzmocni przekaz, pozytywnie wpływając na reakcje odbiorców. Autorskie przepisy to także sprytny sposób na wzmocnienie więzi z użytkownikami marki, którzy zaangażują się w jej życie poprzez przesyłanie własnych sugestii, czy zdjęć wykonanych dań. Takie zaangażowanie pozwala utrzymać długotrwałą relację z marką.

Realizacja sesji zdjęciowej

To kulminacyjny moment. Realizacja sesji zdjęciowej powinna przebiegać zgodnie z ustalonym scenariuszem. Nic nie może być przypadkowe, każdy ujęcie powinno mieć swój cel. Należy zwracać także uwagę na detale, gdyż czujne oko odbiorcy wyłapie nawet najmniejszy niepasujący element. Nad pomyślną realizacją sesji zdjęciowej powinien oprócz profesjonalnego fotografa, specjalizującego się w fotografii kulinarnej czuwać także koordynator lub dyrektor kreatywny.

Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace

Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się: 

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt