Kampania reklamowa jest jak wisienka na torcie. Jesteś z siebie dumny. Stworzyłeś świetny produkt. Idealnie wpisujący się w aktualny trend zdrowego stylu życia. Bliska mu jest idea zero waste. Pozostało ci tylko jedno – kampania reklamowa. Ale jak się przebić z komunikatem przez szum medialny? Tworzony wokół epidemii, za chwilę nadchodzących świąt. Do tego jednocześnie odbywają się premiery produktów konkurencji… Czy jest sposób, by dotrzeć do odbiorców i zachęcić ich do spróbowania nowości? Jest. Podpowiadamy jaki.

Może już wiesz, co się dzieje podczas 1 minuty w sieci. Na Instagramie pojawia się ponad 46 tysięcy wpisów. Powstaje 571 nowych stron internetowych. Internauci wysyłają 188 mln maili. Użytkownicy są zatem narażeni na ciągły zalew kolejnych treści. Bieżąca sytuacja w Polsce i na świecie też nie jest bez znaczenia. Powoduje, że większość odbiorców częściej kieruje swoją uwagę na wydarzenia związane z epidemią. Nowości produktowe mogą nie być na liście ich priorytetów. Na szczęście jedzenie to jedna z podstawowych ludzkich potrzeb. Jaka kampania reklamowa sprawdzi się więc w obecnych warunkach? Zorientowana na klienta.

Kampania reklamowa – kluczowe kwestie

Zanim wprowadzisz produkt na rynek, odpowiedz sobie na kilka kluczowych pytań:

– dlaczego odbiorca potrzebuje twojego produktu?
– co sprawi, że powinien chcieć go kupić?
– dlaczego smak produktu będzie mu odpowiadał?
– co sprawi, że będzie miał pozytywne skojarzenia z twoim produktem?
– dlaczego spodoba mu się opakowanie produktu?

Food marketing ma głos

W przypadku wprowadzania na rynek produktu spożywczego masz niejednego asa w rękawie. Food marketing daje szerokie pole do popisu. Twoja kampania reklamowa może uwzględniać np. zaproszenie do współpracy kucharza. Zadbaj, by jeszcze na etapie testowania nowości produktowej zweryfikował jej jakość, a zarazem stał się żywą reklamą marki. – Dobry produkt powinien się charakteryzować przede wszystkim walorami smakowymi. Najważniejszym „sprawdzianem” jest przetestowanie jak zachowuje się podczas obróbki termicznej, albo to czy spełnia swoje podstawowe zastosowania – mówi Michał Biernat (Zespół Kucharzy Dworu Korona Karkonoszy). Nie bez znaczenia jest także piękne opakowanie – dodaje ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.

Polecamy  Relacje z klientami – jak wycenić ich wartość?

Kampania reklamowa online

Co możesz zrobić, aby promować swój produkt za pomocą witryny lub lading page? Jest kilka tipów: Po pierwsze zbuduj dedykowaną stronę internetową z motywem, który odzwierciedla wartości marki i kojarzy się z całą kategorią produktową. Następnie  zintegruj z witryną bloga i publikuj regularne, wiarygodne treści. Mogą to być np. przepisy lub porady dotyczące odżywiania. Zaproś blogerów i profesjonalnych kucharzy, aby zaangażowali się w proces tworzenia treści na stronę. Możesz także użyć wtyczek, które pozwolą odbiorcom na wirtualne wycieczki po fabryce lub umożliwią zakupu produktu w sklepie online. Pamiętaj by dostosować stronę do urządzeń mobilnych. Według raportu UKE ponad 90% użytkowników smartfonów korzysta z sieci właśnie poprzez te urządzenia.

Nakarm social media

Social media są zawsze głodne. Przygotuj dla nich strawę. Twoja kampania reklamowa musi uwzględniać strategię komunikacji spójną ze stroną internetową. Zadbaj więc o spójny język komunikatów i wykorzystane kolory. Dzięki temu nie zafundujesz odbiorcy poczucia dysonansu, jeśli przejdzie z profilu w social mediach na twoją stronę www. Kolejna rzecz – monitoruj wpisy konkurencji. Potraktuj to jako luźną inspirację i badaj, w jakim kierunku podążają. Sam z kolei publikuj minimum 3 razy w tygodniu. Skuteczne budowanie marki w mediach społecznościowych w dużej mierze zależy od częstotliwości postów.

Fotografia kulinarna – siła obrazu

Nie oszczędzaj na grafice. Wykorzystuj najwyższej jakości zdjęcia. Poproś także swoich fanów o ich własne, autorskie zdjęcia z twoim produktem. Dlaczego to takie ważne? Posty na Facebooku z obrazami są 2-3 razy bardziej angażujące niż te bez nich.

Budowanie silnej marki to proces. Chociaż przez internet nie przekażemy doznań smakowych, ani zapachowych, wykorzystajmy kolejny zmysł. 65% populacji stanowią wzrokowcy. Jest duża szansa, że wizualnie dobra prezentacja produktu przekona odbiorców do spróbowania nowości – tłumaczy Bartosz Zieliński z Commplace. – Kampania reklamowa produktów spożywczych powinna uwzględnić przeprowadzenie profesjonalnej sesji zdjęciowej. Nie tylko samego produktu. Warto uwiecznić także sytuacje, w których potencjalny odbiorca może go wykorzystać – dodaje ekspert.

Polecamy  Jak wypromować sklep internetowy i cieszyć się zyskiem?

Kampania reklamowa w realu

Według badania przeprowadzonego przez WhitePress średnio 60% polskich firm przeznacza budżet marketingowy na działania online. Czy to oznacza, że kampania marketingowa nie ma szans powodzenia offline? W przypadku produktów spożywczych można, a nawet warto łączyć te dwa światy. Jakie działania możesz uwzględnić w swoim planie marketingowym? Na przykład  sponsoring wydarzenia charytatywnego. Może to być maraton połączony z przeprowadzeniem degustacji oraz przygotowaniem wirtualnej zbiórki. Dobrym pomysłem jest też udział w targach i festiwalach żywności. Pamiętaj o przeprowadzeniu fotorelacji na Instagramie. Możliwość organizowania dużych spotkań na żywo jest ograniczona? Stwórz kameralną wersję warsztatów z jednoczesną transmisją live na Facebooku.

Kampania reklamowa dla produktów z branży spożywczej nie jest łatwym zadaniem. Potraktuj to wyzwanie jak szansę. Nie ma jednego, idealnego przepisu na udaną kampanię. Skontaktuj się z nami, by przyrządzić ją perfekcyjnie. Wiemy jak dodawać różne składniki i w razie potrzeby – jak modyfikować przepis.