Marzeniem każdego właściciela sklepu internetowego są duże zyski. Inwestujesz czas i pieniądze, ale działania okazują się nieskuteczne? Zobacz, jak sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży przełożą się na dochód.
- Sposoby na zwiększenie sprzedaży: krok pierwszy – zdiagnozowanie problemu
- Zanim zaczniesz szukać nowych klientów – zadbaj o tych obecnych
- Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, to zwiększenie ruchu na stronie
- Przenalizuj konkurencję i śledź jej działania
- Sposoby na zwiększenie sprzedaży a Brand Marketing
- Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym wiąże się z zadbaniem o klienta
Rynek e-commerce stale się rozwija, a sklepy internetowe wyrastają jak grzyby po deszczu. W efekcie konkurencja jest ogromna i trudno się wybić. Ponad połowa nowych sklepów internetowych boryka się z problemem słabej sprzedaży. Trudno pozyskać nowych klientów, a i problematyczne wydaje się zatrzymanie tych obecnych. Właściciele sklepów utykają w martwym punkcie – inwestują swój czas i pieniądze, a rezultaty są niewspółmierne do wysiłku. Pojawia się frustracja i utrata wiary, a pomysł na biznes umiera kawałek po kawałku. Gdzie szukać przyczyny? Dlaczego niektóre sklepy w stosunkowo krótkim czasie są w stanie generować duże zyski, kiedy inne nie zarabiają nawet na siebie?
Sposoby na zwiększenie sprzedaży: krok pierwszy – zdiagnozowanie problemu
Osobom spoza branży, dla których strategia komunikacji czy pozycjonowanie stron są zagadnieniami całkowicie obcymi, trudno nawet wskazać przyczynę problemu. Nie zdając sobie sprawy, że sklep podąża w złym kierunku, tracą czas i energię na nieefektywne działania. Pomijają absolutnie podstawowe elementy, jak tworzenie persony i podstawowe działania marketingowe.
To wszystko sprawia, że sklep w żadnej mierze nie odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów, a i trudno o odpowiednią promocję. Sytuacja może wydawać się patowa, zwłaszcza dla przedsiębiorcy, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z tworzeniem własnego sklepu internetowego. Na szczęście istnieje kilka dobrych i sprawdzonych praktyk, o których powinien wiedzieć każdy, kto chce zaistnieć na rynku. Co jest miarą sukcesu w dzisiejszych czasach i jakie działania należy podjąć, aby sklep mógł generować znacznie większe zyski? Poznaj 5 absolutnych podstaw, bez których nie można stworzyć dobrze prosperującego sklepu internetowego.
Szukasz skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży?
Możemy pomóc!
Zanim zaczniesz szukać nowych klientów – zadbaj o tych obecnych
Podjęcie kroków mających na celu dotarcie do szerszego grona odbiorców sprzedawanych produktów ma zawsze sens, jednak najpierw warto skupić się na obecnych klientach. Najprawdopodobniej część z nich trafia na stronę, ale nie dokonuje zakupu.
Powodów może być kilka, m.in. nieczytelny interfejs, problemy ze znalezieniem interesujących produktów, zbyt mało lub całkowity brak informacji i zdjęć na kartach produktowych czy problemy techniczne, utrudniające dokonanie płatności i sfinalizowanie zakupu. Część z tych rzeczy można poprawić poprzez UX (User Experience), z kolei inne wymagają zaangażowania specjalistów: grafików, programistów i copywriterów. Jeśli klient trafiający na stronę znajdzie wszystkie ważne dla niego informacje, a jednocześnie nic nie zakłóci procesu zakupu, istnieje bardzo duża szansa, że dokona transakcji.
Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, to zwiększenie ruchu na stronie
Nie sposób rozwijać sklepu internetowego bez rozszerzenia bazy klientów. Pozyskiwanie ruchu może bazować na wielu różnych działaniach, które dobiera się względem oczekiwań przedsiębiorcy, budżetu i określeniu najlepszych kanałów komunikacji. Czy istnieją niezawodne sposoby na zwiększenie sprzedaży? Działania, które można podjąć, to przede wszystkim:
- widoczność witryny w sieci. Pozycjonowanie sklepu internetowego ma kluczowe znacznie w przypadku zwiększenia ruchu pochodzącego z wyszukiwania organicznego.
- Wizerunek w social media – fanpage, na którym cyklicznie pojawiają się nowe posty. Mogą dotyczyć wydarzeń z życia firmy, oferowanych usług czy produktów i wiedzy praktycznej, którą może wykorzystać każdy klient.
- Prowadzenie bloga firmowego związanego z działalnością sklepu internetowego. To świetnie miejsce, by budować wizerunek eksperta z danej branży.
- Google Ads, czyli płatne reklamy, wyświetlane jako pierwsze wyniki wyszukiwania.
- Poczta pantoflowa – do dziś to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zdobycie nowych klientów. Często wystarczy zacząć od znajomych, a wieść o ofercie rozniesie się wśród szerokiego grona odbiorców.
Nie są to oczywiście wszystkie sposoby na pozyskanie nowych klientów, ale można je uznać za jedne z najważniejszych.
Przenalizuj konkurencję i śledź jej działania
W analizowanie konkurencji nie chodzi o naśladownictwo, ale o zgromadzenie danych, dzięki którym dowiemy się, co robią, aby dostać się na szczyt. Można wykorzystać te same praktyki, ale wszystko zrobić lepiej albo uderzyć w te miejsca, które pozostają niewykorzystane. Dzięki będziemy krok przed nimi i zbudujemy przewagę. Do analizy konkurencji można wykorzystać specjalistyczne narzędzia albo na własną rękę sprawdzić za pomocą wyszukiwarki, na jakie frazy pozycjonują się konkretne sklepy.
Sposoby na zwiększenie sprzedaży a Brand Marketing
Kreowanie wizerunku w sieci to nieodłączny elementem marketingu, dzięki któremu zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym przestrzenie być marzeniem, a osiągalnym celem. Branding opiera się na stworzeniu spójnej komunikacji z klientami, która ma na celu odzwierciedlenie wartości i tożsamości danej marki. Jakie elementy zawiera budowanie wizerunku?
- Wizja marki, czyli jakie wartości chcemy promować, jak chcemy być opisywani i z czego chcemy zasłynąć.
- Grupa docelowa, czyli do kogo kierowana jest komunikacja i jakiej grupie chcemy sprzedawać określone produkty.
- Historia jest ważna dla każdego, tak samo dla firmy, jak i dla człowieka jako jednostki. Każda historia może być porywająca, trzeba ją jedynie odpowiednio przedstawić.
- Spójność w budowie wizerunku. Jeśli decydujemy się na luźny i bezpośredni sposób komunikacji, to przy takim musimy pozostać. Oprócz tego warto zadbać o charakterystyczne i łatwo rozpoznawalne komunikaty, które będą kojarzone z marką.
Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym wiąże się z zadbaniem o klienta
Sklep nie może funkcjonować bez klientów, ale dobrze też sprawić, aby klienci nie mogli funkcjonować bez tego konkretnego sklepu. Zdarzają się klienci bardziej i mniej uciążliwi, ale każdy z nich jest równie ważny. Jakie są sposoby na zwiększenie sprzedaży w tym obszarze? Nie obejdzie się bez profesjonalnego podejścia do klienta, a jeśli ten poczuje się naprawdę ważny i otoczony opieką, zamieni się w lojalnego klienta, który chętnie wróci raz jeszcze, by zrobić zakupy.
Żaden klient nie lubi czekać, co przekłada się na dwa ważne elementy: wysyłkę zamówienia w możliwe krótkim terminie i sprawne udzielanie odpowiedzi na pytania. Oprócz tego, warto angażować klientów poprzez cykliczne wysyłanie newsletterów czy stworzyć program lojalnościowy, oferujący dodatkowe benefity za dokonane zakupy.
Na tym nie kończą się działania, które pozytywnie wpływają na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Zanim jednak zaczniesz wdrażać jakąkolwiek strategię, pamiętaj, że źle poprowadzone działania mogą przynieść efekt odwrotny od oczekiwanego. Najpierw przeanalizuj wszystkie dostępne opcje, zaplanuj całą strategię krok po kroku i obserwuj efekty, wyciągając jednocześnie wnioski. A jeśli nie czujesz się na siłach – zatrudnij profesjonalistów, którzy pomogą podpowiedzą i pomocą wyznaczyć kierunek działań.