Fotografia produktowa przybierać może różne formy. Ciekawych aranżacji wnętrz, zdjęć przedstawiających detale, a także zdjęć kontekstowych. Celem tych ostatnich jest prezentacja produktów w „naturalnym otoczeniu”, jednocześnie prezentując ich funkcjonalność. I właśnie na tym skupiliśmy się podczas kolejnej sesji zdjęciowej realizowanej na potrzeby kampanii PR dla marki Ariete. A wśród naszych „modeli” znaleźli się także czworonożni przyjaciele.
O ARIETE
Ariete jest firmą, która należy do włoskiego koncernu DeLonghi. Powstała w 1964 roku we Florencji, uznawanej za kolebkę kreatywności oraz błyskotliwych i genialnych wynalazków. Od tego czasu projektanci Ariete tworzą użyteczne oraz estetycznie doskonałe urządzenia AGD w samym sercu słonecznej Toskanii.
Obecnie marka posiada 57 wyjątkowych patentów, które zgodnie z misją firmy – mają za zadanie ułatwianie codziennego życia. Na wielu europejskich rynkach Ariete jest liderem w segmencie urządzeń do czyszczenia i prasowania parowego, a także do parzenia kawy. Ariete słynie z genialnych projektów, które wyróżnia zaawansowana funkcjonalność, jakość wykonania, przystępna cena oraz design, którego efektem jest kilka wyjątkowych i niepowtarzalnych linii urządzeń.
Wyzwania dla Commplace
Naszym celem było uchwycenie funkcjonalności produktów, w taki sposób, aby zapewnić spójność z przygotowanym wcześniej kierunkiem komunikatów prasowych. Tym razem skupiliśmy się na aspekcie sprzątania, a dokładniej – produktach z kategorii „czyszczenie i dezynfekowanie”. Nasi eksperci przygotowali scenariusz sesji zdjęciowej, a także zadbali, aby każdy detal korespondował z wizerunkiem marki.
Zakres współpracy
Do pracy przy projekcie powołaliśmy dedykowany zespół złożony z ekspertów wewnętrznych – działu PR, koordynatorów sesji zdjęciowej, fotografów a także… czworongów! W efekcie stworzyliśmy szczegółowy zakres naszej współpracy.
Wśród zadań realizowanych przez Commplace znalazły się:
Storytelling
Ustalenie historii, jaką mają opowiadać zdjęcia stanowi kluczową kwestię w realizacji sesji. Każde ujęcie powinno przemawiać do wyobraźni grupy docelowej, jednocześnie przesyłając jasny i spójny komunikat na temat marki i jej oferty. Właśnie dlatego przed każdą sesją dokładnie analizujemy potrzeby potencjalnych klientów, opierając się m.in. na dogłębnej analizie SEO. Mamy świadomość, że tylko synergia pozwoli osiągnąć wyjątkowy efekt.
Stworzenie scenariusza sesji zdjęciowej
Scenariusz sesji zdjęciowej powinien przekładać wizję dotyczącą opowiadanej historii na konkretne działania. Wiele lat doświadczenia pozwala nam sprawnie opracowywać scenariusze sesji zdjęciowych. Należy wziąć pod uwagę wady/zalety lokalizacji, zaopatrzyć się w odpowiednie rekwizyty, utrzymywać stałe tempo a także uwzględniać potrzeby wszystkich zaangażowanych ekspertów
Realizacja sesji zdjęciowej
Realizacja sesji zdjęciowej stanowi zwieńczenie naszych działań. Sesja powinna przebiegać zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem działań. Każdorazowo zwracamy uwagę na szczegóły. Mamy świadomość, że czujne oko konsumenta zweryfikuje wszelkie niedoskonałości. Dlatego w cały proces zaangażowanych jest wielu specjalistów, którzy dbają o jakość ujęć.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się:
- Profesjonalna fotografia kulinarna, filmy kulinarne, rysunki oraz grafika
- Public relations na miarę XXI wieku – e-PR, PR produktowy, PR korporacyjny i marketing conversion
- Strategia komunikacji marki i kompleksowe doradztwo
- Tworzenie marek, kampanie wsparcia sprzedaży i rozwoju biznesu
Pozwól, aby Twój klient Cię zauważył.
Zapytaj o naszą koncepcję sesji zdjęciowej.