Marketing internetowy to doskonały sposób na to, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zapisać się w ich świadomościach i zbudować przewagę konkurencyjną na rynku. Jednym z narzędzi marketingu internetowego jest reklama graficzna w systemie Google Ads. Czego unikać, przygotowując kampanie graficzne?
Skuteczna reklama graficzna w internecie
Reklamy graficzne Google Ads wyświetlają się m.in. w sieci reklamowej Google, która liczy ponad 2 miliony witryn, aplikacji i kanałów wideo. Za jej pośrednictwem możemy dotrzeć ze swoją reklamą do 90% użytkowników internetu na całym świecie!
Reklama graficzna to sposób na to, by przedstawić markę w atrakcyjny sposób. A jednocześnie poprawić jej wizerunek i zwiększyć rozpoznawalność. Grunt to odpowiednio dobrać tekst i grafikę, a także umieścić reklamę w starannie wyselekcjonowanej puli stron internetowych.
Chcesz skutecznie docierać do Twoich odbiorców?
Wiemy jakie metody i narzędzia zastosować w Twoim przypadku!
Jakie reklamy graficzne nie przyniosą korzyści?
Chociaż przygotowanie skutecznej reklamy graficznej nie wymaga żadnych wyjątkowych umiejętności czy specjalistycznej wiedzy, to wielu przedsiębiorców wciąż popełnia podstawowe błędy, które obniżają jej skuteczność.
Jednym z najpopularniejszych błędów jest umieszczanie zbyt dużej ilości tekstu na banerze. Treść reklamy powinna być zwięzła, czytelna, zachęcająca do konkretnego działania. Powinna pokazywać korzyść, krótko opisywać ofertę, czy przedstawiać konkretny produkt. Długi tekst sprawi, że reklama będzie nudna i nie przyniesie oczekiwanych efektów.
Błędem jest również umieszczanie reklam graficznych na niewłaściwych stronach. Baza witryn, na których zamieścisz reklamę, powinna być przeanalizowana w sposób rzetelny. Wybierz tylko te strony, które pasują do Twojej grupy docelowej. Pamiętaj, żeby nie bombardować odbiorców swoją reklamą. Nachalna reklama graficzna bardziej ich zirytuje, niż zachęci do zajrzenia na stronę.
Wielu przedsiębiorców myśli, że marketing kończy się wraz z udostępnieniem reklamy do internetu. Nic bardziej mylnego. Kluczem do sukcesu jest stały monitoring skuteczności przygotowanego przekazu. W momencie spadku zainteresowania odbiorców reklamą graficzną warto ją w pewien sposób udoskonalić – zmieniając jej format, wygląd czy treść.
Aby uniknąć popełnienia tych i wielu innych błędów, przygotowanie i prowadzenie kampanii Google Ads warto powierzyć profesjonalistom. W Commplace wiemy, jak dotrzeć do potencjalnych klientów i budować rozpoznawalność marki na rynku. Skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić!