Według statystyk z internetu korzysta ponad 50% ludzi na całym świecie, co czyni go potężnym narzędziem reklamowym. Każdy przedsiębiorca, który chce skutecznie docierać do potencjalnych klientów, generować wysokie zyski i cieszyć się stabilną pozycją na rynku, powinien inwestować w reklamę w sieci. Jak powinna wyglądać reklama firmy w internecie? I dlaczego warto powierzyć przygotowanie i prowadzenie kampanii internetowej profesjonalnej agencji?
Reklama firmy w internecie – czy to się opłaca?
Twoja firma potrzebuje reklamy – to nie ulega żadnej wątpliwości! Na współczesnym, niesamowicie rozwiniętym rynku swój biznes możesz promować na wiele różnych sposobów. Jednak bez wątpienia jedną z najskuteczniejszych form jest promocja w internecie.
Dlaczego reklama firmy w sieci się opłaca? Internet stwarza nieograniczone możliwości promocyjne. Przede wszystkim pozwala dotrzeć z przekazem reklamowym prosto do tych osób, które rzeczywiście są zainteresowane daną ofertą. Wszystko dzięki targetowaniu, które określa szczegółowy profil odbiorcy i wyświetla reklamy określonym osobom.
W internecie można reklamować firmę na różne sposoby. Do dyspozycji masz szeroką gamę kanałów, które możesz wykorzystać do kontaktu ze swoimi odbiorcami. Wybierając te, które najlepiej wpisują się w specyfikę prowadzonej przez Ciebie działalności i preferencje Twojej grupy docelowej, bez wątpienia odniesiesz spektakularny sukces.
Dużą zaletą jest możliwość personalizacji komunikatów reklamowych. Personalizacja to maksymalne dopasowanie reklamy firmy do oczekiwań konkretnego odbiorcy. Proces personalizacji jest zautomatyzowany. Wszystkim zajmuje się kompleksowy system marketing automation, co znacznie usprawnia cały proces promocyjny.
Rezultaty reklamy firmy w sieci można w prosty sposób zmierzyć. Wyznacznikiem skuteczności kampanii jest ROI (ang. return on investment, czyli zwrot z inwestycji). Pożądanym wynikiem jest dodatni ROI, który wskazuje, że koszt reklamy firmy w internecie jest niższy niż wygenerowany dzięki niej zysk.
Co ciekawe, przy odpowiedniej optymalizacji strategii reklamowej w sieci, można osiągnąć duży zwrot z inwestycji przy stosunkowo niewielkim wkładzie finansowym. Grunt to powierzyć przygotowanie kampanii doświadczonej firmie, która szczegółowo przeanalizuje rynek i zadba o wysoką jakość przekazu. Kreowaniem kompleksowych kampanii reklamowych w internecie zajmuje się agencja reklamowa.
Dlaczego potrzebujesz pomocy agencji reklamowej?
Agencja reklamowa realizuje kompleksowe kampanie reklamowe oraz tworzy pojedyncze reklamy dla całych firm bądź konkretnych produktów lub usług, wykorzystując w tym calu określone nośniki reklamowe – zarówno tradycyjne, jak i cyfrowe. Pierwsze agencje reklamowe przede wszystkim zajmowały się reklamami w prasie. Współcześnie zdecydowana większość z nich wykorzystuje potencjał internetu.
Profesjonalna agencja reklamowa nie stosuje uniwersalnych rozwiązań. Działania podejmowane przez podmiot mogą różnić się w zależności od charakteru realizowanego projektu, w tym od celu danego klienta, branży i jej specyfiki oraz wykorzystywanej przez firmę strategii marketingowej.
Pracę agencji reklamowej możemy podzielić na kilka etapów:
- szczegółowa analiza potrzeb i oczekiwań klienta,
- wybór właściwej formy promocji i kanałów przekazu
- zaprojektowanie kampanii i przygotowanie odpowiednich materiałów promocyjnych (grafik, tekstów, banerów itd.),
- wdrożenie kampanii,
- monitowanie poprawności kampanii.
Wszystko zaczyna się od strategii
Skuteczność reklamy firmy w sieci zależy od przygotowania! Pierwsze etapy współpracy z agencją są zatem jednymi z najważniejszych. Twoim zadaniem, jako przedsiębiorcy i reklamodawcy, jest przekazać agencji najbardziej szczegółowe informacje o Twoich oczekiwaniach, planach i celach. Pełen zakres zlecenia należy zdefiniować w briefie. Im lepiej go skonstruujesz, tym bardziej dopasowaną propozycję reklamową otrzymasz.
Brief przede wszystkim powinien charakteryzować Twoją firmę oraz otoczenie, w którym funkcjonuje, a przede wszystkim konkurencję. Ponadto powinien zawierać informację o wcześniejszych akcjach promocyjnych, jeśli takie miały miejsce. Koniecznie zdefiniuj grupę docelową, określ cele reklamowe, które chcesz osiągnąć oraz efekt, jaki ma wywołać reklama w odbiorcach. Pamiętaj o budżecie i wskazówkach wykonawczych, czyli wszelkich kwestiach, które agencja powinna wziąć pod uwagę przy tworzeniu kampanii promocyjnej Twojej firmy.
Brief będzie swego rodzaju podstawą Twojej współpracy z agencją, bazą do realizacji poszczególnych etapów projektu promocyjnego w internecie. Agencja, po zapoznaniu się z dokumentem, przeprowadzi dokładny audyt, przeanalizuje Twoją sytuację i złoży Ci ofertę, składającą się z pomysłów i propozycji, dopasowanych do Twoich oczekiwań. Po dograniu wszelkich szczegółów powstaje strategia promocyjna, którą agencja będzie realizować krok po kroku.
Skuteczność reklamy firmy w sieci zależy od przygotowania.
Pomożemy Ci na każdym etapie!
Profesjonalna strona to podstawa
Reklama firmy w internecie nie miałaby sensu bez porządnej, atrakcyjnej wizualnie, merytorycznej strony internetowej. Strona jest swoistą wizytówką Twojego biznesu. Dzięki niej możesz zaprezentować swoją ofertę w ciekawy i przystępny sposób. Jednak sama strona nie wystarczy. Kluczowe w pozyskiwaniu klientów jest zadbanie o widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Dlaczego to tak ważne?
W Polsce z Google korzysta ponad 88% internautów. Zdecydowana większość z nich wyszukuje tam informacje o interesujących ich usługach lub produktach. Co ciekawe, ponad 70% użytkowników przegląda wyłącznie tę stronę, która wyświetliła się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania. Jeśli zadbasz o dobrą widoczność Twojej strony w Google, zwiększysz szanse na to, że więcej osób na nią trafi, co zaś może przełożyć się na realny wzrost efektywności sprzedaży. Proces poprawy widoczności strony w wyszukiwarce nazywamy pozycjonowaniem stron, czyli SEO. W zakres SEO wchodzi m.in. optymalizacja strony, link building oraz content marketing.
Agencja reklamowa może także wykorzystać Google Ads, czyli reklamy w Google. To świetny sposób na poprawę ruchu. Rezultaty są widoczne szybciej niż w przypadku pozycjonowania SEO. Dla najlepszych efektów warto połączyć obie formy.
Reklama firmy w internecie – potęga social mediów
Agencja reklamowe do promowania firm w sieci często wykorzystują social media. W Polsce z mediów społecznościowych korzysta ponad 18 milionów użytkowników. Większość z nich zarejestrowana jest na YouTubie, Facebooku i Instragramie. Nie ulega żadnej wątpliwości, że w mediach społecznościowych tkwi ogromny potencjał. Za ich pośrednictwem można w szybki i prosty sposób dotrzeć do tysięcy, a nawet milionów odbiorców, zbudować trwałe relacje z klientami i wykreować pozytywny wizerunek marki. Reklama firmy w mediach społecznościowych powinna być nieodłącznym elementem każdej kampanii!
Biznes w social mediach można reklamować na wiele sposobów. Obok podstawowych form promocji, takich jak posty sponsorowane czy remarketing dynamiczny, warto wykorzystać nietypowe sposoby promocyjne. Wśród najciekawszych wymienimy:
- viral marketing – zaskakująca reklama firmy, często o zabarwieniu humorystycznym; ludzie chętnie przekazują ją dalej; w ten sposób rozchodzi się jak wirus,
- influnencer marketing – współpraca z twórcami internetowymi w zakresie promowania konkretnych produktów lub usług za odpowiednią opłatą lub na zasadach barteru.
Skuteczna reklama firmy to Twój klucz do sukcesu na rynku! Jako agencja PR trudno nam się z tym nie zgodzić. Sieć nieustanie się rozwija, proponując reklamodawcom nowe formy i kanały promocji. Profesjonalna agencja reklamowa pomoże Ci wybrać najlepsze i stworzy dedykowaną kampanię, która przełoży się na realne zyski!