Pierwsza reklama displayowa pojawiła się w 1994 roku i od tego czasu przeszła długą drogę. Nie tylko zmienił się jej wygląd, lecz także częstotliwość, z jaką widzą ją internauci. Z najnowszych statystyk wynika, że przeciętny użytkowników ogląda 63 reklamy graficzne w ciągu dnia. Podpowiadamy, jak wyróżnić się na tle konkurencji!
Czym jest reklama displayowa?
Wspomniana reklama pozwala zwiększyć produktu, usługi lub marki wśród grupy docelowej. W tym przypadku firmy wykorzystują obrazy, filmy, tekst i gify, aby wyróżnić się w Internecie. Specjaliści bawią się językiem, rozmiarami, kształtami i kolorami banerów, żeby wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów. Reklama displayowa pojawia się nie tylko na stronach internetowych, lecz także w social media i aplikacjach mobilnych. Jeśli użytkownik w nią kliknie, trafi na stronę docelową reklamodawcy.
Jak zaplanować skuteczną kampanię reklamową?
Aby banery reklamowe w Internecie przyniosły spodziewany efekt, należy zadbać o ich atrakcyjny design. Wspomniane elementy graficzne nie mogą być zbyt jaskrawe, przepełnione tekstem, ani migające. W przeciwnym razie tylko odstraszają użytkowników.
Reklama displayowa świetnie sprawdzi się w kampanii remarketingowej. W tym przypadku wyświetla się użytkownikom, którzy odwiedzili już stronę docelową. ale nie skorzystali z oferty. Wiele marek publikuje ją w sieci reklamowej Google, dzięki czemu docierają do miliona osób z różnych zakątków świata.
Reklama displayowa pozwala stworzyć silną interakcję z klientem. Dodatkowo zachęca go do zaangażowania poprzez polubienie, skomentowanie lub udostępnienie. Skłania użytkowników do ponownego przemyślenia o decyzji o zakupie, co przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe.
Zastanawiasz się, jak stworzyć reklamę displayową?
Przeanalizujemy Twoją grupę docelową i zaplanujemy skuteczną kampanię!
Obecnie reklama internetowa jest perfekcyjnie dopasowana do grupy docelowej, co daje imponujące efekty. Coraz ważniejszą rolę odgrywa marketing behawioralny, który monitoruje zachowania internautów. Profesjonalne narzędzia analizują wyszukiwania, czas spędzony na poszczególnych stronach, a także przeglądane produkty. Na podstawie zgromadzonych informacji oprogramowanie sporządza profil potencjalnego klienta.