Nawigacja

Od czego zacząć projektowanie kampanii reklamowej?

Online marketing

Projektowanie kampanii reklamowej to ogromne wyzwanie. To sztuka złożenia wielu elementów w jedną, spójną całość. Jakich elementów? O czym powinieneś pamiętać na samym początku planowania kampanii?

Projektowanie kampanii reklamowej – najpierw ustal cel

Kampania reklamowa nie będzie mieć sensu, jeśli nie oprzesz jej na konkretnym celu. Cel będzie swoistą bazą do projektowania kampanii. Wyznaczy kolejne kroki, wskaże, w jakim kierunku pokierować działania, żeby osiągnąć realne efekty. 

Cel marketingowe oraz kampanii powinien spełniać założenia zasady SMART. Najlepszy cel to ten, który jest:

  • skonkretyzowany (ang. specific) – jednoznaczny, niepozostawiający miejsca na luźną interpretację,
  • mierzalny (ang. measurable) – sformułowany w taki sposób, by można było liczbowo wyrazić stopień jego realizacji,
  • osiągalny (ang. achievable) – możliwy do osiągnięcia, zarówno zbyt ambitny, jak i zbyt prosty cel nie motywuje do działania,
  • istotny (ang. relevant) – powinien stanowić ważny krok naprzód, 
  • określony w czasie (ang. time-bound) – ujęty w konkretnych ramach czasowych.

Im bardziej szczegółowy będzie cel, tym lepiej. 

Zaprojektowanie kampanii reklamowej wymaga doświadczenia i wiedzy.

Nie rób tego sam – zgłoś się do profesjonalnej agencji!

Projektowanie krok po kroku

Projektowanie kampanii reklamowej to nie tylko ustalenie celu. To także określenie wielu innych parametrów, zaplanowanie szczegółowych działań, wybór narzędzi itd. Projektując kampanię marketingową, należy wziąć pod uwagę:

  1. Budżet

Na początku projektowania należy określić budżet, jaki możemy wydać na działania marketingowe. Warto przygotować szczegółowy kosztorys, uwzględniający wynagrodzenia podwykonawców, koszty narzędzi i treści, a także budżet na ewentualne wydatki dodatkowe. 

  1. Grupę docelową

Kampania przyniesie oczekiwane efekty, jeśli zostanie dopasowana do grupy docelowej. Jednym z pierwszych etapów projektowania kampanii reklamowej powinna być zatem szczegółowa charakterystyka odbiorców, uwzględniająca ich dane demograficzne, zainteresowania, preferencje, wartości itd. 

  1. KPI

KPI to kluczowe wskaźniki efektywności, służące do monitorowania postępów w dążeniu do obranego celu i oceny skuteczności poszczególnych działań. Podczas projektowania kampanii należy wybrać odpowiednie narzędzia do mierzenia wskaźników KPI

  1. Zasoby

Projektowanie kampanii reklamowej to także określenie zasobów niezbędnych do jej realizacji – w tym tekstów, grafik, wideo i innych elementów.

  1. Timeline

Zarówno działania podejmowane w ramach projektowania, jak i samą kampanię należy zaplanować w czasie. Warto przygotować szczegółowy harmonogram.

Dopiero po określeniu powyższych parametrów zaczyna się prawdziwa zabawa! Czas przygotować wszystkie materiały, wybrać kanały komunikacji, narzędzia marketingowe i zaplanować poszczególne działania. Wspomnieliśmy, że projektowanie kampanii reklamowej to prawdziwa sztuka złożenia wielu części w spójną całość.

Jeśli nie wiesz, jak zrobić to dobrze, skorzystaj z pomocy specjalistów. Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt