Nawigacja

Praca agencja marketingowa – jak wygląda?

Marketing

Marketing to ważny obszar zarządzania firmą i cenne narzędzie umożliwiające odnoszenie rynkowych sukcesów. Prowadzeniem kompleksowych działań marketingowych zwykle zajmują się profesjonalne agencje. Kariera w marketingu to szansa na wielopłaszczyznowy rozwój! Jak wygląda praca – agencja marketingowa to nie jest zwykłe biuro! Dla kogo jest stworzona?

Agencja marketingowa to kopalnia talentów!

Sprawdź, kogo szukamy do zespołu!

Czym zajmuje się agencja marketingowa?

Agencja marketingowa wspiera firmy w promocji i sprzedaży oferowanych produktów lub usług. Co oznacza to w praktyce? Agencja kreuje a ponadto realizuje różnego rodzaju kampanie marketingowe, wykorzystując do tego różne narzędzia i kanały przekazu. Na czym polega jej praca – agencja marketingowa może wspomóc swoich klientów w wielu obszarach. Do zakresu jej obowiązków możemy zaliczyć m.in.:

  • analizę rynku,
  • wybór kanałów przekazu i dystrybucji,
  • tworzenie przekazu,
  • creative design,
  • copywriting,
  • monitoring wdrożonej kampanii,
  • raportowanie.
commplace.pl

Commplace to agencja, w której dzięki wspólnej pracy wielu ekspertów powstaje spójna strategia marketingowa. Kontrahenci otrzymują w jednym miejscu pełną obsługę i o swoich oczekiwaniach rozmawiają z jednym partnerem. Nie muszą już szukać osobnych specjalistów, na przykład od mediów. W jednym miejscu spotykają się fachowcy, którzy tworzą na przykład PR marketing, pozycjonowanie, analizę rynku, monitorują media społecznościowe, tworzą grafikę czy algorytmy internetowe. Również zajmowanie się aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi, na przykład z zakresu prawa autorskiego czy prawa własności intelektualnej warto powierzyć specjalistom.

Czym powinna wyróżnić się dobra agencja marketingowa?

Dobra agencja marketingowa powinna umożliwić wsparcie w sprzedaży i promocji uwzględniając wszelkie aspekty rynku. Oznacza to, że w swoim zespole musi mieć szereg różnych specjalistów, na przykład od sprzedaży, kontaktów z klientem, ekspertów PR, analityków rynkowych, specjalistów SEO i innych. Musi jednocześnie ciągle dostosowywać się do potrzeb klientów i zmieniającego się otoczenia. Powinna uwzględniać zmiany na rynku, obserwować liderów danej branży i szukać niekonwencjonalnych rozwiązań, na przykład nieoczywistych kanałów dotarcia do klienta.

Współpraca z taką agencją daje firmom możliwość skupienia się na ich podstawowej działalności, na przykład produkcji czy konkretnej usłudze. Nie wymaga zatrudniania dodatkowych osób i ponoszenia nakładów na dziedziny nie związane wprost z profilem firmy.

Dobra agencja marketingowa to również taka, która potrafi ujrzeć produkt oczyma konsumenta.

Używając prostej analogii: wyobraźmy sobie, że samodzielnie zrobimy tort urodzinowy. Jako wykonawcy wiemy, że użyliśmy najlepszych produktów i ile serca włożyliśmy w jego przygotowanie. Jubilat natomiast oceni tort przede wszystkim na podstawie wyglądu, później smaku. Znaczenie będzie miało również, to jak tort został podany.

Podobnie jest w przypadku każdego produktu. Dlatego aby nasz wysiłek i nakłady nie poszły na marne, warto skonsultować z innymi, jak widzą naszą działalność. Profesjonaliści opierają się na badaniach rynku, tworzą profil klienta itp. Najważniejsze, żeby odbiorca poczuł, że ten przykładowy tort został przygotowany specjalnie dla niego.

Praca agencja marketingowa w pigułce

Istnieje wiele wyobrażeń opartych na stereotypach dotyczących pracy w branży reklamowej czy sprzedażowej. Najczęściej wywodzą się one z popkultury. Dla wielu ludzi agencja marketingowa kojarzy się z życiem biurowym czy różnego rodzaju eventami. Niektóre sytuacje przedstawiane choćby w sitcomach mogą być nawet zbliżone do autentycznych wydarzeń czy postaci. W rzeczywistości nie ma jednak czasu na intrygi czy biurowe podchody. Jest to praca wymagająca sumienności, ale też elastyczności w działaniu. Otwartości i dotrzymywania terminów.

Agencja marketingowa zatrudnia ekspertów z wielu dziedzin. W zależności od profilu działalności firmy są to osoby specjalizujące się w marketingu tradycyjnym ale także cyfrowym. Czym zajmują się pracownicy zatrudnieni na poszczególnych stanowiskach?

Praca agencja marketingowa? Najpopularniejszą ścieżką kariery w agencji marketingowej jest specjalista ds. marketingu. Jest to osoba, która planuje, koordynuje i realizuje działania marketingowe. W praktyce oznacza to współtworzenie strategii marketingowych, projektowanie kampanii, nadzór nad kreacją i dystrybucją materiałów marketingowych, analizowanie rynku, a także dbanie o wysoką jakość realizowanych projektów.

Dziś, w dobie mocno rozwiniętego i wciąż rozwijającego się internetu, duże znaczenie ma marketing internetowy. Praca w agencji marketingowej obejmuje zatem szereg stanowisk związanych z tym obszarem działalności. Do najpopularniejszych zaliczymy managerów ds. marketingu cyfrowego, specjalistów ds. mediów społecznościowych, specjalistów ds. SEO, copywriterów i web deweloperów.

Kariera w PR

Praca agencja marketingowa? Możliwe ścieżki rozwoju w agencji marketingowej to:

  • manager ds. reklamy,
  • koordynator ds. reklamy,
  • manager produktu,
  • media buyer,
  • manager e-commerce.

Kto się odnajdzie w agencji marketingowej?

Żeby odnaleźć się w marketingu, trzeba wyróżniać się znakomitymi umiejętnościami analitycznymi i wysokimi zdolnościami komunikacyjnymi. Niezbędne są także: ogromna kreatywność, umiejętność pracy w zespole i elastyczność w działaniu.

Osoba, która chce rozpocząć karierę w marketingu, powinna dysponować odpowiednią wiedzą – chodzi o content marketing i marketing internetowy. Ponadto powinna wykazywać chęć nieustannego rozwoju i poszerzania własnych kompetencji.

Praca w agencji marketingowej to nieustanne wyzwania, wymagające projekty i działanie pod presją czasu. Z drugiej strony to szansa na to, by uczestniczyć w wybitnych projektach, poznawać najlepszych ludzi z branży, budować znajomości i rozwijać się w sposób wielopłaszczyznowy. Kariera w marketingu to dobra perspektywa na przyszłość!

Preferowane wykształcenie – agencja marketingowa Wrocław – praca

Jakie wykształcenie jest potrzebne? Dobre uczelnie mogą przygotować przyszłego piarowca czy specjalistę do spraw reklamy i sprzedaży. Pozwolą mu zdobyć podstawową wiedzę historyczną, bazę pojęciową i elementarne narzędzia. Jednak nie to jest najważniejsze. Dziedzina marketingu opartego na najnowszych technologiach rozwija się o wiele szybciej niż programy nauczania nawet uznanych uczelni. Dlatego najbardziej preferowaną cechą kandydata do pracy w marketingu jest ciągłe samodoskonalenie. Samodzielne poszukiwanie wiedzy i tworzenie nowatorskich rozwiązań jest w tej dziedzinie kluczem do sukcesu.

Wiele niezależnych badań kompetencji wskazuje, że pracodawcy obecnie najbardziej cenią chęć samokształcenia, zaangażowanie i tak zwane umiejętności miękkie. Bardzo cenne są również nabyte wcześniej doświadczenia. Może to być efektywna praca w podobnej branży, znajomość podstawowych narzędzi, jak na przykład programów analitycznych czy narzędzi do publikacji sieciowej. Wartościowym doświadczeniem może też być po prostu praca polegająca na samodzielnym wyszukiwaniu informacji i rozwiązań w danej dziedzinie.

Agencja marketingowa – preferowane i oczekiwane kompetencje

Posługując się przywoływanym już przykładem, absolwent szkoły gastronomicznej z pewnością potrafi upiec tort. Również samouk pasjonat przygotuje to ciasto. Jednak o tym, który z nich jest lepszy, zdecyduje ostatecznie konsument. Podobnie w dziedzinie, która rozwija się z zawrotną prędkością, jaką jest marketing sieciowy czy nowoczesny PR najważniejsza jest pasja twórcza i wytrwałość w osiąganiu celu. Droga od pomysłu do jego realizacji bywa czasem długa i wyczerpująca. Dlatego niezmiernie ważna jest umiejętność elastycznego podejścia, otwartość i jednocześnie konsekwencja w działaniu. Kluczową kompetencją są również zdolności perswazyjne.

Wróćmy jeszcze do analogii z pieczeniem tortu. Trzeba również umieć wyobrazić sobie, jak wiele procesów składa się na końcowy produkt. Na przykład jaki wpływ na jakość tortu mają poszczególne składniki? Ile warstw powinien mieć? Czy ważny jest rodzaj tortownicy? Czy temperatura w piekarniku ma znaczenie? Podobnie końcowy efekt w marketingu będzie sumą wielu elementów składowych. Z tego punku widzenia umiejętność współpracy, sumienność, odpowiedzialność i terminowość wydają się ważniejsze niż posiadanie formalnego wykształcenia.

Agencja marketingowa – podpowiedzi / wskazówki do samorozwoju

Jeśli chcemy w przyszłości pracować w agencji marketingowej lub piarowej, warto już dzisiaj postawić pierwsze kroki. W późniejszej pracy przyda się doświadczenie w tworzeniu stron www czy prowadzeniu własnego bloga, praca w organizacji pozarządowej, zaangażowanie w działalność charytatywną i społeczną, aktywność czy rozpoznawalność w social mediach. Samodzielna organizacja jakiejś imprezy, na przykład turnieju dla dzieci, wyjazdu dla grupy przyjaciół również może być próbką potrzebnych umiejętności. Osoby, u których dominuje tak zwany słomiany zapał raczej się nie sprawdzą.

Jeśli chcemy w przyszłości pracować w agencji marketingowej lub piarowej, warto już dzisiaj postawić pierwsze kroki. W późniejszej pracy przyda się doświadczenie w tworzeniu stron www czy prowadzeniu własnego bloga, praca w organizacji pozarządowej, zaangażowanie w działalność charytatywną i społeczną, aktywność czy rozpoznawalność w social mediach. Samodzielna organizacja jakiejś imprezy, na przykład turnieju dla dzieci, wyjazdu dla grupy przyjaciół również może być próbką potrzebnych umiejętności. Osoby, u których dominuje tak zwany słomiany zapał raczej się nie sprawdzą.

Agencja marketingowa – zarobki

Dla wielu ludzi to właśnie zarobki stanowią podstawowe kryterium wyboru przyszłego zawodu. Skłaniają także do zmiany stanowiska czy pracodawcy. Takie podejście jest w pełni zrozumiałe. Warto jednak zastanowić się, po co w ogóle zarabiamy pieniądze? Pracujemy, lecz chcemy także mieć czas dla rodziny, na realizację własnych potrzeb, rozwijanie zainteresowań, podróże, hobby itp. Idealnie więc byłoby, gdyby nasza praca polegała na realizacji tego, co naprawdę lubimy, w otoczeniu ludzi dla nas ważnych i w przyjaznym miejscu. Eksperci i freelancerzy mogą sobie na to pozwolić. Również niektórzy specjaliści pod hasłem „praca agencja marketingowa” tak właśnie wyobrażają sobie swoją przyszłość zawodową.

Jakie są realne zarobki w branży marketingu czy też PR? Oczywiście wiele zależy od doświadczenia, umiejętności i kompetencji. Dobrym przykładem mogą być propozycje agencji PR Commplace, w której w zależności od stanowiska wstępne zarobki kształtują się na poziomie od 4 000 zł do 11 000 zł (dane na maj 2022 r.). Oczywiście oferta jest elastyczna i w miarę zdobywania kolejnych stopni „wtajemniczenia” może się zmieniać.

Ile kosztuje kierunkowe wykształcenie?

W zasadzie na każdym etapie pracy wiedzę akademicką można uzupełnić. Kierunki związane z  marketingiem i PR oferuje większość uczelni wyższych. O ile studia z zakresu marketingu na ogół oferują uczelnie czy wydziały ekonomiczne, to kierunek public relations najczęściej studiuje się w ramach nauk społecznych, szczególnie dziennikarstwa. Osoby chcące uzupełnić wykształcenie w tych kierunkach powinny dokładnie sprawdzić programy studiów. Przyszli studenci powinni zwrócić szczególną uwagę na to, ile czasu poświęcono na zajęcia praktyczne? Czy uczelnia ma dostęp do nowoczesnych narzędzi informatycznych i specjalistycznych aplikacji? Niektórych umiejętności nie nabędzie się wyłącznie z podręczników. Również takie kompetencje jak umiejętność pracy w zespole, pracę pod presją, przestrzeganie deadlinów warto wypróbować w praktyce. Lepiej jest bowiem w odpowiednim czasie zmienić kierunek studiów, niż pracować wbrew sobie.

Studia na uczelniach państwowych są bezpłatne, nie ma limitu wieku dla kandydatów. Warunkiem jest posiadanie matury. Uczelnie prywatne także oferują studia marketingowe. Jednak nie każda uczelnia prowadzi kształcenie na wyższych poziomach, to znaczy studia podyplomowe czy doktoranckie. Ceny różnią się w zależności od renomy uczelni i lokalizacji. Osoby zainteresowane powinny śledzić oferty na bieżąco, ponieważ ceny w każdym roku akademickim mogą być inne.

Praca w marketingu – rzeczy, w które warto zainwestować

Zastanawiając się, co będzie nam niezbędne do wygodnej i efektywnej pracy zwykle myślimy: laptop, telefon komórkowy, biurko, czasem samochód. W branży marketingowej najważniejszy jest obecnie dostęp do Internetu. Bycie online jest tym, co decyduje, czy nasze informacje są aktualne.

Obecnie firmę można prowadzić nawet z telefonu komórkowego, ważne jedynie, by miał on stały i stabilny zasięg. W czasach wąskich specjalizacji większość zadań zleca się ekspertom w poszczególnych dziedzinach. Na przykład agencje PR jednocześnie korzystają z copywriterów, grafików, analityków IT, współpracują z rożnego rodzaju mediami. Bez stałej wymiany informacji nie byłoby to możliwe.

Marketing, praca, Wrocław – jak wybrać pracodawcę?

Wybór przyszłego pracodawcy najczęściej opiera się na rekomendacji i poprzedzony jest zebraniem informacji o nim. Warto pracować z specjalistami, którzy potrafią docenić pomysły i zaangażowanie nowego pracownika i jednocześnie sami chętnie dzielą się wiedzą. Dobrym przykładem może być Zespół ekspertów Commplace, w którym zarówno młode talenty, jak i doświadczeni profesjonaliści z różnych dziedzin z pewnością się odnajdą. Różnorodne ścieżki kariery, badania satysfakcji pracowników i inne nowatorskie rozwiązania sprawiają, że praca, agencja marketingowa, PR i rozwój spotykają się w jednym miejscu.

Praca agencja marketingowa – opinie praktyków

Jak zwykle w takim przypadku, zdania są podzielone. Jedni uważają, że to świetna praca, która daje dużo swobody i możliwości rozwoju. Inni, że wymaga ciągłego wysiłku i pracy twórczej, w której łatwo się wypalić. Odmienne doświadczenia wynikają zapewne z faktu, że agencje marketingowe są prowadzone według rożnych modeli zarządzania i kultury organizacyjnej. Każdy z nas ma własny system wartości. To, co pracownicy mogą brać pod uwagę to na przykład system benefitów czy dodatkowe ubezpieczenie.

Dla wielu ludzi ważniejsze od gwarancji socjalnych będzie swoboda dysponowania czasem i praca zadaniowa. Relacje międzyludzkie i atmosfera pracy na pewno mają wpływ na zadowolenie i efektywność pracowników. Na szczęście ten rodzaj działalności zarobkowej daje duże możliwości wyboru. Introwertyk może wybrać umowę zlecenie i pracować z domu. Osoby lubiące towarzystwo wybiorą kontakty biurowe i nieformalne spotkania. Myśląc: „agencja marketingowa, Wrocław, praca” zapewne szukasz czegoś dla siebie. Agencja PR Commplace może stworzyć dla Ciebie ofertę szytą na miarę potrzeb. Zapraszamy do kontaktu.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt