Wielu internautów szuka produktów lub usług przez wyszukiwarkę internetową. To, co pokaże im się w pierwszych wynikach wyszukiwania, nie jest kwestią przypadku. Duże znaczenie ma pozycjonowanie serwisu. Czym dokładnie jest pozycjonowanie stron internetowych? I co możesz zyskać, inwestując w SEO?
Czym jest pozycjonowanie serwisu internetowego?
Pozycjonowanie serwisu, inaczej SEO (Search Engine Optimization), to jedna z form marketingu internetowego. To sposób promowania biznesu w sieci, oparty na takich działaniach, które pozwolą uzyskać możliwie najwyższą pozycję w wynikach Google. Dlaczego ma to takie znaczenie? Z badań wynika, że ponad 90% internautów do wyszukiwania produktów czy usług w sieci używa Google. Jeśli chcesz generować wysokie zasięgi i odnosić sukcesy na rynku, musisz zadbać o to, by Twoja witryna pokazywała się wysoko w wynikach Google. To zwiększy szanse, że potencjalny klient trafi właśnie do Ciebie i skorzysta z Twoich usług.
Pozycjonowanie serwisu składa się z dwóch elementów:
- on-site SEO, czyli działania na stronie internetowej – tj. naprawa błędów technicznych na stronie, optymalizacja i rozbudowa treści, analiza i optymalizacja struktury strony, linkowanie wewnętrzne, optymalizacja tekstów alternatywnych grafik,
- off-site SEO, czyli działania, których celem jest pozyskanie linków kierujących do pozycjonowanej strony – np. artykuły sponsorowane.
Nie wiesz jak skutecznie pozycjonować swoją stronę?
Nasi specjaliści mają wieloletnie doświadczenie w działaniach SEO!
Korzyści pozycjonowania strony internetowej
Dzięki temu, że Twoja strona będzie pokazywać się wysoko w wynikach wyszukiwarki, więcej osób na nią trafi. To z kolei daje szansę na to, by zwiększyć rozpoznawalność marki na rynku, zbudować przewagę konkurencyjną i zyskać zaufanie odbiorców. Użytkownicy będą znać Twoją firmę, będą się z nią utożsamiać i dzięki temu chętniej będą korzystać z jej oferty. Odpowiednie pozycjonowanie strony może bezpośrednio przełożyć się na zyski. Inwestując w SEO, inwestujesz w rozwój swojej marki!