Nawigacja

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego go potrzebujesz?

Pozyskiwanie klientów

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że obecnie samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy, aby skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów i osiągnąć sukces w biznesie. Dziś trzeba dbać o widoczność witryny w Google. Dla małych i średnich firm działających na rynku regionalnym przeznaczone jest pozycjonowanie lokalne. Na czym polega ta taktyka? I dlaczego warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji SEO?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Internet to potężne narzędzie. Za jego pośrednictwem można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, skutecznie budować rozpoznawalność marki i kreować pozytywny wizerunek. Z potencjału internetu mogą korzystać nie tylko duże, globalne brandy, ale także mniejsze firmy funkcjonujące na rynku lokalnym. Dla takich przedsiębiorstw jest to szansa na to, by zaprezentować swoją ofertę w atrakcyjny sposób i zachęcić konsumentów do skorzystania z niej. Grunt to zadbać o widoczność strony wizytówki w sieci. I tu kluczową rolę odgrywa SEO!

W przypadku firm lokalnych sprawdzi się pozycjonowanie lokalne. Local SEO to działania on-site i off-site mające na celu poprawę widoczności danej witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania w Google, związanych z wybraną lokalizacją – jednym regionem, miastem bądź, w przypadku dużych miast, z dzielnicą.

Pozycjonowanie lokalne wygląda podobnie jak klasyczne działania SEO. Różnicą jest skupienie szczególnej uwagi na lokalizacji.

Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?

Pozycjonowanie lokalne ściśle powiązane jest z lokalizacją, w której działa przedsiębiorstwo. Jest to zatem świetne rozwiązanie dla wszystkich usługodawców, do których klient musi dojechać, tj.:

  • serwisy komputerowe, AGD, samochodowe i inne,
  • dentyści, ginekolodzy i inni lekarze prywatni,
  • adwokaci,
  • gabinety kosmetyczne, salony fryzjerskie i wizażu,
  • masażyści,
  • kluby fitness, siłownie, baseny i inne obiekty sportowe,
  • lokale gastronomiczne, w tym restauracje, pizzerie i kawiarnie.

Lokal SEO jest także przeznaczone dla tych przedsiębiorców, którzy świadczą usługi u klienta – tj. hydraulicy, elektrycy, ekipy remontowe, ekipy sprzątające, firmy budowlane.

Pozycjonowanie lokalne się opłaca!

Pozycjonowanie lokalne powinno stanowić podstawę marketingu internetowego dla każdej firmy działającej na określonym obszarze. Jego skuteczność potwierdzają liczne badania. Według danych ponad 80% konsumentów regularnie wyszukuje w Google lokalnych usługodawców lub sprzedawców. Co ciekawe, prawie 90% internautów kontaktuje się z wyszukanym przedsiębiorcą w ciągu 24h, a zdecydowana większość z nich ostatecznie decyduje się na skorzystanie z usług znalezionej firmy.

Nie ulega żadnej wątpliwości, że lokalne SEO to szansa na to, by dotrzeć do wielu potencjalnych klientów i budować przewagę konkurencyjną na rynku lokalnym. Wyszukiwania mogą przełożyć się na konwersję, co zaś zagwarantuje realne zyski. Co więcej, witryna nie musi konkurować z domenami z całej Polski, a wyłącznie z tymi, które są z tego samego regionu. Dobrze przeprowadzone lokal SEO pozwala zmniejszyć wydatki na marketing. Pozycjonowanie lokale to inwestycja w przyszłość marki, szansa na to, by zbudować rozpoznawalność wśród lokalnej społeczności.

Warto mieć jednak na uwadze, że pozycjonowanie lokalne – tak samo jak jego klasyczna wersja – wymaga obszernej wiedzy, doświadczenia i odpowiednich umiejętności. Zamiast robić to na własną rękę i narażać się na niepotrzebne straty, warto nawiązać współpracę z profesjonalną agencją SEO, która o pozycjonowaniu wie wszystko.

Współpraca z agencją SEO – dlaczego warto?

Agencja SEO specjalizuje się w pozycjonowaniu stron. Wykorzystując swoje doświadczenie i doskonałą znajomość marketingu i rynkowych mechanizmów, potrafi maksymalnie dopasować strategię pozycjonowania do danego klienta – do jego oczekiwań i branży, w której działa.

Dzięki działaniom agencji SEO firma ma szanse dotrzeć do tych odbiorców, którzy rzeczywiście są zainteresowani jej ofertą i mogą stać się realnymi klientami. To zaś może przełożyć się na wyraźny wzrost rozpoznawalności firmy i jej pozycję na rynku.

Warto wspomnieć, że profesjonalne SEO lokalne daje długoterminowe korzyści. Właściwie pozycjonowana strona długo utrzymuje dobrą pozycję w wynikach organicznych i generuje wysoką liczbę odsłon, co zaś gwarantuje zwiększenie współczynnika konwersji.

Klienci nie wiedzą o Twojej firmie?

Pomożemy Ci dotrzeć do odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą!

Profesjonalne pozycjonowanie lokalne, czyli jak to robi agencja SEO

Pozycjonowanie lokalne to szereg działań, które ostatecznie mają doprowadzić do poprawy widoczności domeny klienta w wyszukiwarce Google. Pierwszym etapem prac agencji SEO jest audyt SEO strony klienta. Proces ten polega na dokładnym badaniu strony pod kątem technicznym, celem wykrycia ewentualnych błędów i przygotowania strony pod stosowną optymalizację. Audyt to m.in.: sprawdzenie poprawności i formatowania treści, analiza linków, kodu źródłowego, sprawdzenie szybkości ładowania się strony.

Drugim etapem jest wybór fraz kluczowych, czyli zwrotów, na które witryna będzie wyświetlać się w wyszukiwarce. Frazy muszą zatem pasować do zawartości i tematyki strony klienta, a także powinny być bezpośrednio związane z danym regionem – np. „agencja SEO Wrocław”.

Algorytm Google bierze pod uwagę jakość treści na stronie, dopasowanie ich do SEO, a także lokalizację urządzenia, z którego została wpisana fraza w wyszukiwarkę. Usługa geolokalizacji umożliwia wyświetlanie stron internetowych w danej lokalizacji nawet wówczas, gdy użytkownik nie wpisze słowa określającego miejsce. Personalizacja wyników wyszukiwania to znaczne ułatwienie dla internautów i duża szansa dla przedsiębiorców. Jednak Ci drudzy, by osiągnąć korzyści, muszą odpowiednio zoptymalizować swoją stronę i skonfigurować wizytówkę Google Moja Firma.

Przede wszystkim optymalizacja

W przypadku pozycjonowania lokalnego stosuje się te same techniki optymalizacyjne, co przy pozycjonowaniu klasycznym. Jednak w local SEO szczególny nacisk kładzie się na:

  • nasycenie treści frazami lokalnymi, czyli tymi zawierającymi lokalizację,
  • umieszczenie fraz kluczowych w nagłówkach i meta tagach,
  • skonfigurowanie zakładki z danymi kontaktowymi wraz ze wzbogaceniem jej o mapę Google z zaznaczonym adresem.

Aby optymalizacja przyłożyła się na realne zainteresowanie odbiorców, teksty na stronie muszą być atrakcyjne, ciekawe, odpowiadające oczekiwaniom internautów. Google chętnie promuje wartościowe treści.

Google Moja Firma w pozycjonowaniu lokalnym

Wizytówka Google Moja Firma to jeden z elementów off-site SEO, czyli działań pozycjonujących prowadzonych poza stroną internetową klienta. Profesjonalnie skonfigurowana wizytówka będzie wyświetlać się na górze wyników wyszukiwania, a dzięki temu więcej osób trafi na stronę.

Poza Google Moja Firma można wykorzystać również inne wizytówki NAP (Name, Address, Phone). Są to specjalne, wysokiej jakości strony internetowe, zwane katalogami, służące do pozyskiwania ruchu na stronie klienta z linków. Popularne wizytówki NAP to m.in.:

  • targeo.pl,
  • panoramafirm.pl,
  • bazafirm.org,
  • money.pl.

Pozytywne opinie klientów mają znaczenie

O sile marketingu rekomendacyjnego pisaliśmy już niejednokrotnie. Konsumenci ufają opiniom pozostawionym przez klientów i sugerują się nimi, podejmując decyzję o skorzystaniu z usług konkretnych firm. Dlatego firma, która chce zaistnieć na rynku lokalnym, powinna zachęcić klientów do pozostawiania opinii. Rekomendacje przede wszystkim powinny znaleźć się w wizytówce Google Moja Firma. Nie mniej ważne są recenzje na Facebooku i portalach dedykowanych.

Inwestując w pozycjonowanie lokalne, inwestujesz w rozwój swojej firmy! Doskonała widoczność twojej domeny w wyszukiwarce Google zagwarantuje Ci zwiększony ruch na stronie, co zaś pozytywnie wpłynie na zyski generowane z działalności. Dzięki lokal SEO zbudujesz rozpoznawalność marki w sieci i zwiększysz swoje szanse na spektakularny sukces w biznesie! W Commplace wiemy, jak robić dobre SEO lokalne – skontaktuj się z nami!

Zadzwoń Panel klienta Kontakt