Nawigacja

Personalizacja reklam w internecie jako skuteczne wsparcie e-commerce

Online marketing

Internet to cenne narzędzie marketingowe. Jego ogromnym atutem jest możliwość personalizacji przekazów, czyli szansa na adresowanie reklam wyłącznie do określonej grupy docelowej. Na czym polega personalizacja reklam w internecie? I jakie korzyści przynosi?

Na czym polega personalizacja reklam w internecie?

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre marki generują ogromne zasięgi w internecie i cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów, a innym ciężko dotrzeć do grupy docelowej? Kluczem do sukcesu jest personalizacja reklam. Polega na dopasowaniu przekazów reklamowych do konkretnych odbiorców. To kreacja komunikatów, które odpowiadają na konkretne potrzeby użytkowników. Do przygotowania reklam personalizowanych niezbędne są cechy demograficzne i zainteresowania klientów uzyskane na podstawie ich działań na poszczególnych stronach i informacji, które zamieszczają w internecie.

Reklamy personalizowane a polityka prywatności Google

Google kładzie duży nacisk na ochronę danych osobowych swoich użytkowników oraz ich odpowiednie wykorzystywanie. Informacje pobierane od internautów nie mogą zawierać numerów kart kredytowych, rachunków bankowych, przelewów, dowodów osobistych itp. Ponadto Google nie zezwala na wykorzystywanie informacji o:

  • statusie majątkowym, 
  • zajmowanym stanowisku,
  • lokalizacji (chyba że użytkownik wyrazi na to zgodę),
  • zdrowiu, niepowodzeniach życiowych, problemach finansowych czy trudnych przeżyciach,
  • orientacji seksualnej, wyznaniu czy przynależności rasowej.

Niedostosowanie się do wymogów Google wiąże się z negatywnymi konsekwencjami dla reklamodawcy – m.in. odrzucenie reklamy, zawieszenie domeny lub konta.

Nie wiesz jak personalizować reklamy pod Twoich odbiorców?

Wdrożymy odpowiednie metody i narzędzia!

Jakie korzyści daje personalizacja reklam?

Personalizacja reklam w internecie to relatywnie łatwa we wdrożeniu, a przy tym bardzo efektywna forma marketingu. Reklama dociera wyłącznie to określonej grupy docelowej, a dzięki temu ma większą wartość dla reklamodawcy. Przekazy personalizowane to sposób na to, by zapisać się w świadomości odbiorców, generować duże zasięgi, prowadzić efektywną strategię sprzedaży i uzyskiwać satysfakcjonujące zyski. 

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt