Nawigacja

Marketing mobilny, czyli sposób na szybką (i skuteczną!) promocję marki

Online marketing

Nowe technologie i innowacyjne sposoby komunikacji szybko przeniknęły do naszego życia codziennego. Przedsiębiorca, który chce odnosić sukcesy na dzisiejszym rynku, powinien wykorzystać je w swojej strategii marketingowej. Czym dokładnie jest marketing mobilny i dlaczego warto go wdrożyć?

Co to jest marketing mobilny?

Nowoczesny marketing mobilny to forma promocji firmy za pośrednictwem urządzeń mobilnych, czyli smartfonów i tabletów, polegająca na dystrybucji treści marketingowych w celu pozyskiwania nowych klientów i kreowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.

Narzędzia marketingu mobilnego

Z marketingu mobilnego można korzystać na różne sposoby. Wśród najpopularniejszych narzędzi mobile marketing możemy wyróżnić:

  • SMS – krótkie wiadomości tekstowe,
  • aplikacje – własne aplikacje mobilne, np. do prowadzenia i kontroli programów lojalnościowych,
  • voicemailing – automatyczne komunikaty głosowe zapraszające do zapoznania się z ofertą,
  • advergaming – gry mobilne związane z danym brandem,
  • reklamy mobilne – treści promocyjne w mediach społecznościowych, aplikacjach lub Google Ads.

W dzisiejszych czasach praktycznie każdy ma smartfona.

Wykorzystaj to do osiągania sukcesów!

Dlaczego warto?

Obecność urządzeń mobilnych we współczesnym świecie jest czymś całkowicie naturalnym. Według CBOS ze smartfonów korzysta około 70% dorosłych Polaków (dane z 2021 roku). Za  pomocą smartfonów możemy oglądać filmy, robić zakupy, czy szukać interesujących informacji. Telefon to narzędzie, bez którego ciężko wyobrazić sobie codzienne funkcjonowanie. Nic więc dziwnego, że współcześni przedsiębiorcy wykorzystują je w swoich strategiach marketingowych.

Ponad 90% osób odczytuje wiadomości SMS tuż po ich otrzymaniu. Dlaczego? Bo praktycznie każdy z nas przez większość czasu ma telefon pod ręką. Stąd też wykorzystanie smartfonów w marketingu wiąże się z tak dużą skutecznością. 

Przekazy kreowane w ramach marketingu mobilnego są dopasowane do konkretnych grup docelowych. Użytkownicy muszą bowiem wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych. Marketing mobilny skierowany jest do osób, które już znają firmę, jej produkty bądź usługi i chcą być na bieżąco ze wszelkimi promocjami, nowościami i innymi wydarzeniami z życia firmy. Marka zna swoich odbiorców, wie, co lubią, a dzięki temu może tworzyć przekazy szyte na miarę ich oczekiwań – a jak dobrze wiemy, reklamy personalizowane przynoszą najlepsze korzyści. 

Za pomocą marketingu mobilnego można kreować swoją firmę jako nowoczesną, otwartą na innowacyjność i zmiany. To doskonały sposób na to, by zbudować silną, zaangażowaną społeczność wokół marki. To zaś może bezpośrednio przełożyć się na zwiększenie sprzedaży i ostateczny sukces firmy na rynku.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt