Marka, która chce zaistnieć w swojej branży, potrzebuje porządnej strategii opartej o wybraną formę marketingu. Jedną z nich jest drip marketing. Kiedy warto go zastosować?
Czym jest drip marketing?
Drip marketing, czyli tzw. marketing kropelkowy, to skuteczny sposób docierania do obecnych i potencjalnych klientów, bazujący na automatyzacji działań marketingowych. Są to komunikaty wysyłane do użytkownika po tym, jak wykona konkretną akcję. Komunikaty docierają do odbiorcy według ustalonego wcześniej scenariusza. Ta strategia opiera się na targetowaniu, co oznacza, że przekazy dopasowane są do potrzeb konkretnych odbiorców.
Można go skojarzyć ze spokojem spadających kropel deszczu. Firma nie atakuje klienta agresywnym przekazem, a subtelnie przypomina mu o sobie, wysyłając serię zaplanowanych wiadomości przez określony czas.
Działania w ramach drip marketingu przekładają się na budowę i podtrzymanie relacji na linii makra-klient. Aby kampania przyniosła efekty, firma powinna kontrolować, jak odbiorcy reagują na powiadomienia, by w odpowiednich momentach modyfikować strategię.
Zawsze warto przypominać o sobie nowym i stałym klientom.
Wykorzystaj do tego drip marketing – znamy się na tym!
Kiedy warto wykorzystać drip marketing?
Komunikacja z klientem w ramach tej strategii to doskonałe rozwiązanie w wielu przypadkach. Jako agencja public relations coś o tym wiemy. Najczęściej wykorzystuje się ją, by:
- przypomnieć o zbliżającym się zakończeniu okresu próbnego,
- przypomnieć o ściągniętej, ale nieuruchomionej aplikacji,
- zaprezentować ofertę dla stałych klientów,
- przypomnieć o porzuconym koszyku,
- podziękować za zakup,
- zarekomendować konkretne produkty.
Sprawdzi się również na początku współpracy z klientem (cykl wiadomości powitalnych) oraz w kampaniach edukacyjnych dla klientów (cykl wiadomości w formie poradników, kursów i innych treści edukacyjnych). Niektórzy wykorzystują go również, by celebrować ważne wydarzenia z życia firmy (np. firmowe urodziny).
Drip marketing pomaga budować trwałe relacje z klientami. Przesyłanie personalizowanych przekazów to najlepszy sposób na to, by pokazać odbiorcom ich duże znacznie dla marki. Odpowiednio przygotowana kampania przyniesie wymierne korzyści!