Dziś, w czasach ogromnej konkurencji, działanie w branży e-commerce to nie lada wyzwanie. Przedsiębiorca, który chce skutecznie funkcjonować w internecie i generować wysokie zyski, powinien zadbać o dobrą widoczność swojego sklepu w Google. Dlaczego kampania produktowa w Google Ads się opłaca?
Czym jest kampania produktowa?
Kampania produktowa w Google Shopping to rodzaj reklamy, który można włączyć w systemie reklamowym Google Ads. System umożliwia wyświetlanie reklam konkretnych produktów ze sklepów internetowych na górze wyników wyszukiwania w Google.
Jak wyglądają reklamy produktowe w Google Shopping?
Reklamy przygotowane w ramach kampanii produktowych w Google wyświetlają się nad wynikami organicznymi lub po prawej stronie obok wyników organicznych. Dogodne umiejscowienie reklam sprawia, że od razu przyciągają uwagę internautów, którzy poszukują konkretnych produktów.
Reklama graficzna ma przewagę nad tradycyjną reklamą tekstową, ponieważ eksponuje elementy, które dla potencjalnego klienta są najważniejsze . Czyli zdjęcie produktu, a także aktualną cenę towaru (co ciekawe, cena aktualizuje się automatycznie).
Reklama w Goodle Ads to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży
Rozpocznij kampanię produktową już dziś – wiemy jak to robić!
Kampania produktowa w Google Ads to gwarancja sukcesu
Kampania produktowa w Google Ads to skuteczny, a przy tym łatwy we wdrożeniu, sposób na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym i podniesienie współczynnika konwersji sprzedaży. Żeby przygotować kampanię produktową, do Google Merchant Centre należy wgrać plik produktowy, z którego system będzie pobierał informacje do reklamy graficznej.
Reklamy wyświetlają się wysoko w wynikach wyszukiwania, a dzięki temu użytkownicy częściej trafiają na stronę promowanych sklepów internetowych. Link przekierowuje internautę bezpośrednio na kartę produktową, co wiąże się z dużą oszczędnością czasu dla kupującego, który nie musi przeglądać wielu stron w poszukiwaniu produktu spełniającego jego wymagania.
Reklamy graficzne w Google Shopping są efektywniejsze niż klasyczne reklamy tekstowe, za co odpowiada ich przystępna forma. Zdjęcie i cena produktu są swoistą zachętą do tego, by odwiedzić sklep internetowy i dokonać zakupu. Potencjalny klient, klikając w reklamę, daje znać, że cena i wygląd produktu zachęciły go do zapoznania się z resztą oferty. To, czy ostatecznie zdecyduje się na zakup, zależy już tylko od opisu produktu. Dlatego marka powinna zadbać o to, aby opis był atrakcyjny i przedstawiał korzyści, jakie klient otrzyma, kupując dany produkt.
Warto wspomnieć, że Google pobiera opłatę za kampanię produktową dopiero wtedy, gdy użytkownik ją kliknie. Samo wyświetlenie nie generuje kosztów. Reklamodawca płaci za efekt!