Nawigacja

Współczynnik konwersji – jak publikować by sprzedawać?

Commplace agencja PR

Współczynnik konwersji przekłada się na wyniki. Twoja firma co miesiąc pozyskuje 50, 100 a może nawet 200 publikacji w internecie. Same świetne tytuły. Osiągasz wysokie wskaźniki AVE. Widać, że osoby odpowiedzialne za e-PR twojej firmy spędzają długie godziny, by osiągnąć ten wynik. Ale jak to się ma do ilości wejść na Twoją stronę www? Okazuje się, że nijak. Nie ma ani więcej zapytań, ani nie wzrasta liczba klientów. Dlaczego? I co radzi agencja PR, by to zmienić? Czasem wystarczy poprawić dosłownie kilka rzeczy, żeby bez rewolucji zwiększyć współczynnik konwersji i rozhulać sprzedaż.

W internecie podczas zaledwie 1 minuty powstaje 571 nowych stron internetowych. Pojawia się ponad 1000 wpisów. Rzesze internautów wysyła 204 miliony e-maili. Według Cloud Technologies już 5 lat temu roku w ciągu każdych 15 minut w sieci pojawiało się 20 biliardów nowych danych. Użytkownicy internetu wciąż czegoś poszukują. Każdej minuty wpisują w Google ok. 2 mln wyszukiwanych fraz.

Współczynnik konwersji przekłada się na wyniki.

Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc.

Public relations a przewaga konkurencyjna

Biorąc pod uwagę statystyki, z dużym prawdopodobieństwem właśnie w tej chwili twoja konkurencja tworzy kolejny content. W tym samym czasie potencjalny klient poszukuje informacji o produkcie lub usłudze, które masz w swojej ofercie. Zasadnicze pytanie brzmi – kogo znajdzie szybciej? Kto pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwarki? Ty, czy twój biznesowy konkurent?

Wyścig trwa, a czas biegnie nieubłaganie. Zapewne intuicja ci podpowiada, że nie ma co czekać. Trzeba działać. Inwestować w public relations. Generować kolejne, nowe treści. Publikować i … czekać na efekt. A następnie co? Powtarzać cały proces od początku? Jak przy tym sprawdzić, czy publikowane treści prowadzą do pożądanych zachowań – wysłania zapytania, zapisania się do newslettera, dokonania zakupu. Wymierne dane na ten temat daje współczynnik konwersji.

Współczynnik konwersji – wpływ na skuteczność marketingu internetowego

W przeciwieństwie do współczynnika klikalności lub kosztu kliknięcia, współczynnik konwersji pokazuje, jak dobry jest Twój marketing. Jak bardzo zachęca ludzi do robienia tego, czego od nich oczekujesz. Czyli w przypadku publikacji nie chodzi o ilość, ale o jakość.

Istotnie, informacje, które znajdują się w wyszukiwarce, stanowią kluczowe aktywa w biznesie. – wyjaśnia Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający w agencji PR Commplace. Zachęca przy tym, żeby podchodzić do tematu z tzw. „chłodną głową”. Może być trudno oprzeć się osiąganiu wysokich wskaźników KPI w obszarze e-PR-u. Należy je jednak zweryfikować. Generowanie setek informacji nie będzie efektywne, jeśli tempo pojawiania się kolejnych jest coraz szybsze. Nawet ciekawa publikacja, pojawiająca się na popularnym portalu, po paru godzinach zniknie. Co to oznacza? Że nikt nie zrobi tego, czego oczekujesz. Nie kupi twojego produktu, ani nie wykona pożądanej czynności – dodaje ekspert z Commplace. Takie działanie nie sprawi, że potencjalny klient stania się klientem płacącym. Współczynnik konwersji do poprawy.

Pozyskiwanie klientów dzięki inbound marketing

W ocenie kliku tysięcy firm ankietowanych przez Hubspot, najbardziej wartościowe leady (59%) uzyskuje się przez inbound marketing. Czyli bycie znalezionym przez klienta zdobywa pierwsze miejsce na podium. Na drugim miejscu ankietowani wskazali pozyskiwanie klientów bezpośrednio przez pion handlowy (29%). Z kolei najmniej wartościowe leady pochodziły z reklamy i mailingu. Tym samym outbound marketing, w wynikiem 16%, plasuje się na trzecim miejscu.

Skoro już wiadomo co działa, trzeba znaleźć sposób na to, jak „dać się znaleźć”.  Postaw się w roli klienta. W jaki sposób sam, jako klient, wyszukujesz informacji? Według analiz prawie 97% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Kolejne 82% z nich klika w wyniki organiczne. Zaledwie 6-18% stron zbiera ruch płatny. Weź jeszcze pod uwagę, że ponad 90% internautów ogląda wyniki tylko na pierwszej stronie. A 63% – kliknie tylko w trzy pierwsze linki. Jak się ma do tego współczynnik konwersji? Musisz dać się znaleźć w czołówce wyszukiwań.

Co znaczy dobry współczynnik konwersji?

Postaw na marketing conversion. Marketing nastawiony na zwiększenie liczby konwersji pozwala zwiększyć ją nawet o 30%. Co to oznacza dla twojej firmy? Optymalizacja współczynnika konwersji oznacza uzyskanie satysfakcjonującego poziomu sprzedaży. Bez konieczności generowania dużej ilości treści i bez walki o kolejne publikacje. Co więcej, wcale nie musisz generować nowej treści. Wystarczy, że sprytnie wykorzystasz dotychczasowe materiały. 

Działania marketing conversion wzmacniają konwersję i wspierają sprzedaż. Najpierw jednak trzeba odpowiednio ocenić potencjał treści, zdjęć, filmów i skorelować je z zachowaniami użytkowników wyszukiwarek. Ponadto istotna jest też optymalizacja, w tym kompleksowe działania SEO. Co zyskujesz? Google w pierwszych wynikach wyszukiwania wymieni wartościowe treści, które doprowadzą potencjalnego klienta prosto do twojej firmy. – tłumaczy Bartosz Zieliński z Commplace.

E-PR w połączeniu z marketing conversion sprawią, że publikacje zaczną sprzedawać. Klienci sami do ciebie trafią. Ty z kolei osiągniesz satysfakcjonujący poziom przychodów. Pamiętaj – w biznesie nie ma miejsca na „sztukę dla sztuki”. Liczą się fakty. To, co da się zmierzyć, jak współczynnik konwersji. W myśl przysłowia należy działać mądrze, a nie ciężko. Skontaktuj się z nami – doradzimy najlepsze dla Ciebie rozwiązania.  

Zadzwoń Panel klienta Kontakt