Nawigacja

Jak zrobić reklamę produktu?

Marketing

Nawet najlepszy produkt nie poradzi sobie na rynku, jeśli inne osoby nie dowiedzą się o jego istnieniu. Reklama to klucz do sukcesu, podstawa w biznesie i potężne narzędzie marketingowe. Jak zrobić reklamę produktu, która przyniesie oczekiwane efekty?

Jak zrobić reklamę produktu, czyli kilka słów o promocji

Z pewnością kojarzysz kultową reklamę Volvo Trucks z 2013 roku, w której belgijski aktor – Jean Claude Van Damme robi epicki szpagat między dwiema ciężarówkami marki. Volvo w ten sposób chciało przedstawić wybitną zaletę swoich samochodów – aktywny układ kierowniczy VDS, który automatycznie kompensuje wpływ nierówności w nawierzchni drogi, eliminuje drgania i mimowolne ruchy kierownicy, a dzięki zapewnia idealną stabilność i pełną kontrolę nad prowadzeniem samochodu. Dzięki tej stabilności jazdy aktor mógł wykonać swoją efektowną sztuczkę.

Reklama odbiła się szerokim echem. Była czymś nowym, spektakularnym, nietypowym. Jej sukces nie był dziełem przypadku, a efektem wielomiesięcznych przygotowań, szeroko zakrojonych działań i współpracy wybitnych specjalistów z zakresu marketingu, reklamy i public relations. 

Przygotowanie skutecznej reklamy produktu to niełatwe zadanie. To prawdziwe wyzwanie, które wymaga eksperckiej wiedzy, doświadczenia, odpowiednich umiejętności, pełnego zaangażowania i niemałej dozy kreatywności. Szanse na powodzenie mają tylko ci, którzy myślą nieszablonowo, działają precyzyjnie i skrupulatnie oraz potrafią wyciągać wnioski – z analiz, badań rynkowych i innych źródeł. 

Współczesny rynek daje reklamodawcom szerokie pole do popisu. Dziś można promować produkty na wiele różnych sposobów, wykorzystując różne kanały przekazu, rozmaite formy i elementy marketingu oraz ciekawe narzędzia. Jak zrobić reklamę produktu na miarę XXI wieku?

Sukces nie jest dziełem przypadku.

Stworzymy strategię marketingową, dzięki której Twoja firma osiągnie zakładane cele.

Oddziałuj na emocje 

Jesteśmy atakowani informacjami z każdej strony. Nasze mózgi przestały reagować na standardowe przekazy reklamowe. Automatycznie je odrzucają. Dzisiejszy konsument potrzebuje czegoś mocniejszego. Potrzebuje wyjątkowych bodźców. Pewnych emocji.

Reklamy oddziałują na odbiorców na trzech poziomach: poznawczym, behawioralnym i emocjonalnym. Kluczowym poziomem w procesie reklamowym jest oddziaływanie emocjonalne. Dlaczego? Bo interesuje odbiorców, czyli spełnia cel oddziaływania poznawczego, a także kształtuje pewne, określone zachowania, więc oddziałuje na odbiorców w sposób behawioralny. Emocjonalny przekaz angażuje i wywołuje w głowach konsumentów pewne odczucia. Jeśli są pozytywne, potencjalni klienci zapamiętują reklamę. To zaś może skłonić ich do zakupu prezentowanego produktu. Co więcej, emocjonalne reklamy o pozytywnym zabarwieniu kreują korzystny wizerunek marki, a dzięki temu ułatwiają jej zbudowanie przewagi konkurencyjnej. 

Reklamy pełne emocji niosą za sobą jakiś przekaz. Nie są nachalne. Nie zachęcają natrętnie do zakupu, a opowiadają pewną historię. Są prawdziwym, zaangażowanym storytellingem, który przy okazji spełnia cele marketingowe. Emocjonalne reklamy są naturalne i wiarygodne, co jest szczególnie cenne w dzisiejszym, przeładowanym fałszem i obłudą świecie. Chwytające za serce przekazy reklamowe stawiają markę w dobrym świetle, nadają jej pewną wartość i kreują silną więź marki z odbiorcami, którzy po zobaczeniu reklamy odczuwają ważne dla nich emocje.

Jak zrobić reklamę produktu oddziałującą na emocje – inspiruj się najlepszymi

Ludzie lubią dobre historie. Świadome marki chętnie wykorzystują tę wiedzę w kampaniach reklamowych swoich produktów.

Jedną z najciekawszych reklam emocjonalnych bez wątpienia była kampania marki Yes „Jestem Kobietą”. Krótki, minutowy spot pokazujący prawdziwe życie autentycznych kobiet wzbudził silne emocje i długo pozostawał na językach odbiorców. Filmik opatrzono wzruszającym opisem, motywującym kobiety do tego, by nie bały się być sobą. By były odważne, odczuwały wszystko po swojemu, były niezależne i silne, a przy tym nie bały się wrażliwości. Reklama przyciąga autentycznością, buduje wokół marki pozytywny szum i subtelnie promuje biżuterię. Liczba wyświetleń reklamy przebiła 1,4 mln. Pod spotem pojawiło się ponad 700 komentarzy. To tylko potwierdza, jak dobrą robotę wykonała marka Yes.

Real-time marketing – bądź na czasie

Nie da się ukryć, że stworzenie emocjonalnej reklamy to długi i wymagający proces. Często jednak nie ma czasu na wielomiesięczne przygotowania. Marki muszą działać szybko, a przy tym efektownie i efektywnie. Jak zrobić reklamę produktu, kiedy brakuje czasu? Rozwiązaniem jest real-time marketing (RTM).

Real-time marketing to w dosłownym znaczeniu „marketing w czasie rzeczywistym”. Jest to szybka i trafna reakcja marki na bieżące wydarzenia społeczne, kulturowe, polityczne czy inne. Reklamy RTM zwykle mają postać graficzną i pojawiają się w mediach społecznościowych. Trafne przekazy rozprzestrzeniają się niczym wirusy. Internauci chętnie podają je dalej, tym samym wywołując naturalny szum wokół konkretnego produktu lub całej marki.

Jak zrobić reklamę produktu, wykorzystując RTM?

Bezapelacyjnym mistrzem w real-time marketingu jest IKEA. Marketingowcy marki wykazują się niemałą kreatywnością. Szybko i w niesamowicie ciekawy sposób reagują na bieżące wydarzenia, bawiąc i inspirując odbiorców. 

Jednym z najefektowniejszych przekazów była reklama, która pojawiła się przy okazji ślubu brytyjskiego księcia Harry’ego. Grafika udostępniona na Facebooku przedstawiała krzesło o nazwie Harry. Grafice towarzyszył wymowny napis: „Nie martw się, Harry jest wciąż dostępny”. IKEA udowodniła, że z tak poważnych wydarzeń, jak królewski ślub, można zażartować w gustowny i elegancki sposób, przy okazji reklamując swój produkt. 

Bez względu na to, czy zechcesz oddziaływać na emocje, czy postawisz na marketing w czasie rzeczywistym – pamiętaj o autentyczności! Kreuj przekazy reklamowe zgodne z misją i wizją Twojej marki, słuchaj swoich odbiorców i bądź wiarygodny. Nie zapominaj o kreatywności i zaangażowaniu. Stosując się do tych kilku prostych zasad, zawsze będziesz wiedział, jak zrobić reklamę produktu, która odniesie sukces!

Zadzwoń Panel klienta Kontakt