Działalność w branży e-commerce łatwo rozpocząć. Jednak zbudować popularność i przetrwać wśród tak licznej i silnej konkurencji to większe wyzwanie. Kluczem do sukcesu, obok doskonałej oferty i znakomitej obsługi klienta, jest przemyślana, wyróżniająca się promocja. Jak reklamować sklep internetowy, żeby odnieść rynkowy sukces?
Jak reklamować sklep internetowy za pomocą Google?
Google to bezapelacyjny lider wśród wyszukiwarek w Polsce. Udział Google w rynku wynosi ponad 95%, co oznacza, że zdecydowana większość Polaków szuka treści w internecie za jego pośrednictwem. Dlatego marka, która chce zbudować rozpoznawalność, powinna zadbać o odpowiednią widoczność w tej wyszukiwarce. Kluczem do sukcesu jest strategiczne pozycjonowanie serwisu według fraz kluczowych odpowiadających działalności sklepu internetowego. Dzięki temu potencjalni klienci po wpisaniu konkretnych słów w wyszukiwarce będą mogli trafić na stronę marki.
Jak inaczej reklamować sklep internetowy w Google? Warto wykorzystać reklamy Google Ads – tekstowe i graficzne, a także przekazy promocyjne na portalach zewnętrznych.
Szukasz skutecznego sposobu na reklamę swojego sklepu internetowego?
Znamy sprawdzone i skuteczne sposoby, które przyciągną nowych klientów!
Jak reklamować sklep internetowy w social mediach?
Media społeczne to ważne narzędzie promocyjne. Za pośrednictwem social mediów możemy dotrzeć do setek, a nawet tysięcy osób zainteresowanych naszą ofertą.
Marka, która chce zdobywać klientów i odnosić sukcesy na rynku, musi zbudować pozytywny wizerunek w social mediach. Jak to zrobić? Przede wszystkim należy zadbać o jakość publikowanych treści. Posty w mediach społecznościowych muszą być ciekawe, dopasowane do grupy docelowej, wyróżniające się na tle konkurencji. Marka musi zadbać o spójność swoich przekazów, autentyczność i systematyczność. Powinna angażować się w budowę długofalowych relacji ze swoimi odbiorcami, opartych na zaufaniu i lojalności.
Jak reklamować sklep internetowy w mediach społecznościowych? Dobrym sposobem na budowę rozpoznawalności marki jest inwestycja w reklamy w social mediach. Starannie przygotowane przekazy udostępniane konkretnym użytkownikom mogą bezpośrednio przełożyć się na konwersję.
Co jeszcze możesz zrobić?
Duży potencjał promocyjny ma content marketing. Prowadzenie bloga firmowego, artykuły sponsorowane na odpowiednich platformach czy inne treści odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO to skuteczny sposób na to, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i budować rozpoznawalność sklepu.
Jak jeszcze reklamować sklep internetowy? Można wykorzystać:
- newslettery,
- reklamy personalizowane,
- marketing rekomendacji,
- współpracę z twórcami internetowymi.