Nawigacja

Formy reklamy internetowej: jak wybrać właściwą?

Online marketing
formy reklamy internetowej

Wraz z rozwojem Internetu zmieniają się formy reklamy. Aby nie pozostać w tyle, warto śledzić trendy, techniki i strategie marketingowe. Sprawdź, jak zaplanować skuteczną kampanię reklamową!

Sprawdzone metody pozyskiwania klientów

Niezmienną popularnością cieszy się reklama natywna, która pomaga zdobyć zaufanie grupy docelowej. Promuje produkt lub usługę, które służą rozwiązaniu problemów konsumentów. Nie skupiasz się tutaj na usilnym namawianiu użytkowników do skorzystania z Twojej oferty, lecz publikujesz interesujące i merytoryczne treści. Wymieniając formy reklamy, warto również wspomnieć o graficznej. 

Do tej kategorii zaliczamy banery, pop-upy (wyskakujące okienka) i landing page’e. Przyczyniają się do większej świadomości marki, dzięki czemu pomagają dotrzeć do klientów, którzy nie słyszeli o Twojej firmie. Proponowane formy reklamy sprawdzą się także w kampaniach remarketingowych. W ten sposób możesz zachęcić użytkowników, którzy zajrzeli na Twoją stronę, ale nie zdecydowali się na zakup.

Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji?

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

Popularne formy reklamy

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie-jak reklamować firmę w Internecie. Przede wszystkim zwróć uwagę na to, żeby dostosować swoją kampanię do potrzeb i oczekiwań klientów. Zanim przystąpisz do pracy, zastanów się, jaki cel przyświeca Twojej reklamie.

Przedsiębiorcy mają też do wyboru inne formy reklamy, spośród których szczególne miejsce zajmuje:

  • optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek (SEO),
  • marketing w wyszukiwarkach (SEM).

Z najnowszych badań wynika, że statystyczny Polak spędza około 2 godziny w mediach społecznościowych. Nic więc dziwnego, że firmy starają się w ten sposób dotrzeć do swoich klientów. Aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji (ROI), warto przeprowadzić testy A/B krótkoterminowych kampanii na różnych platformach. W ten sposób można zweryfikować, jakie formy reklamy w social media skłaniają użytkowników do zaangażowania. Regularnie monitoruj liczbę polubień, komentarzy i udostępnień, dzięki czemu dowiesz się, które posty wzbudzają największe emocje.

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, reklama firmy w Internecie naprawdę Ci się opłaci. W ten sposób dotrzesz do osób, które rzeczywiście są zainteresowane Twoim produktem lub usługą. Wybierając kanały marketingowe, upewnij się, że pasują do specyfiki Twojej firmy i preferencji potencjalnych klientów. 

Zadzwoń Panel klienta Kontakt