EVP employer branding – co o nim wiesz?

PR
Commplace agencja PR

EVP employer branding jest integralną częścią każdego nowoczesnego miejsca pracy. To kompleksowy ekosystem wartości, wsparcia i uznania, które firma zapewnia swoim pracownikom, aby mogli wykorzystać swój prawdziwy potencjał. EVP pomaga firmom w pozyskiwaniu i zatrzymywaniu najlepszych talentów na rynku, a także w zwiększaniu zaangażowania pracowników. Bez solidnej propozycji pakietu korzyści oferowanego pracownikom, ciężko będzie znaleźć odpowiednich ludzi, a Ci przecież są największym aktywem każdej organizacji.

Na świecie istnieje mnóstwo firm i wiele z nich zajmuje się podobnymi rzeczami. Jednak pracownicy marzą o pracy tylko w niektórych. Co powoduje, że właśnie te a nie inne organizacje przyciągają do siebie ludzi jak magnes? Tym bardziej, że obecnie pracownicy mają mnóstwo opcji i są bardzo wymagający przy wyborze pracy? Sekret tkwi w EVP employer branding.

Pozyskuj i zatrzymuj najlepsze talenty na rynku.

Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc.

Co to jest EVP (Employee Value Proposition)? 

Najprościej mówiąc to pakiet korzyści, który obejmuje wszystko to, co pracodawca robi, aby przyciągnąć i zatrzymać pracowników. Pod tym pojęciem zawierają się wszystkie wynagrodzenia, świadczenia, nagrody i przywileje wynikające z bycia pracownikiem danej organizacji. EVP employer branding to zasadnicze powody, dla których pracownik chce pracować tam gdzie pracuje, a nie szukać zatrudnienia gdzie indziej. EVP w employer branding definiowano kiedyś jako zestaw korzyści pieniężnych i niepieniężnych zapewnianych przez organizację jej pracownikom w zamian za ich umiejętności, możliwości i doświadczenie, które wnoszą do organizacji. Jednak ta definicja jest raczej przestarzała.

Nowoczesna definicja tego pojęcia oznacza ekosystem wsparcia, uznania i wartości, które pracodawca zapewnia pracownikom po to, by umożliwić im jak najlepsze wykorzystanie ich potencjału w pracy. EVP nie powinien być traktowany jako transakcja dwustronna, ale jako kompleksowy zestaw wartości, jakie oferuje pracodawca. Wartości, które zwiększają zaangażowanie pracowników i wydobywają z nich to, co najlepsze. Skutecznie zaplanowany i realizowany pakiet korzyści pomaga organizacjom i specjalistom ds. rekrutacji w tworzeniu silnej marki pracodawcy.

EVP – employer branding bez tajemnic 

EVP employer branding wzięło swoją nazwę od funkcjonującego w marketingu pojęcia Unique Value Proposition. UVP to unikatowa wartość, jaką firma zapewnia klientom. Coś, co odróżnia ją od konkurencji. Z kolei EVP to wyjątkowa wartość, jaką firma oferuje pracownikom. Może pomóc przyciągnąć nowych pracowników, których cele i wartości są zgodne z celami i wartościami organizacji. Pracowników, którzy identyfikują się z firmą i jej celami.

57% rekruterów twierdzi, że ich największym wyzwaniem jest odróżnienie ich firmy od konkurencji. Musisz wiedzieć, że Twoja organizacja ma EVP employer branding, niezależnie od tego, czy jest świadomie kształtowane, czy nie. Jeśli organizacja nie pracuje nad tym, aby było ono zgodny z celami firmy, może to być jeden z wielu powodów, dla których nie przyciąga i nie zatrzymuje odpowiednich pracowników. Tymczasem firmy, które skutecznie je realizują, mogą zmniejszyć roczną rotację pracowników o prawie 70% i zwiększyć zaangażowanie nowych pracowników o prawie 30%.

Jak wypracować skuteczne EVP? 

Employer branding ma kluczowe znaczenie dla przyciągania przez organizację najlepszych talentów. Dobrze opracowane EVP oferuje przekonującą odpowiedź na pytanie – dlaczego wysoce utalentowana osoba miałaby zdecydować się na współpracę z nami? Zaprojektowanie pakietu wartości, który jest unikalny dla Twojej organizacji, znacznie poprawi pozyskiwanie i utrzymanie talentów. Zapewni Ci przy tym opinię pracodawcy, który ma przewagę nad konkurencją. 

Aby wypracować skuteczne EVP employer branding musisz się dowiedzieć, jakie jest postrzeganie – zarówno na rynku, jak i wewnątrz – tego, co oferuje Twoja marka. Następnie sprawdź co z tego jest już zgodne z faktycznymi celami i wizją firmy. Co można ulepszyć, aby lepiej odzwierciedlać jej wizję i kulturę. Zastanów się, jaką kulturę firmy chcesz wspierać. Dowiedz się, jakie korzyści są ważne dla profilu pracownika, którego chcesz przyciągnąć. Pamiętaj, aby uzyskać również informacje od obecnych pracowników na temat korzyści, które byłyby dla nich cenne. 

Firmy powinny być przygotowane na rozważenie zmiany oferowanych świadczeń, aby były one bardziej zgodne z celami, wartościami i potrzebami pracowników. Trzeba wziąć pod uwagę także te trudne do oszacowania elementy, które przynoszą wartość pracownikom, takich jak ambitna praca, interesująca kultura firmy i wartości, które są zgodne z ich osobistymi celami. Bardzo ważna jest odpowiednia komunikacja wewnętrzna w firmie. Pracownicy muszą być świadomi tego, co oferuje im pracodawca, aby móc w tym uczestniczyć i móc to doceniać. 

Tylko 23% dyrektorów twierdzi, że ich firmy doskonale dostosowują cele pracowników do celów korporacyjnych. Upewnij się więc, że kierownictwo Twojej organizacji jest aktywnie zaangażowane w rozwój EVP. Kolejnym krokiem jest zintegrowanie go z postrzeganiem marki na zewnątrz i doświadczeniami klientów. Dobrze przemyślane EVP jest też połączone z pakietami wynagrodzeń oraz przekazywane w sposób spójny i skuteczny. Pamiętaj, że nawet jeśli firma nie tworzy i nie wspiera tego, co składa się na pakiet wartości, nie oznacza to, że on nie istnieje. Po prostu nie jest aktywnie zarządzany.

Znaczenie EVP w employer branding 

W dobie dużej konkurencji EVP employer branding szybko staje się ważnym narzędziem przyciągania najlepszych talentów. Dzisiaj nie tylko firmy wybierają, kto będzie dla nich pracował. Pracownicy mają również sporo możliwości wyboru pracodawcy. Ten wybór rośnie, ponieważ narzędzia rekrutacyjne online sprawiają, że oferty pracy na całym świecie są dostępne wszędzie dla prawie każdego. Employer branding to sposób, w jaki firmy komunikują swoją kulturę i wartości na zewnątrz. Za pośrednictwem mediów społecznościowych, treści reklamowych itd. Dzięki temu docierają ze swoim przekazem do właściwych ludzi, którzy chcą dla nich pracować, myśląc: „Wow! Ta firma chce tego samego co ja, a moje doświadczenie pomoże mi zrealizować mój własny cel”. 

Wiele z EVP można przekazać za pośrednictwem ogłoszeń o pracę, angażujących treści na stronie internetowej, marketingu w mediach społecznościowych. Wszystko to przyczynia się do budowania silnej marki pracodawcy. Według raportu LinkedIn Global Recruiting Trends, ponad 80% liderów biznesowych przyznaje, że employer branding ma znaczący wpływ na ich zdolność do zatrudniania talentów. Z raportu wynika również, że chociaż prawie 70% budżetów rekrutacyjnych jest wydawanych głównie na publikowanie ogłoszeń o pracę, narzędzia rekrutacyjne i agencje rekrutacyjne, liderzy talentów określają branding pracodawcy jako najważniejszy obszar, w który chcieliby inwestować więcej. Stworzenie dobrego EVP employer branding to z pewnością coś, od czego warto zacząć.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt