Etisoft – producent i dostawca etykiet, elementów funkcyjnych oraz nowoczesnych rozwiązań inżynierskich dla Przemysłu 4.0. Firma z ponad 25-letnim doświadczeniem. Rok temu wprowadziła w życie nową strategię marketingową. Firma m.in. przeszła rebranding, a nowe logo podkreśla jej innowacyjność i profesjonalizm. Jak wprowadzenie tej strategii wpłynęło na wizerunek spółki? Jakie działania podjęto w jej ramach? Pytamy o to Tatianę Kuder, Kierownika Działu Rozwoju Sprzedaży w firmie Etisoft.
„Od etykiet do Przemysłu 4.0” – to wizja firmy, która wyraża nową strategię Etisoftu. Proszę opowiedzieć jakie są dziś główne filary działania firmy. Jak zdefiniowana jest tożsamość marki Etisoft?
Etisoft znaczy więcej
Filarem naszej działalność jest od samego początku i nadal pozostaje produkcja etykiet i oznaczeń przemysłowych. Rozwijamy ten obszar inwestując w nowe maszyny, wprowadzając nowoczesne technologie druku i wycinania, nowe produkty czy rozwiązania z zakresu automatycznej identyfikacji.
Tożsamość naszej marki mocno definiuje nasza misja – „Bezpieczna współpraca – ciągły rozwój”. Stale obserwujemy dynamicznie zmieniające się uwarunkowania rynkowe.
Dopasowujemy modele współpracy zarówno do nowych warunków jak i do wymagań branż, z którymi współpracujemy.
Działamy z myślą o zapewnieniu naszym klientom bezpieczeństwa dostaw, utrzymując jednocześnie najwyższą jakość dostarczanych produktów.
Rozwijamy ofertę, podążając za potrzebami klientów. Tak powstały m.in. nowe rozwiązania wspierające automatyzację procesów produkcyjnych i logistycznych, czyli systemy intralogistyczne, bazujące na wózkach AGV czy robotach AMR oraz systemy automatycznej kontroli jakości, oparte o systemy wizyjne. Naszą drogę wytycza wizja firmy – od etykiet do Przemysłu 4.0.
Nowa strategia biznesowa przełożyła się na bardziej aktywne działania w obszarze marketingu i PRu. Od czego się zaczęło?
Przyjęta strategia marketingowa uwzględniała szereg etapów – dobrze zaplanowanych i wdrażanych krok po kroku. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian poprzedziła weryfikacja aktualnych działań firmy, czyli audyt i analiza. Jednym z kluczowych obszarów było zaprojektowanie nowoczesnej strony internetowej. Miała wspierać i budować silną, rozpoznawalną markę ETISOFT. Zależało nam także na utrzymaniu wizerunku dynamicznej firmy, zatrudniającej profesjonalistów. Strona www miała być przy tym spójna z wizerunkiem Etisoft – firmy nowoczesnej i nieustającej w rozwoju.
Przeszliśmy także rebranding marki. Naszym celem było nie tylko odświeżenie wizerunku. Jesteśmy nowoczesną firmą z ambicjami, za którą stoją także doświadczenie i wiedza z zakresu nowych technologii. Koncentrujemy się na ciągłym rozwoju firmy, jej pracowników i produktów. Regularnie rozszerzamy rynki zbytu i stanowimy ważny głos w branży, będąc kreatorem zachodzących w niej zmian, a nie tylko obserwatorem i uczestnikiem. Nowe logo jest spójne z pożądanym wizerunkiem naszej firmy. Podkreśla naszą innowacyjność i profesjonalizm.
Poprzez obraną strategię marketingową pokazujemy także klientom nasze biznesowe podejście, nowe produkty i usługi. Nasze działania marketingowe służą temu, aby klienci poznali ich zakres i skuteczność w rozwiązywaniu ich problemów.
Z jakich narzędzi marketingowych korzysta Etisoft i które są najbardziej skuteczne?
Mając nowoczesną stronę www poszliśmy za ciosem. Uruchomiliśmy także stronę internetową dla klientów z Węgier, a na polskiej witrynie wprowadziliśmy m.in. strefę wiedzy – ETISIDE. Content hub pomaga nam wzmacniać naszą pozycję jako eksperta, poprzez regularne publikowanie treści, w których dzielimy się wiedzą. Od listopada 2020 r. co miesiąc ukazuje się 6 nowych wpisów. Zaangażowaliśmy w jego tworzenie naszych product managerów. Autorski blog to potężna baza informacji na temat oferowanych przez nas rozwiązań – ich funkcjonalności i obszarów, w jakich ich zastosowanie przynosi wymierne korzyści.
Biorąc pod uwagę liczbę odsłon (we wrześniu 2 072), użytkownicy sieci chętnie sięgają do naszych materiałów. Ponadto informacje o firmie, jej produktach i usługach, trafiają do naszych obecnych i przyszłych klientów także dzięki szerokiej współpracy z mediami. Od początku roku – m. in. dzięki temu, że opinie naszych specjalistów są cenione na rynku – pozyskaliśmy ok. 500 publikacji w mediach branżowych. Ich ekwiwalent wynosi w sumie ponad 900 tys. zł, co oznacza, że taką kwotę należałoby przeznaczyć na wykupienie publikacji płatnych na portalach. Kolejnym obszarem, w którym prężnie działamy, jest kanał LinkedIn. Doceniamy to narzędzie w komunikacji z naszą grupą docelową. Widzimy także wymierne efekty, jakie przynosi reklama poprzez Google Ads. W porównaniu do września 2020 uzyskaliśmy wzrost użytkowników na poziomie ok 30%. Niemniej żadne z tych działań nie byłoby skuteczne, gdyby zostało wdrożone bez pozostałych. Dzięki przemyślanej strategii osiągamy efekt synergii.
Sklep internetowy w obszarze przemysłu nie jest powszechnym rozwiązaniem. W szczycie pandemii zdecydowali się jednak Państwo na jego uruchomienie. Czy to rozwiązanie się sprawdza?
Sklep internetowy to nowy i rozwijający się kanał sprzedaży firmy Etisoft. Skierowany jest do klientów, którzy poszukują etykiet czy urządzeń Auto ID do samodzielnego znakowania a także identyfikacji produktów. Sklep powstał w dobie pandemii jako kanał dystrybucji naszych produktów z grupy Personal Protection – samoprzylepnych maseczek MASTICK oraz uchylnych przyłbic ochronnych, które nadal są w ofercie sklepu. W tej chwili rozwijamy ofertę sklepu o elementy służące samodzielnemu znakowaniu produktów czy miejsc (etykiety COVID). Klienci znajdą tam zarówno zestawy etykiet przygotowane pod konkretne zastosowania, etykiety antykradzieżowe, metki tekstylne czy urządzenia do ich zadruku. Poprzez sklep – w którym towar dostępny jest od ręki – chcemy umożliwić szerokiemu gronu odbiorców szybki dostęp do najczęściej stosowanych etykiet i oznaczeń. Pozyskujemy coraz więcej klientów, co jest najlepszym dowodem na to, że nasz sklep zaspokaja realne potrzeby.
Co uznaje Pani za największy sukces Etisoft w ostatnim roku?
Od prawie 30 lat zajmujemy się produkcją i dostarczaniem etykiet oraz oznakowań. W zakresie naszego core businessu marka Etisoft jest rozpoznawalna na rynku i silnie kojarzona. Chcieliśmy szeroko pokazać, że Etisoft dziś znaczy więcej. To już nie tylko etykiety. Wymienione przeze mnie wcześniej działania marketingowe, podjęte przez nas w ciągu ostatniego roku, pozwoliły na pojawienie się Etisoftu w świadomości naszych klientów również jako dostawca systemów wspierających automatyzację produkcji i logistyki.
Jesteśmy dumni z tego, jak skutecznie udało się nam – jako nowemu graczowi – wejść na rynek rozwiązań dla Przemysłu 4.0. Obserwujemy wzrost zainteresowania naszymi rozwiązaniami u klientów zagranicznych, co świadczy o dojrzałości oferowanych przez nas produktów. Potwierdza także, że obrany kierunek rozwoju był i jest słuszny. To, że jesteśmy nie tylko dystrybutorem, ale przede wszystkim projektantem, producentem i dostawcą – zostało zauważone i docenione.
Nasze roboty mobilne AGV zostały wyróżnione w konkursie „Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu, Produkcji 2020”, organizowanym przez wydawnictwo „Eurologistic”. Co więcej – udało nam się zaistnieć w gronie największych dostawców robotów mobilnych. Zostaliśmy zaproszenie do udziału w raporcie „Roboty przemysłowe 2021-2022”, opublikowanym przez dwumiesięcznik Control Engineering.
Sukcesów w ubiegłym roku było sporo. Nie spoczywamy jednak na laurach. Już pracujemy nad nowymi rozwiązaniami w zakresie Przemysłu 4.0 – tym razem dedykowanymi do bardzo wymagających obszarów – chłodni i mroźni.
Biorąc pod uwagę to, co osiągnęliśmy dotychczas i to, co mamy w planach, jesteśmy na dobrej drodze do tego, aby na stałe wpisać się w Przemysł 4.0. Codziennie robimy wszystko, aby to osiągnąć.