Zastanawiasz się, co to jest cold mailing i czym różni się od spamu? Niejednokrotnie wystarczy jeden błąd, aby odbiorca wyrobił sobie złe zdanie na temat firmy. Szukasz podpowiedzi, jak stworzyć cold email, który pomoże nawiązać kontakt z potencjalnym klientem. Przygotowaliśmy dla Ciebie garść wskazówek!
Czy cold mailing jest zgodny z RODO?
Wiele osób ma wątpliwości, czy cold mailing jest legalny. Specjaliści traktują go jako formę marketingu bezpośredniego. Ponadto przypominają, że cold maile to spersonalizowane wiadomości wysyłane do konkretnych osób. Aby uniknąć nieprzyjemności, zadbajmy o to, aby potencjalny klient wyraził zgodę na przesyłanie mu informacji handlowej za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Eksperci twierdzą, że cold mailing jest mniej uciążliwy i nachalny niż cold call, w związku z tym odbiorcy patrzą przychylniej na naszą ofertę. Aby poprawić współczynnik konwersji, warto precyzyjnie określić grupę docelową. Zanim wyślemy e-maila, upewnijmy się, że trafi do właściwej osoby. Z kolei spamem wysyłane niechciane wiadomości. W tym przypadku nadawca nie zastanawia się, czy odbiorca będzie zainteresowany jego ofertą. Nie określa grupy docelowej, ani nie sprawdza, czy taki adres e-mail istnieje.
Jak pozyskać klientów za pomocą cold maili?
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy warto realizować outbound marketing. Zaliczamy do niego wszelkie formy bezpośredniego kontaktu z klientem, czyli spotkania z przedstawicielem handlowym, mailing, wiadomości SMS i cold calling. Ważną rolę odgrywa też outbound w Internecie, który obejmuje chat online, powiadomienia web push, linki sponsorowane i reklamy pop=up.
Zastanawiasz się, jak prowadzić mailing reklamowy, aby zainteresował odbiorców i zachęcił ich do zakupu? Przede wszystkim nie traktuj go jedynie jako narzędzie do pomnażania zysków, lecz także szansę na budowanie wartościowych relacji z potencjalnymi lub obecnymi klientami. W tym celu powinieneś dostarczać subskrybentom wartościowe informacje, które ułatwią im realizację celów.
Cold mailing to nie lada wyzwanie.
Skontaktuj się z nami i zaplanuj skuteczną kampanię reklamową!
Cold mailing skupia się tylko na tych odbiorcach, rzeczywiście zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Proponowana forma marketingu jest skalowalna. To oznacza, że możesz łatwo sprawdzić, czy dotychczasowe działania przyniosły spodziewane efekty. W razie potrzeby możesz wprowadzić niezbędne poprawki.