Nawigacja

Agencja social media – czy wiesz, jak działa?

Online marketing

Agencja social media zajmuje się prowadzeniem profili marki w mediach społecznościowych. Odpowiada za budowanie świadomości marki, jej plan contentowy oraz zaangażowanie społeczności. Najważniejsze zadania agencji social media są powszechnie znane, ponieważ obejmują wszystkie działania związane z portalami społecznościowymi. Chcemy przybliżyć Ci w jaki sposób działa taka firma oraz na co należy zwrócić uwagę podczas współpracy.

Czego się dowiesz z artykułu?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co tak naprawdę robi agencja social media? W dobie cyfryzacji, social media stały się kluczowym narzędziem marketingowym. Agencje specjalizujące się w tej dziedzinie odgrywają kluczową rolę w budowaniu wizerunku marki online. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie zajmuje się agencja social media, jakie zadania wykonuje oraz jakie są Twoje obowiązki jako przedsiębiorcy podczas współpracy z taką agencją. Przekonasz się również, dlaczego współpraca to słowo klucz i jak znaleźć odpowiednią agencję dla swojego biznesu.

Dowiesz się także, na co warto zwrócić uwagę, definiując swoje oczekiwania, dlaczego Twoje zaangażowanie jest niezbędne oraz jakich efektów możesz się spodziewać po rozpoczęciu współpracy. Na koniec rozwiejemy wątpliwości dotyczące kosztów związanych z korzystaniem z usług agencji social media. Zapraszamy do lektury i odkrycia, jak agencja social media może przyczynić się do sukcesu Twojej firmy w sieci.

Media społecznościowe zyskały imponującą popularność w bardzo krótkim czasie. To, co wyróżnia je na tle innych witryn, to przede wszystkim znaczne możliwości ingerowania użytkowników w ich wygląd oraz możliwość tworzenia własnych profili i treści. Agencja social media pomaga markom w opanowaniu podstawowych zasad, które rządzą mediami społecznościowymi oraz wpływa na ich widoczność w sieci.

Chcesz zwiększyć zasięg wśród użytkowników social mediów?

Wiemy, jak to osiągnąć!

Co to jest agencja social media?

Agencja social media ma węższy zakres zadań niż agencja PR. Zajmuje się bowiem wszystkimi aspektami związanymi z prowadzeniem profili w mediach społecznościowych marki. Oznacza to, że skupia się nie tylko na samym publikowaniu postów. Również na przygotowaniu oraz wdrożeniu planu contentowego, przygotowaniu treści oraz promowaniu ich za pomocą Social Media Ads.

Agencja social media przejmuje od przedsiębiorcy wszystkie elementy związane z jego profilami w kanałach komunikacyjnych. W ten sposób Ty, jako właściciel firmy możesz skupić się na jej rozwoju oraz planowaniu kolejnych etapów marketingowych.

Agencja social media zajmuje się szeroko pojętą obsługą mediów społecznościowych. Warto zauważyć, że nie są to wyłącznie elementy, które widzi zdecydowana większość obserwatorów kont w serwisach. Jest to:

  • stała komunikacja z klientami i odbiorcami,
  • tworzenie planu contentowego,
  • odpowiedzialność za odpowiadanie na wiadomości klientów,
  • tworzenie reklam w SM Ads.

Wszystkie te elementy składają się na prowadzenie profili marek w mediach społecznościowych w możliwie najbardziej interesujący, a tym samym skuteczny sposób.

W jaki sposób działa agencja social media?

Działania agencji social media opierają się na ścisłej współpracy pomiędzy poszczególnymi zespołami, które razem budują firmę. Konieczne jest, żeby nad jednym postem sprawowało kontrolę kilka osób. Każda z nich jest odpowiedzialna za inny jego aspekt.

Nad publikacją jednego postu w mediach społecznościowych może dopracować od 2 do nawet 4 osób. Każda z nich spełnia ściśle określone zadanie, które ma na celu pełne dopracowanie treści, grafik oraz tagów znajdujących się pod zdjęciem.

Nad wszystkim czuwa dodatkowo osoba, która jest odpowiedzialna za ogólną, ostateczną ocenę wykonanej pracy oraz wprowadzenie ewentualnych poprawek, które są konieczne do prawidłowego odbioru treści.

Współpraca pomiędzy działami

Dlaczego nad jednym postem nie może pracować tylko jedna osoba? Freelancerzy w podobny sposób osiągają satysfakcjonujące wyniki. Do takich oraz podobnych pytań są przyzwyczajeni wszyscy, którzy pracują w agencji social media od dłuższego czasu. Jednak tutaj warto zadać zupełnie inne pytanie.

Czy to jest możliwe, żeby jedna osoba była jednocześnie specjalistą od grafiki, treści oraz komunikacji marketingowej? O ile dwa ostatnie elementy można połączyć w jedną specjalizację, tak niezwykle rzadko można spotkać kogoś, kto równie doskonale przygotowuje grafiki jak i podpisy pod nimi.

Posty, które przygotowuje agencja social media powinny być dopracowane w każdym, nawet najmniejszym szczególe. To od nich zależy w znacznym stopniu powodzenie strategii marketingowych oraz zadowolenie klienta, czyli Ciebie.

Jeżeli zarówno treść, jak i grafika będą dopracowane we wszystkich szczegółach, istnieje znaczni większa szansa na pełne wykorzystanie potencjału postów. Zostanie on zauważony oraz wywoła reakcję. Zarówno tych, którzy zwracają szczególną uwagę na treść jak również osób, które są zwolennikami atrakcyjnych grafik.

Jakie zadania ma agencja social media?

Jednym z zadań agencji social media, które jest bezpośrednio widziane przez użytkowników jest publikowanie treści na profilach marki. Specjaliści od copywritingu oraz grafiki współpracują ze sobą w ścisły sposób tak, aby stworzyć wartościowy efekt końcowy.

Kolejnym bardzo istotnym elementem prowadzenia profilu w mediach społecznościowych jest zadbanie o opracowanie oraz realizację planu contentowego we wszystkich kanałach komunikacyjnych przedsiębiorstwa.

Jeżeli wypuszczasz na rynek nowy produkt bądź usługę, w Twoich mediach społecznościowych powinny pojawiać się spójne informacje na ten temat. Umożliwi to otarcie do wszystkich Twoich potencjalnych klientów, którzy obserwują Twoje profile w różnych serwisach. Jeżeli plan contentowy jest odpowiednio przygotowany oraz dopracowany w wielu szczegółach, z pewnością doceni to wielu użytkowników, którzy zauważą znaczą poprawę spójności w komunikacji marki.

Kolejnym zadaniem agencji social media jest publikowanie reklam w SM Ads. Jest to ważne zadanie, ponieważ umożliwia pozyskiwanie nowych odbiorców, którzy trafiają na Twój profil dzięki reklamom.

Obecnie użytkownicy Internetu są coraz bardziej świadomi oraz samodzielnie dobierają treści, które ich interesują. Dlatego treść reklamy powinna być chwytliwa oraz wartościowa, a sam post koniecznie musi dostarczać cennych informacji użytkownikowi.

Dzięki zastosowaniu tych zasad obserwatorzy będą chętniej podawać dalej Twoją reklamę, aż trafi ona do wystarczająco dużej liczby odbiorców, przynosząc Ci sukces marketingowy.

Na czym polega opieka nad mediami społecznościowymi?

Opieka nad mediami społecznościowymi marki to jest zadanie, jakim wyróżnia się agencja social media na tle innych firm marketingowych. Odpowiada ona za prowadzenie profili w skuteczny oraz angażujący sposób.

Pod tym hasłem kryją się wszystkie zadania, jakie są powierzane osobom odpowiedzialnym za media społecznościowe. Konieczne jest tworzenie postów, angażujących story oraz rolek, które będą chętnie oglądane.

Dzięki temu, że za Twój profil odpowiadają specjaliści, którzy są ekspertami w swoich dziedzinach można ze spokojem stwierdzić, że z pewnością wybije się on na tle innych, które są dostępne w serwisach społecznościowych.

Tworzenie kampanii social media Ads

Przez długi czas jedynym znanym źródłem pozyskiwania odbiorców w Internecie były kampanie Google Ads. Polegają one na opłatnych wyświetleniach Twojej strony najwyżej w wyszukiwaniach Google.

Jednak wraz z rozwojem mediów społecznościowych coraz większą popularnością cieszą się Social Media Ads. Są to reklamy w mediach społecznościowych, które pojawiają się w postaci sponsorowanych, płatnych postów oraz kafelków story.

Jeżeli reklama w mediach społecznościowych zostanie odpowiednio przemyślana oraz wykonana z dbałością o jej treść, może generować znaczny ruch na Twoim profilu.

Jest to jedno z najważniejszych zadań agencji social media. Zadbać o to, żeby do Twojego profilu dotarło możliwie najwięcej osób dzięki reklamom zamieszczanym w SM.

Tworzenie planu contentowego

Opracowanie wartościowego content planu jest równie ważne oraz czasochłonne, jak jego realizacja. Należy ściśle ustalić jakie kampanie będą następowały po sobie oraz zadbać o możliwie najlepsze dla nich warunki.

W praktyce oznacza to, że agencja social media musi skoordynować pracę Twoich mediów społecznościowych z wypuszczanymi przez Ciebie produktami oraz oferowanymi nowymi usługami.

Jeżeli w mediach pojawią się informacje na temat nowego produktu, powinny być one odpowiednio wyeksponowane. Aby było to skuteczne, należy poświęcić pewien odcinek czasu na content związany bezpośrednio z promocją.

Dlatego tak istotne jest, aby posiadać odpowiednio dopracowany plan contentowy. Dzięki temu możliwe jest dopracowanie wszystkich szczegółów oraz zadbanie o jak najlepszy odbiór przekazów w mediach społecznościowych przez Twoich odbiorców.

Specjaliści od treści oraz graficy

Posty w mediach społecznościowych to połączenie doskonałej grafiki oraz tekstu, który opisuje sytuacje oraz wprowadza odbiorcę we właściwy nastrój.

Aby zachować skuteczność publikowanych treści, agencja social media powinna zatrudniać ekspertów, którzy specjalizują się w przygotowywaniu tekstów, którzy ściśle współpracują z grafikami.

Połączenie pracy specjalistów będzie skutkowało doskonale angażującymi postami, które zostaną zauważone oraz docenione przez Twoich odbiorców.

Im mocniej angażujące są treść, które agencja social media publikuje na profilach Twojej marki tym więcej osób z chęcią obserwuje Twoje postępowanie oraz kroki, jakie stawiasz w kierunku rozwoju przedsiębiorstwa.

Jakie są obowiązki przedsiębiorcy podczas współpracy z agencją social media?

Jako przedsiębiorca jesteś klientem agencji social media. Specjaliści, którzy pracują w danej organizacji przygotowują oraz wdrażają w życie plan publikacji w Twoich mediach społecznościowych.

Jednak po Twojej stronie jako klienta również znajdują się pewne obowiązki, z których powinieneś się wywiązać, jeżeli zależy Ci na wartościowej współpracy opartej na wzajemne komunikacji.

Odpowiednie wypełnienie briefu

Wielokrotnie powtarzamy, że wypełnienie briefu podczas współpracy z agencją marketingową to znaczący krok w kierunku udanej współpracy pomiędzy przedsiębiorcami. Jednak, dlaczego jest on tak bardzo istotny?

Jeżeli prawidłowo oraz dokładnie wypełnisz brief, jaki dostałeś od agencji, masz szansę przekazać specjalistom od mediów społecznościowych wszystkie informacje w jednej wiadomości. Wystarczy, że wyczerpująco odpowiesz na wszystkie ich pytania.

W ten sposób możesz cieszyć się spokojem oraz brakiem nagłych telefonów z prośbami o doprecyzowanie pewnych szczegółów. Prowadząc media społecznościowe konkretnej marki, eksperci potrzebują bardzo szczegółowych danych. Tak, żeby móc je następnie przekazywać do odbiorców w określonej, ustalonej formie.

W briefie znajduje się również miejsce na wypisanie Twoich oczekiwań względem współpracy z agencją social media. Możesz tutaj zawrzeć wszystkie swoje nadzieje oraz plany związane z prowadzeniem mediów społecznościowych.

Jeżeli zakładasz, że część contentu, jaki będzie się pojawiał będzie tworzony przez Ciebie, o tym również warto poinformować w briefie. W ten sposób osoby, które są odpowiedzialne za stworzenie planu contentowego będą wiedziały, aby uwzględnić to w kalendarzu publikacji.

Jak widzisz, brief jest rzeczywiście niezwykle istotny. Pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, który musiałbyś poświęcić na odpowiadanie na dodatkowe pytania. Umożliwia on również szybką pracę agencji social media, ponieważ specjaliści mogą pracować bez konieczności zadawania dodatkowych, uzupełniających pytań.

Oczekiwanie na odpowiedź może znacząco opóźniać postęp prac. Szczególnie jest to ryzykowne, jeżeli jest ona konieczna do udzielenia informacji klientowi. Dlatego pamiętaj, żeby w briefie odpowiedzieć szczegółowo na wszystkie pytania. Ma to na celu jak najlepsze opracowanie strategii marketingowej dla Twojej firmy.

Dlaczego współpraca to słowo klucz?

Nawet najlepiej opracowany oraz wypełniony brief projektowy nie jest w stanie przewidzieć wszystkich informacji, jakie będą miały miejsce podczas prowadzenia mediów społecznościowych marki.

Może zdarzyć się, że ze strony Twoich klientów padnie pytanie, na które wyłącznie Ty znasz odpowiedź. Wówczas, w trosce o dobro swojej działalności powinieneś możliwie najszybciej odpowiedzieć na wiadomość pracowników agencji social media, którzy chcą uzyskać potrzebne informacje.

Dzięki udzielaniu wszystkich niezbędnych informacji specjalistom od mediów społecznościowych możliwe jest płynne przekazywanie coraz większej dawki wiedzy. Dlatego jeżeli w sposób ścisły współpracujesz z jednym zespołem agencji social media od dłuższego czasu, przychodzi moment, w którym nie muszą zadawać oni żadnych dodatkowych pytań.

Wówczas pozostaje Ci zarządzanie budżetem oraz kontrolowanie efektów, jakie przynosi praca ekspertów nad Twoim profilem.

Pamiętaj, że najchętniej w mediach społecznościowych oglądany jest człowiek. Niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, czy jesteś prezesem korporacji, konieczne jest, aby na Twoim profilu pojawiała się również Twoja twarz.

Najlepsze agencje social media są w stanie wypromować profil oraz doskonale go poprowadzić dzięki doskonale obmyślanemu planowi contentowemu, jednak jest to niezwykle trudne oraz angażujące.

Dlatego zdecydowana większość poleca, aby przynajmniej część contentu była poprowadzona w taki sposób, żeby były w mediach społecznościowych widoczne osoby.

Dlatego jako przedsiębiorca oraz właściciel firmy powinieneś wyrazić zgodę na robienie zdjęć oraz nagrywanie filmów z udziałem twoim lub Twoich pracowników. W ten sposób istnieje możliwość w jeden dzień zdjęciowy przygotowania materiałów promocyjnych na kolejne długie miesiące pracy nad profilem marki w mediach społecznościowych.

Pamiętaj, żeby przed podjęciem współpracy z agencją social media ustalić wspólnie, jakie są założenia marketingowe firmy. Jeżeli chcesz, żeby na profilu znajdowały się wyłącznie treści edukacyjne, koniecznie poinformuj o tym przedstawicieli.

Jeżeli z kolei wyrażasz zgodę na tworzenie zdjęć lub filmów, również powinieneś o tym wspomnieć. Zdarza się, że część agencji social media sugeruje, żeby co pewien czas sam prezes lub właściciel nagrał kilka zdań na story. Wówczas warto sięgnąć po swój telefon oraz przekazać kilka zdań klientom.

Jak znaleźć dobrą agencję social media?

W zależności od indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań klientów dla każdego z nas określenie dobra agencja social media będzie oznaczało coś zupełnie innego.

Jednak istnieje szereg cech charakterystycznych, które wyróżniają dobrej jakości agencję na tle jej konkurencji. Z pewnością będzie Ci znacznie łatwiej określić, która agencja jest najlepsza dla Ciebie, jeżeli przeanalizujesz nasze rady.

Sprawdź, która agencja social media będzie odpowiadała twoim potrzebom dzięki odpowiedzi na kilka prostych pytań. Przeanalizuj w ten sposób wszystkie oferty, które znajdziesz w sieci. Z pewnością uda Ci się określić, czego konkretnie oczekujesz od współpracy oraz wybrać najlepszą opcję.

Samo prowadzenie mediów społecznościowych wymaga bezpośredniego zaangażowania przynajmniej kilku osób. W przypadku agencji social media są to specjaliści od zdjęć, osoby zajmujące się treścią oraz zespół odpowiedzialny za stronę techniczną profilu.

Te wszystkie elementy muszą ze sobą doskonale współgrać, żeby stworzyć przejrzysty oraz spójny efekt profilu marki w mediach społecznościowych. Dlatego koniczne jest, żeby nawiązać współpracę z najlepszą dostępną agencją social media.

Podpowiemy Ci, na co zwrócić szczególną uwagę podczas poszukiwań oraz jak znaleźć najlepszą agencję social media.

Zdefiniuj, na czym Ci zależy

Na czym Ci przede wszystkim zależy w kwestii prowadzenia mediów społecznościowych? Czy jest to wzrost zaangażowania, liczby obserwatorów czy polubieni postów? A może chcesz skupić się na przesyłaniu ruchu z mediów społecznościowych na Twoją stronę internetową?

W zależności od tego, jakie są Twoje cele marketingowe, grupa docelowa działań w social mediach będzie określona w nieco odmienny sposób. Oznacza to, że jeżeli jesteś nastawiony na zaangażowanie odbiorców, wówczas agencja social media skupi się przede wszystkim na obecnych obserwatorach.

Jeżeli twoim celem marketingowym są polubienia rolek oraz postów, wart skupić się na atrakcyjnych zdjęciach oraz ujęciach. Ważne tutaj będą również hasztagi, dobrane pod Twoją grupę docelową.

W tym przypadku grupa docelowa będzie pokrywała się z założeniami marketingowymi Twojej marki. Dlatego zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć ze swoimi produktami, a następnie przekaż te informacje agencji social media.

W przypadku chęci przekierowania ruchu na Twoją stron internetową, warto zadbać o to, żeby był do niej przypięty blog. W ten sposób możesz cały czas przekierowywać swoich odbiorców do nowych wpisów, które będą przynosiły im pewną wartość.

Działania, które mają na celu skoordynowanie wpisów na blogu z publikacjami w mediach społecznościowych wymagają współpracy agencji social media z agencją content marketingu.

Szukając agencji social media sprawdź, w jaki sposób jest kierowana komunikacja w mediach społecznościowych firm, którymi się zajmują poszczególnie przedsiębiorstwa. Jeżeli zauważysz schemat, który odpowiada Twoim oczekiwaniom, warto zapisać konkretną agencję na liście tych, które później sprawdzisz.

Konta społecznościowe agencji social media

Czy to prawda, że szewc bez butów chodzi? Nie w marketingu. Tutaj media społecznościowe oraz strony internetowe agencji reklamowych powinny być ich najlepszą wizytówką. Dlatego prześledź posty agencji social media, której chciałbyś powierzyć swoje profile biznesowe.

Jeżeli agencja social media tworzy content, który zrzesza wokół siebie zaangażowanych obserwatorów, z pewnością jest ona warta uwagi. Podobnie w przypadku umieszczania wartościowych treści we wpisach.

Zwróć szczególną uwagę na publikowane zdjęcia oraz treści i podpisy. Powinny one być spójne oraz razem tworzyć pewną całość, która pokrywa się z założeniami marki oraz jej tożsamością wizualną. Jeżeli tak jest, zapisz profile tych agencji social media, które zrobiły na Tobie szczególne wrażenie.

Sprawdź portfolio

Na temat portfolio, podobnie jak w przypadku briefu pojawiło się na naszym blogu wiele informacji. Wynika to z faktu, że posiadanie dobrej jakości portfolio jest wręcz niezbędnym elementem w branży marketingowej.

Po wykonaniu wstępnego researchu, warto odezwać się do agencji social media, które zostały wytypowane na drodze eliminacji. To, co jest najważniejsze to otrzymanie portfolio danej firmy.

Jeżeli jest ono dostępne na stronie internetowej agencji, zapoznaj się z nim oraz dokonaj analizy profili klientów w mediach społecznościowych. Jeżeli ich działania są spójne oraz widzisz ściśle określony plan, według którego działała agencja social media, możesz domyślać się, że podobnie będzie to wyglądało w przypadku Twojej marki.

Po dokonaniu wyboru na podstawie przeprowadzonego researchu koniecznie skontaktuj się z wybraną agencją social media. Warto wówczas umówić się na spotkanie w celu przekazania wszystkich istotnych informacji związanych z Twoimi celami marketingowymi oraz założeniami związanymi z identyfikacją marki.

Szukasz agencji z bogatym portfolio?

Jesteś w dobrym miejscu!

Każda agencja social media powinna posiadać w swoim portfolio kilka profili, które prowadzi lub prowadziła w przeszłości.

Pamiętaj, żeby pytać i sprawdzać. Jeżeli zainteresuje Cię jeden z profili, które są przedstawiane w portfolio, możesz sprawdzić go w rzeczywistości w kilku prostych krokach. W ten sposób sprawdzisz również rzetelność agencji social media.

Jeżeli zależy Ci na skutecznych kampaniach sprzedażowych oraz marketingu, który prowadzi twoich klientów prosto do twojej strony internetowej, nawiązuj współpracę tylko z takimi agencjami social media, które mogą pochwalić się bogatym portfolio.

Zastanów się, czego oczekujesz po współpracy z taką agencją, a następnie poszukaj tego w zrealizowanych projektach. Tam, gdzie to znajdziesz, zrealizuj nasza kolejną radę.

Poznaj opinie innych klientów agencji

Znalazłeś z pewnością portfolio kilku agencji, które Cię zainteresowały. Teraz czas na wybór tej najlepszej Zacznij od dokładnej analizy wszystkich profili, które prowadzi ta agencja. Sprawdź, czy ich komunikacja jest spójna.

Jeżeli masz taką potrzebę, możesz skontaktować się z innym klientem danej agencji social media. Szczególnie, jeżeli znasz kogoś, kto pracuje w danym przedsiębiorstwie. W ten sposób możesz z pierwszej ręki zyskać informacje na temat warunków współpracy oraz osobistych odczuć związanych z nią.

Dobra agencja social media dba nie tylko o Twoich klientów, ale również o swoich. Dlatego może pochwalić się szerokim gronem zadowolonych odbiorców treści oraz przedsiębiorców.

Jeżeli zależy Ci na spójnej komunikacji z klientami poprzez media społecznościowe, sprawdź oferty agencji social media w Twojej okolicy. Wybierz tę, która może okazać się najlepsza oraz sprawdź warunki współpracy. W zamian otrzymasz zaangażowaną społeczność oraz wzrost zysków ze sprzedaży produktów i usług.

Agencja social media odpowiada również za reklamy w mediach społecznościowych. Są to Social Media Ads oraz działają na podobnych zasadach jak znane firmom marketingowym Google Ads.

Posty, które są przygotowane przy pomocy kreatora reklam są wyświetlane znacznie częściej niż te, które powstały z myślą o ruchu organicznym, czyli naturalnym. Dzięki dokonaniu odpowiedniej opłaty za możliwość wykorzystania przestrzeni w mediach społecznościowych do promowania swoich produktów i usług poprzez posty na profilu możliwe jest ich lepsze traktowanie niż innych, klasycznych treści.

Social Media Ads to najczęściej zakres obowiązków konkretnej grupy specjalistów, którzy pracują w agencji social media. Odpowiadają oni wyłącznie za stargetowanie reklam, opracowywanie planu ich wyświetlania oraz doskonaleniu ich z każdym kolejnym tygodniem.

Aby zauważyć realne efekty, które wynikają bezpośrednio z działań podejmowanych przy współpracy z Social Media Ads, najczęściej należy poczekać od 2 do 3 miesięcy. Jest to okres, jaki jest potrzebny na dokładne dopasowanie grupy docelowej do treści profilu oraz określenie, jakie cele reklamy powinny zostać osiągnięte.

Dlaczego Twoje zaangażowanie jest konieczne?

To, w jaki sposób oraz w jakim stopniu jesteś współodpowiedzialny za tworzenie treści w mediach społecznościowych Twojej marki zależy w dużym stopniu od Ciebie oraz Twojej chęci zaangażowania.

Pamiętaj, żeby od razu na początku współpracy w jasny sposób określić, czego oczekujesz od agencji social media. Jeżeli planujesz przekazać całość obowiązków specjalistom, wówczas konieczne jest przekazanie również wszystkich szczegółowych informacji na temat Twojej działalności.

Powinieneś poinformować specjalistów o wszystkich możliwych pytaniach, jakie mogą paść ze strony odbiorców oraz klientów. Pamiętaj, że prawdopodobnie w tej opcji przez pierwsze tygodnie konieczne będzie dopracowywanie kolejnych szczegółów działalność firmy, które będą potrzebne do prowadzenia profili w mediach społecznościowych.

Możesz również podjąć decyzję, że chcesz w pewnym stopniu wpływać na treści, które będą publikowane na Twoich profilach w mediach społecznościowych. Wówczas ustalana jest częstotliwość oraz najczęściej daty takich publikacji.

Warto, żebyś z zespołem ekspertów od social media ustalił, jakie treści będą przez Ciebie publikowane w mediach społecznościowych marki. Na odbiór ich dobrze wpłynie zachowanie spójności z tymi, które zostały opublikowane przez agencję social media.

Kto opracowuje content plan?

Szczegółowy plan contentowy, w którym zawarte są wszystkie publikacje planowane na najbliższe tygodnie oraz miesiące, to zadanie specjalistów agencji social media. To oni odpowiadają za określenie, na podstawie rozmowy z Tobą celów marketingu social media.

Kroki, które prowadzą do osiągnięcia celów, które zostały przez Ciebie założone są przedstawione na spotkaniu w taki sposób, żebyś mógł zapoznać się z nimi oraz zgłosić ewentualne poprawki. Jeżeli plan contentowy zostanie przez Ciebie zaakceptowany, agencja social media rozpocznie swoją pracę nad wdrożeniem go w życie.

Jakich efektów możesz oczekiwać po współpracy z agencją social media?

Podobnie jak w przypadku innych agencji marketingowych, tak samo w przypadku agencji social media z pewnością oczekujesz konkretnych efektów pracy specjalistów.

Zależą one w sposób ścisły od tego, jakie postawiłeś cele marketingowe oraz od obranej strategii. Jednak istnieje kilka cech wspólnych, które składają się na zadowalające efekty, jakie zostaną osiągnięte dzięki pracy z agencją social media.

Wzrost zaangażowania odbiorców

Zaangażowanie odbiorców jest wyznacznikiem, który niezwykle trudno jest zmierzyć w prosty sposób. Składa się na niego wiele czynników.

Obecnie najlepszym sposobem na zmierzenie zaangażowania Twoich odbiorców jest porównanie do siebie trzech danych. Będą to:

  • odpowiednio liczba obserwatorów Twojego profilu,
  • liczba osób, które oglądają Twoje story oraz tych, które reagują na ankiety, pytania oraz linki zamieszczane w kafelkach.

Im wyższa wartość osób reagujących w stosunku do oglądających lub obserwujących tym masz bardziej zaangażowaną społeczność. Warto zwracać na to uwagę w znacznie wyższym stopniu niż na samą liczbę obserwujących.

Zdarza się, że wśród twoich obserwatorów są osoby, które przy okazji obserwują kilka tysięcy innych profili. One nie dotrą do Twojej relacji lub postu. Dlatego ilość obserwatorów nie powinna wpływać na jakość statystyk, a ich zaangażowanie oraz odpowiednie reagowanie na publikowane przez Ciebie treści.

Agencja social media, która zdaje sobie sprawę z tej ważnej zależności podniesie skuteczność Twoich materiałów promocyjnych o znaczny odsetek. Oznacza to, że niezależnie od ilości obserwatorów, stosunek osób reagujących na Twoje story do tych, którzy obserwują będzie bardzo wysoki.

Wartościowe treści postów

Jesteś specjalistą w swojej dziedzinie, ale nie jesteś pewny, w jaki sposób przelać to na papier tak, żeby otrzymać wartościową treść? Spokojnie, agencja social media zajmie się tym.

Wystarczy, że Ty za pomocą własnych słów opiszesz specjalistom do spraw mediów społecznościowych branżę, którą się zajmujesz. Oni natomiast przekują to w atrakcyjne słowa oraz ubiorą w język korzyści. Tym sposobem otrzymasz wartościowe oraz interesujące treści postów w swoich mediach społecznościowych.

Zwróć uwagę, że posty, które zawierają w sobie pewną wartość dla obserwatorów, są znacznie chętniej komentowane niż te, w których nie ma żadnej cennej informacji. Dlatego na Twojej tablicy powinny znajdować się wartościowe treści.

Agencja social media wie, jakie są najlepsze proporcje luźnych treści oraz tych edukacyjnych. Za pomocą dokładnego ich dopasowania jest w stanie stworzyć interesujący oraz angażujący content, który przyciągnie wielu odbiorców.

Szybkie odpowiedzi na pytania obserwatorów

Prowadzenie mediów społecznościowych wymaga poświęcenia wielu godzin nie tylko na przygotowanie treści postów, ale również na tworzenie relacji z odbiorcami. Jeżeli dopiero zaczynasz rozbudowywać swoją społeczność, a obserwatorów jest kilkudziesięciu do kilkuset, możesz nie mieć problemu z odpisywaniem na wiadomości.

Jednak w momencie, kiedy liczba ta osiąga wartość kilku tysięcy obserwatorów, może nagle okazać się, że jedna osoba nie jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania.

Agencja social media jest przygotowana na takie ewentualności. Jak już wspomnieliśmy, nad jednym profilem w mediach społecznościowych czuwa przynajmniej kilka osób, które są odpowiedzialne za poszczególne elementy, które składają się na całość spójnej komunikacji, jaka jest tworzona na potrzeby social mediów.

Jeżeli tych osób jest za mało w stosunku do ilości wiadomości, jakie pojawiają się skrzynce odbiorczej, wówczas zostaje podjęta decyzja o włączeniu do zespołu jeszcze jednej osoby, która jest odpowiedzialna za kontakt z obserwatorami profilu Twojego przedsiębiorstwa. Ty oczywiście jesteś o tym poinformowany, a ostateczna decyzja należy do Ciebie.

Dzięki takiemu rozwiązaniu oraz szybkiemu reagowaniu na bieżące problemy oraz trudności, również te techniczne, Twoi klienci w krótkim czasie otrzymują odpowiedzi na swoje pytania.

Czas odpowiedzi oraz reakcji również przyczynia się do wzrostu zaangażowania odbiorców w publikowane treści na Twoim profilu w mediach społecznościowych.

Lepsze statystyki Twojej strony internetowej

Posiadając profil w mediach społecznościowych, najprawdopodobniej masz również swoją stronę internetową. Niezależnie od tego, czy jest to sklep z Twoimi produktami czy strona wizytówkowa, która prezentuje Twoje usługi, istotne są statystyki jej odwiedzin.

Aby liczba wyświetleń strony była wyższa z każdym dniem, istotne jest nie tylko zoptymalizowanie jej pod kątem SEO oraz UX.

Warto zwrócić uwagę na możliwości, jakie stawia przed Twoim przedsiębiorstwem współpraca z agencją social media. Jeżeli twój profil w mediach społecznościowych jest atrakcyjny oraz angażujący, bez żadnego problemu możesz przekierować ruch na swoją stronę internetową.

Wzrost popularności Twojej witryny przekłada się bezpośrednio na podniesienie wartości całej marki. Idą za tym większe zyski . Pamiętaj o tym, jeżeli będziesz zastanawiał się nad opłacalnością współpracy z agencją social media.

Wzrost zysków ze sprzedaży produktów i usług

Wszystkie elementy oraz efekty, jakie do tej pory wymieniliśmy w naszym artykule sprowadzają się do jednego, najważniejszego celu. Są to realne, wysokie zyski ze sprzedaży produktów i usług.

Działania, jakie podejmuje przedsiębiorstwo w celu poprawienia swojej pozycji na rynku są wykonywane w celu osiągnięcia konkretnych zysków. Jako przedsiębiorca wiesz, na co może pozwolić sobie Twoja działalność, a jakich kroków lepiej unikać.

Zwracasz również uwagę na opłacalność poszczególnych inwestycji. Działania agencji social media w bezpośredni sposób przyczyniają się do wzrostu zysków ze sprzedaży produktów i usług.

Jeżeli w mediach społecznościowych wokół Twojej marki zostanie stworzona zaangażowana społeczność, będzie to dobry znak, że są to osoby, które ufają Twoim działaniom. Jeżeli dostarczasz im wysokiej jakości darmowego contentu, wiedzą, że Twoje płatne produkty mają wysoką wartość.

Stąd efekty, jakie można zaobserwować u największych twórców internetowych. Wypuszczając swój produkt lub oferując usługę, jeżeli posiadasz zaangażowaną społeczność, masz zagwarantowane, że zdecydowana większość egzemplarzy zostanie wyprzedana.

Agencja social media dba o to, żeby w mediach społecznościowych był kreowany Twój wizerunek jako specjalisty w Twojej dziedzinie. Dlatego wypuszczając swój produkt oraz reklamując go na swoich profilach w social mediach możesz osiągnąć bardzo wysokie wyniki sprzedażowe. Jest to efekt, jaki chce osiągnąć zdecydowana większość przedsiębiorców. Możemy nawet zaryzykować stwierdzenie, że jest to cel każdego właściciela firmy.

Czy agencja social media jest droga?

Ceny, jakie są proponowane przez agencje social media zależą od wielu czynników. Najważniejszym z nich jest jakość oferowanych przez nich usług. Dlatego warto zapamiętać, że na marketingu nie powinieneś oszczędzać.

Jeżeli agencja social media proponuje Ci wyjątkowo niską stawkę, która w znacznym stopniu odbiega od standardowych stawek, jakie możesz obserwować na rynku, może to oznaczać, że oferuje usługi niskiej jakości. Pamiętaj, żeby zawsze wiedzieć, za co płacisz oraz sprawdzać jakość dostarczanych produktów.

Kolejnym aspektem, który ma wpływ na stawki agencji social media jest rodzaj usługi, jaki wybierzesz. Inna stawka będzie oferowana za pełną obsługę mediów społecznościowych. Zupełnie inna za dopasowanie reklam Social Media Ads do grupy docelowej profilu.

W celu omówienia szczegółów współpracy oraz poznania oferowanych stawek warto skontaktować się z wybraną agencją social media.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt