Nawigacja

Agencja SEO – mistrzowie pozycjonowania

Pozyskiwanie klientów

Zarządzanie firmą to sztuka złożenia wielu elementów w jedną całość. To normalne, że przedsiębiorca – zwłaszcza ten, który stawia swoje pierwsze kroki w biznesie – nie zna wszystkich rynkowych mechanizmów. Dlaczego czasem warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji, która pokieruje konkretnym obszarem działalności. Doświadczenie i wiedza specjalistów pracujących w agencji może okazać się nieocenionym wsparciem w prowadzeniu biznesu. Jednym z takich podmiotów jest agencja SEO. Czym się zajmuje? Dlaczego warto skorzystać z jej usług?

Czy klienci trafiają na Twoją firmę w sieci?

Zadbaj o dobrą widoczność!

Internet zawładnął dzisiejszym rynkiem. Niegdyś popularne wśród młodzieży twierdzenie „jak Cię nie ma w internecie, to znaczy, że nie istniejesz” w obecnych realiach można zastosować również w odniesieniu do marek. Dziś firma, która chce odnosić sukcesy na rynku, musi zadbać o swoją obecność i, co najważniejsze, aktywność w sieci.

Internet ma ogromny potencjał marketingowy. Za jego pośrednictwem można kreować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i zarządzać nim, komunikować się z odbiorcami, budować i utrzymywać długofalowe relacje z nimi, czy też skutecznie docierać do nowych odbiorców, potencjalnie zainteresowanych marką, jej produktami bądź usługami. Wszystko dzięki innowacyjnym narzędziom internetowym, do których bez wątpienia zaliczyć można działania SEO. Na czym polega SEO? I jak agencja SEO może pomóc Twojej firmie?

Kilka słów o SEO

Żeby zrozumieć, jak działa agencja SEO, najpierw musisz dowiedzieć się, czym właściwie jest SEO. SEO to skrót od angielskiego „Search Engine Optimization”, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „optymalizacja wyszukiwarek”. SEO można określić jako kompleksowy, wieloetapowy proces optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek (głównie Google), którego celem jest poprawa widoczności owych stron w wynikach organicznych (bezpłatnych) wyszukiwania, po wpisaniu konkretnych słów bądź fraz kluczowych. Optymalizacja dotyczy treści znajdujących się w witrynie klienta oraz kodu źródłowego strony.

Choć według definicji samo SEO nie jest równoznaczne z pozycjonowaniem stron, to w Polsce używa się tych określeń wymiennie. Można również spotkać się z nazwą łączącą obie formy – pozycjonowanie SEO.

Jak działa pozycjonowanie SEO?

Wiele osób uważa, że SEO są niepotrzebne, bo nie przynosi żadnych efektów. Nic bardziej mylnego. Błędne przekonanie wynika z niezrozumienia tego, jak działa SEO. SEO to długofalowy proces, który rzeczywiście zwiększa ruch na stronie pochodzący z wyników wyszukiwania, jednak dopiero po jakimś czasie. Rezultaty prowadzonych działań SEO można zauważyć najwcześniej po kilku tygodniach, a nawet miesiącach. Jednak, gdy efekty się pojawią, są spektakularne!

SEO nie tylko koncentruje się na ilości ruchu, ale także na jego jakości. Ruch na stronie generowany jest przez osoby rzeczywiście zainteresowane danym produktem czy usługą. Internauci wpisują w Google określone frazy, a dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu, trafiają na stronę konkretnej marki. Co ciekawe, efekty pozycjonowania są długotrwałe, co oznacza, że zoptymalizowana strona długo pozostaje w TOP10 wyszukiwań.

W zależności od założonego celu SEO efektem prac może być: zwiększenie miesięcznego współczynnika konwersji, podniesienie ruchu na stronie, zbudowanie pozytywnego wizerunku itd.

Dlaczego warto dbać o SEO?

Gdy wpiszesz w Google konkretną frazę, wyszukiwarka wyświetla listę wyników odpowiadających Twojemu zapytaniu. Kolejność wyników nie jest przypadkowa. Najwyższej plasują się te strony, które dużą wagę przykładają do pozycjonowania. Samo posiadanie strony internetowej jeszcze o niczym nie świadczy. Kluczem do sukcesu jest nieustanne dbanie o widoczność witryny w Google, poprzez odpowiednią optymalizację.

Dlaczego widoczność w Google ma takie znaczenie? Badania pokazują, że Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w naszym kraju. Polacy chętnie używają jej do wyszukiwania potrzebnych informacji, konkretnych firm usługowych czy sklepów. Co więcej, według raportu „Digital 2021”, opracowanego przez We Are Social i Hootsuite, prawie połowa internautów poszukuje informacji o nieznanych markach i produktach w Google. Autorzy badania podkreślają, że najlepszym sposobem na to, by skutecznie poszerzać bazę klientów, jest inwestycja w pozycjonowanie strony.

SEO to szansa na to, by dotrzeć do tych internautów, którzy rzeczywiście są zainteresowani daną tematyką – należą do grupy docelowej. Dobra pozycja w Google przekłada się na zwiększony ruch na stronie, a to zaś może doprowadzić do realnego wzrostu konwersji sprzedaży – lub innej formy konwersji, w zależności od Twoich oczekiwań (np. zapisanie do newslettera, wysłanie zapytania ofertowego).

Pozycjonowanie stron można wręcz określić jako jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego! Chociaż sam proces wymaga czasu, cierpliwości i zaangażowania, to bez wątpienia warto go wykorzystać. Odpowiednio wypozycjonowana strona pozostaje wysoko w rankingach Google przez długi czas.

Samodzielne pozycjonowanie SEO – czy to ma sens?

Skuteczne SEO nastawione jest na optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek i… potencjalnych odbiorców. Realizując SEO, trzeba zadbać o jak najlepszą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, a przy tym pamiętać o naprawie błędów na stronie, usprawnieniu strony dla odwiedzających (UX), prowadzeniu przemyślanego content marketingu, skupionego na pozyskiwaniu ruchu i przyjaznego dla odbiorcy, a także analityce zachowań użytkowników. SEO to sztuka!

Czy zatem można prowadzić skuteczne działania SEO na własną rękę? Jest to możliwie, jednak bez wątpienia wymaga doskonałej znajomości mechanizmów internetowych oraz wiedzy o optymalizacji stron i marketingu. Kluczowa jest także umiejętność wykorzystywania narzędzi SEO, służących do pozycjonowania oraz do przeprowadzania audytów. Pozycjonowanie na własną rękę może przynieść efekty, ale zdecydowanie lepsze rezultaty można osiągnąć, współpracując ze specjalistami. Takich zrzesza właśnie agencja SEO. Ponadto ma doświadczenie, na bieżąco śledzi trendy, wykorzystuje innowacyjne narzędzia – po prostu wie, co robi. A dzięki temu jest w stanie zaoferować usługi na najwyższym poziomie.

Na którym miejscu w wyszukiwarce pojawia się Twoja firma?

Od tego może zależeć przyszłość Twojego biznesu!

Agencja SEO – definicja

Agencja SEO to firma specjalizująca się w pozycjonowaniu stron WWW. Podstawą działania agencji jest kompleksowa optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek – a w szczególności Google.

Agencja SEO mają węższy profil działalności niż agencje marketingowe. Agencje SEO zatrudniają specjalistów stricte zajmujących się SEO, a dzięki temu doskonale sprawdzą się wtedy, gdy firma potrzebuje skupić się wyłącznie na optymalizacji. W przypadku kompleksowej obsługi marketingowej lepiej skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji 360°.

Czym zajmuje się agencja SEO?

Wbrew pozorom agencja SEO ma szeroki zakres obowiązków. Pod pojęciem pozycjonowania kryje się bowiem wiele różnych czynności. Działania SEO obejmują optymalizację, raportowanie, audyty, profesjonalny content marketing i wszystko inne, co umożliwia poznanie plusów i minusów pozycjonowanej witryny i zoptymalizowanie jej w taki sposób, by osiągała najlepsze wyniki w wyszukiwarce.

Audyty SEO

Na SEO wpływa wiele elementów. Dlatego przed rozpoczęciem pozycjonowania trzeba wykonać skrupulatną analizę widoczności, z uwzględnieniem zawartości strony klienta.

Audyt SEO to precyzyjne badanie strony internetowej pod kątem obecnej sytuacji w wynikach Google, a także dopasowanie jej do głównych parametrów związanych z pozycjonowaniem. Audyt polega na dokładnym sprawdzeniu całej struktury strony, jej treści pod względem poprawności, jakości i formatowania, adresów URL, linków, kodu źródłowego, słów kluczowych oraz szybkości wczytywania się.

Do przeprowadzania audytów wykorzystuje się specjalistyczne narzędzia. Efektem prac jest kompleksowy raport, wskazujący elementy wymagające poprawy oraz wskazówki dotyczące rozwoju witryny i kierunku skutecznego pozycjonowania.

Optymalizacja stron internetowych

Optymalizacja stron to postawa w SEO. W ogólnym znaczeniu pod tym pojęciem rozumie się wieloetapowe działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej, w tym zastosowanie wybranych wcześniej fraz kluczowych, charakteryzujących się wysoką liczbą wyszukiwań. Działania optymalizacyjne nie są uniwersalne dla każdej strony. Dlatego przed rozpoczęciem procesu agencja SEO przeprowadza szczegółowy audyt, który wskazuje elementy wymagające poprawy i pozwala maksymalnie dopasować plan działania. Niektóre strony wymagają tylko niewielkich modyfikacji, np. optymalizacji tagów i meta tagów, inne zaś trzeba przebudować całkowicie, w a tym:

  • ustawić odpowiednie meta dane,
  • zoptymalizować treści,
  • zadbać o szybkość ładowania, linkowanie zewnętrzne i strukturę witryny,
  • przeanalizować frazy i nanieść odpowiednie poprawki,
  • poprawić stronę pod kątem UX.

Dobrze zoptymalizowaną stronę łatwiej znaleźć przez wyszukiwarkę. Co więcej, taka witryna jest czytelna, przyjazna dla użytkowników. Zawiera treści zachęcające do tego, by pozostać na niej dłużej lub na nią wrócić.

Teksty SEO

Nie da rady skutecznie wypozycjonować strony, jeśli brakuje na niej dobrej jakości, zoptymalizowanych tekstów. Publikacja atrakcyjnych, wartościowych treści to sposób na to, by zwiększyć ruch na stronie i pozyskać nowych klientów.

Teksty SEO to szeroko pojęty copywriting, którego celem jest zainteresowanie odbiorców danym produktem bądź usługą. Agencja SEO zatrudnia copywiterów, którzy doskonale znają się na pozycjonowaniu, śledzą trendy w branży content marketingu i niejednokrotnie wykorzystują w swojej pracy profesjonalne narzędzia. Copywriterzy tworzą teksty, które nie tylko są przydatne i ciekawe dla użytkowników, ale także poprawne pod względem wytycznych wyszukiwarek. Google dobrze ocenia wysokiej jakości teksty i chętnie je promuje – dzięki temu konkretna strona wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Link building

Link building to pozyskiwanie linków zewnętrznych, stanowiących odnośniki prowadzące do strony klienta. Innymi słowy – jest to umieszczanie linków do strony w internecie (najczęściej na blogach, mediach społecznościowych i forach), w formie wpisów polecających daną firmę lub zapraszających internautów na stronę. Efektywność link buildingu zależy od ilości i jakości wpisów.

Pozyskiwanie linków to czasochłonny i wymagający proces. Przede wszystkim opiera się na wyszukiwaniu wartościowych witryn, które pasują tematycznie do strony i publikacji, które się na niej znajdują. Kompleksowy link building to zadanie dla profesjonalistów. To nie podlega żadnej dyskusji.

 

Pozycjonowanie lokalne

Jak reklamować lokalną firmę w internecie, by docierać do grupy docelowej? Rozwiązaniem jest pozycjonowanie lokalne!

Pozycjonowanie lokalne można określić jako wszelkie działania prowadzące do tego, by dana witryna wyświetlała się tym użytkownikom, którzy szukają usług w konkretnym regionie (np. w mieście). Tym, co odróżnia pozycjonowanie lokalne od klasycznego, jest skupienie szczególnej uwagi na wizytówce Google Moja Firma i linkowaniu regionalnym. Poza tym agencja SEO przeprowadza audyt, optymalizuje stronę i wykonuje inne czynności, jak przy tradycyjnym SEO.

Usługi dodatkowe

Agencja SEO, w zależności od oczekiwań i potrzeb danego klienta, może zaoferować również rozmaite usługi dodatkowe. Zakres usług dodatkowych nie wychodzi jednak poza obszar pozycjonowania i optymalizacji strony.

Usługi dodatkowe świadczone przez profesjonalne agencje SEO to:

  • optymalizacja profili marki, a dzięki temu budowa wizerunku, w social mediach,
  • performance SEO, czyli pozycjonowanie średniej wielkości sklepów online, jako jeden ze sposobów na zwiększenie sprzedaży.

Jak działa agencja SEM?

Działania agencji SEM (Search Engine Marketing) to tzw. PPC, czyli Pay Per Click, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „płać za kliknięcie”. Jest to model rozliczania reklamy, w którym reklamodawca płaci dopiero wtedy, gdy internauta ją kliknie i zostanie przeniesiony na stronę docelową. Działania SEM można prowadzić poprzez:

  • Google Ads – kampanie reklamowe Google, polegające na umieszczaniu reklam ponad  organicznymi wynikami w wyszukiwarce lub obok nich, również na górze strony,
  • Google Display Network – narzędzie umożliwiające planowanie oraz wdrażanie kampanii reklamowych o dowolnym zasięgu i wybranym targecie,
  • remarketing – banery reklamowe, które wyświetlają się użytkownikom, by przypomnieć im o marce, danym produkcie/usłudze, celem zachęcenia ich do ponownego odwiedzenia witryny.

SEM to znakomite narzędzie służące do promocji marki w internecie, za pomocą jednorazowych akcji i kampanii reklamowych. Plusem jest szybkość wdrożenia działań promocyjnych oraz błyskawiczne rezultaty. Reklamodawca nie płacie za samo wyświetlanie reklamy, a ostateczne koszty za wygenerowane kliknięcia nie są wysokie. Reklamy kreowane w ramach SEM są przyjazne dla użytkowników. SEM może stanowić doskonałe wsparcie dla działań SEO – szczególnie jeśli firmie zależy na szybkich efektach.

Potrzebujesz wsparcia dla działań SEO?

Jesteś w dobrym miejscu!

Dlaczego warto, czyli korzyści współpracy z agencją SEO

Dobra pozycja w wynikach wyszukiwania może przełożyć się na realne korzyści dla firmy. Grunt to w pełni zaangażować się w proces pozycjonowania i przeprowadzić go w sposób kompleksowy i profesjonalny. Co może dać Ci współpraca z porządną agencją SEO?

  1. Profesjonalne pozycjonowanie to szansa na to, by skutecznie dotrzeć do grupy docelowej. Agencja SEO dobiera odpowiednie frazy i słowa kluczowe, a dzięki temu na stronę klienta trafiają te osoby, które rzeczywiście zainteresowane są jego ofertą.
  • Ruch na stronie jest wartościowy, a dzięki temu przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe. To zaś pozwala znacznie zredukować koszty prowadzenia marketingu online.
  • Optymalizacja czyni stronę bardziej użyteczną i przyjazną dla użytkowników, co również przekłada się na wyniki. Ponadto pomaga marce budować wiarygodność i zaufanie. Profesjonalna witryna kreuje firmę na eksperta w swojej branży.
  • Kompleksowe, dobrze przeprowadzone SEO daje długotrwałe efekty. Agencja SEO czuwa nad tym, aby pozycjonowana strona spełniała wszelkie wymogi Google, była atrakcyjna i nie zawierała spamu. Dzięki temu Google długo ją promuje.
  • Działania SEO zwiększają bezpieczeństwo strony. Agencja regularnie sprawdza witrynę, a dzięki temu szybko wykrywa i usuwa potencjalne zagrożenia (np. wirusy).

Dobra agencja SEO, czyli jaka?

Dobra agencja SEO przede wszystkim zatrudnia doświadczonych specjalistów, którzy nieustannie rozwijają swoje kompetencje, uczą się nowych technik i śledzą trendy w marketingu, a dzięki temu są w stanie zaoferować szeroki zakres usług o doskonałej jakości.

Porządna agencja SEO nie stawia na uniwersalne rozwiązania, ale do każdego zlecenia pochodzi indywidualnie. Wszelkie narzędzia i kanały promocji dobiera w taki sposób, by osiągnąć cele wyznaczone przez klienta.

Profesjonalna agencja:

  • oferuje wysoką jakość usług, które przynoszą oczekiwane efekty w wyznaczonych terminach,
  • daje rekomendacje i podsuwa najlepsze rozwiązania,
  • raportuje wyniki prowadzonych działań – zarówno te pozytywne, jak i negatywne,
  • ma doświadczenie i chętnie prezentuje swoje portfolio,
  • stosuje się do wskazówek Google dla webmasterów.

Pytania, które możesz zadać agencji SEO

Wybór agencji SEO do współpracy to niełatwe zadanie. Często decydujący jest pierwszy kontakt, czyli rozmowa z przedstawicielem agencji, który wcześniej zapoznał się z przygotowanym przez klienta briefem.

Zanim zlecisz konkretnej firmie proces pozycjonowania swojej strony, zadaj jej kilka ważnych pytań, dotyczących usługi. Zapytaj agencję o:

  • ogólny zarys działań w ujęciu czasowym – sprawdź, czy agencja ma konkretny pomysł na współpracę; powinna podać przynajmniej wstępny plan działań,
  • sposób wyboru słów kluczowych – na jakiej podstawie zostaną wybrane frazy, na czym będzie polegać ich analiza,
  • zakres audytu – co dokładnie zostanie sprawdzone na Twojej stronie,
  • liczbę publikacji w miesiącu – wszystkie treści, od opisów stron, produktów i kategorii, przez wpisy blogowe, aż do artykułów sponsorowanych, w przeliczaniu na liczbę tekstów lub liczbę znaków ze spacjami (zzs),
  • zasady oceny jakości linków – kryteria oceny oraz znaczenie pojęcia „wysokiej jakości”.

Czym różni się agencja SEO/SEM od interaktywnej?

Agencje interaktywne zajmują się szeroko pojętym prowadzeniem działań promocyjnych w internecie. Zakres ich usług to: przygotowanie i pozycjonowanie strony internetowej,  kreacja identyfikacji wizualnej, prowadzenie profilów firmowych w mediach społecznościowych itd. Agencje interaktywne zatrudniają specjalistów z wielu dziedzin i oferują kompleksowe usługi.

Agencje SEO/SEM można określić jako podgrupę agencji interaktywnych. Podmioty te zajmują się znacznie węższą dziedziną marketingu internetowego – pozycjonowaniem SEO i kampaniami SEM.

Którą firmę wybrać? Wszystko zależy od tego, na jakich obszarach marketingu internetowego chcesz się skupić i co chcesz osiągnąć. Przed podjęciem decyzji przeanalizuj swoje cele i oczekiwania, by na ich podstawie dokonać wyboru.

Współpraca z agencją SEO – podsumowanie

Współpraca z agencją SEO to inwestycja w rozwój firmy! Przygotuj się na zmiany i bądź cierpliwy. Profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej wymaga czasu, ale bez wątpienia przełoży się na realne wyniki i zapewni długotrwałe, stabilne efekty. Działania SEO dają szansę na to, by nieustannie docierać do nowych klientów i zbudować renomę w branży.

Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest wybór odpowiedniej agencji SEO, która przeprowadzi proces w sposób profesjonalny i kompleksowy. Nie wybieraj firmy pochopnie. Dokładnie przeanalizuj oferty, sporządź porządny zestaw pytań i wyślij go do kilku podmiotów.

Sprawdź, jakie podejście mają wybrane agencje do klienta. Zwróć uwagę na czas odpowiedzi ofertowej oraz jakość oferty – czy jest merytoryczna i dopasowana do Twoich oczekiwań, czy niepełna i uniwersalna. Współpraca z porządną agencją SEO to gwarancja znakomitych efektów!

Zadzwoń Panel klienta Kontakt