Agencja performance skupia się przede wszystkim na wzroście zysków z kanałów komunikacyjnych, które są oparte na działaniach internetowych. Powierz je grupie specjalistów, którzy profesjonalnie zajmą się podniesieniem zaangażowania Twoich klientów oraz zadbają o wzrost efektywności działań w sieci.
Czego się dowiesz z artykułu?
W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie każde kliknięcie ma znaczenie, optymalizacja działań marketingowych stała się kluczem do sukcesu. Ale co to tak naprawdę oznacza? Czym jest performance marketing i jakie są jego cele? Jak zwiększyć aktywność w mediach społecznościowych i podnieść widoczność swojej marki w sieci?
W tym artykule przyjrzymy się szczegółowo zakresowi działań agencji performance marketingu i dowiemy się, dlaczego warto rozważyć współpracę z profesjonalistami w tej dziedzinie. Odpowiemy również na pytanie, kiedy można spodziewać się efektów oraz czy w agencji performance marketingowej mowa jest o rzeczywistym zysku dla Twojej firmy.
Przygotuj się na podróż przez świat efektywnego marketingu, gdzie każda inwestycja przynosi wymierne rezultaty!
- Co to jest performance marketing?
- Jaki jest cel performance marketingu?
- Jak podnieść aktywność w mediach społecznościowych?
- Co robić, by zwiększać widoczność marki w sieci?
- Jaki jest zakres działań agencji performance marketing?
- Dlaczego warto współpracować z agencją performance marketingu?
- Kiedy można się spodziewać efektów?
- Czy w agencji performance jest mowa o zysku?
Co to jest performance marketing?
Performance marketing to działania, które mają na celu poprawienie oraz zwiększenie zaangażowania obiorców w treści, które są publikowane w Twoich mediach komunikacyjnych.
Chcąc poprawić skuteczność swoich działań oraz widoczność w sieci agencje performance skupiają się na aktywnej formie reklamy internetowej. Tego typu marketing jest znacznie lepiej odbierany przez potencjalnych klientów. Mają większe zaufanie do reklam, które nie są bezpośrednio nastawione na sprzedaż.
Działania marketingowe nie przynoszą efektów?
Sprawdź, w jak wielu obszarach możemy Ci pomóc!
Jaki jest cel performance marketingu?
Bezpośrednim celem, do którego dąży performance marketing jest kontakt z odbiorcami oraz ich aktywne zaangażowanie w odbieranie treści. Dopiero efektem pośrednim działań, jakie są podejmowane, jest sprzedaż oraz zyski, które za nią stoją.
Dzięki temu, że reklamy z performance marketingu nie skupiają się na sprzedaży produktów i usług, a na budowaniu zaangażowania, te firmy, które korzystają z podobnych sposobów komunikacji, są odbierane jako bardziej godne zaufania niż ich konkurencja.
Agencja performance – kluczowe zadania
Współpraca z agencją performance zakłada osiągnie ściśle określonych celów. Aby je osiągnąć, konieczne jest wykonanie kluczowych zadań. Agencja performance to specjalny typ przedsiębiorstwa marketingowego, które ma ściśle określone zadania, jakie może realizować podczas współpracy z klientem.
W agencji pracują osoby, które są specjalistami w swoich dziedzinach. Dzięki temu, że posiadają oni wiedzę na poziomie eksperckim z konkretnego zagadnienia, mogą współtworzyć kampanie marketingowe, opierające się na aktywnym i ciągłym kontakcie z odbiorcami.
Zwiększ zaangażowania odbiorców
Najważniejszym, bezpośrednim celem oraz zadaniem agencji performance jest podniesienie zaangażowania odbiorców. Specjaliści nie skupiają się w sposób bezpośredni na sprzedaży produktów lub usług, jakie posiadasz w swoim asortymencie.
Ich zadaniem jest podniesienie zainteresowania odbiorców do tego stopnia, że zaczną angażować się bezpośrednio we wszystkie akcje, jakie będą organizowane przez markę.
Jak podnieść aktywność w mediach społecznościowych?
Media społecznościowe to obecnie najlepszy sposób na poprawienie jakości komunikacji z Twoimi klientami. Pokazanie, w jaki sposób funkcjonuje przedsiębiorstwo od kuchni oraz jego „ludzkiej” strony wpływa w znaczący sposób na sprzedaż produktów. A co za tym idzie – przekłada się na zyski z inwestycji.
Zadaniem, jakie stoi przed agencją performance marketingu jest podniesienie aktywności Twoich obserwatorów w mediach społecznościowych. Im większe zainteresowanie oraz zaangażowanie użytkowników tym treści są lepiej odbierane przez algorytm.
Jeżeli algorytm pozytywnie odbiera treści, które tworzysz oraz przesyłasz dalej przez swoje konta w mediach społecznościowych, wówczas rośnie Twoja popularność w sieci. Pamiętaj, że bez przychylnych odbiorców jest znacznie trudniej wypromować odpowiedni wizerunek marki oraz ukazać się jako specjalisty w konkretnej dziedzinie.
Co robić, by zwiększać widoczność marki w sieci?
Podobnie jak w mediach społecznościowych, tak samo w całej sieci Twoja marka powinna być widoczna. Agencja performance marketingu ma za zadanie zadbać o to, żeby Twoje logo oraz reklamy były widoczne. Gdzie? Wszędzie tam, gdzie możesz spotkać swoich potencjalnych klientów.
Dzięki widoczności w sieci zostaniesz zapamiętany przez odbiorców. Jeżeli użytkownicy widzą Twoje logo podczas zakupów, które robią, z pewnością zapamiętają, czym się zajmujesz.
Dlatego, jeżeli będą potrzebowali pomocy w zagadnieniu, w którym kojarzone są Twoje reklamy, znajdą właśnie Ciebie w Internecie. Agencja performance marketingu ma za zadanie w taki sposób przedstawić Twoje reklamy, aby były one nastawione na pomoc odbiorcom. Nie sprzedaż konkretnych produktów. Konieczne jest, żeby reklamy nie były nachalne lub w sposób bezpośredni nie namawiały do zakupu.
Powinny być to reklamy, które są nastawione na kontakt z odbiorcą oraz pomoc w jego codziennych problemach. W ten sposób jest spełnione najważniejsze zadanie marketingu. Widząc Twoją markę, odbiorcy oraz klienci odbierają Cię jako specjalistę oraz chętnie sięgają po Twoje produkty.
Jaki jest zakres działań agencji performance marketing?
Agencja performance marketingu, podobnie jak wszystkie inne rodzaje przedsiębiorstw marketingowych, ma określony zakres działań, w jakim wspiera swoich klientów w rozwoju ich przedsiębiorstwa.
Do zakresu agencji performance należą wszystkie kanały komunikacyjne, w których może być pokazywana Twoja reklama w sposób nienachalny. Są to również miejsca, gdzie możliwe jest nawiązanie kontaktów z odbiorcami, relacji oraz zainteresowanie do tego stopnia, żeby wykazali większe zaangażowanie w relację z marką.
Reklamy w portalach sprzedażowych
Portale e-commerce to jedno z miejsc, gdzie reklamowane są liczne przedsiębiorstwa sprzedażowe. Jeżeli posiadasz własny sklep internetowy, reklama na portalu typu OLX klub Allegro to doskonały sposób na dotarcie do swojej potencjalnej grupy klientów.
Agencja performance, która zamieszcza reklamę na portalu sprzedażowym działa w zgodzie z założeniami marketingowymi. Nie ma ona na celu namówienie klientów do zakupów konkretnego produktu.
Reklama taka pokazuje odbiorom potencjalnie inne rozwiązanie, które może okazać się również dobre lub nawet lepsze niż to, które obecnie stosują. W ten sposób nie tylko podnoszą się statystyki wejść na stronę, ale również ilość sfinalizowanych transakcji.
Kluczem do osiągnięcia sukcesu w tym wypadku jest dokładne określenie grupy docelowe, do której ma trafić dana reklama. Jest to czynnik, który w znaczącym stopniu wpływa na odbiór marketingowy oraz na jego skutki.
Działania SEO
Jeżeli Twoja agencja performance ma również do zaoferowania działania SEO, oznacza to, że świadczą oni usługi na najwyższym poziomie. Pierwsze pytanie, jakie można sobie zadać zawiera podstawową wiedzę z tego zakresu tematycznego.
Czym jest pozycjonowanie stron? SEO to zbiór działań, które mają na celu poprawienie widoczności twojej strony internetowej w sieci. Są one najczęściej oparte na prawidłowym doborze treści do fraz kluczowych, które są najbardziej istotne w Twojej branży.
Im lepiej dopasowane działania SEO tym lepsza widoczność strony w wyszukiwaniach Google. To z kolei przyczynia się w sposób bezpośredni do podniesienia ilości wizyt na stronie oraz zysków ze sprzedaży produktów i usług.
Działania SEO to nie jest jednak bezpośrednia sprzedaż produktów. Agencja performance stosując język korzyści w połączeniu z optymalizacją SEO przekazuje Twoim potencjalnym klientom najważniejsze informacje na temat korzyści, jakie opłyną z posiadania konkretnego produktu lub usługi. W ten sposób pokazywane oraz obrazowane jest, że Twoja oferta wpływa w sposób bezpośredni na poprawę ich dobrobytu oraz przyczynia się do rozwiązania przynajmniej części problemów.
Prawidłowe zoptymalizowanie witryny pod kątem SEO oraz zastosowanie języka korzyści w umiejętny sposób przyczyniają się do wzrostu zaangażowania odbiorców na Twojej stronie internetowej.
Działania we współpracy z content marketingiem
Performance marketing opiera się na komunikacji, która ma zachęcić odbiorców do większego zaangażowania w publikowane treści. Dlatego agencja, która się nim zajmuje współpracuje w ścisły sposób z content marketingiem.
Niewiele różni się on założeniami od performance marketingu. Opiera się również na idei komunikacji z obiorcami, nie sprzedaży produktów lub usług. Jednak w tym wypadku dostarczane są darmowe treści, które mają charakter edukacyjny oraz rozwiązują problemy klientów.
Agencja performance marketingu może działać we współpracy ze specjalistami od contentu lub zatrudniać takich w swojej firmie. Wówczas jest to kolejny zakres zadań, jakimi może zająć się konkretna marka bez utraty zaangażowania swoich klientów.
E-mail marketing
Poprzez e-mail marketing możesz dotrzeć do swoich odbiorców, którzy:
- zostawili produkty w koszyku,
- zastanawiają się nad zakupem.
- wykonując research trafili na Twoją stronę internetową.
Agencja performance marketing kieruje swoje działania w kierunku odbiorców wiadomości mailowych. W ten sposób chce wzbudzić konkretne reakcje oraz namówić do akcji, które mają zaangażować odbiorców w działania marki.
Twoja firma ma potencjał, ale nie potrafi się przebić?
Wiemy jak to zmienić!
Optymalizacja UX Twojej witryny
UX, inaczej User Experience to zbiór doświadczeń, jakie czekają na użytkownika na Twojej stronie internetowej. Są to między innymi płynne przejścia pomiędzy kolejnymi krokami zakupowymi lub intuicyjne menu, które umożliwia szybkie odnalezienie informacji.
UX nie leży bezpośrednio w zakresie działań agencji performance. Nie jest to bowiem czynność marketingowa, która ma za zadanie poprawę zaangażowania odbiorców treści na Twojej witrynie.
Jednak ścisła współpraca pomiędzy specjalistami z zakresu UX a agencją performance jest niezwykle korzystna dla klientów takiej firmy. Dzięki temu, że Twoja strona zostanie zoptymalizowania pod kątem User Experience, Twoi klienci chętniej sfinalizują transakcje w witrynie. Ponadto pozostaną na niej dłużej, przeglądając dodatkowe oferty.
Dlatego w standardowych zadaniach agencji performance nie znajduje się UX. Warto jednak zwrócić szczególną uwagę na przedsiębiorstwa, które oferują takie usługi w zakresie swoich działań.
Social media Ads
Media społecznościowe to obecnie jeden z najlepszych, najszybszych oraz najbardziej skutecznych sposób komunikacji z klientami oraz odbiorcami contentu twojej marki.
Social Media Ads to płatne reklamy, zamieszczane na Instagramie, Facebooku lub TikToku, przy których znajduje się informacja, że jest to post sponsorowany.
Agencja performance ma za zadanie w taki sposób stworzyć reklamę w mediach społecznościowych, aby była ona angażująca oraz edukacyjna. Ma ona nie tylko przyciągać wzrok, ale również dawać jakąś wartość jej odbiorcom.
Obecnie użytkownicy Internetu są coraz bardziej świadomi. Potrafią zauważyć, które treści są skierowane wyłącznie w kierunku sprzedaży, natomiast które mają również inny cel.
Znacznie większym zainteresowaniem oraz zaufaniem odbiorców cieszą się te marki, które stawiają na świadome, interesujące oraz wartościowe treści, pokazywane w reklamach w mediach społecznościowych.
Dlaczego warto współpracować z agencją performance marketingu?
Zadania, jakie są stawiane przed agencją performance marketingu, w jasny sposób określają, jakie korzyści powinny płynąć ze współpracy z taką grupą specjalistów.
Z przyjemnością przedstawimy Ci wszystkie korzyści płynące z nawiązania współpracy z agencją performance, które bezpośrednio wpłyną na Twoją sprzedaż.
Wzrost popularności marki
Jeżeli reklamy, w których pojawia się Twoja marka będą odpowiednio stargetowane na grupę docelową oraz interesujące, przyczyni się to do podniesienia popularności Twojego przedsiębiorstwa w sieci.
Użytkownicy chętnie przekazują sobie treści, które ich zainteresowały zaskoczyły lub namówiły do interakcji z twórcą. W ten sposób budowane jest zaangażowanie w sieci. Jeżeli reklamy, które stworzy agencja performance przyciągną ich uwagę, podadzą dalej taką informację.
Jeżeli Twoja marka będzie cieszyła się coraz większą popularnością, możesz oczekiwać realnych korzyści wynikających ze zwiększenia się ilości Twoich odbiorców, a w konsekwencji klientów.
Popularność marki w sieci jest również gratyfikacją sama w sobie.
Większa sprzedaż produktów i usług
Jeżeli Twój sklep internetowy będzie reklamowany w portalach zajmujących się sprzedażą w sieci, zwiększy się ruch w nim. To z kolei przyczyni się do wzrostu zainteresowania Twoimi produktami i usługami.
Jeżeli odpowiednio dobrane oraz zlokalizowane reklamy zostaną połączone w umiejętny sposób z optymalizacją SEO oraz opisami obfitującymi w język korzyści, możesz być pewny swojego sukcesu. Odpowiedni opis oznacza, że klient dostanie szczegółowe informacje dotyczące produktu oraz będzie wiedział, czego może się po nim spodziewać.
Działania agencji performance przełożą się bezpośrednio na podniesienie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym.
Niskie koszty działań marketingowych
Zdecydowana większość portali, na jakich działają agencje performance rozliczają się na zasadach PPC – Pay Per Click. Oznacza to, że nie płacisz za ilość wyświetleń reklamy, a za liczbę wejść na stronę.
W ten sposób możesz oszczędzić znaczne sumy pieniędzy na reklamach, które są zależne od wyświetleń. Jeżeli klient zostanie poprowadzony na Twoją stronę internetową oraz wejdzie w link, wówczas pobierana jest opłata.
Dzięki niskim kosztom marketingowym związanym z działaniem agencji performance masz szansę na znaczny zwrot wszystkich pieniędzy, jakie zostały przez Ciebie zainwestowane w rozwój firmy poprzez wysokiej jakości marketing.
Duża elastyczność działań marketingowych
Działania marketingowe, które opierają się na budowaniu zaangażowania społeczności w rozwój przedsiębiorstwa wymagają znacznej elastyczności w podejściu do zadań.
Agencja performance gwarantuje Ci możliwość szybkich zmian oraz ciągłej optymalizacji kampanii. Są to najczęściej działania, które mogą być modyfikowane już podczas trwania wyświetlania reklam.
W ten sposób nie musisz martwić się, że reklama, która nie przynosi zysków w dalszym ciągu jest widoczna na stronie. Jeżeli okaże się, że ni została zoptymalizowana jak najlepiej, istnieje możliwość jej szybkiej zmiany oraz lepszego dopasowania pod grupę odbiorców.
W początkowych fazach współpracy z agencją performance możliwe jest, że reklamy będą doskonalone wielokrotnie na przestrzeni jednego miesiąca, a nawet tygodnia. Jest to normalne oraz klasyczne zachowanie. W ten sposób osoby zajmujące się targowaniem twoich reklam starają się dotrzeć do jak najlepszej grupy odbiorców. Takiej, która jest dopasowana pod kątem produktów i usług, do tych oferowanych przez markę.
Kiedy można się spodziewać efektów?
Dzięki temu, że działania, jakie podejmuje agencja performance podczas współpracy z Tobą opierają się na podniesieniu zaangażowania odbiorców, efekty jej działania możesz zaobserwować już nawet po kilku dniach.
Dobrze ustawione reklamy, które nie sprzedają w sposób nachalny, a są nakierowane na rozwiązywanie problemów odbiorców, są cechą charakterystyczną performance marketingu.
Dzięki temu, że podnoszą zaangażowanie, takie treści są chętniej podawane dalej przez odbiorców. Jeżeli Twoja reklama będzie linkowana przez kolejnych użytkowników, dotrze do znacznie szerszego grona odbiorców. W ten sposób możesz zyskać klientów, którzy pierwotnie nie znajdowali się w grupie docelowej Twojego marketingu.
Wszystkie efekty, które chcesz osiągnąć dzięki współpracy z agencją performance są możliwe do uzyskania w niezwykle krótkim czasie. Warto jednak zastosować kilka zasad współpracy, które umożliwią Ci osiągnięcie zamierzonych rezultatów.
Agencja performance – zasady współpracy
Każda agencja performance marketingu posiada ściśle określone zasady współpracy, których warto przestrzegać. Dzięki temu, że już na początku w jasny sposób każda ze stron określa swoje oczekiwania względem współpracy możliwe jest uniknięcie nieporozumień podczas jej trwania.
Profesjonalny kontakt z każdej ze stron to podstawa odpowiedniej i skutecznej współpracy. Oznacza to wzajemny szacunek oraz szybkie odpowiedzi na zadawane pytania. Taka zasada dotyczy zarówno przedsiębiorcy jak i agencji performance. Do Ciebie jako do klienta należy przekazanie wszystkich istotnych informacji, które są konieczne w celu prawidłowego wykonania zlecenia na jak najwyższym poziomie.
Z kolei po stronie agencji performance leży odpowiadanie na wszystkie Twoje pytania oraz rozwiewanie wątpliwości związanych z kampaniami marketingowymi. Na początku współpracy warto jest wspólnie ustalić ramy czasowe, w jakich możliwy będzie szybki oraz bezproblemowy kontakt. Pamiętaj również, żeby zostawić oraz otrzymać kontakt w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, które wymagają szybkiej interwencji.
Prawidłowy research to podstawa
Research to zadanie dla agencji performance. Ma on na celu określenie strategii marketingowych Twojej konkurencji oraz planu komunikacji z Twoimi odbiorcami.
Na podstawie wykonanego researchu ustalany jest plan marketingowy, który zakłada kilka do kilkunastu etapów. Każdy z nich jest podzielony na projekty oraz zadania. Te z kolei są przypisane do konkretnych osób w zespole.
Ważne jest, żeby podczas ustalania warunków oraz zasad współpracy poznać dokładny plan marketingowy oraz mieć możliwość zadawania pytań z nim związanych. W ten sposób możesz zauważyć, która agencja performance jest najbardziej odpowiednia do realizacji Twoich celów.
Brief jako znaczna część sukcesu
Każda agencja performance wymaga od klienta wypełnienia briefu, który jest dostępny w postaci ankiety. Znajdują się w nim wszystkie najważniejsze informacje dotyczące klienta, jego celów marketingowych, założeń przedsiębiorstwa.
Prawidłowo wypełniony brief ma ułatwić oraz umożliwić wykonywanie zadania specjalistom z agencji performance. Jeżeli włożysz w to odpowiednio dużo energii możesz liczyć na pełne dopasowanie strategii marketingowej do Twoich potrzeb.
Brief to znaczna część sukcesu kampanii marketingowej Jeżeli klient w jasny sposób określi, czego oczekuje po rezultatach reklam można precyzyjnie dopasować je do tych oczekiwań. Jeżeli posiadasz charakterystykę persony, którą stworzyłeś, również powinieneś zamieścić ją jako załącznik do briefu.
Elastyczność w dobieraniu działań performance marketingu
Performance marketing opiera się na działaniach mających na celu wzrost zaangażowania odbiorców w treści publikowane w kanałach komunikacyjnych. Oznacza to, że kampanie marketingowe mogą znacznie różnić się pomiędzy sobą w zależności od etapu, na jakim znajduje się przedsiębiorstwo.
Jest to również w sposób ścisły powiązane z możliwościami marki oraz aktualnie promowanymi działaniami, produktami lub usługami.
Dlatego konieczne jest, żeby już na początku współpracy z agencją performance w jasny sposób określić zakres elastyczności działań marketingowych w zależności od sytuacji przedsiębiorstwa. Jeżeli będzie on wysoki, oznacza to, że agencja zasługuje na duże zaufanie. W przypadku niewielkiej elastyczności warto zastanowić się nad zaletami oraz wadami takich rozwiązań.
Odpowiedź na rozwój firmy
Jeżeli Twoje przedsiębiorstwo stale się rozwija, potrzebujesz współpracy z agencjami, które są w stanie sprostać Twoim wymaganiom.
Jeśli wiesz, że obecnie potrzebujesz znacznie mniejszego zakresu usług, ale po pewnym czasie będzie on się stopniowo zwiększał, konieczne jest poinformowanie o tym agencji performance jeszcze przed podpisaniem ostatecznej umowy.
Jeżeli jasno określisz, jakie są Twoje oczekiwania oraz wymagania wobec współpracy z pewnością specjaliści będą w stanie lepiej Ci pomóc. Dlatego tak istotne są rozmowy, jakie odbywają się przed podpisaniem umowy współpracy.
Czy w agencji performance jest mowa o zysku?
Patrząc na wszystkie informacje dotyczące agencji performance, można odnieść wrażenie, że opiera się ona przede wszystkim na skutecznych rozmowach z klientami oraz ich zaangażowaniu. Nie ma tutaj mowy o zyskach?
Jest to jednak błędne założenie. Podobnie jak w innych sposobach komunikacji marketingowej, tak samo w tym przypadku zyski wynikające ze sprzedaży produktów i usług ma tutaj decydujące znaczenie. Jednak tym, co jest istotne we współpracy z agencją performance to sposób, w jaki poprowadzona jest komunikacja z Twoimi klientami. Jeżeli strategia opiera się na nienachalnych reklamach, które mają edukować, tutaj również pojawia się element przekierowania na Twoją stronę internetową.
Tutaj z kolei klient dostaje treści, które umożliwiają mu uporanie się z problemami oraz rozwiązanie ich w odpowiedni sposób. Dzięki temu, że wzbudzasz zaufanie klientów oraz przyciągasz ich swoimi wartościowymi reklamami, chętniej zakupią od Ciebie produkty i usługi, które im zaproponujesz. Pamiętaj – agencja performance marketingu działa w oparciu o zaufanie klientów do Twojej marki. Jeżeli jest ono wysokie, również Twoje zyski będą szły stale w górę.