We wrześniu 2022 r. niemal 36% energii wytworzonej w Polsce pochodziło z odnawialnych źródeł. Ponad połowę z tego pokrywała energia wyprodukowana przez panele fotowoltaiczne. Pod koniec września moc z fotowoltaikI wyniosła 11 061,2 MW, czyli o 74,3% więcej niż przed rokiem. W sektorze OZE tkwi ogromny potencjał. Nic dziwnego, że na rynku nieustannie powstają nowe firmy oferujące rozwiązania w zakresie odnawialnych źródeł energii. Jak poradzić sobie z tak dużą konkurencją? Co zrobić, żeby zdobyć zaufanie klientów i generować sprzedaż?
- Dedykowane rozwiązania są najskuteczniejsze
- Promocja odnawialnych źródeł energii w internecie
- Ogromny potencjał content marketingu
- Jak jeszcze można zdobywać klientów w branży OZE?
- Współpracuj ze specjalistami – marketing odnawialnych źródeł energii
- Fotowoltaika reklama i edukacja
- Fotowoltaika prąd na sprzedaż – jak przedstawiać zalety odnawialnych źródeł energii?
- Fotowoltaika jak zacząć biznes?
- Marketing pv i fotowoltaika bot – czy to działa?
Z każdym rokiem zwiększa się świadomość konsumentów na temat odnawialnych źródeł energii. Coraz więcej osób decyduje się na montaż ekologicznych rozwiązań w swoich gospodarstwach domowych. Na rynku panuje niemała rywalizacja. Potencjalni klienci atakowani są nadmiarem ofert i reklam. Niestety przesyt komunikatów promocyjnych wywołuje efekt odwrotny od zamierzonego. Czasem więcej wcale nie znaczy dobrze i skutecznie! Grunt to odpowiednio dopasować swoje działania marketingowe do branży i specyficznych oczekiwań odbiorców. Jak prowadzić dobry marketing OZE?
Nie masz czasu na prowadzenie działań marketingowych?
Powierz to nam i ciesz się z efektów!
Dedykowane rozwiązania są najskuteczniejsze
Podstawą skutecznego marketingu jest doskonałe zrozumienie potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Działania promocyjne powinny opierać się na rozwiązaniach dedykowanych branży. Kampania musi podkreślać największe zalety i korzyści wykorzystania odnawialnej energii. Warto wyeksponować te atuty, które wykazują najwyższą wartość z punktu widzenia odbiorców, tj. walory ekonomiczne (gwarancja oszczędności przez lata, niskie koszty eksploatacyjne, możliwość uzyskania dotacji na inwestycję) czy ekologiczne (ochrona środowiska, brak emisji szkodliwych substancji). Kluczowe jest także podkreślenie wydajności i skuteczności energii pozyskanej ze źródeł odnawialnych.
Decyzja o fotowoltaice czy pompie ciepła nie jest prosta. Klient musi dokładnie przemyśleć inwestycję, określić wszystkie „za” i „przeciw”, skrupulatnie przeanalizować oferty konkurencyjnych firm. Przedsiębiorstwo, które chce realizować swoje cele biznesowe i odnosić sukcesy w branży, musi działać profesjonalnie i kompleksowo. Klienci muszą postrzegać je jako eksperta z zakresu źródeł odnawialnych.
Promocja odnawialnych źródeł energii w internecie
W digital marketingu tkwi ogromny potencjał. Za pośrednictwem internetu można w łatwy sposób dotrzeć do setek, a nawet tysięcy, potencjalnych klientów, budować relacje z odbiorcami oparte na zaufaniu i lojalności, reklamować markę w ciekawy, niekonwencjonalny sposób i kreować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Przemyślana działalność promocyjna w sieci to świetne wsparcie dla rozwoju firmy.
Podstawowym narzędziem digital marketingu jest strona internetowa. Witryna to wizytówka przedsiębiorstwa i główne źródło informacji dla odbiorców. Aby przyciągnąć zainteresowanie potencjalnych klientów i realizować cele marketingowe, trzeba zadbać zarówno o aspekt wizualny, jak i o funkcjonalność strony. Przejrzysty układ, konkretne, angażujące treści i minimalistyczny design to absolutna podstawa. Warto zastosować praktyczne rozwiązania, które ułatwią klientom poruszanie się po stronie – np. formularz kontaktowy czy kalkulator zwrotu z inwestycji.
Na stronie warto podkreślić kompleksowość oferty. Tym, co zachęca klientów, jest pełna obsługa (od projektu po wykonawstwo), wsparcie w uzyskaniu dofinansowania, usługi komplementarne (np. montaż pompy ciepła przy instalacji fotowoltaicznej).
Aby potencjalni klienci trafili na stronę, ta musi wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Niezbędne jest do tego pozycjonowanie, które polega m.in. na doborze najbardziej efektywnych słów kluczowych (fraz z długim ogonem, lokalnych itd.), odpowiedniej optymalizacji witryny i budowie odnośników zewnętrznych. Chociaż pozycjonowanie to skomplikowany proces, a na jego rezultaty trzeba czekać nawet kilka miesięcy, to bez wątpienia warto! Efekty mogą być spektakularne.
Ogromny potencjał content marketingu
Dużą rolę w promocji firm działających w sektorze odnawialnych źródeł energii ma content. Treść połączona z materiałami graficznymi i krótkimi filmami to świetny sposób na to, by wzbudzić zainteresowanie odbiorców. Merytoryczne artykuły publikowane na firmowym blogu pozwalają zaprezentować się jako ekspert w branży. Mogą edukować, rozwiewać wątpliwości potencjalnych klientów i zachęcać ich do skorzystania z oferty. Grafiki i filmy to natomiast świetny sposób na to, żeby przedstawić zalety OZE.
Content marketing to także publikacja w social mediach. Obecność na najważniejszych platformach społecznościowych oraz regularne umieszczanie tam zachęcających do interakcji treści to świetny sposób na to, żeby zyskać zaufanie odbiorców i zdobyć silną pozycję na rynku. To natomiast przekłada się na łatwiejszą realizację celów sprzedażowych.
Jak jeszcze można zdobywać klientów w branży OZE?
Świetnym – i przy okazji darmowym – narzędziem przydatnym w promocji marki jest wizytówka Google, czyli miejsce, w którym klienci mogą dzielić się swoimi wrażeniami i doświadczeniami związanymi z firmą. Aby wizytówka Google pomogła w lokalnej promocji biznesu, warto zadbać o jej odpowiednią konfigurację – dodać wysokiej jakości zdjęcia, katalog produktów wraz z opisami o regularnie publikować wpisy linkujące do nowych artykułów blogowych czy podstron witryny.
Wsparciem kampanii marketingowej firmy z branży odnawialnych źródeł energii są płatne reklamy Google Ads. Kampanie w wyszukiwarce to świetny sposób pozyskiwania nowych klientów i budowania rozpoznawalności marki.
Współpracuj ze specjalistami – marketing odnawialnych źródeł energii
Promocja firmy OZE nie należy do najłatwiejszych. Wymaga przemyślanej strategii marketingowej. Aby pozyskiwać określoną liczbę leadów miesięcznie, rozwijać firmę i cieszyć się sukcesami na rynku, warto skorzystać z pomocy specjalistów.
Agencja marketingowa dedykowana branży wie, jak przygotować strategię, która pozwoli dotrzeć do klientów i zapewni firmie zyski. Agencja to wiodący specjaliści zajmujący się copywritingiem, reklamą, projektowaniem graficznym i innymi dziedzinami, niezbędnymi do skutecznej promocji marki w różnych kanałach marketingowych. Każda współpraca opatrzona jest umową NDA, co daje klientom pewność, że wdrożone innowacje pozostaną tajemnicą. Pomoc doświadczonej agencji to klucz do wielkiego sukcesu na rynku!
Sprzedaż fotowoltaiki – stale rosnące zainteresowanie
Sprzedaż paneli fotowoltaicznych cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem. Klienci sami szukają informacji zarówno w Internecie, jak i wśród znajomych. Informacje znajdujące się w Internecie powinny być przede wszystkim jasne i czytelne, wzbudzać ciekawość i zainteresowanie poprzez utwierdzenie potencjalnego klienta w przekonaniu, że inwestycja w OZE będzie opłacalna. Już na etapie samego zainteresowania tematem, trzeba być niezwykle ostrożnym i niezwykle uważać, aby nie odstraszyć klienta zbyt nachalnymi hasłami. Konkurencja w sieci jest ogromna, dlatego komunikację do ewemtualnego przyszłego klienta należy kierować w odpowiedni sposób.
Fotowoltaika – sprzedaż oparta na pustych hasłach bez pokrycia nie będzie skuteczna. Klient powinien dostać gotowy scenariusz działania, który po pierwsze zachęci go do kupna instalacji, a następnie sprawi, że do realizacji inwestycji wybierze konkretnego wykonawcę. Jedynie taki wykonawca, który bezpośrednio przedstawi klientowi korzyści z montażu własnej instalacji, jest w stanie wzbudzić jego zainteresowanie i sprawić, że pozyska jego zaufanie i zostanie wybrany spośród wielu podobnych na rynku.
Sprzedaż instalacji fotowoltaicznych napędzana jest z jednej strony rosnącą popularnością i większą świadomością korzyści wśród użytkowników, a z drugiej – poprzez sukcesywnie rosnące ceny prądu. Konsumenci dążą do osiągniecia niezależności energetycznej, a własna instalacja fotowoltaiczna jest im w stanie ją zagwarantować. Produkcja prądu na potrzeby własnego gospodarstwa domowego, a nawet przedsiębiorstwa, to obecnie najlepszy sposób na odcięcie się od niestabilnej sytuacji na rynku energetycznym.
Fotowoltaika reklama i edukacja
Skuteczna reklama fotowoltaiki to taka, która uczy, zwłaszcza klientów jeszcze niezdecydowanych, którym do podjęcia ostatecznej decyzji brakuje zaledwie małego bodźca. Dobry reklamodawca powinien przede wszystkim wyjść naprzeciw potrzebom swoim klientów i dać im to, czego oczekują – w tym przypadku wiedzę. Wiadomo oczywiście, że przy tak dużej konkurencyjności aspekty finansowe również będą mieć znaczenie. Niemniej obecnie koszty instalacji są relatywnie niskie i dosyć wyrównane, co oznacza, że w wielu firmach klient może otrzymać podobne wyceny.
Załatwienie wszelkich formalności, a także pomoc w zdobyciu dodatkowych środków finansowanych na realizacje przedsięwzięcia oferowana przez firmę montującą OZE, może stanowić ważny aspekt w grze o klienta. Stanowi to dla niego dodatkową korzyść gdyż wyręcza go w zwykle czasochłonnych czynnościach.
W celu zdobycia zaufania potencjalnego klienta trzeba mu udowodnić, że jest się fachowcem w swojej dziedzinie. Połączenie delikatnej zachęty z merytorycznym doradztwem z pewnością pomoże podjąć decyzje, lecz absolutnie nie ma mowy o poganianiu klienta. Każdy klient potrzebuje czasu na zastanowienie i porównanie oferty do innych. Takie możliwości daje przecież wolny rynek. W tym momencie pojawia się pole do wdrożenia odpowiedniej strategii marketingowej.
Fotowoltaika prąd na sprzedaż – jak przedstawiać zalety odnawialnych źródeł energii?
Reklama fotowoltaika zawierająca ważne dla przyszłego klienta dane będzie najbardziej zachęcającą formą promocji. Teoretycznie każdy wie na czym polega działanie instalacji fotowoltaicznej, jednak dokładne szczegóły znają jedynie nieliczni i najczęściej są to ci, którzy już z niej korzystają. Dla nowych użytkowników najważniejsze będzie przekazanie konkretnych danych, na postawie których będą mogli sobie dokładnie zobrazować przyszłe korzyści.
Jak pozyskać klientów na fotowoltaikę?
Pozyskiwanie nowych klientów na fotowoltaikę może sprawić trudność zwłaszcza firmom, które dopiero wchodzą na rynek. Takie podmioty nie posiadają zwykle własnej bazy klientów i z racji tego może im być trudniej dotrzeć do odbiorców. Najlepszym i najskuteczniejszym ratunkiem będzie zatrudnienie firmy lub agencji, która specjalizuje się w działalności mającej na celu pozyskiwanie leadów sprzedażowych, potencjalnie zainteresowanych montażem OZE. Strona internetowa dobrze widoczna dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu, skuteczna reklama i czytelne treści z pewnością pomogą w pozyskiwaniu klientów.
Leady fotowoltaika są kluczowe, jeśli chcemy osiągnąć sukces na wysoką skalę. Zdobywanie nowych kontaktów wzmacnia cały proces sprzedażowy i buduje szerokie pole pod przyszłe działania i oczywiście dalszy rozwój. Powierzenie zadania pozyskiwania leadów profesjonalnej firmie gwarantuje wykonanie go w sposób zgodny z przepisami, ale i skuteczny.
Leady sprzedażowe fotowoltaika
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych to tylko jedna kwestia. Problemy pojawiają się w momencie, gdy trzeba je skutecznie obsłużyć. Firmy, zwłaszcza te od niedawna funkcjonujące na rynku, mogą mieć z tym problem, dlatego najlepiej będzie polecić to specjalistom. Agencja PR pomoże na każdym etapie realizacji założeń i strategii Twojej firmy. Kampania reklamowa stworzona od podstaw uskuteczni działania i wspomoże zarówno start działalności, jak i jej długofalowy rozwój.
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych nie należy do prostych zadań, a jest niezbędne w celu zwiększanie bazy klientów. Generowanie nowych leadów jest potrzebne do rozwoju firmy, a także utrzymania jej na rynku przez długi czas. Odpowiednia kwalifikacja poszczególnych leadów powinna odbywać się już na początkowym etapie. Dokładna analiza każdego detalu pozwoli ustalić na ile dany lead jest wartościowy. Leady sprzedażowe fotowoltaika nastawione są na dłuższe i bardziej precyzyjne procesy.
Działania te można ukierunkować na rynek lokalny, ale również zaplanować kampanię o zasięgu ogólnokrajowym. Efekt, jaki chcemy osiągnąć, należy określić na samym początku pracy i na jego postawie budować całą strategię, łącznie z grupą docelową, do jakiej będziemy dopasowywać stosowane narzędzia.
Fotowoltaika jak zacząć biznes?
Przed założeniem firmy zajmującej się fotowoltaiką należy stworzyć biznesplan, w którym zostanie zawarta dokładna analiza przedsiębiorstwa, zarówno jego słabe, jak i mocne strony oraz to, co obecnie bardzo ważne, czyli analiza konkurencji. Od początku działalności warto postawić także na odpowiednie działania marketingowe, czyli energy marketing. W fotowoltaice należy skupić się na konkretnych obszarach dotarcia do klienta i dobrać do nich odpowiednie narzędzia.
Ciągle rosnące zainteresowanie produktami OZE sprawia, że również konkurencja w branży stale się rozwija. Przy ciągle rosnącej liczbie firm oferujących zasadniczo te same usługi, konsumenci często mają problem z wyborem odpowiedniej. Dlatego decydującym kryterium bywa skuteczna reklama, która przyciąga uwagę i zainteresowanie, a dodatkowo buduje zaufanie do firmy.
Działania marketingowe mające na celu pozyskiwanie klientów można prowadzić samodzielnie, jednak może to okazać się zbyt czasochłonne i nie przynosić pożądanych efektów. Powierzając je profesjonalnej agencji PR zwiększamy swoje szansę na sukces w branży. Za sprawą profesjonalnie prowadzonej kampanii marketingowej możemy jedynie zyskać.
Marketing pv i fotowoltaika bot – czy to działa?
Bardzo częstym działaniem, mającym na celu pozyskiwanie danych, są rozmowy telefoniczne, zachęcające do wzięcia udziału w specjalnym programie lub skorzystania z szansy na bardzo korzystny montaż paneli fotowoltaicznych. Najczęściej stoją za nimi właśnie auto boty, czyli konsultanci roboty, których zadaniem jest zdobywanie jak największej ilości danych. Nie da się ukryć, że działanie takie w pewnym sensie jest bardzo skuteczne, jednak przez wiele osób mogą zostać uznane za zbyt uciążliwe, zwłaszcza gdy zbyt często się je powtarza.
Zdarza się, że spotykamy się z ogłoszeniami typu sprzedam leady fotowoltaika. Najczęściej są to właśnie leady pozyskane przez boty w trakcie wspomnianych rozmów telefonicznych. Te natrętne i uciążliwe przez wielu działanie spotykają się z coraz większą niechęcią ze strony odbiorców, a nawet bywają zgłaszane do odpowiednich organów. Dlatego nie można uznać ich za dobry sposób na pozyskiwanie leadów i zachęcanie do instalacji fotowoltaicznych.
Marketing zielonej energii i odnawialnych źródeł energii
Zielona energia, zwana także energią przyszłości, jest to energia pochodząca ze źródeł odnawialnych, czyli z zasobów pochodzenia naturalnego. Najpopularniejszymi źródłami zielonej energii są wiatr, słońce, woda, geotermia, a także biomasa. Znane są one także jako czyste źródła i promowane są jako alternatywa dla tradycyjnych nośników energii.
Propagowanie postawy ekologicznej jest obecnie kluczowym działaniem firm zajmujących się sprzedażą produktów bazujących na OZE. Ten rodzaj marketingu może oddziaływać na klienta w dwojaki sposób. Po pierwsze bezpośrednio ze strony producenta nastawionego na sprzedaż danego produktu, a po drugie – jako forma kreowania konkretnych zachowań, nastawionych na ochronę środowiska.
Proekologiczny wizerunek marki jest lepiej postrzegany przez konsumentów, dlatego nastawienie się na wykorzystanie OZE jest obecnie postrzegane jako trend mający na celu pośrednie pozyskiwanie klientów. Nie zmienia to faktu, że ekologiczne nastawienie niesie za sobą same korzyści zarówno dla środowiska, jak i dla całego społeczeństwa. W końcu osiągniecie neutralności klimatycznej jest naszym celem i głównym zadaniem na najbliższe lata. Do jego zrealizowania potrzebujemy zwiększenia korzystania z odnawialnych źródeł w każdej dziedzinie życia. Marketing zielonej energii powinien zachęcać do budowania przyszłości opartej na rozwiązaniach, które jak najmniej ingerują w środowisko naturalne.
Promowanie odnawialnych źródeł energii - to warto wiedzieć:
Na czym oprzeć strategię marketingową w sektorze OZE?
Strategia działań promocyjnych firmy z branży odnawialnych źródeł powinna opierać się na zaletach i wartościach cennych z perspektywy klientów. Warto komunikować walory ekologiczne i ekonomiczne zaproponowanych rozwiązań. Nie bez znaczenia są również wydajność, niezawodność i bezpieczeństwo pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł.
Jakie narzędzia wykorzystać w promocji firm fotowoltaicznych?
Doskonale sprawdzają się narzędzia internetowe. Podstawą jest strona WWW, zawierająca najważniejsze informacje o firmie i jej usługach. Witryna musi być przejrzysta, funkcjonalna, atrakcyjna wizualnie i zoptymalizowana pod kątem SEO. W kampanii można również wykorzystać: content, czyli blog firmowy, grafiki, infografiki, filmy, media społecznościowe, wizytówkę Google, kampanie Google Ads.
Dlaczego warto współpracować z agencją?
Zespół marketingowy wykazujący zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii to najlepsze wsparcie w działaniach promocyjnych firmy z sektora OZE. Specjaliści doskonale znają potrzeby klientów, wiedzą, jakie narzędzia sprawdzają się najlepiej i umieją dopasować kampanię do indywidualnych potrzeb firmy. To umożliwia im pozyskiwanie wartościowych leadów. Współpraca z agencją to dobra inwestycja w rozwój przedsiębiorstwa.