Nawigacja

Marketing odnawialnych źródeł energii – co przekona klientów?

MarketingOnline marketingPozyskiwanie klientów

We wrześniu 2022 r. niemal 36% energii wytworzonej w Polsce pochodziło z odnawialnych źródeł. Ponad połowę z tego pokrywała energia wyprodukowana przez panele fotowoltaiczne. Pod koniec września moc z fotowoltaikI wyniosła 11 061,2 MW, czyli o 74,3% więcej niż przed rokiem. W sektorze OZE tkwi ogromny potencjał. Nic dziwnego, że na rynku nieustannie powstają nowe firmy oferujące rozwiązania w zakresie odnawialnych źródeł energii. Jak poradzić sobie z tak dużą konkurencją? Co zrobić, żeby zdobyć zaufanie klientów i generować sprzedaż?

Z każdym rokiem zwiększa się świadomość konsumentów na temat odnawialnych źródeł energii. Coraz więcej osób decyduje się na montaż ekologicznych rozwiązań w swoich gospodarstwach domowych. Na rynku panuje niemała rywalizacja. Potencjalni klienci atakowani są nadmiarem ofert i reklam. Niestety przesyt komunikatów promocyjnych wywołuje efekt odwrotny od zamierzonego. Czasem więcej wcale nie znaczy dobrze i skutecznie! Grunt to odpowiednio dopasować swoje działania marketingowe do branży i specyficznych oczekiwań odbiorców. Jak prowadzić dobry marketing OZE?

Nie masz czasu na prowadzenie działań marketingowych?

Powierz to nam i ciesz się z efektów!

Dedykowane rozwiązania są najskuteczniejsze

Podstawą skutecznego marketingu jest doskonałe zrozumienie potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Działania promocyjne powinny opierać się na rozwiązaniach dedykowanych branży. Kampania musi podkreślać największe zalety i korzyści wykorzystania odnawialnej energii. Warto wyeksponować te atuty, które wykazują najwyższą wartość z punktu widzenia odbiorców, tj. walory ekonomiczne (gwarancja oszczędności przez lata, niskie koszty eksploatacyjne, możliwość uzyskania dotacji na inwestycję) czy ekologiczne (ochrona środowiska, brak emisji szkodliwych substancji). Kluczowe jest także podkreślenie wydajności i skuteczności energii pozyskanej ze źródeł odnawialnych.

Decyzja o fotowoltaice czy pompie ciepła nie jest prosta. Klient musi dokładnie przemyśleć inwestycję, określić wszystkie „za” i „przeciw”, skrupulatnie przeanalizować oferty konkurencyjnych firm. Przedsiębiorstwo, które chce realizować swoje cele biznesowe i odnosić sukcesy w branży, musi działać profesjonalnie i kompleksowo. Klienci muszą postrzegać je jako eksperta z zakresu źródeł odnawialnych.

Promocja odnawialnych źródeł energii w internecie

W digital marketingu tkwi ogromny potencjał. Za pośrednictwem internetu można w łatwy sposób dotrzeć do setek, a nawet tysięcy, potencjalnych klientów, budować relacje z odbiorcami oparte na zaufaniu i lojalności, reklamować markę w ciekawy, niekonwencjonalny sposób i kreować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Przemyślana działalność promocyjna w sieci to świetne wsparcie dla rozwoju firmy.

Podstawowym narzędziem digital marketingu jest strona internetowa. Witryna to wizytówka przedsiębiorstwa i główne źródło informacji dla odbiorców. Aby przyciągnąć zainteresowanie potencjalnych klientów i realizować cele marketingowe, trzeba zadbać zarówno o aspekt wizualny, jak i o funkcjonalność strony. Przejrzysty układ, konkretne, angażujące treści i minimalistyczny design to absolutna podstawa. Warto zastosować praktyczne rozwiązania, które ułatwią klientom poruszanie się po stronie – np. formularz kontaktowy czy kalkulator zwrotu z inwestycji.

Na stronie warto podkreślić kompleksowość oferty. Tym, co zachęca klientów, jest pełna obsługa (od projektu po wykonawstwo), wsparcie w uzyskaniu dofinansowania, usługi komplementarne (np. montaż pompy ciepła przy instalacji fotowoltaicznej).

Aby potencjalni klienci trafili na stronę, ta musi wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Niezbędne jest do tego pozycjonowanie, które polega m.in. na doborze najbardziej efektywnych słów kluczowych (fraz z długim ogonem, lokalnych itd.), odpowiedniej optymalizacji witryny i budowie odnośników zewnętrznych. Chociaż pozycjonowanie to skomplikowany proces, a na jego rezultaty trzeba czekać nawet kilka miesięcy, to bez wątpienia warto! Efekty mogą być spektakularne.

Ogromny potencjał content marketingu

Dużą rolę w promocji firm działających w sektorze odnawialnych źródeł energii ma content. Treść połączona z materiałami graficznymi i krótkimi filmami to świetny sposób na to, by wzbudzić zainteresowanie odbiorców. Merytoryczne artykuły publikowane na firmowym blogu pozwalają zaprezentować się jako ekspert w branży. Mogą edukować, rozwiewać wątpliwości potencjalnych klientów i zachęcać ich do skorzystania z oferty. Grafiki i filmy to natomiast świetny sposób na to, żeby przedstawić zalety OZE.

Content marketing to także publikacja w social mediach. Obecność na najważniejszych platformach społecznościowych oraz regularne umieszczanie tam zachęcających do interakcji treści to świetny sposób na to, żeby zyskać zaufanie odbiorców i zdobyć silną pozycję na rynku. To natomiast przekłada się na łatwiejszą realizację celów sprzedażowych.

Jak jeszcze można zdobywać klientów w branży OZE?

Świetnym – i przy okazji darmowym – narzędziem przydatnym w promocji marki jest wizytówka Google, czyli miejsce, w którym klienci mogą dzielić się swoimi wrażeniami i doświadczeniami związanymi z firmą. Aby wizytówka Google pomogła w lokalnej promocji biznesu, warto zadbać o jej odpowiednią konfigurację – dodać wysokiej jakości zdjęcia, katalog produktów wraz z opisami o regularnie publikować wpisy linkujące do nowych artykułów blogowych czy podstron witryny.

Wsparciem kampanii marketingowej firmy z branży odnawialnych źródeł energii są płatne reklamy Google Ads. Kampanie w wyszukiwarce to świetny sposób pozyskiwania nowych klientów i budowania rozpoznawalności marki.

Współpracuj ze specjalistami – marketing odnawialnych źródeł energii

Promocja firmy OZE nie należy do najłatwiejszych. Wymaga przemyślanej strategii marketingowej. Aby pozyskiwać określoną liczbę leadów miesięcznie, rozwijać firmę i cieszyć się sukcesami na rynku, warto skorzystać z pomocy specjalistów.

Agencja marketingowa dedykowana branży wie, jak przygotować strategię, która pozwoli dotrzeć do klientów i zapewni firmie zyski. Agencja to wiodący specjaliści zajmujący się copywritingiem, reklamą, projektowaniem graficznym i innymi dziedzinami, niezbędnymi do skutecznej promocji marki w różnych kanałach marketingowych. Każda współpraca opatrzona jest umową NDA, co daje klientom pewność, że wdrożone innowacje pozostaną tajemnicą. Pomoc doświadczonej agencji to klucz do wielkiego sukcesu na rynku!

Promowanie odnawialnych źródeł energii - to warto wiedzieć:

Na czym oprzeć strategię marketingową w sektorze OZE?

Strategia działań promocyjnych firmy z branży odnawialnych źródeł powinna opierać się na zaletach i wartościach cennych z perspektywy klientów. Warto komunikować walory ekologiczne i ekonomiczne zaproponowanych rozwiązań. Nie bez znaczenia są również wydajność, niezawodność i bezpieczeństwo pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł.

Jakie narzędzia wykorzystać w promocji firm fotowoltaicznych?

Doskonale sprawdzają się narzędzia internetowe. Podstawą jest strona WWW, zawierająca najważniejsze informacje o firmie i jej usługach. Witryna musi być przejrzysta, funkcjonalna, atrakcyjna wizualnie i zoptymalizowana pod kątem SEO. W kampanii można również wykorzystać: content, czyli blog firmowy, grafiki, infografiki, filmy, media społecznościowe, wizytówkę Google, kampanie Google Ads.

Dlaczego warto współpracować z agencją?

Zespół marketingowy wykazujący zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii to najlepsze wsparcie w działaniach promocyjnych firmy z sektora OZE. Specjaliści doskonale znają potrzeby klientów, wiedzą, jakie narzędzia sprawdzają się najlepiej i umieją dopasować kampanię do indywidualnych potrzeb firmy. To umożliwia im pozyskiwanie wartościowych leadów. Współpraca z agencją to dobra inwestycja w rozwój przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt