Marketing często utożsamiany jest z nieczystymi zagrywkami, manipulacją i ślepą pogonią za zyskiem. Rzeczywistość jednak udowadnia, że to właśnie granie fair może przełożyć się na realne wyniki. Czym jest etyka reklamy? I dlaczego warto jej przestrzegać?
Co to etyka reklamy?
Etyka reklamy dotyczy pewnych standardów społecznych i zawodowych, którymi powinny kierować się osoby tworzące przekazy reklamowe. Innymi słowy – etyka w marketingu to działania zgodne z ogólnie przyjętymi zasadami i wartościami społecznymi.
Zasady uczciwego kreowania i prowadzenia strategii marketingowych reguluje Kodeks Etyki Reklamy. Według niego reklama nie może:
- wprowadzać w błąd,
- przekazywać fałszywych informacji,
- dyskryminować ze względu na płeć, wiek, narodowość, wyznanie itd.,
- zachęcać do aktów przemocy,
- nadużywać zaufania odbiorcy, jego braku doświadczenia czy wiedzy.
Chcesz tworzyć etyczne reklamy?
Pomagamy je realizować!
Etyka reklamy w praktyce – dlaczego warto grać fair?
Dzisiejszy konsument jest świadomy mechanizmów zachodzących na rynku. Z pewnością nie da się tak łatwo zmanipulować. Konsumenci potrafią w błyskawicznym tempie zweryfikować autentyczność nawet najdrobniejszego kłamstwa. Co więcej, kreowanie nieprawdziwych przekazów reklamowych może negatywnie odbić się na działalności marki, doprowadzając do poważnego kryzysu wizerunkowego marki. Konsumenci nie chcą kupować produktów czy korzystać z usług marek, które nie działają fair.
Działanie w zgodzie z etyką reklamy może przynieść długofalowe korzyści. Etyczny marketing:
- buduje pozytywny wizerunek marki i wzmacnia jej reputację,
- poprawia relacje z klientami, daje szanse na to, by zbudować zaangażowaną społeczność wokół marki,
- zwiększa wartość firmy,
- dzięki oferowaniu wartościowych produktów bądź usług polepsza warunki życia konsumentów,
- motywuje pracowników do działania.
Firma, która chce zbudować dobry PR i skutecznie zdobywać klientów, powinna grać fair. Działanie zgodnie z to gwarancja sukcesu!