Marka parasolowa jako pojęcie dezorientuje czasem samych marketerów. Warto wiedzieć, czym jest, by świadomie kształtować strukturę swojego przedsiębiorstwa.
Was lernen Sie aus dem Artikel?
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, czym dokładnie jest marka parasolowa? A może interesuje was, jakie korzyści płyną z jej wykorzystania i w jakich branżach sprawdza się najlepiej? Dla tych, którzy chcą zrozumieć, jak efektywnie zarządzać markami i budować ich wizerunek, mamy coś specjalnego.
W dzisiejszym wpisie na blogu przyjrzymy się bliżej strategii marki parasolowej. Omówimy jej definicję, korzyści i przykłady zastosowania w różnych branżach, takich jak spożywcza i odzieżowa. Przeanalizujemy również, w jakich sytuacjach wdrożenie marki parasolowej jest najbardziej opłacalne, a kiedy warto rozważyć alternatywne podejście.
Ciekawi jesteście, jak przebiega rozwój marki parasolowej i jakie kroki warto podjąć, aby skutecznie kreować jej wizerunek? A może zastanawiacie się, jak radzić sobie z kryzysem wizerunkowym marki parasolowej? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziecie w naszym artykule. Zapraszamy do lektury i odkrycia, jak marka parasolowa może stać się kluczowym elementem waszej strategii biznesowej!
Inhalt:
- Was ist eine Dachmarke?
- Jakie korzyści daje wykorzystanie marki parasolowej?
- Dachmarke - Beispiele aus der Lebensmittel- und Bekleidungsindustrie
- In welchen Branchen funktioniert die Dachmarkenstrategie am besten?
- Ist die Implementierung einer Dachmarke immer sinnvoll?
- Dachmarkenstrategie Schritt für Schritt
- Jak przebiega rozwój marki parasolowej?
- W jaki sposób kreować wizerunek marki parasolowej?
- Die Imagekrise der Dachmarke – wie damit umgehen?
- Was statt einer Dachmarke?
- Kiedy warto rozważyć strategię parasola?
- Wpływ marki parasolowej na lojalność klientów
Was ist eine Dachmarke?
Marka parasolowa bierze nazwę z kształtu parasola, który składa się z czubka i promieniście odgałęziających się w dół części stelaża. Podobnie wyglądałaby rozrysowana na kartce struktura firmy parasolowej, w której pod jedną marką produkowane są różne produkty. Taki model jest też nazywany brandingiem rodzinnym, bo produkty tworzą niejako jedną rodzinę pod wspólnym „nazwiskiem”.
Meistens ist die Verwirrung um diesen Begriff auf ein Missverständnis des Unterschieds zwischen einer Dachmarke und einem Unternehmen zurückzuführen. Letztere hat auch mehrere oder mehrere Dutzend Marken in ihrem Portfolio. Einige von ihnen können Dachmarken sein. Die meisten beziehen sich jedoch nicht auf den Namen der Gesellschaft, der in diesem Fall meist im Schatten steht. Mehrere Arten von Frühstückszerealien und Getränken haben unterschiedliche Namen.
Aus Verbrauchersicht ist nicht immer klar, dass hinter allem ein Hersteller steckt. Umgekehrt verhält es sich bei einer Dachmarke, deren Hauptmerkmal es ist, in mehreren Bereichen unter demselben Namen zu agieren.
Dachmarke - Definition
Marka parasolowa dotyczy wszystkich produktów promowanych i sprzedawanych przez firmę pod tą samą marką. Z reguły produkty lub usługi objęte marką parasolową charakteryzują się dużym podobieństwem lub podobnym przeznaczeniem. Spina szereg podobnych produktów, dzięki czemu niesie ze sobą takie korzyści jak:
- Reduzierung der Werbekosten,
- Erleichterung der Markteinführung neuer Produkte,
- Erhöhung der Bekanntheit der Marke und aller Produkte, die unter ihrem Dach "schützen".
Marka parasolowa charakteryzuje się tym, że firma koncentruje uwagę nie tyle na tworzenie wizerunku marki konkretnego produktu, ale na budowaniu silnego wizerunku marki całej firmy. Osłania wtedy całą działalność i społeczny wizerunek firmy. Marka parasolowa ma na celu objęcie swoim zasięgiem możliwie jak największej liczby oferowanych produktów lub usług. Blask jednego, popularnego produktu będzie odbijał się w pozostałych. Istnieje więc spora szansa, że również one będę cieszyły się większą sprzedażą.
Marka parasolowa to strategia mająca sens dopiero w momencie, gdy świadomość jej istnienia na rynku osiągnęła już wysoki poziom, a sama marka cieszy się bardzo dobrą reputacją.
Dachmarke - Zitate
Wartość marki parasolowej idealnie dostrzega Donald Trump, który prowadzi szereg biznesów sygnowanych jego nazwiskiem. „Wykorzystanie mojego nazwiska na budynkach niesie ze sobą gwarancję najwyższej jakości i kosztuje przynajmniej 5 milionów dolarów- i to tylko za nazwisko. Deweloperzy dobrze wiedzą, że to im się opłaci. Budynek będzie spełniał najwyższe, moje, standardy. Kiedy przypominam sobie kwestię z „Romea i Julii” Szekspira -„cóż znaczy nazwa?”- to chce mi się śmiać.”
Również Mark Morgan dostrzega wartość marki parasolowej, twierdząc, że „Silna marka to jedno z najcenniejszych aktywów, jakie firma może wykształcić. Służy ona nie tylko wyróżnieniu danego przedsiębiorstwa spośród konkurencji. Pomaga także klientom i innym interesariuszom nawiązać więź z firmą i jej ofertą produktową. Jest medium budującym lojalność i przyczynia się do trwałości każdej organizacji.”
Philip Kotler hingegen rät: „Markenlinienerweiterung kann dann eingesetzt werden, wenn das Unternehmen das gewonnene Vertrauen nutzen und Geld sparen kann, das sonst für die Bekanntheit des neuen Markennamens und Angebots bei den Kunden aufgewendet werden müsste.“
Niemniej, jak ujął to wspomniany już Donald Trump: „Wszyscy wiemy, jaką silę może mieć marka, zwłaszcza jeżeli jest wsparta jakością.” To właśnie najwyższa jakość oferowanych produktów jest warunkiem koniecznym stosowania marki parasolowej. Albowiem jakość jednego produktu przekłada się na opinie o jakości innego. Jeden słaby element, może zaszkodzić całej rodzinie produktów.
Eine ähnliche Beziehung wurde auch von Warren Buffett festgestellt, der warnte: „Es dauert 20 Jahre, um einen guten Ruf aufzubauen, und nur 5 Minuten, um ihn zu zerstören.“
Was korzyści daje wykorzystanie marki parasolowej?
Marka parasolowa sprawdza się, gdy wyjściowo marka jest znana i szanowana przez klientów. Gdy firma wypuszcza kolejny, podobny produkt, może wykorzystać ją, zamiast przechodzić żmudny proces budowania kolejnego brandu i jego świadomości wśród odbiorców. To pozwala na oszczędności choćby biorąc pod uwagę opakowanie czy logo. Uruchomienie podobnej produkcji w jednej fabryce jest znacznie łatwiejsze niż uruchamianie całkowicie nowego przedsiębiorstwa.
Suchen Sie nach Möglichkeiten, Ihre Marke zu promoten?
Wir bieten Ihnen nur die wirksamen an.
Również procesy w firmie parasolowej są już zoptymalizowane – kolejna marka może na tym skorzystać. Posiadane już kanały dystrybucji czy modele ułatwiają sprzedaż kolejnego produktu. Produkty mogą być lepszej jakości, bo producent musi tylko raz pracować nad ulepszeniem receptury, nowym logo czy opakowaniem. Nie musi zlecać tych zadań wielokrotnie, jak byłoby, gdyby produkował wyroby pod wieloma różnymi markami. Klient, który przekonał się już do danej marki, nie musi przechodzić od nowa całego procesu decyzyjnego. Począwszy od pokonywania obiekcji po podjęcie decyzji o zakupie.
Dachmarke - Beispiele aus der Lebensmittel- und Bekleidungsindustrie
Najłatwiej jest wyjaśnić, czym jest marka parasolowa, na przykładzie. Kilka takich firm można znaleźć na styku branży spożywczej i odzieżowo-wnętrzarskiej.
- Marks & Spencers - Der britische Bekleidungshersteller begann nach vielen Jahren, immer mehr Lebensmittel in die Läden zu bringen. Anfangs waren es hochwertige Kekse oder Tees, aber bald wurden Marks & Spencers-Supermärkte gegründet. Heute beschränkt sich das Unternehmen auf den Bekleidungszweig und konzentriert sich auf die Lebensmittelindustrie.
- Tchibo - Der Kaffeeproduzent Tchibo machte den gegenteiligen Schritt. Anstatt sich auf Kaffee zu beschränken, begann er mit dem Verkauf von Kaffeemaschinen und Zubehör und verkauft heute auch Kleidung und alles andere, was zu Hause nützlich sein kann.
- Ikea - Lebensmittel machen einen kleinen Teil des Verkaufs der Marke IKEA aus. Aber es sind die schwedischen Frikadellen oder Getränke, die das Markenimage ausmachen. Wenn sie davon hören, probieren viele sie persönlich aus und kehren dann während der Renovierung oder des Umzugs auf den Markt zurück.
Możliwości, jakie daje marka parasolowa, dobrze pokazuje przykład marki Marks & Spencers. Sytuacja w branży odzieżowej jest dziś trudna. Prostota i umiar są w modzie, a klienci mają olbrzymi wybór jak nigdy wcześniej. Wykorzystanie sentymentu do brytyjskiej firmy odzieżowej i rosnącego trendu na żywność z wyższej półki pozwoliło firmie zminimalizować straty i częściowo – przebranżowić się. W razie kłopotów takie działanie jest o wiele prostsze, gdy firma posiada markę parasolową, a pod nią wiele różnych towarów czy usług.
In welchen Branchen funktioniert die Dachmarkenstrategie am besten?
Strategia wykorzystania marki parasolowej oznacza w praktyce Produkte auf den Markt bringen , aller Produkte des Unternehmens unter der gleichen, bereits bekannten Marke. Am häufigsten wird es von Unternehmen verwendet, die es bereits geschafft haben, ein klares Image zu schaffen. Dann können sie es sich leisten, die Marketingkosten zu senken, die sicherlich mit der Markteinführung einer komplett neuen Marke verbunden wären. Es ist auch eine ideale Strategie für Familienunternehmen, deren Produkte mit dem Namen des Eigentümers oder Designers signiert sind.
Z marek-parasoli korzystają zarówno światowi giganci, jak i małe przedsiębiorstwa rzemieślnicze. Powszechna znajomość marki może bowiem doprowadzić do niemal natychmiastowego zaakceptowania oferty firmy przez rynek, detalistów i konsumentów. Markę parasolową warto bowiem wprowadzić w:
- Familienunternehmen,
- Marken, die Luxusgüter anbieten,
- Branchen, in denen aufgrund des starken Wettbewerbs und fehlender klarer Attribute die Einführung neuer Marken deutlich schwieriger ist.
Dachmarken sind am häufigsten in Branchen zu finden, die Grundnahrungsmittel, Kleidung, Kosmetik, Haushaltschemikalien, Telekommunikationsdienste und alle Waren anbieten, die hauptsächlich aufgrund des charakteristischen Logos oder Namens auf dem Etikett gekauft werden.
Die Verwendung von Dachmarken kann beispielsweise in der pharmazeutischen Industrie ein Problem darstellen. Nach Angaben des Amtes für Wettbewerb und Verbraucherschutz und des Arzneimittelhauptamtes können Aktivitäten, bei denen mehrere Produkte unter einer Marke zusammengefasst werden, zu einem Missbrauch dieser Präparate führen. Infolgedessen kann es negative Folgen für die Gesundheit des Patienten haben.
Ist die Implementierung einer Dachmarke immer sinnvoll?
Niewątpliwą zaletą marki parasolowej jest to, że wszystkie środki przeznaczone na marketing skoncentrowane są na wspieraniu całego „parasola”, czyli jednocześnie wszystkich produktów sygnowanych daną marką. Z drugiej strony, może stanowić to także ograniczenie w komunikacji marketingowej. Dlaczego? Ponieważ odbierając wysyłane przekazy, klienci odnoszą je do całej grupy oferowanych produktów lub usług.
Mit Hilfe von Dachmarken ist es viel einfacher, Kunden zu binden, die an eine bestimmte Qualität gewöhnt sind. Ja Zielgruppe Sie werden eher von neuen Produkten verführt, die mit einer beliebten Marke signiert sind. Darüber hinaus werden Stammkunden nicht das Bedürfnis verspüren, bei der Suche nach Ersatzprodukten von Wettbewerbern zu experimentieren.
Jeżeli zależy nam, aby każdy oferowany produkt posiadał oddzielną i wyrazistą tożsamość, strategia marki parasolowej absolutnie się nie sprawdzi. Natomiast, jeżeli naszą marką jest firma, a jej wartością jest różnorodność oferty – stworzenie marki-parasola, będzie najefektywniejszym i najskuteczniejszym sposobem na podbicie serc i portfeli grupy docelowej. Marka parasolowa to także idealny pomysł funkcjonowania na rynku firm rodzinnych, kiedy to wszystkie produkty można sygnować jednym nazwiskiem.
Die Dachmarkenstrategie ist auch kein Weg, um Marktführer in spezialisierten Kategorien zu schaffen. Wenn Ihr Produkt also in irgendeiner Weise innovativ ist und sich deutlich von der Konkurrenz abhebt, erstellen Sie besser eine separate Marke dafür, anstatt es mit einem "Dach" zu überziehen. unter denen sich andere Produkte befinden.
Decydując się na budowanie marki parasolowej należy pamiętać o jednym. Choć z założenia i nazwy chroni ona wszystkie skupione pod sobą produkty, tak samo, negatywne opinie niszczące reputację jednego z produktów, mogą zainfekować wizerunek pozostałych.
Dachmarkenstrategie Schritt für Schritt
Firma z powodzeniem sprzedaje jeden produkt. Wypracowana jakość umożliwia jej wprowadzenie innego towaru pod tą samą marką, potem tworzy kolejny itd. Tak powstaje idea marek parasolowych. Marka parasolowa ma zdecydowanie więcej zalet niż wad, dlatego warto rozważyć zastosowanie takiego rozwiązania. Zanim jednak przejdziemy do realizacji działań, warto zastanowić się, jak zneutralizować mankamenty marki parasolowej. Przede wszystkim musimy wziąć pod uwagę ryzyko rozmycia marki. Dotyczy to sytuacji, w której kategorie oferowanych produktów są różne. Np. gdy marka produkująca soki chce wprowadzić na rynek kosmetyki pod tą samą nazwą. Umieszczenie w jednym parasolu marek oferujących skrajnie różne produkty może sprawić, że konsumenci poczują zdezorientowanie. Przestaną „kleić” marki w głowie, nie będą rozumieć, dlaczego dane towary sprzedawane są pod jednym znakiem towarowym. W takim przypadku lepszym rozwiązaniem jest stworzenie całkowicie odrębnej marki.
Ein effektiver Weg, um das Problem der Markenunschärfe zu vermeiden, besteht darin, originelle, unterschiedliche Merkmale der Produkte / Dienstleistungen zu finden, die die Grenzen setzen. Das können psychologische Werte oder Verbraucherbedürfnisse sein. Beschreibende Namen werden auch eine Methode zur Unterscheidung zwischen Produkten sein.
Wprowadzenie marki parasolowej na rynek wymaga odpowiedniej strategii. Markenstrategie Es ist die Grundlage für effektives Marketing, das es vor Krisen schützt. Ziel der Strategie ist es, die Markenbekanntheit zu steigern, gute Assoziationen mit dem Unternehmen (Image) aufzubauen, ein Produkt oder eine Dienstleistung zu fördern, einen soliden Vorteil gegenüber der Konkurrenz aufzubauen und dadurch den Umsatz zu steigern und hohe Gewinne zu erzielen.
Tworzenie strategii to wymagająca, czasochłonna praca – kreatywna i analityczna. Strategia powinna być przemyślaną, uporządkowaną mapą, która prowadzi do spójnych, skutecznych działań. Musi zakładać misję (czyli podstawowe założenie o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa – do czego dąży, jakie potrzeby chce zaspokajać), cele (konkretne, indywidualne dla danej marki, zgodne z zasadą SMART), zadania rynkowe i plan marketingowy. W strategii ważne jest to, aby znaleźć unikalny, indywidualny zestaw cech, które wyróżnią firmę na rynku. W przypadku marki parasolowej można posłużyć się jedną ideą – jakąś wspólną myślą dla wszystkich marek, która będzie je spajać.
Ihr Geschäft wächst ... zu schnell?
Wir helfen Ihnen, sicher zu wachsen!
Jak przebiega rozwój marki parasolowej?
To, czy stworzona marka parasolowa odniesie sukces na rynku, zależy od tego, jak nią pokierujemy. Rozwój marki to złożony proces, który wymaga odpowiedniego przygotowania, przemyślanego planu i ciągłego monitorowania zmieniającej się sytuacji.
Proces rozwoju marki rozpoczyna się ustaleniem głównych elementów strategii (takich jak misja marki, jej cele oraz zadania rynkowe). Następnie należy przeprowadzić kompleksową analizę rynku. Dlaczego badanie otoczenia jest tak ważne? Ponieważ niepowodzenie marki parasolowej może negatywnie odbić się na firmie-matce, która straci zaufanie lojalnych klientów i swoją stabilną pozycję w branży. Analiza rynku przede wszystkim ma zakładać szczegółowe, rzetelne badania konsumentów. Stworzenie profilu potencjalnego klienta umożliwi dobór odpowiednich narzędzi marketingowych, kanałów komunikacji i innych elementów ważnych dla rozwoju marki. Profil klienta powinien obejmować jego dane demograficzne, zainteresowania, upodobania, preferowane kanały komunikacji, cele, wartości, którymi się kieruje.
Der Vorteil der Dachmarke ist der einfachere Markteintritt. Der Betrieb unter der stabil am Markt positionierten, bekannten und geschätzten Marke der Muttergesellschaft reduziert das Risiko des Scheiterns durch geringes Verbraucherinteresse an der Marke. Wir sollten jedoch bedenken, dass keine Marke in ihrer Branche erfolgreich sein wird, wenn sie nicht auf ihre Weise einzigartig ist. Es ist wichtig, etwas zu finden, das das Unternehmen von der Konkurrenz abhebt. Hilfreich ist dabei eine akribische Analyse der Konkurrenz – ihrer Besonderheiten, Sprache und Kommunikationskanäle, erstellten Botschaften, Marketing- und PR-Aktivitäten.
Ein weiterer wichtiger Schritt in der Entwicklung der Marke ist die Schaffung einer Marke. Eine Marke ist jedes Zeichen, das ein Produkt oder eine Dienstleistung von der Konkurrenz unterscheidet. Es kann ein Logo, ein Name oder eine spezielle Grafik sein. Bei der Idee eines "Dachs" erscheint es am logischsten, den Namen der Muttergesellschaft zu verwenden - verschiedene Produkte werden unter demselben Namen verkauft. Um die Marken ein wenig zu differenzieren, können wir die Form von Untermarken verwenden – indem wir den Hauptnamen duplizieren und ihm qualifizierende Namen hinzufügen. Die dritte Option besteht darin, beide Lösungen zu kombinieren – das Unternehmen bietet Produkte an, die unter dem Markennamen der Mutter herauskommen, produziert aber auch Untermarkenware – sie haben unterschiedliche Namen, aber jedes Produkt hat das Logo der Muttergesellschaft oder es wird ein anderes Element hinzugefügt der Hauptname.
W jaki sposób kreować wizerunek marki parasolowej?
Der Entwicklungsprozess ist auch Bilderzeugung Marke. Eines seiner Elemente ist das visuelle Identifikationssystem – d. h. Farben, Schriftarten, Text und Infografikstil. Die Identifikation kann mit der der Muttergesellschaft identisch sein. Eine gute Lösung für Unternehmen, die Waren aus verschiedenen Branchen produzieren wollen, ist es, die Dachmarke von der Muttermarke abzugrenzen, indem man nur das Beste des Hauptprodukts verwendet – z.B. lassen wir den Schriftstil, ändern die Farben.
Strategia rozwojowa to długoterminowe działania, które wymagają nieustannego monitorowania. Rzetelna ocena poszczególnych kroków i szczegółowa analiza zmieniającej się sytuacji rynkowej ułatwi wprowadzenie ewentualnych zmian, które będą napędzać rozwój i tym samym doprowadzą markę parasolową do sukcesu.
Die Imagekrise der Dachmarke – wie damit umgehen?
Kryzys może dotknąć każdego przedsiębiorstwa. Czasem wystarczy drobne potknięcie, żeby wywołać falę oburzenia, która nadszarpnie reputację firmy. W przypadku marki parasolowej nieprzychylne opinie mogą negatywnie odbić się na wizerunku firmy-matki. Dlaczego? Bo „parasol” utożsamiany jest z matczynym przedsiębiorstwem. Jest z nią ściśle powiązany. Konsekwencją takiej sytuacji może być spadek pozycji na rynku, utrata wielu klientów i zmniejszenie atrakcyjności firmy w kontekście biznesowym – mniejsza szansa na owocne współprace z ważnymi kontrahentami.
Wenn eine Krise eintritt, müssen Sie schnell reagieren und ein Krisenmanagement implementieren, das Ihnen hilft, die Situation einzudämmen und die drohende Katastrophe zu vermeiden. Da bleibt keine Zeit für spontane, chaotische Bewegungen. Eine durchdachte Strategie ist wichtig, um Verluste zu minimieren und eine schnelle Rückkehr zum Vorkrisenzustand zu ermöglichen. Es ist wichtig, Entscheidungen effizient zu treffen und sie flexibel und verantwortungsbewusst an sich ändernde Umstände anzupassen. Eine Krise kann man nicht alleine lassen. Eine solche Aktion wird eine Welle der Kritik auslösen. Die Krise wird enorme Ausmaße annehmen und die Reputation des gesamten Unternehmens negativ beeinflussen – im schlimmsten Fall könnte sie sogar zum Zusammenbruch führen. Wie gehen Sie also mit der Krise um?
Beginnen wir mit der Tatsache, dass sich jeder Trader auf unterschiedliche Situationen vorbereiten sollte. Es lohnt sich, bereits bei der Planung Ihrer Entwicklungsstrategie darüber nachzudenken. Der Schlüssel liegt darin, alle potenziellen Krisen aufzulisten und beispielhafte Verhaltensmuster zu erstellen. Ein detailliertes Szenario ist die Grundlage eines Aktionsplans im Krisenfall – es erleichtert die Bewältigung einer Krisensituation in jeder Phase ihrer Entwicklung.
Krisenmanagementprozess sollte mit der Ernennung eines professionellen Personals aus erfahrenen Mitarbeitern mit angemessenen Kenntnissen und Fähigkeiten zur Bewältigung einer Krisensituation beginnen. Das Team sollte eine Managementstrategie entwickeln und Aufgaben für einzelne Gruppenmitglieder definieren, die es ihnen ermöglichen, in bestimmten Situationen richtig zu reagieren. Ihre Aufgabe ist es auch, im Namen des Unternehmens mit Kunden und Medien zu kommunizieren.
Die Qualität der Kommunikation ist von großer Bedeutung. Mitarbeiter sollten mit einer Stimme sprechen, dabei offen und ehrlich bleiben – das Umfeld wird die Unwahrheit schnell spüren. Sie sollten kohärente, logische Botschaften erstellen, eine Position zu einem bestimmten Thema vertreten - eine Manifestation von Professionalität. Es ist wichtig, kontinuierlich Pressemitteilungen herauszugeben, klare Botschaften zu schaffen und eine hohe persönliche Kultur zu pflegen. Keinesfalls darf die Schuld auf Dritte abgewälzt werden. Der Weg, eine Krisensituation schnell zu lösen, besteht darin, seinen Fehler zuzugeben und zu erklären, dass sich die Situation in Zukunft verbessern wird. Wenn das Unternehmen es schuldig findet und sich entschuldigt, werden die Leute es schneller vergeben und die ganze Sache vergessen.
Was statt Dachmarke?
Marka parasolowa powstaje często wtedy, gdy firma rozszerza zakres swojej działalności na kolejne pole. Zdarza się, że w ten sposób z czasem pączkują korporacje, które zaczęły się od firmy produkującej tylko jedną rzecz. Bywa jednak też inaczej. Może się zdarzyć, że lifestylowa marka wypuszczająca produkty z wąskiej, nowej kategorii, nie znajdzie u klientów zrozumienia.
Erwähnenswert sind hier beispielsweise die Aktivitäten von Verlagen, die Projekte hatten, die Marken Playboy, Cosmopolitan oder Glamour auf Branchen wie Bekleidung oder Lebensmittel auszudehnen. Dies sind Beispiele für eine Situation, in der die Dachmarke versagt hat. Das Produkt ist zu weit vom Ausgangspunkt entfernt und wird nicht mit der entsprechenden Qualität in Verbindung gebracht. Somit wirkt es sich negativ auf das Image aller Waren aus, die unter einer bestimmten Marke verkauft werden.
Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu działalności pod marką parasolową, warto dobrze przyjrzeć się aspektom prawnym związanym z nowym polem działalności. I to zanim jeszcze rozpocznie się Vermarktungskampagne wenn Umbenennung. Branż, których dotykają ograniczenia, nie ma wiele. Warto jednak pamiętać, że pod marką parasolową niekoniecznie będzie możliwe swobodne reklamowanie leków, suplementów czy używek ze wspólną szatą graficzną czy członem nazwy zaczerpniętym od innego produktu.
Przykładowo: dawniej marki parasolowe Marlboro czy Camel odpowiadały też za ubrania, gadżety czy buty. Dziś sklep z obuwiem producenta papierosów nie byłby dobrze przyjęty przez opinię publiczną, a może nawet mógłby mieć problemy prawne. Zmiany wynikają także stąd, że inne jest dziś Marketingumfeld.
Kiedy warto rozważyć strategię parasola?
Wprowadzenie strategii parasola jest korzystne, gdy firma matka posiada silną pozycję na rynku i planuje rozszerzenie oferty produktowej. Dzięki temu nowe produkty mogą korzystać z już ugruntowanej reputacji, co ułatwia ich wprowadzenie na rynek. Przed podjęciem decyzji o zastosowaniu strategii parasola, warto przeprowadzić analizę rynku oraz ocenić, czy nowe produkty wpisują się w dotychczasowy profil marki. Odpowiednio zaplanowana Vermarktungsstrategie umożliwia skuteczne wprowadzenie produktów pod wspólną marką parasolową, zwiększając ich rozpoznawalność.
Wpływ marki parasolowej na lojalność klientów
Zastosowanie marki parasolowej może znacząco wpłynąć na lojalność klientów. Kiedy konsumenci mają pozytywne doświadczenia z jednym produktem pod marką parasolową, są bardziej skłonni wypróbować inne produkty sygnowane przez tę markę. Jednakże, jeśli nowy produkt nie spełni ich oczekiwań, może to negatywnie odbić się na postrzeganiu całej marki. Dlatego kluczowe jest, aby wszystkie produkty w ramach strategii parasola utrzymywały wysoką jakość i były zgodne z obietnicami firmy matki.