Services

Public relations Communication strategy Branding Google Ads Positioning of websites Website development

Product offer

Company events Food marketing Marketing communication Graphic design Sales support Online marketing

Consulting offer

Social Media Internal communication Crisis management Employer Branding Reference Marketing Customer Lifetime Value B2B Marketing
return

Outbound marketing

Outbound marketing

outbound marketing- propozycja dla klienta

Definition

Outbound marketing (marketing wychodzący) to zespół działań proaktywnych polegających na wychodzeniu z inicjatywą do klienta, jego aktywnym poszukiwaniem oraz budowaniem w  świadomości odbiorcy obrazu marki za pośrednictwem reklam i akcji promocyjnych.

Ciekawostki 

  1. Marketing wychodzący to jedna z najpopularniejszych metod promowania marki i produktu.
  2. Outbound marketing odbierany jest często jako nachalny, dlatego można spotkać się z określaniem go mianem “marketingu przeszkadzającego”.
  3. Odwrotną perspektywę obiera tzw. inbound marketing, skoncentrowany na wzbudzaniu uwagi klienta i byciu przez niego “znalezionym”. 

Informacje

Komunikacja w tym modelu ma charakter jednokierunkowy: sprzedawca wychodzi z informacją do odbiorcy, który w wyniku przekazu może stać się nabywcą promowanego produktu lub usługi. Działaniami typowymi dla outbound marketingu są reklamy telewizyjne i radiowe, cold callings, targi, maile, różnego rodzaju publikacje, ulotki. 

Z outbound marketingiem wiążą się liczne wyzwania. Jednym z nich jest takie prowadzenie działań promocyjnych, by mimo swego narzucającego charakteru nie zostały one już na wstępie odrzucone przez potencjalnego klienta. Chodzi o to, by np. w przypadku cold callingu sprzedawca zdążył przedstawić produkt, który zamierza sprzedać, zanim jego rozmówca się rozłączy, lub na przykład by rozdawane ulotki nie lądowały w najbliższym koszu na śmieci, zanim zostaną obejrzane. 

Model ten jest ryzykowny i wymaga dużego wyważenia w zakresie tego, na ile inicjatywy można sobie pozwolić, zanim przekaz zostanie odebrany jako przeszkadzający i nachalny. W tym celu konieczne są odpowiednie kompetencje sprzedawcy, ponieważ to od jego umiejętności ukazania produktu w jak najlepszym świetle zależy sukces całego przedsięwzięcia. Niestety często zdarza się, że wywierany przez sprzedawcę nacisk, na przykład na natychmiastowe podjęcie decyzji, skutkuje wytworzeniem u odbiorcy oporu i trwałej niechęci do produktu lub marki.

Mimo wspomnianych wyżej trudności outbound marketing cieszy się dużą popularnością. Dzieje się tak ze względu na szereg korzyści, jakie generuje aktywne pozyskiwanie klientów. Po pierwsze, poprzez działania o szerokim zasięgu, takie jak  reklamy, znacznie zwiększa się w społeczeństwie ogólna świadomość marki. Oznacza to również zwiększenie szans na pozyskanie nowych klientów. Po drugie, efekty wielu działań outbound marketingu mogą być bardzo szybko widoczne: rozmowa telefoniczna może doprowadzić (lub nie) do sprzedaży produktu lub usługi, dobra reklama może przyciągnąć większą ilość konsumentów. Po trzecie outbound marketing jest stosunkowo łatwą metodą - zdecydowanie mniej zasobów wymaga napisanie reklamowego e-maila, niż zbudowanie wizerunku marki i opracowanie całej kampanii promocyjnej w social mediach.

Summary

Outbound marketing to aktywna metoda mająca na celu dotarcie do klienta poprzez reklamy i akcje promocyjne. Jest popularny, jednak często ukazuje się go w pejoratywnym świetle, ponieważ bywa odbierany jako nachalny i przeszkadzający. Do typowych działań zalicza się między innymi reklamy, cold calling, cold mailing i uczestnictwo w targach. W promocji bezpośredniej sukces zależy przede wszystkim od umiejętności sprzedawcy, ponieważ nadmierne naciskanie na dokonanie zakupu może wywołać efekt odwrotny do zamierzonego. Mimo trudności, outbound marketing pozostaje popularny ze względu na zwiększenie świadomości marki, szybkie efekty działań i dużą możliwość pozyskania nowych klientów.

Do you need help with your business development?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Managing director

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Call me Log in Contact